Kirjoittaja Aihe: BDSM-rooli ja persoonallisuus  (Luettu 7779 kertaa)

Samara

  • Vieras
Vs: BDSM-rooli ja persoonallisuus
« Vastaus #15 : 10.12.2016, 00:53 »
Olen alistuva ja masokistinen. Aluksi, kun tapaan ihmisiä, olen kamalan hiljainen, ujo, vaikutan kynnysmatolta, enkä pysty rentoutua. Oon kait liian kiltti ja suorittaja.

Hyvin tunteville kavereille olen höpöttävä ja sosiaalinen. Parisuhteessa oon aika vaativa ja haluan että tietyt asiat tehdään mun tavalla ja nipotan. Samalla kuitenkin unelmoin että mut laitetaan paikelleni, painetaan seinää vasten ja käsketään mitä mun pitää tehdä ja että mun pitää pitää turpani kiinni.

Heille, joille eniten haluan (ja vasta myöhemmin huomaan haluavani) alistua, niin heille väitän koko ajan aluksi vastaan ihan kaikesta, ja saattaa vaikuttaa etten pidä heistä yhtään.

En todellakaan osaisi dominoida, ainakaan tarkoituksella, vaikka jotkut sanoo että yritän koko ajan määräillä, mua on kutsuttu sen takia natsiksikin. Monet sanoo että mun pitäis "rentoutua", on ehdotettu alkoholia niin kuin pilveä ja muutakin, mutta tuntuu että piiskaus ja kunnon pano on ainoita mitkä saattaa toimia.

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: BDSM-rooli ja persoonallisuus
« Vastaus #16 : 10.12.2016, 02:28 »
^Tunnistan itsestäni myös ujouden alussa, kiltteyden ja sen, että aseta usein muiden tarpeet omieni edelle.

Kiva huomata, että on myös muitakin alistuvia, jotka eivät ole stereotypisia "dominoiva nainen arjessa, alistuva seksissä" :)

IceCherry

  • Vieras
Vs: BDSM-rooli ja persoonallisuus
« Vastaus #17 : 10.12.2016, 09:00 »
Tunnistan persoonatyyppisi, Samara. En ole itse.

Heille, joille eniten haluan (ja vasta myöhemmin huomaan haluavani) alistua, niin heille väitän koko ajan aluksi vastaan ihan kaikesta, ja saattaa vaikuttaa etten pidä heistä yhtään.

Hmm, miksi pitäisikään olla helppo..

Lainaus
En todellakaan osaisi dominoida, ainakaan tarkoituksella, vaikka jotkut sanoo että yritän koko ajan määräillä, mua on kutsuttu sen takia natsiksikin.

Tai brätti... :)

Mr Birch

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1343
  • Testi näyttää, että on aika häipyä (82 % vanilla)
  • Galleria
Vs: BDSM-rooli ja persoonallisuus
« Vastaus #18 : 12.12.2016, 06:57 »
Poimin ketjusta käsitteitä ja pikkuisen järjestelin niitä. Sain tulokseksi tämmöisen "sanaston". En lainannut viesteistä suoraan, mutta merkitsin jokaiseen käsitteeseen sen nimimerkin, josta/joista ensin asian huomasin:
***
arki vs. rooli (Badbae, Perhonen89)
identiteetti
   monta identiteettiä
   työidentiteetti
itse
   oma itseni (nicolaus)
   se mikä on oikeasti totta vs. rooli (Normandie)
   tietty puoli itsestä (Lady Whip, thumos)
kokemus
   rooli kokemuksen alustana (Badbae)
luonne
   luonto, luonnostaan (nicolaus)
   perusluonne (thumos)
minä
   arkiminä (starling)
olosuhteet, tilanne
   kotiolot (kuunlilja)
persoona
   persoonatyyppi (IceCherry)
   persoonan jatke (thumos)
   lähipiiripersoona, harrastuspersoona, opiskelupersoona, vapaaehtoistyöpersoona (poisongrrrll)
persoonallisuus
   persoonallisuus muussa elämässä
polariteetti (Underworld)
positio
   käännetty positio (Lohikeisari, Foucault)
   lokero (Bounded)
   näkökulma
   valta-asema (Kinkynautti)
rooli
   BDSM-rooli (thumos)
      sessiosubi (Bounded)
   koti- ja työrooli (Bounded)
   monta roolia luonnostaan (nicolaus)
   oma itse vs. rooli (nicolaus)
   rooli teatterina (Normandie)
stereotyyppi (Perhonen89)
taipumus, ei rooli (Normandie)

Näitä asioita on pohdittu pitkään, mikä näkyy jo siitäkin, että esimerkiksi käsite persoona on alkujaan teatteriin liittyvä ilmaus, per sona, naamion kautta, viitaten niihin repliikkeihin, jotka lausutaan naamio kasvoilla.



nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1873
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: BDSM-rooli ja persoonallisuus
« Vastaus #19 : 12.12.2016, 11:15 »
^Tunnistan itsestäni myös ujouden alussa, kiltteyden ja sen, että aseta usein muiden tarpeet omieni edelle.

Kiva huomata, että on myös muitakin alistuvia, jotka eivät ole stereotypisia "dominoiva nainen arjessa, alistuva seksissä" :)

Voisiko kinkyt jaaa kahteen kastiin:
1 Niihin, joille kinkyys on pakoa arjesta, eli rooli vaihtuu
2 Niihin, jotka jatkavat sessiossa siitä mihin työpäivä päättyi, eli ovat entistäkin johtavampia tai alistuvampia?

Ken tietää..

Matsina

  • Vieras
Vs: BDSM-rooli ja persoonallisuus
« Vastaus #20 : 12.12.2016, 16:00 »
BDSM-kenttä on niin laaja kokonaisuus, etten oikein usko että arkiluonteen ja D/s-roolin perusteella voi oikeasti vetää suoraan yhtäläisyyksiä. Monissa asioissa nautinto voi myös ihan puhtaasti fyysistä.

Sen kuitenkin itsestäni tiedän, että D/s avautui minulle kunnolla vasta kun pääsin sovintoon oman luonteeni kanssa. Kun hyväksyin sen, että on ihan luvallista olla vähän tiskirätti ja omata parisuhteissa taipumuksia jotka olisivat epäterveinä läheisriippuvuutta. Luulen, että minut olisi ollut mahdollista viedä "väkisin" syvälle D/s:ään mutta se olisi saattanut olla minulle psyykkisesti vahingollista. Sitä en tiedä mitä se olisi tehnyt parisuhteelle, luultavasti pahaa. En osaa itse "mennä rooliin" jos kyse on seksuaalisuudesta. Kaiken täytyy tuntua aidolta ja tulla aidosti sisältä. En usko, että kykenisin aidosti alistumaan D:lle jonka dominoivuus ei tule luonteesta. Luultavasti jos yhdistäisin työroolini, koulutukseni ja ottaisin oppia Dommeista niin pystyisin olemaan ihan uskottava sessio-Domme, mutta se ei ole minä. Sekin olisi vain osa alistumista, koska empaattisuuttani etsisin kaikkein onnettomimman miessubin "pelastusprojektiksi".

Colestramus

  • Bizarre Club
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 389
  • Voe tokkiinsa.
  • Galleria
Vs: BDSM-rooli ja persoonallisuus
« Vastaus #21 : 12.12.2016, 17:13 »
Itse olen arkielämässä hyvin neutraali ihminen, ja usein saatan kulkea muiden mukana. Työssäni järkkärinä tai vartijana toisaalta, olen oppinut johtamisen ja käskyttämisen luonteen ja oppinut tunnistamaan milloin näitä tarvitaan. Joten kyllä, olen dominoiva myös arjessani. Usein toisaalta, en koe tarvetta toteuttaa tätä sessioiden ulkopuolella.

Sessioissa taas tahdon ja koen vahvaa tarvetta toteuttaa tätä, sillä usein tuntuu siltä että en hallitse omaa elämääni tarpeeksi. Jos olen todella stressaantunut, jotain äkillistä on tapahtunut joka vaikuttaa elämääni tavalla johon en voi itse vaikuttaa, se näkyy sessioissa lisääntyvänä tarpeena vetää tietyn tyylisiä sessioita.

Aikaisempi subi jonka kanssa harrastin, taas on täysin stereotyyppinen mallikuva. Bisnes nainen, suorastaan holistinen ammatissaan joka ei osaa rentoutua normaalisti arkielämässä, ei varmaankaan ole vaikea arvata että hän pitää kovasta alistumisesta seksissä.

Bakemono

  • Vieras
Vs: BDSM-rooli ja persoonallisuus
« Vastaus #22 : 13.12.2016, 00:42 »

Lainaus
Tätä olen itsekin miettinyt, pohtinut ja pähkäillyt pikkasen eri näkökulmasta. Onko minulla kuitenkin sessiossa subin 'dominoiva' valta, kun dommeni etenee tutulla ja hyväksi koetulla tavalla (tekee vain asioita joista tietää minun tykkäävän). Vain harmittavan harvoin yllättää jollakin uudella ennen kokeilemattomalla tavalla tai koettelisi mun kipu- tai kestävyyskynnyksen rajoja.  :'(

Juurikkii oon miettinny että subillaha on osettaen enemmän valtoo kuen domilla, sehän se ruoja sannoo mikä on se taso mittee hää kestää.......

Kelpie

  • Vieras
Vs: BDSM-rooli ja persoonallisuus
« Vastaus #23 : 24.01.2017, 11:20 »
Vastaus riippuu paljon vastaajasta.

Työelämässä olen lähinnä sopeutuva johtaja. Tuo sopeutuva voi tarkoittaa toisille alistuvaa. Toisille se tarkoittaa johtajaa, joka kuuntelee alaisiaan. Vihaan muuten alainen nimitystä  ;D

Switchy

  • Vieras
Vs: BDSM-rooli ja persoonallisuus
« Vastaus #24 : 24.01.2017, 19:19 »
Tuo oli mielenkiintoinen kommentti joltain toi "käskyttäminen".. Englannin kielessä on hyvät sanat "dominant" ja "domineering", eikä ne aina liity yksi yhteen.. Turha käskyttäminen, simputus, kyykyttäminen ja nöyryyttäminen ei todellakaan ole dominointia, monesti tollaiset jotka vaikka karjuu käskyjä, siis jos tilanne ei sitä oikeasti vaadi, muuttuu ihan päinvastaisiksi kun joku sanookin että nyt riittää..

Samara, veit sanat suustani, tuo että unelmoit että painetaan seinää vasten ja käsketään pitämään turpa kiinni, mutta mun tapauksessa vähän leikkisämmin, joka ei tarkoita yhtään vähemmän dominoivaa.. Jostain syystä, täydellinen esimerkki miehestä joka sais ainakin mut suostumaan varmaan mihin vaan, on leffasta Inception, Tom Hardyn esittämä hahmo, jonka katoin vähän aikaa sitten, se tuli heti mieleen tosta..
« Viimeksi muokattu: 25.01.2017, 00:47 kirjoittanut Switchy »

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 724
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: BDSM-rooli ja persoonallisuus
« Vastaus #25 : 24.01.2017, 21:19 »

Olen monesti miettinyt sitä, miten BDSM-roolit eli alistaminen, alistuminen jne. suhteutuvat persoonallisuuteen yleisesti. Olen uusi, joten jos tätä aihetta on puitu täällä väsymykseen asti, niin linkaktaa vaan aiempia lankoja.

Olin miettinyt itsekseni persoonallisuuden ja työminän suhdetta seksuaalisuuteen paljonkin, kunnes luovutin. Nykyään uskon, että seksuaalisuus on oma ulottuvuus, mikä keskustelee muiden piirteiden kanssa heikosti tai ei ollenkaan.

Onhan näitä stereotypioita tyyliin "johtajat alistuvat sängyssä" olemassa, mutta kokemukseni mukaan kyse on ennen kaikkea juuri stereotypioista.

Sitten olen myös miettinyt, ovatko kohdalleni sattuneet, "sängyssä" alistuvat naiset sattumalta töissä hoitamassa muita ihmisiä taikka päättämässä jopa näiden elämästä... Luultavasti sattumaa sekin. Otanta ei ole ainakaan kummoinen. :)

Feird

  • Vieras
Vs: BDSM-rooli ja persoonallisuus
« Vastaus #26 : 24.01.2017, 21:37 »
Mun persoona on kyllä niin vaihteleva et ei kai mikään ihme et olen switch... ::) riippuu ihan seurasta millasen mielikuvan musta muutenkin saa.

Pip

Vs: BDSM-rooli ja persoonallisuus
« Vastaus #27 : 24.01.2017, 22:29 »
Mulla ei mielestäni oo mitään roolia pervoilussa, tai "oikeessa elämässä". Pervoillessa mä vaan päästän elukan irti. Muille ihmisille oon vaan se sama enkeli, kuin ennenkin.