Kirjoittaja Aihe: Brat & Brat-tamer kelailut  (Luettu 17718 kertaa)

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4503
  • Galleria
Vs: Brat & Brat-tamer kelailut
« Vastaus #30 : 11.10.2015, 02:42 »
^ En usko että Markiisi De Saden aikaan (1700-luvun lopulla ja 1800-luvun alussa) oli olemassakaan mitään BDSM termistöä. Perversiot olivat kiellettyjä, ja seksiseikkailujen takia Markiisi itsekin istui linnassa. Termistö alkoi muodostumaan vasta De Saden kirjojen myötä, mistä juontaa alkunsa sana "Sadismi".
Termillä "brat" tarkoitetaan pilalle hemmoteltua kakaraa. BDSM- yhteisö on sen kai ominut omaan sanastoonsa tarkoittamaan kiusaa tekevää ilkikurista subia. Alunperin itse ajattelin bratin liittyvän enemmänkin Age-playhin, brattihan on yksi lil girlin alalajeista (jos nyt termeillä hinkkausta jatketaan). Ja Age-play keskusteluissa tuota termiä enemmän näkeekin, ainakin Fetlifen puolella.

Mut joo, itse olen subina ja lil girlinä ollut enemmänkin juuri brat, eikä se ole hamstereissa sen kummempia antipatioita aiheuttanut. He ovat kaikki olleet huumorintajuisia leikkimielisiä miehiä, ja kai etsineetkin haastetta. Jos itse olen dominoivalla puolella, niin yhdyn joihinkin edellisiin kommentoijiin, en välttämättä jaksaisi kiukuttelevaa kakaraa katsella subina. Toki tietty huumori, leikkimielisyys ja ilkurisuus on ihan suotavaa. Onneksi maailma ei kuitenkaan ole niin mustavalkoinen, että pitäisi valita vain kahden vaihtoehdon välillä, onko joko saamaton tylsä lahna, vai tottelematon ärsyttävä kakara. Voi olla sopivasti kumpaakin.

Aloittajalle sanoisin, että jos joku juttu ärsyttää enemmän kun mitä siitä saa nautintoa, silloin se ei ehkä ole juuri sinua varten.



hiz

  • Vieras
Vs: Brat & Brat-tamer kelailut
« Vastaus #31 : 11.10.2015, 18:59 »
Brat on mielestäni hyvä esimerkki siitä, miten riippuvainen molemmista osapuolista D/s suhde on. Voi olla ilkikurinen luonteeltaan, mutta brat ainoastaan sellaisen kumppanin kanssa joka antaa aika pitkää siimaa, eikä rankaise kovin kovaa. Itse luulin olevani brat, kunnes tuli pari sellaista rangaistusta että minun ilkikurisuudet tämän D:n kanssa pysyvät jatkossa erittäin kunnioittavalla tasolla. Voin yhä kyseenalaistaa ja esittää eriäviä mielipiteitä enkä oikein itseäni lahnaksi miellä ;) mutta brat voin olla vain ehkä joidenkin muiden kumppanien kanssa, ja kuten joku aiempi vastaaja sanoi, en saa siitä yhtä paljon tyydytystä kuin D-suhteesta jossa itse omasta tahdostani kunniotuksesta D:täni kohtaan hillitsen brat-puoleni.

sandy

  • Vieras
Vs: Brat & Brat-tamer kelailut
« Vastaus #32 : 11.10.2015, 20:05 »
Kiva keskustelu. Nautin brättäilystä ja se toimii varsin mukavana esileikkinäkin :) Minulle se ei kuitenkaan tarkoita esim. kiukuttelua vaan toisen huomioimista ilkikurisilla ja hyväntahtoisilla kommenteilla usein toisen vaatetuksesta tai ulkonäköön liittyvistä seikoista. Myös toisen tekemisten kommentointi positiiviseen humoristiseen sävyyn on mielestäni toisen huomioimista.  Itse harrastan mm. keimailua, keikistelyä, pientä typeräksi tekeytymistä, pientä tahallista viivyttelyä ja verbaalista nokkeluutta halutessani huomiota. Se on leikki ja vähän kuin yhteinen paritanssi.  Sen avulla virittäydytään "sille aaltopituudelle". Varsin nopeasti pistettyäni tuon vaihteen päälle huomaan onko toinen sillä tuulella. Jos ei, vaihdan kommunikaatiotyyliini varsin nopeasti arkisemmaksi. Toimii siis myös kysymyksenä :)

Nelli

  • Vieras
Vs: Brat & Brat-tamer kelailut
« Vastaus #33 : 12.10.2015, 15:37 »
Kiitti MissMary vastauksesta!   :love:

Leikkimielisen testin mukaan minussa voisi olla hieman moista taipumusta mutta minun on vaikea ottaa tuota termiä kovin vakavasti tyyliin,
"Tänään minulla on brätti vaihe päällä..."
Eeeeeeeei.

Jos alistun, alistun omalla tavallani.
Eihän mikään hamsteri voi aikuisen persoonaa muuttaa, toivon mukaan.
Jos en alistu, niin en alistu ja sillä sipuli.

Olen täysin vihreä näissä asioissa, ilmeisesti näille termeille on tarvetta.
Niistä tulee vain niin helposti tylsiä leimoja.

Chienne

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 37
  • Pohojosen tyär
  • Galleria
Vs: Brat & Brat-tamer kelailut
« Vastaus #34 : 13.10.2015, 12:22 »
Itse harrastan mm. keimailua, keikistelyä, pientä typeräksi tekeytymistä, pientä tahallista viivyttelyä ja verbaalista nokkeluutta halutessani huomiota. Se on leikki ja vähän kuin yhteinen paritanssi.

Kyllä ^^ Yksi rakkaimmista perusluonteen piirteistäni, joka puhkeaa kukkaan oikean partnerin kanssa. Tuottaa parhaimmillaan ääretöntä nautintoa kummallekin.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1026
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Brat & Brat-tamer kelailut
« Vastaus #35 : 13.10.2015, 13:48 »
Oma leluni harrastaa kielen näyttelyä ja pientä omaa kikkailuaan satunnaisesti ja alkuun olin siitä jopa hieman häkeltynyt ja ärsyynnyinkin hieman ennen kun osasin asiaan suhtautua oikein.
Onhan se haastavampaa ja mukavaa kun välillä lelu koittaa ärsyttää/ohjailla. Ilman piiskan tai muun kivun uhkaa takaisin tottelevaiseksi ja alistuneeksi saaminen on kuitenkin erittäin palkitsevaa.Tietenkin toisiin tepsii paremmin raippa mutta itse tykkään henkisestä puolesta enemmän

Underworld

  • Vieras
Vs: Brat & Brat-tamer kelailut
« Vastaus #36 : 16.10.2015, 13:26 »
Vielä omakohtaisena tilityksenä: oma perusluonne enemmän Mr. Nice guy, mutta toisaalta löytyy kokonaisvaltaisen v-mäinen ja kaikkea halveksuva puoleni, kai pienestä kiinni onko johdossa hyvällä huumorilla toimiva määsteri vai Mr vittupää  :D rajojen testaaminen kuitenkin antoisaa  :)

BabygirlBetty

  • Vieras
Vs: Brat & Brat-tamer kelailut
« Vastaus #37 : 23.12.2015, 01:35 »
Itse miellän kakarana olon ja brättäilyn kahtena eri asiana. Kakara kiukuttelee, härnää, kiusaa ja tekee kepposia. (Ja kuka nyt sellasta jaksais katella?)

Miulle brättäily taas on vähän samaa kun flirttailu: se on kisailua, pelaamista, siinä on kyse samalla aaltopituudella olemisesta, ajoituksesta, nokkeluudesta ja huumorintajusta. Siinä näkee nopeasti onko toinen samalla tuulella ja sillä voi myös vaikuttaa toisen fiilikseen. Toki siihen voi liittyä tai liittyy kiusoittelu ja Domin testaaminenkin mutta se on aina leikkimielistä. Se on yksi kommunikaation muoto ja osa dynamiikkaa, se on kahdenkeskistä sanailua johon kukaan muu ei ehdi tai edes ymmärtäisi mukaan :D
 
Jos brat ei saa olla oma itsensä, jos Dom kieltää bratille ominaisen käytöksen niin siitä ihan varmasti tulee ilkeä kakara jonka ruotuun laittaminen voi olla hankalaa ellei mahdotonta, imo.

Lohikeisari

Vs: Brat & Brat-tamer kelailut
« Vastaus #38 : 23.12.2015, 11:55 »
Tosi mielenkiintosta oli lukea tätä ketjua, joten siihen on myös lusikkansa työnnettävä. Käsitteet ja niistä keskusteleminen on melko loputon suo, kun kukaan niitä ei kuitenkaan käsitä ihan samalla tavalla kuin edellinen keskustelija. Aika monessa viestissä on käsitelty omana itsenään olemista. Itellä siihen kuuluu olennaisesti sanailu, sarkasmi ja kiusoitteleminen molemminpuolisesti. Jos noi onnistuu kutakuinkin luontevasti voidaan alkaa puhua samoilla aalloilla olemisesta. Kai voi sanoa, että kaksi kakaraa kohtaa toisensa... Jos ollaan samoilla aalloilla ei kai toinen ole ratkaisevasti sen kakarampi tai tylsempi kuin toinen. 

Tuo oli aasini silta takaisin bratsubbailuun tai siis siihen, miten sen omalta kohdaltani näen. Eiköhän se kuitenki ole niin, että bratsub ja bratdom(me) tulevat kaikkein parhaiten keskenään toimeen, kun tietty trickstermäinen mielenlaatu on molemmille tuttu. Bratin kesyttäminen ja sellaisena aktiivisesti toimiminen, on sit taas rooleja, joita voi ottaa mukaan tai jättää ottamatta. Tietystihän sitä subina haluaa miellyttää mut kyllä siihen itellä näyttäs kuuluvan toisinaan silmäkulmaan ilmestyvä pilke, joka käskee yrittämään pakan sekottamista tai vähintään näsäviisastelemaan oman itsensä turmioksi. Mut siinähän se hienous piileekin, ei tuskin keneltäkään voi sietää jatkuvaa tai totaalisen väärinajoitettua näsäviisastelua.

« Viimeksi muokattu: 23.12.2015, 12:27 kirjoittanut Lohikeisari »

blacklie

Vs: Brat & Brat-tamer kelailut
« Vastaus #39 : 24.12.2015, 17:02 »
Minä brättäilen aina välillä, mutta kyse on pienestä kiusaamisesta ja leikkimielisyydestä. Välillä toki on tarve vähän tarkistaa rajoja. Saan sitten yleensä palkinnoksi leikkimielisen funishmentin. Tarvetta ei ole ollut koskaan mennä niin pitkälle, että olisin itselleni varsinaisen rangistuksen aiheuttanut toiminnallani.

Pientä pilkettä silmäkulmassa on aina, mutta ei tulisi mieleenkään loukata toista tai tarkoituksellisesti pahoittaa kenenkään mieltä. Mikäli haluan kipua niin pyydän sitä suoraan.

Jännä miten baarissa tämä jaottelu on aina niin mustavalkoista. Joko olet brät tai lahna. Ei oikein sovi omaan maailmankuvaan. Eikö oikeasti voitaisi olla vaan ilman, että täytyy hakea kaikesta vastakohtia?  :love:

kesykissa

  • Vieras
Vs: Brat & Brat-tamer kelailut
« Vastaus #40 : 24.12.2015, 21:38 »
brat on minussa vahvana  ja osa luonnettani. Olen huomannut että kaikille se ei sovi, vaatii D'ltä luonnetta, huumorintajua ja viisautta käsitellä. Niihin käsiin...

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Brat & Brat-tamer kelailut
« Vastaus #41 : 25.12.2015, 10:15 »
Puolisoni antoi minulle brat-tittelin, koska väännän sessiot yleensä aina farssiksi. On niin hemmetin hankalaa jättää kaikki käytännön pilat, vitsit ja sanaleikit käyttämättä, jos niihin tarjoutuu loistava tilaisuus. Ei kai siihen olisi muuta hoitokeinoa kuin tukkia suu ja laittaa kädet ja jalat sellaiseen pakettiin, ettei mitään jekkua saa tehtyä.

Masteriem

  • Vieras
Vs: Brat & Brat-tamer kelailut
« Vastaus #42 : 10.01.2016, 16:45 »
Minusta yhdessäoloon ja viihtymiseen liittyy kyllä huumori ja sanailu, minä sekä sallin sitä että kaipaan sitä. Ei minulla ikinä ole täällä kuvattua todellista brattiä osunut kohdalle, siis sellaista jolta ei mínun piikittely ja kiusoittelu olisi haihtunut silloin kun sen on suotavaakin haihtua. Itse saatan subista sitä kiusoitellen kaivaa esille siinä vaiheessa kun piiska on heilunut sen verran että piikit pysyy piilossa.

Komppaan täällä heitä joiden mielestä brattailu on pelin avaus ja toisen mielialan tutkimista. Osoitus siitä missä mielentilassa subi itse on.

anniebunny

  • Vieras
Vs: Brat & Brat-tamer kelailut
« Vastaus #43 : 16.01.2016, 22:23 »
mäkin jotenkin käsitän tuollaisen kiusoittelun, härnäämisen ja tietynlaisen sanoilla leikittelyn juurikin flirttailuksi. kun kemiat ja huumorintaju kohtaa, se on hienovaraista peliä, vähän kuin tanssin askeleet.
kun ollaan samalla aaltopituudella ne sanat eivät niinkään merkitse vaan se jännite kahden ihmisen välillä kun molemmat ovat leikissä mukana. leikkisyys, ilkikurisuus (huom ei ilkeys) tai ehkä enemmän juuri kiusoittelu ja juuri ne toisen vastareaktiot minun käytökseeni ovat niitä joilla tämä tyttö saadaan kehräämään. mun rentoutumiseen vaikuttaa tosi paljon se, että mulla on sen toisen ihmisen kanssa hauskaa.



Tate

  • Vieras
Vs: Brat & Brat-tamer kelailut
« Vastaus #44 : 17.01.2016, 11:51 »
Meilläkin minun pikkuinen tykkää olla tuhma ja kiukkuilla, jekkuilla, haukkua ja kiusailla. Toimii monesti esileikkinä kun suututtaa minut ja sitten saakin kärsiä siitä. Brattäily toimii usein esileikkinä ja monesti sitä se brat sillä hakeekin, että ärsyttää minua, joka johtaa sitten rangaistuksiin sun muihin. Rangaistuksissakin on enemmän sitä tunnetta ja potkua kun oikeasti vähäsen suuttuu eikä tee sitä vain "leikkinä".

Toisen alistuminenkin on paljon nautinnollisempaa kun on joutunut oikeasti alistamaan bratin uhkailemalla ja toteuttamalla rangaistuksia, siinä tuntee kuitenkin sitä onnistumisen tunnetta kun on tehnyt jotain sen alistumisen eteen ja näyttää bratille sen paikan. Myös transitio siitä kikattavasta kiusaajasta armoa pyytävään alistujaan antaa lisäfiilistä siihen tilanteeseen.

Bratin kanssa eläminen on monipuolisempaa ja hauskempaa omasta mielestäni, eikä liian helppoa ja onhan se nyt humorististakin. Välillä on vaikea päättää haluaako nauraa vai suuttua, mutta periaatteen vuoksi kuitenkin hymy huulessa rankaistaan tuhmuudesta.