Kirjoittaja Aihe: Sadomasokismi, sen juuret sekä mielenterveys  (Luettu 2590 kertaa)

varjojenmaa

  • Vieras
Aiheen pohjalta kaipailisin ihan minkä tahansa tyyppistä pohdintaa (TOSIN ASIALLISTA SELLAISTA. Spede-viestit voit liittää vaikka omaan aloitukseen jos on todella kova tarve purkautua ;))

Tässä joitakin täkyjä aiheeseen, joita itsekin pohtinut

- Voiko sadomasokismi edistää mielenterveyttä?
- Onko järkkyvä mieli & sadomasokismi vaarallinen yhdistelmä?
-Kuinka paljon itse mietitte ns. terveitä rajoja?
- Milloin olet mennyt liian pitkälle ja voiko sillä olla peruuttamaton vaikutus omaan psyykeeseen?
-Huolettaako sinua millainen vaikutus sadomasokismilla voi pahimmallaan olla?
-Onko sadomasokismi vain yksi mielenterveyshäiriöstä?



 

lamie

  • Vieras
Vs: Sadomasokismi, sen juuret sekä mielenterveys
« Vastaus #1 : 08.11.2017, 21:33 »
Mielenterveys mainittu, en voi olla vastaamatta vaikka piti mennä ajoissa nukkumaan..



- Voiko sadomasokismi edistää mielenterveyttä?
Kyllä.
- Onko järkkyvä mieli & sadomasokismi vaarallinen yhdistelmä?
On
-Kuinka paljon itse mietitte ns. terveitä rajoja?
Tällä hetkellä vointi on erittäin hyvä enkä koe että on tarvetta. Myös kumppaniin suhde kunnossa. Jos tilanne olisi toinen niin todennäköisesti miettisin todella paljon, näillä tiedoilla jotka minulla nyt on, aikaisemmin en olisi miettinyt ja siitä olisi syntynyt ongelmia.
- Milloin olet mennyt liian pitkälle ja voiko sillä olla peruuttamaton vaikutus omaan psyykeeseen?
En sadomasokismissa onneksi koskaan, olisi ollut aivan varmasti. Vanlijasuhteissa joskus kun olin huonossa kunnossa olin vaarallisen holtiton. On ollut vaikutusta, mutta onneksi ei mitään vakavaa. Ei ole jäänyt traumoja, jossain määrin kontrolli pelasi, mutta olisi voinut käydä todella pahasti.
-Huolettaako sinua millainen vaikutus sadomasokismilla voi pahimmallaan olla?
Ei tällä hetkellä, mutta kyllä jos henkilö ei ole tasapainossa.
-Onko sadomasokismi vain yksi mielenterveyshäiriöstä?
Mielestäni ei, mutta en ole tarpeeksi perehtynyt vastatakseni perustellusti. Tämä vain mutu.

Viridian

Vs: Sadomasokismi, sen juuret sekä mielenterveys
« Vastaus #2 : 08.11.2017, 22:06 »
Kannattaisiko aihe siirtää pois tältä kaikille avoimelta alueelta vaikkapa VIP osion hämärään?

Tosin sama se minulle, vaikka siirto tehtäisiin, en silti lupaa avautua aiheesta. Vierastan vähän sitä, että aloittaja vain kysyy, eikä vastaa omia ajatuksiaan aiheeseen. Tämä haittaisi vähemmän, jos hän olisi edes joskus kirjoittanut jotain itsestään edes johonkin. Tämä aloitus on ensimmäinen viesti häneltä, ja eilen avattu profiili on toistaiseksi tyhjä.

Mutta joo, jostainhan sitä pitää aloittaa, toivottavasti saadaan uusi aktiivinen kirjoittaja, ja sitä keskustelua.

Vir

ps. oma käsitykseni asiasta: ihminen yksilönä vastaa ajatuksistaan, sanoistaan ja teoistaan, sadomasokismi ei ketään heitä mutkassa metsään sen enempää kuin yllättäen saapunut talvi tappaisi aktiivisesti autoilijoita

Bossman

  • Turun Baletti
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 170
  • In Boss we trust
  • Galleria
Vs: Sadomasokismi, sen juuret sekä mielenterveys
« Vastaus #3 : 09.11.2017, 06:07 »
Eh... voi rrähmä, nimittäin.

Mr Birch

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1343
  • Testi näyttää, että on aika häipyä (82 % vanilla)
  • Galleria
Vs: Sadomasokismi, sen juuret sekä mielenterveys
« Vastaus #4 : 09.11.2017, 11:37 »
Vierastan vähän sitä, että aloittaja vain kysyy, eikä vastaa omia ajatuksiaan aiheeseen.
Sama reaktio minullakin. Antaessaan saa, mutta pelkkää kysymystulitusta ei antamiseksi lasketa.
Alkaa tulla Suomi24:n seksikeskustelun kyselyt Uusi Galluppi hei! mieleen.

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Sadomasokismi, sen juuret sekä mielenterveys
« Vastaus #5 : 09.11.2017, 13:47 »
Minusta tuntuu että suurinta osaa noista kysymyksistä on tavalla tai toisella sivuttu n.700 kertaa keskusteluissa...Taidanpa jättää tämän tähän ettei nyt sattumalta tulisi käytettyä jotakin loukkaavaa murre-ilmaisua  ;D

vila

  • Vieras
Vs: Sadomasokismi, sen juuret sekä mielenterveys
« Vastaus #6 : 13.11.2017, 14:38 »
Minusta mt-ongelmat ja sadomasokismi ovat äärimmäisen vaarallinen yhdistelmä. Ehkä kevyet jutut voi mennä ja jopa edistää hyvinvointia, mutta rajummat jutut vaativat sen verran mielenhallintaa että jos psyyke on valmiiksi rikki niin mennään tosi synkkiin paikkoihin. Molemmilla osapuolilla on vastuu siitä, että kykenevät käsittelemään tilannetta. Mt-ongelmaisilla on ongelmia jo arjen kanssa, joten on mahdollista ettei session henkinen käsittely onnistu.

LadyHera

  • Vieras
Vs: Sadomasokismi, sen juuret sekä mielenterveys
« Vastaus #7 : 13.11.2017, 18:06 »
Toi otsikon juuret ei oikein auennut noista kysymyksistä. En tiedä juurista, mutta vähän no brainer -kysymys. Mt-ongelmat ja SM voi olla huippuvaarallinen yhdistelmä.

Minulle kunnon sadistinen sessio antaa hyvän olon pariksi päiväksi, eli kaipa edistää henkistä hyvinvointia. En ole ilman noita kylläkään mt-ongelmainen.

En koe olevani sairas, täten en mieti "terveitä rajoja". Asiat sovittu ennakkoon tavalla taikka toisella. En ylitä rajoja ja ainoa pelkoni on masokistin turvallisuus tulevaisuudessa muiden kanssa. Kun kohde on täysin kiinni eikä mahdollisuutta ole päästä irti, olen tyytyväinen että siinä olen juuri minä. Ei mikään mt-tyyppi, mikä tekee pysyvää vahinkoa tai vie pahimmillaan hengen. Ja ryöstää asunnon irtaimiston lähtiessään.

Ei huoleta.

SM-jutut ja mt-ongelmat eivät ole suoraan verrannollisia. Tervepäinen sadisti ei ole paradoksi  8)

Lumihiutale

  • Vieras
Vs: Sadomasokismi, sen juuret sekä mielenterveys
« Vastaus #8 : 13.11.2017, 21:51 »
Läheskään kaikki mielenterveysongelmaiset eivät ole kykeneväisiä edes tavanomaiseen seksiin. Itsensä vahingoittaminen esim. Viiltelemällä on merkki pahasta olotilasta, mutta kutn tiedämme, lääketiede kehittyy ja ehkä 100 vuoden päästä asiaa pidetään onanointiin verrattavissa olevana asiana. Sadistinen persoona on ollut monella sarjamurhaajalla ja se onkin hyvin tyypillinen piirre raakoja seksuaalimurhia tehneillä. Edes psykiatrian emeritus ei voi vastata näihin kysymyksiin, väittäen olevansa oikeassa, jos on yhtään rehellinen itselleen ja muille.