Äänestys

Päihteiden käyttö bdsm-bileissä

Ei haittaa
79 (29.5%)
En pidä päihtyneistä bileissä
141 (52.6%)
En osallistu jollei saa nauttia alkoholia.
28 (10.4%)
En osallistu jos tapahtumassa on päihtyneitä
20 (7.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 261

Kirjoittaja Aihe: Päihteet bileissä. Oletko puolesta vai vastaan?  (Luettu 14674 kertaa)

Pip

Vs: Päihteet bileissä. Oletko puolesta vai vastaan?
« Vastaus #90 : 16.08.2023, 19:51 »
Moi,

tätä keskustelua kun seuraa niin en voi olla ihmettelemättä miksi aihe tuntuu menevän joillain niin kovasti ihon alle.

Jo ajatus siitä että JOKU JOSSAIN voisi haluta järjestää päihteettömät pervobileet tuntuu olevan sellainen mitä jotkut vaan eivät voi hyväksyä.

Jos ei halua kuulua kerhoon jossa järjestetään joko pelkästään päihtettömiä tai päihteettömiäKIN tapahtumia, ei kukaan pakota. Mutta toisaalta, jos joku tai jotkut haluavat järjestää päihteettömät bileet, tai antavat ymmärtää että tilausta sellaisille olisi, en oikein ymmärrä miten ne päihteet voivat olla niin tärkeitä että tästä vedetään purut nokkaan.

Jos päihteet kuuluvat siihen omaan kinkyrituaaliin niin mikäs siinä - mutta eiköhän silti kannataisi yrittää hyväksyä että kaikilla näin ei ole. Molempien ääripäiden edustajat lienevät oikeutettuja harrastamaan tätä lajia tahtomallaan tavalla ja järjestämään itselleen parhaiten sopivia tapahtumia.

Rgds, Mörkö

Itseäni tuossa nyppii tilanteen järjettömyys ja siitä seuraavat vielä huonommat tilanteet. Olen itse sen verran arka, että ilman jonkunlaisia rauhoittavia aineita olen niin lukossa että just ja just pystyn olemaan tilassa, juhliminen jää todellakin välistä. Pari annosta alkoholia tai vähän rauhoittavia riittää rentouttamaan ja parantamaan fiilistä kaikkien osalta, mutta käytän rauhoittavia sen verran harvoin että niiden kanssa olo on aina vähän outo ja epävarma, alkoholia on paljon paremmin saatavilla ja muutenkin kaikille tutumpi aine. Lääkkeet tietty ihan lääkärin kautta, apteekista reseptiä vastaan.

Jos bileissä ei sovi nauttia alkoholia ja itse sinne haluaisin paikalle, olisi siis ainoa vaihtoehto lievittää jännitystä/paniikkia lääkkeillä. Tilanteeksi siis muodostuisi se, että kukaan muu ei tiedä mitä olen popsinut, paljonko enkä edes itse kunnolla tiedä mitä niistä ylipäätään seuraa. Mutta silti ne olisi toivottu ratkaisu parin lonkeron sijaan? Jos kumpikaan ei ole hyvä ratkaisu, niin käytännössä suljetaan tietty ryhmä kokonaan tuollaisista bileistä ulos heistä itsestään riippumattomien tekijöiden vuoksi.

Jokainen saa tosiaan järkätä bileensä just niin kuin haluaa, mutta on harhaa kuvitella että tuollaisilla kategorisilla kielloilla olisi pelkästään positiivisia seurauksia. Kuten aiemmin kirjoitettiinkin; säännöt ja etiketti ovat kaikille samat riippumatta päihtymisestä/tms. Jos tuota noudatettaisiin ja valvottaisiin kunnolla, ei mitään kategorisia kieltoja pitäisi tarvita.
Siinäpä oikeastaan hienosti alleviivattuna se, miksi päihteettömille tapahtumille on tilausta - jos ei paikalle pysty selvinpäin tulemaan, lienee aika ilmeinen mahdollisuus myös sille että jännityksen purku ja rentoutuminen ampuu vähän yli. Oikeasti, jos joku niin kipeästi tarvitsee olkoon se alkoa tai mitä hyvänsä ainetta rentoutuakseen tai päästäkseen tunnelmaan, niin ei muuta kuin järkkäämään bileet joissa on parin kaljan minimi. Oikeasti, näen selkeää tilausta myös sellaisille bileille joissa pitää ovella puhaltaa rattijuopumukseen oikeuttavat lukemat päästäkseen sisälle, kun se tuntuu nyt olevan niin jumalattoman vaikeaa sisäistää ettei kaikki tarvitse itse päihteitä tai halua olla päihteitä nauttineiden seurassa.

Itsekin mielellään otan sen oluen tai pari jos siltä tuntuu, mutta jos mulla menisi palkokasvi kärsäonteloon siitä, että alkoholi (ja muut päihteet) on kielletty, niin pitäisi todellakin katsoa peiliin enemmänkin kuin alkaa siitä nillittämään.

Ja ei, en tarkoita tässä yhteydessä päihteillä lääkärin määräämiä reseptilääkkeitä, joita käytetään tarkoituksenmukaisesti ja oikeaa annostusta noudattaen. Se on kokonaan toinen keskustelu että vaikuttaako se habitukseen tavalla, joka saisi esimerkiksi itseni ammatin puolesta varautuneeksi, mutta juuri tuo varautuneisuuden ja arvaamattomuuden tunnelma on se, jota tällä alkoholittomuudella mielestäni pyritään vähentämään.

Jos ei kykene olemaan oma itsensä selvinpäin, niin joihinkin bileisiin pääsyn evääminen ei varmaan ole ongelmista se kaikkein tärkein, ajattelen.


-baltsu
Jos järjestettäisiin AA -bileet erikseen ja jätettäisiin ne normaalit kinkybileet, kuten ennenkin, niin eikö kaikki olisi voittajia? Osallistujat äänestäisivät lompakollaan.

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2786
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Päihteet bileissä. Oletko puolesta vai vastaan?
« Vastaus #91 : 16.08.2023, 20:44 »
Kärjistäen, humalaisia näkee joka ilta kun menee baariin ja siellä voi itekkin juopua.
Kinkymestoissa sitten jaksa ite spurguilla taikka kiinnosta kattoa mitään huojuvia ihmishahmoja joilla vaikeuksia tajuta tilanteita.
Jos alkolliset bileet niin kyllä, osa osaa olla kuin ihmiset ja aina kuitenkin mukaan mahtuu ne pari apinaa juomineen. Ennen olen ilman apinoita.

Laura

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 606
  • Fucking sunshine
  • Galleria
Vs: Päihteet bileissä. Oletko puolesta vai vastaan?
« Vastaus #92 : 16.08.2023, 21:16 »
Kärjistäen, humalaisia näkee joka ilta kun menee baariin ja siellä voi itekkin juopua.
Kinkymestoissa sitten jaksa ite spurguilla taikka kiinnosta kattoa mitään huojuvia ihmishahmoja joilla vaikeuksia tajuta tilanteita.
Jos alkolliset bileet niin kyllä, osa osaa olla kuin ihmiset ja aina kuitenkin mukaan mahtuu ne pari apinaa juomineen. Ennen olen ilman apinoita.

Älä nyt joka ilta baariin mene  ;D

Oon käynyt noin 15 kertaa bileissä/klubilla yhteensä. En muista koskaan nähneeni ketään hirveessä humalassa. Ehkä oon itse niin jurrissa, etten vaan huomaa  :D No ei, vitsi!

Kysynnän ja tarjonnan laki. Jos päihteettömälle tapahtumalle on kysyntää niin tottakai niitä kannattaa järjestää! Jos tapahtuma on isot bileet, jatkuu yöhön asti, dj ja tanssilattia, esityksiä, uusia ihmisiä.. Niin kyllä ihmiset paremmin viihtyy kun voi muutaman juoman siinä illan aikana ottaa.

belladonna

Vs: Päihteet bileissä. Oletko puolesta vai vastaan?
« Vastaus #93 : 17.08.2023, 15:32 »
Itse olen vetänyt sellaista linjaa, että en nauti ollenkaan alkoholia (tai muitakaan päihteitä), kun kinkyilen, en myöskään bileissä tai niiden etkoilla. Jatkoilla saatan ehkä after care -hengessä nauttia lasillisen tai pari, jos siltä tuntuu. Tää valinta johtuu mulla siitä, että en halua sessioida päihtyneenä. Bileissä en aina välttämättä sessioi, mutta haluan kuitenkin varata itselleni sen mahdollisuuden, että voin sessioida jos sessioittaa.

Mä toivon, että kinkybileissä ei olisi selkeästi päihtyneitä ihmisiä turvallisuussyistä. En pidä ehdottomana punaisena sitä, jos muut juhlijat ovat kevyesti päihtyneitä kunhan käyttäytyvät hyvin. Itse en ala sessiomaan päihtyneen henkilön kanssa, lähtökohtaisesti siis edes vähänkään nauttineen. Jos kuitenkin tapahtumaan on tullut lähinnä seurustelemaan muiden kävijöiden kanssa ja mahdollisten sessioiden ja esitysten yleisöksi, ei pieni päihtyneisyys haitanne. Toisaalta ajattelen, että ihan järjestäjäpuolelle lienee helpompaa, jos tapahtumaan ei saa tulla päihtyneenä tai jos siellä ainakaan ei tarjoilla alkoholia, niin ei tarvitse olla niin haukkana vahtimassa ihmisten käytöstä.

Leccare

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 935
  • Orgasmikiduttaja
  • Galleria
Vs: Päihteet bileissä. Oletko puolesta vai vastaan?
« Vastaus #94 : 17.08.2023, 23:02 »
Mahdollisuus rentoutua ja vapautua parin juoman turvin juhlissa  on aina paikallaan, jos ei ole sessioimassa. Joissakin juhlissa on jopa niin tylsää, että hyvän alkoholin löytäminen, kuten vaikkapa Brugal Sigla de Oro Wäiskissä, voi pelastaa illan. Tietysti sekin voi mennä yli. Esim. Tampereella käydessä on aina ollut sellainen olo, että mikään määrä alkoholia ei ole riittävästi.
Eräät ovat sanoneet, että pelkkä alkoholi ei ole koskaan riittänyt pippaloihin. Sekin kertoo jo jotain tapahtumien tunnelmasta.

Mutta, jos roskaväki aiheuttaa järjestyshäiriöitä väkivaltaisella käytöksellään sekä tappouhkauksilla, ei humalaa pidä koskaan pitää lieventävänä seikkana, ja porttikiellon pitäisi olla pysyvä.

Pinkkiglitter

Vs: Päihteet bileissä. Oletko puolesta vai vastaan?
« Vastaus #95 : 18.08.2023, 09:52 »
Jos bileissä on vieraita ihmisiä, joista en tiedä, millaisia ovat edes selvinpäin, saati humalassa, ja osaavatko ollenkaan käyttää alkoholia kohtuudella, niin siihen liittyy tunne turvattomuudesta.

Päpälämäen Krister

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 97
  • Your average Tom, Dick and Harry
  • Galleria
Vs: Päihteet bileissä. Oletko puolesta vai vastaan?
« Vastaus #96 : 29.08.2023, 00:56 »
Bizarren bileiden ollessa kyseessä, täysin päihteetön tapahtuma on mahdollisesti, ainakin kertakokeiluna, uusi ja toivottu yritelmä. Muiden bileissä osataan olla kännissäkin kunnolla.

Tämän haluan nähdä " puhallutus ovella " tulli tyylinen tutkinta salajuomien takia.  mutta juu

kaikkea voi kokeilla kerran.

Tätähän en ehdottanutkaan. Mahdollinen päihteettömyys kun on vain sitä, mahdollista toteutuessaan. Me vähän iäkkäämmät orjamiehet, joihin minäkin lukeudun, luemme tätä ketjua, kuin se koskisi alkoholia. Kinkyissäkin on uusi sukupolvi, jotka käsittänevät asian koskevan kaikenlaisia (mietoja ja vahvoja) huumeita sekä sekakäyttöä, sillä vaikka nuoret ja nuoret aikuiset juovat nykyään vähemmän, on muu päihteiden käyttö lisääntynyt heidän keskuudessaan.

HuulillaPiirrettyM

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 288
  • TrueMaster 1% Demiurgi emergoitui
  • Galleria
Vs: Päihteet bileissä. Oletko puolesta vai vastaan?
« Vastaus #97 : 29.08.2023, 09:53 »
Jestas sentään  :o

Alkoholi aiheuttaa määrän ja ajan kanssa mielensairautta, jota kutsutaan alkoholismiksi, tämän voi myös periä ja olla sille alttiimpi geneettisesti tai ulkoisesti altistuen. Sairaus ja sen esiasteen oireet ovat siinä mielessä metkat että se laittaa kantajansa puolustamaan itseään, siis oireitaan, ei todellakaan itseään ihmisenä tai oikeuksiaan, jotka pitäisi olla puolustamattakin selvät. Tämä tekee keskustelusta äärimmäisen raskasta, mitä läheisempi suhde sitä mahdottomampi keskustelu, koska alkoholi on imeytynyt persoonaan, se myös aiheuttaa "verinen loukkaus" reagoinnin, ihan sama miten asiallisesti sanat aseteltaisiin. Kun lasi on täynnä se läikkyy, kun lasi on tyhjä se kipuilee.
Ei se maitokaan korjaa ongelmia, kyllä se on jokaisen itse tehtävä tai sitten voi etsiä tekohengitystä jolla oikoa läpi elämänsä, usein toisten kustannuksella, kunnes on yksin ja jäljellä vain ne jotka "ymmärtävät" samoin tai ne jotka hengittävät saman putken toisessa päässä omine ongelmineen.

Jääpähän "meille" enemmän, kuten joku jossain toisessa yhteydessä taannoin sanoi. Tämä oli jälleen kerran kuin keppi, älä älähdä, minä jätän tämän vain tähän.

Vertaisin tätäkin suostumukseen, jos jaksaisin lähteä loputtomaan vääntöön, vastuun siirto ulos itseltä on helppo keino. Turtumus helpottaa, sekä ennen että jälkeen jokaisen iskun, sekä antajaa että ottajaa.

Kippis!

-HPM

"Totuuden kalastaja verkkoineen ja onkineen
Hävinnyt, hukkunut totuuden mereen
Lattia lasimurskan peitossa
Peilissä känninen saatana
Mainosten jumalat toisilleen hymyilee
Käsi vapisee säätimellä
Tuosta elämä jatkuu tai katkeaa
Tähän tarvitaan vahvempaa humalaa"

LatexM

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 15
  • Omanlaisensa...
  • Galleria
Vs: Päihteet bileissä. Oletko puolesta vai vastaan?
« Vastaus #98 : 30.08.2023, 21:26 »
Itse vastustan periaatteessa holhoamista ja kieltämistä. Joku jo sanoi aiemmin tässä ketjussa, että jos päihteettömille juhlille on kysyntää, sellaisia varmaan järjestetään. Itsellä on kokemusta bileistä vasta vain n.20 vuoden ajalta, niin Suomesta kuin muualtakin. En muista koskaan kohdanneeni alkoholin aiheuttamia ongelmia, puhumattakaan että joku olisi pakotettu juomaan. :)

Mikäli häiriöitä esiintyy, tulee järjestävän tahon puuttua niihin, johtuivat ne päihteistä tai mistä tahansa. Kun iso joukko ihmisiä kokoontuu, aina on joku ilonpilaaja tai tahditon pyllynaama mukana. Ujona fetistinä päätän pohdintani omaan ahdistukseeni: Itse olen kärsinyt paljon alkoholia/päihteitä enemmän esim. siitä, jos dresscodesta tingitään ja bileissä pyörii kaikenmaailman kisaturistia ihmettelemässä. Saatan olla väärässäkin mielipiteineni, viimeksikin olin (1990-luvulla) kun erehdyin ajattelemaan ääneen.

tiikki

  • Bizarre Club
  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 21
  • Poly & pervo
  • Galleria
Vs: Päihteet bileissä. Oletko puolesta vai vastaan?
« Vastaus #99 : 02.09.2023, 00:37 »
Itse vastustan periaatteessa holhoamista ja kieltämistä. Joku jo sanoi aiemmin tässä ketjussa, että jos päihteettömille juhlille on kysyntää, sellaisia varmaan järjestetään. Itsellä on kokemusta bileistä vasta vain n.20 vuoden ajalta, niin Suomesta kuin muualtakin. En muista koskaan kohdanneeni alkoholin aiheuttamia ongelmia, puhumattakaan että joku olisi pakotettu juomaan. :)

Mikäli häiriöitä esiintyy, tulee järjestävän tahon puuttua niihin, johtuivat ne päihteistä tai mistä tahansa. Kun iso joukko ihmisiä kokoontuu, aina on joku ilonpilaaja tai tahditon pyllynaama mukana. Ujona fetistinä päätän pohdintani omaan ahdistukseeni: Itse olen kärsinyt paljon alkoholia/päihteitä enemmän esim. siitä, jos dresscodesta tingitään ja bileissä pyörii kaikenmaailman kisaturistia ihmettelemässä. Saatan olla väärässäkin mielipiteineni, viimeksikin olin (1990-luvulla) kun erehdyin ajattelemaan ääneen.


Vanhaan hyvään aikaan (TM) kun Bizarren bileet oli Kivistöllä niin ainakin kerran joku alkoi oksentelemaan liiallisen alkoholin juomisen takia ja minun hajuyliherkkyys laukesi aika pahasti ja oli aika lähellä etten itse pelkästään lemun takia olisi yrjönnyt.

Kaisla

  • Smurffit
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 77
  • & balthazar
  • Galleria
Vs: Päihteet bileissä. Oletko puolesta vai vastaan?
« Vastaus #100 : 02.09.2023, 03:51 »
69 (28.8%) Ei haittaa
129 (53.8%) En pidä päihtyneistä bileissä
23 (9.6%) En osallistu jollei saa nauttia alkoholia
19 (7.9%) En osallistu jos tapahtumassa on päihtyneitä
Äänestäjiä yhteensä: 237

...Arvelisin että tapahtuma kuin tapahtuma pärjää hienosti ilman näitä kahtakymmentäkolmea osallistujaa, joille alkon nauttiminen on ehdottomuus. Eritoten kun suhteellisen murskaava enemmistö (61,7%) ei pidä päihtyneistä bileissä, tai osallistu laisinkaan jos osa porukasta dokailee. Jos nyt oletetaan että "ei haittaa" äänistä edes puolet on niitä joita ei haittaa myöskään alkottomuus, niin päästään jo kohtuullisen vaikuttavaan lukemaan 76,1%.

Kysymys siis kuuluukin, onko bileet joissa nautitaan alkoholia vetäneet tähän asti väkeä käytännössä vain siksi, ettei alkoholittomia vaihtoehtoja ole ollut?

92 (38,4%) ihmistä, joille alkoholin nauttiminen on välttämättömyys tai se ei haittaa, saisivat varmasti ihan hyvät bileet pystyyn jo sillä porukalla, rohkeasti vain järjestämään.


-baltsu

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1237
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Päihteet bileissä. Oletko puolesta vai vastaan?
« Vastaus #101 : 02.09.2023, 11:04 »
Ennenvanhaan bileet pidettiin baari- tai ravintolatiloissa, joissa paikan oma alkoholimyynti oli ehtona tilavaraukselle. Nykyäänhän löytyy muita mahdollisia biletiloja, joten alkoholin ei tarvitsisi enää olla mikään välttämättömyys.

Fluid

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 236
  • Kunhan vaan nukkuvaa, puolikuollutta elämää
  • Galleria
Vs: Päihteet bileissä. Oletko puolesta vai vastaan?
« Vastaus #102 : 02.09.2023, 11:25 »
Ennenvanhaan bileet pidettiin baari- tai ravintolatiloissa, joissa paikan oma alkoholimyynti oli ehtona tilavaraukselle. Nykyäänhän löytyy muita mahdollisia biletiloja, joten alkoholin ei tarvitsisi enää olla mikään välttämättömyys.
En ole yhtään perillä alan kuvioista mutta taitaa edelleen mennä niin, että halvimmin tilan saa käyttöönsä baarista. Eihän en monesti edes pyydä vuokraa kunhan vaan juomatakuu täyttyy. Eikä se valitettavasti täyty, jos ei niitä juomia juoda. Mutta ihan kaikki henkinen tuki alkoholittomille tapahtumille, aika monella on sen verran stigmoja muiden alkoholinkäytöstä, ettei se baariympäristö houkuta, ja sen myötä voi sitten koko tapahtuma jäädä väliin.

Ollinkurjuus

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 114
  • Ehkä etsin ehkä en
  • Galleria
Vs: Päihteet bileissä. Oletko puolesta vai vastaan?
« Vastaus #103 : 03.09.2023, 08:25 »
69 (28.8%) Ei haittaa
129 (53.8%) En pidä päihtyneistä bileissä
23 (9.6%) En osallistu jollei saa nauttia alkoholia
19 (7.9%) En osallistu jos tapahtumassa on päihtyneitä
Äänestäjiä yhteensä: 237

...Arvelisin että tapahtuma kuin tapahtuma pärjää hienosti ilman näitä kahtakymmentäkolmea osallistujaa, joille alkon nauttiminen on ehdottomuus. Eritoten kun suhteellisen murskaava enemmistö (61,7%) ei pidä päihtyneistä bileissä, tai osallistu laisinkaan jos osa porukasta dokailee. Jos nyt oletetaan että "ei haittaa" äänistä edes puolet on niitä joita ei haittaa myöskään alkottomuus, niin päästään jo kohtuullisen vaikuttavaan lukemaan 76,1%.

Kysymys siis kuuluukin, onko bileet joissa nautitaan alkoholia vetäneet tähän asti väkeä käytännössä vain siksi, ettei alkoholittomia vaihtoehtoja ole ollut?

92 (38,4%) ihmistä, joille alkoholin nauttiminen on välttämättömyys tai se ei haittaa, saisivat varmasti ihan hyvät bileet pystyyn jo sillä porukalla, rohkeasti vain järjestämään.


-baltsu

Otan kantaa yhteen lukuun.129 (53.8%) En pidä päihtyneistä bileissä. lyön  vanhat sukkani

vetoa että tässä tarkoitetaan SELKEÄSTI humalaisia. jotka kantabaaristakin ohjattaisi kotiin

tän kuntosia ihmisiä olen bileissä tavannut alle 5.

Mia-Rouva

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 620
  • Galleria
Vs: Päihteet bileissä. Oletko puolesta vai vastaan?
« Vastaus #104 : 03.09.2023, 10:15 »
69 (28.8%) Ei haittaa
129 (53.8%) En pidä päihtyneistä bileissä
23 (9.6%) En osallistu jollei saa nauttia alkoholia
19 (7.9%) En osallistu jos tapahtumassa on päihtyneitä
Äänestäjiä yhteensä: 237

...Arvelisin että tapahtuma kuin tapahtuma pärjää hienosti ilman näitä kahtakymmentäkolmea osallistujaa, joille alkon nauttiminen on ehdottomuus. Eritoten kun suhteellisen murskaava enemmistö (61,7%) ei pidä päihtyneistä bileissä, tai osallistu laisinkaan jos osa porukasta dokailee. Jos nyt oletetaan että "ei haittaa" äänistä edes puolet on niitä joita ei haittaa myöskään alkottomuus, niin päästään jo kohtuullisen vaikuttavaan lukemaan 76,1%.

Kysymys siis kuuluukin, onko bileet joissa nautitaan alkoholia vetäneet tähän asti väkeä käytännössä vain siksi, ettei alkoholittomia vaihtoehtoja ole ollut?

92 (38,4%) ihmistä, joille alkoholin nauttiminen on välttämättömyys tai se ei haittaa, saisivat varmasti ihan hyvät bileet pystyyn jo sillä porukalla, rohkeasti vain järjestämään.


-baltsu

Otan kantaa yhteen lukuun.129 (53.8%) En pidä päihtyneistä bileissä. lyön  vanhat sukkani

vetoa että tässä tarkoitetaan SELKEÄSTI humalaisia. jotka kantabaaristakin ohjattaisi kotiin

tän kuntosia ihmisiä olen bileissä tavannut alle 5.

Toivottavasti ei päivälliseksi nyt joudu ainoat sukkasi, talvi on tulossa...

Ei, en usko että kukaan ajattelee, että päihtynyt oli vasta kun on kotiinpassituskunnossa. Päihtynyt on ihminen joka ei ole selvä, ja se raja nyt oikeasti tulee paljon ennen rattijuopumusrajaa.

Olennainen kysymys on se, minkä baltsu tuossa nosti esiin:

bileet joissa nautitaan alkoholia vetäneet tähän asti väkeä käytännössä vain siksi, ettei alkoholittomia vaihtoehtoja ole ollut?

Kuulun itse tähän joukkoon. Pärjään alkoholillisissa bileissä, mutta preferoin päihteettömiä tapahtumia.

Ja koska olen tehnyt myös kinkytapahtumia, olen huomannut saman kuin Petteri aikaisemmin: järjestäjän näkökulmasta on  mukavampaa kun juhlakansa on selvinpäin.

Onneksi meitä on paljon - vapaaehtoistyönä järjestettävät tapahtumat ovat tekijöidensä näköisiä ja itsekukin saa järjestää omannäköisiään pippaloita. Käsittääkseni kaikki kinky-yhdistykset ovat aika joustavia uuden talkooväen suhteen, joten tiimi kasaan ja esittämään ideaa.