Kirjoittaja Aihe: Prostituutio  (Luettu 38643 kertaa)

Boo

  • Vieras
Vs: Prostituutio
« Vastaus #165 : 27.06.2015, 13:24 »
Enpä oo kyllä maksullisilla käyny. En oikein osaa kuvitellakaan itseäni ostamassa seksiä. Ei mulla mitään erityistä prostituutiota vastaan ole, ja tunnenkin jopa useita ihmisiä jotka ovat harjoittaneet prostituutio, mutta kyllä tuota suoraan sanottuna saa ilmaiseksikin. Saa nähä mikä on tilanne sitten kun en oo enää komea nuorukainen. :D

Ja jos olisi nainen niin kyllä siinä olisi harkitsemisen arvoinen sivutulo. Tosin jos olisin nainen niin en olisi minä.

Mut jos vakavia ollaan, niin prostituutio on kyllä aika monimutkanen juttu. Yksilötasolla siinä on riskinsä. Pitää olla aika varma mihin ryhtyy kun alkaa seksipalveluita myymään. Niille, joille seksipalvelun myyminen ei eroa hieronnan tekemisestä tai kaupan kassalla työskentelystä, ei tässä varmaan suoranaisia psykologisia riskejä pahemmin ole. Joillekin seksi on taas tosi intiimi asia, ja silloin ei varmaan kannata hosua sen seksin myymisen kanssa. Se voi varmana muuttua psykologisesti hyvin raskaaksi hommaksi, ja kun tehtyä ei saa tekemättömäski, niin kyl mä siinä tiettyjä isoja riskejä nään ns. hyväosaistenkin prostituoitujen kohdalla (sama tietty pätee monissa muissakin ammateissa: teurastaja, poliisi, patologi, ensihoitaja jne.).

Prostituution liikkuessa aika harmaalla alueella sitä varmaan kuitenkin aika usein päätyy tekemään ihmiset jotka muutenkin elämäntilanteensa vuoksi haavoittuvaisessa asemassa. Oma lukunsa on sitten ne jotka joutuvat myymään itseään ihmiskaupan uhreina tai vaikka riippuvuuksiensa nurkkaan ajamina. En tiedä onko niitä paljoa, mutta kyllä niitä varmasti on.

Prostituutio on laaja ilmiö ja siitä on mun mielestä aika vaikea puhua yleisellä tasolla. Osa on niitä opiskelijoita jotka nauttii työstään, osa on huumeriippuvaisia Aleksis Kiven kadulla, osa on jostain tänne roudattuja tyyppejä jotka ovat käytännössä orjia. Ja sitten on lukematon määrä muitakin erilaisia ihmisiä ja erilaisia elämäntilanteita ja motiiveja joissa näihin hommiin ryhdytään.

Mitä nicolaus sanoi, niin prostituutio on ammatti. Se on totta. Se on kuitenkin aika erikoislaatuinen ammatti, ja lähinnä yhteiskunnan ja sen asukkien asennoitumisen vuoksi. Prostituutiota ei oikein voi mun mielestä yksiselitteisesti kieltääkään, vaikka sillä on ehkä laajakin pimeä puolensa, koska luulen että näissä puheissa maailman vanhimmasta ammatista on jotain perää. Ruotsissakin seksin ostokiellon juhlinta taisi suhteellisen nopeasti vaihtua sen toteamiseen, että seksin ostaminen ei vähentynyt eikä tilanne muutenkaan tainnut muuttua paremmaksi.

Ehkä sitten paras keino olisi tuoda prostituutio todellakin ammatiksi ammattien joukkoon. Siis mennä Saksan malliin ja alkaa sääntelemään sitä samalla tavalla kuin muitakin ammatteja ja tehdä siitä muutenkin näkyvämpi ja hyväksytympi ilmiö. Lailliset bordellitkin olisivat varmaan omiaan vähentämään kysyntää pimeän puolen prostituution suunnalta. Ja ylipäänsä kun näistä käydään päivänpoliittista keskustelua ja muuta sellaista, niin esimerkiksi Pro-tukipisteen ja vastaavien äänelle pitäis antaa musta kunnollinen paino.

Äärimmäisten huonojen rahatilanteiden ja ahdingon takia olen joskus tosissani miettinyt ns. perseen myymistä. Olen pienen lapsen totaaliyh.. mitäpä en tekisi lapseni vuoksi?
En vaan koskaan keksinyt mitä kautta lähteä itseäni markkinoimaan, missä ottaa vastaan asiakkaita ym.

Niin tosiaan, seksipalveluiden mainostaminen on laitonta niin se vähän vaikeutta. Kaiken pitää mennä niin pinnan alla. Mun ymmärtääkseni käytännössä jengi laittaa esimerkiksi mihin tahansa seuranhakupalveluun viestiä, että nuori kaunis nainen etsii seksiseuraa herrasmiehistä. Tyhmempikin hoksaa mistä on kyse. Ja missäkö? Omena-hotellissa tietty. :D

Kai noita on jotain portaalejakin, niinku Sihteeriopisto, vai onko noita edes?
« Viimeksi muokattu: 27.06.2015, 13:47 kirjoittanut Boo »

Nepo

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 498
  • "Kyllä se mökillä menis"
  • Galleria

Mei

Vs: Prostituutio
« Vastaus #167 : 26.10.2015, 18:04 »
Siis ois ihan parasta jos tekis seksityötä jonkun parittajan alaisuudessa. Et olis joku bordelli ja sitä pitäis semmonen kunnon og-pimp ja kaikki naiset ois omissa huoneissaan ja näyttäis näteiltä eikä niiden pieniin huoranaivoihin tarttis mahtuu mitään isoi asioita niinku joku ilmastonmuutos tai pakolaiskriisi. Sit vapaa-ajallaan huorat juoruais keskenään ja söis purkkaa ja välillä se pimp tulis ovesta sisään sillee WHO'S YOUR DADDY?! ja kaikki naiset pitäis hirveetä mekkalaa ja ottais silt suihin vuoronperään. Sitten kaikki makaavat yhdessä punaisella samettisohvalla, katsovat paskoja toimintaleffoja ja polttavat röökiä.

Nick

  • Vieras
Vs: Prostituutio
« Vastaus #168 : 26.10.2015, 18:25 »
Sit vapaa-ajallaan huorat juoruais keskenään ja söis purkkaa ja välillä se pimp tulis ovesta sisään sillee WHO'S YOUR DADDY?! ja kaikki naiset pitäis hirveetä mekkalaa ja ottais silt suihin vuoronperään. Sitten kaikki makaavat yhdessä punaisella samettisohvalla, katsovat paskoja toimintaleffoja ja polttavat röökiä.

https://www.youtube.com/watch?v=OEedMBSspqE 

kovakalu75

  • Vieras
Vs: Prostituutio
« Vastaus #169 : 28.01.2016, 01:59 »
Voin kertoa että olen avoliitossa ollut jo vuosia vuosia. On pahasti sanoa mutta avovaimoni on pyöristynyt aika paljon ja aloin kaipaamaan vaihtelua. Menin ja sen kun valitsin itseäni reilusti nuorempia petikumppaneita $$$ eli kokemusta on jonkin verran.

Kokemuksella olen valikoinut itselleni suomalaisia puoliharrastepohjaisia neitoja. Ulkomaalaiset horot ovat vaan rahan perään ja pahimmillaan laiettu kello ottamaan aikaa sängyn viereen, pane siinä sitten.

Kannattaako maksaa seksistä, kyllä. Parantaako se parisuhdetta, ei. Jos joku väittää niin en tiedä uskonko. Itselläni on nyt yksi ehkä ykkösvakkarityttö joka on itseäni ja avovaimoani nuorempi. Rungoltaan timmi ja silmääni miellyttävän neidon kanssa vehtailu on aiheuttanut sen että kotona on vieläkin hiljaisempaa.

Mutta summasummarum. Rahalla saa valita ja saa usein mitä haluaa.

Mini-piip

  • Vieras
Vs: Prostituutio
« Vastaus #170 : 28.01.2016, 03:43 »
Itse olen niin vahvasti prostituutiota vastaan ettei mun varmaankaan kannattaisi edes osallistua tähän keskusteluun... Todella harvan ihmisen psyyke kestää oikeasti pitkällä tähtäimellä seksityötä, ja niille harvoille olisin valmis myöntämään poikkeusluvan ammatin harjoittamiseen :) Vaikka ihminen kokisi olevansa kuinka vahva ja avoin tahansa muuten elämässään niin lähes jokainen on seksissä jollain tasolla haavoittuvainen. Suurin osa ihmisistä arastelee seksistä puhumista muille kuin kumppanilleen. Moni arastelee seksistä puhumista jopa kumppaninsa kanssa :o Ja vaikka moni asia seksissä olisikin hyvin arkista ja tuttua niin kun on työstä kyse ei useimmiten voi täysin valita asiakastaan, kohtaamispaikkaa, seksin muotoa, kestoa jne... Jos jo asiakaspalvelussa tulee "paha mieli" kun asiakas huutaa päin naamaa tai sanoo pahasti, ei ole uskottavaa että seksityössä tilanne olisi mitenkään helpompi... Joskus ajattelin huvikseni teininä että seksityö voisi ehkä joskus toimiakin itselleni mutta näin vanhempana tajuan että olisin mennyt hyvin pahasti rikki... Olen todella iloinen että jätin sentään sen kompastuskiven välistä vaikka elämä onkin onnistunut muuten kolhimaan välillä  :)

Nojoo, sitten ihan toinen näkökulma vielä tilanteeseen. Otetaan esimerkkinä ihminen joka todellakin RAKASTAA seksiä ja sen harjoittamista erilaisissa tilanteissa. Ajatellaan että hän keksisikin muodostaa ammatin tästä harrastuksestaan jota niin rakastaa. Tässä tilanteessa riski että työ lopulta vie lopunkin ilon seksistä on melko suuri. Itse en ikinä uskaltaisi ottaa sitä riskiä että jonain päivänä kokisinkin seksin ensisijaisesti työnä eikä enää nautintona....  :-\

Lopuksi vielä käsittelyyn nämä "poikkeustilanteet". On siis olemassa psyykeltään hyvinkin vahvoja yksilöitä joita oman kroppansa myyminen ei hetkauta mihinkään suuntaan. Aikuisessa ja tasapainoisessa elämänvaiheessa oleville en näkisi välttämättä syytä kieltää hommaa mikäli siihen oikeasti ei liity mitään negatiivisia seuraamuksia.

Seksityötä on myöskin monenlaista. Piiskaus, hieronta, seuralaispalvelut ja yhdyntä poikkeavat hieman toisistaan. Voipi hyvinkin olla että vaikka stripparin työ on psyykkisesti helpompaa kuin yhdynnät. Voisin ainakin kuvitella näin mutta en voi puhua kokemuksen pohjalta.

Dolores

  • Vieras
Vs: Prostituutio
« Vastaus #171 : 28.01.2016, 09:27 »
Todella harvan ihmisen psyyke kestää oikeasti pitkällä tähtäimellä seksityötä, ja niille harvoille olisin valmis myöntämään poikkeusluvan ammatin harjoittamiseen :)

Mihinköhän väitteesi perustat, oletko kenties haastatellut seksityötä tekeviä...?

Ps. Onneksi seksityötä voi harjoittaa ilman sinun lupaasi. :)

-katy-

  • Vieras
Vs: Prostituutio
« Vastaus #172 : 28.01.2016, 13:41 »
Pitäskö tässä kysyä lupa joltain mielipiteeseensä..ei kai. Mä kysyisin niiltä miljoonilta lapsihuorilta,että kokeeko he olevansa unelma-ammatissaan,jos olis pokkaa ja olisin vähän tyhmempi tyttö. Lapsissahan sanotaan olevan tulevaisuus ja että lapset ovat usein viisaampia kuin aikuiset. Tosin pitäisi kai päästä sitä ymmärrystä ja viisautta rakentamaan vaikka koulutuksen ja opiskelun muodossa.
Harva pääsee,tyttö varsinkaan. Tytöillä on se lompsa jalkojen välissä,jos ymmärrät mitä tarkoitan. Eiköstä eikös.

Jos selvittää esim. Brasilian ja Intian luvut,taidetaan olla jo miljoonassa. Ai niin,tosiasiat eivät ole mikään mielipide edes

Dolores

  • Vieras
Vs: Prostituutio
« Vastaus #173 : 28.01.2016, 14:14 »
Lapsen ei kuulu tehdä seksityötä. Eiköhän siitä me kaikki olla samaa mieltä? "Lapsihuorat" ovat siis hieman eri keskustelunaiheensa...

Jouni

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1382
  • Energiahoitaja-(: Sadisti.
  • Galleria
    • Aikuiseksi
Vs: Prostituutio
« Vastaus #174 : 28.01.2016, 14:24 »
Ei voi kuin kumartaa edellistä edellisen aiheeseen tunkeutumista.
En tosin usko, että lapsiprostituutiosta on kellään kovin eriävää
käsitystä edes täällä.
En itse näe suurta eroa sillä, minkä ammatin takia aikuinen, itsemääräämisoikeuden
omaan kehoonsa ja mieleensä sekä niiden käyttämiseen omaava henkilö voi pahoin.

-katy-

  • Vieras
Vs: Prostituutio
« Vastaus #175 : 28.01.2016, 14:49 »
Otsikko on pelkästään prostituutio eli ei erittele aikuisia tai lapsia.

 Mä ajattelen jossain määrin laajemmin varmaankin tai sellainen pieni yhteisvastuullisuuden tuntemus on olemassa. Siis että jos on maailmallista tyhmyyttä, niin olen myös itse osallinen siihen tyhmyyteen tahtoen tai tahtomattani. Kunpa vois olla osallinen edes vähän myös hyvään. Me olemme siis suhteessa toisiimme, kaikkiin ihmisiin, välittömästi tai hyvin välillisesti, miljoonien kilometrien takaa (netti tosin on muuttanut paljon)

Lapsethan ovat siis tulevaisuutemme, niitä jotka pitää meistä huolta kun emme pysty enää kaikesta huolehtimaan. Me aikuiset myös näytämme tekemisillämme jonkinlaista esimerkkiä- tai jopa kasvatamme lapsia tai sitten jotain muuta,pakotamme vaikka joihinkin asioihin.
(Itse olen näyttänyt välillä aivan paskaa esimerkkiä ja kasvatus on ollut sitä että mistä aita matalin välillä. En silti kannustaisi jälkikasvua myimään itseään)

Minua hieman häiritsee protituution romantisointi tai että se olisi jopa jotain korkeakulttuuria,peruspilareita, joihin ihmisten tulisi pyrkiä.
Jos sinua ei pakoteta,olet aikuinen, asia on oma valintasi ja se lisää onnellisuuttasi itsessäsi ja näin säteillen ympäristöösi, niin mikäs siinä.

(Jätän tuon "tunkeutujan" huomiotta, melkein, koska onhan näitä sulkia jo hatussa ihan riittämiin täältä baarista saatuna :D )


Dolores

  • Vieras
Vs: Prostituutio
« Vastaus #176 : 28.01.2016, 15:30 »
Juu toki, jos kiinnostaa keskustella lapsihuorista niin tämän otsikon alla sen keskustelun voi käydä. En vain näe miten ne liittyvät muutamiin edeltäviin viesteihin.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Prostituutio
« Vastaus #177 : 28.01.2016, 16:31 »
Pitäskö tässä kysyä lupa joltain mielipiteeseensä..ei kai. Mä kysyisin niiltä miljoonilta lapsihuorilta,että kokeeko he olevansa unelma-ammatissaan,jos olis pokkaa ja olisin vähän tyhmempi tyttö. Lapsissahan sanotaan olevan tulevaisuus ja että lapset ovat usein viisaampia kuin aikuiset. Tosin pitäisi kai päästä sitä ymmärrystä ja viisautta rakentamaan vaikka koulutuksen ja opiskelun muodossa.

Onhan länsimaissakin alaikäisiä huoria. Onhan täällä Suomessakin ollut pitkään ongelma, että osa teinitytöistä myy seksiä saadakseen alkoholia, tupakkaa, huumeita tai jotain muuta. Eikä kaikki seksiä ostavat edes tajua, että kyseessä on alaikäinen huora, varsinkin jos he ovat tulleet etsimään seksiseuraa baarista tai yökerhosta, jossa nyt ei muutenkaan pitäisi olla lapsia.

En sitten tiedä, kiinnostaako näitä lapsihuoria koulussa oleminen pätkänkään vertaa.

-katy-

  • Vieras
Vs: Prostituutio
« Vastaus #178 : 28.01.2016, 16:56 »

En sitten tiedä, kiinnostaako näitä lapsihuoria koulussa oleminen pätkänkään vertaa.

Niinpä. Koululla vuosikymmen sitten opettaja peukutti mua, kun otin asiakseni puuttua lapsen asioihin kiusaamiskeississä. Olin hämmästynyt, että eikö se kuulu asiaan, kun kyseessä on oma lapsi.
Ehkä liikaa on sysätty vastuuta yhteiskunnalle, "että kyllä isoveli/-äiti hoitaa". Mielestäni verorahoilla ei suinkaan ihan kaikkea kyetä järkkäämään ja hoitamaan- ilmainen peruskoulutus on kyllä tosin jo aika erinomainen asia.

Voihan olla, että joutuu käydä pohjan kautta enne kuin ymmärtää arvostaa tiettyjä asioita, joita on tottumut pitämään itsestäänselvinä-niin aikuisten kuin lasten.

Mutta joo, nää mun ajatukset liittyy tuohon otsikkoon ja kokonaisuuteen, yksi pieni osanen sitä, tai tätä monimutkaista keissiä.
Vähän niinkuin  että kaikki liittyy kaikkeen-tai ainakin koulussa opetettiin, että kokonaisuuksien ymmärtäminen on tärkemämpää kuin että "hauki on kala,hauki on kala,hauki on kala"- tuollainkin oppineena tosin,mutta sittenkin niin vähän ymmärtävänä...jees  :))

Mini-piip

  • Vieras
Vs: Prostituutio
« Vastaus #179 : 28.01.2016, 18:29 »
Todella harvan ihmisen psyyke kestää oikeasti pitkällä tähtäimellä seksityötä, ja niille harvoille olisin valmis myöntämään poikkeusluvan ammatin harjoittamiseen :)

Mihinköhän väitteesi perustat, oletko kenties haastatellut seksityötä tekeviä...?

Ps. Onneksi seksityötä voi harjoittaa ilman sinun lupaasi. :)

En ole tehnyt seksityötä itse koskaan enkä ole myöskään tutkinut aihetta laajemmin tai millään lailla järjestelmällisesti. Tuttavapiirissäni tiedän vain yhden avoimesti seksiä myyvän henkilön. Hän on keskiiän ylittänyt ja jossain määrin alkoholisoitunut mutta muuten jaksaa ammattiaan. Lapset ajautuivat tosin huonoille teille jo varhain - toinen tappoi itsensä ja toinen kuoli muista syistä...

Olen lukenut joitakin haastatteluja seksityöläisiltä jotka ovat osuneet silmiini. Heistä moni katuu, häpeää tai suree alavalintaansa. Tarinat kuulostavat omiin korviini rankoilta: rankemmilta kuin ns. ongelmakuviot normitöissä...

Totuus maailman tai suomen seksityöläisten hyvinvoinnista selviäisi siinä vaiheessa kun ihmiset uskaltaisivat puhua asiasta laajemmin. Toistaiseksi hyvin harva puhuu työnkuvastaan omalla nimellään tai edes anonyymisti. Muutamat rohkeat uskaltavat avata suunsa joko puolesta tai vastaan. Mikä on totuus? Vaikea sanoa niin minun kuin sinunkaan.

Ps. En ole estämässä sinun tai ystäviesi oikeutta myydä kroppaanne. Satun näkemään tämän työn vain henkisesti todella rankkana ja haluan kyseinalaistaa kuinka monelle se loppujen lopuksi sopiikaan.