Kirjoittaja Aihe: Ihastumisesta ja tunteista ja niiden syttymisestä  (Luettu 8690 kertaa)

anniebunny

  • Vieras
Vs: Ihastumisesta ja tunteista ja niiden syttymisestä
« Vastaus #45 : 08.03.2016, 22:22 »
Minä sytyn todella hitaasti, vaikka en ole hämäläinen. Suurin osa ihmisistä on mukavia mutta jotain aina jää uupumaan. Pitäisi uskaltaa ihastua useammin, eikä kontrolloida itseä liikaa. Ei se helppoa ole - enää näin vanhana. Miehen pitäisi ottaa tukasta kiinni, raahata luolaansa ja pitää siellä minua niin kauan etten enää halua lähteä pois. Mä elän väärällä aikakaudella  ;)

Tunnistan itsestäni tuon, että monen kohdalla tuntuu, että jotain aina jää uupumaan. Johtuuko se sitten siitä, että on oikeasti nirso vai onko sitä vain niin hidas syttymään, mene ja tiedä. :)

Jotenkin niin tutun kuuloista. Uskallusta, heittäytymistä ja rohkeutta ostaisin, jos jostain taikakaupasta voisin. Ja järjen ääntä yrittäisin vaientaa, jotta pystyisin elämään enemmän spontaanisti ja tunteella.

Jacinta

  • Vieras
Vs: Ihastumisesta ja tunteista ja niiden syttymisestä
« Vastaus #46 : 09.03.2016, 13:53 »
Tai sitten suhtautumista omaan itseen on muutettava siten, että hyväksyy itsensä sellaisena kuin on. Minusta on normaalimpaa ihastua harvoin, koska koen että tällaisilla ihmisillä (itseni mukaanlukien) on luonteessaan sellaista vakautta mitä pitkät suhteet toimiakseen tarvitsevat. Jos kiinnostuksen kohteet vaihtelevat joka viikko niin kyllä se pistää miettimään että tunteeko tuo aidosti ketään kohtaan. Mä oon kyllä spontaani... Sitten kun tiedän että se on sen arvoista.  ::) Odotellessa täytyy pitää itsensä kiireisenä ja tehdä elämässä muita mieluisia juttuja.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Ihastumisesta ja tunteista ja niiden syttymisestä
« Vastaus #47 : 09.03.2016, 15:31 »
En nyt pidä niin ihailtavana, tai toivottavana, helppoa ihastumista. En edes rohkeutena. Spontaani voi olla vaikkei helposti ihastukaan, samoin rohkea. Voi olla spontaani ihan kaikessa vuorovaikutuksessa, myös itsensä kanssa. Ja rohkea sitten sen suhteen että toimii oman sisäisen tunteensa mukaisesti.
Oleellisempaa on että, kuten Jacinta yllä sanoi, on se mitä on. Tekee niin kuin itsestä oikeimmalta tuntuu. Joskus tuntuu että on parempi olla ihastumatta johonkuhun. Joskus tuntuu ettei voi luottaa, ettei ihminen ole turvallinen. Vaistoaan kannattaa kuunnella. Sitten tietenkin jos ei ollenkaan kykene viehättymään ja tutkimaan toisia niin voi miettiä onko blokki itsessä. Onko sattunut jotain sellaista ettei voi ja osaa luottaa itseensä ja omiin tuntemuksiinsa.