Kirjoittaja Aihe: Kysymys teille jotka seurustelette kahden (tai useammankin) kanssa.  (Luettu 3655 kertaa)

Halko7

Onko ne molemmat teille more or less match made in heaven vai meneekö se niin että suhde yhden kanssa antaa teille X ja suhde toisen kanssa tarjoaa teille Y jolloin lopputulos on että saatte sekä X että
Y?

Askarruttaa koska nykyisessä suhteessa X on ihan reilassa , mutta Y puuttuu täysin ja kaipaisin sitä ihan hirveästi.

Pip

Kuten sanottua, niin polysuhteita on yhtä monta erilaista, kuin niitä on. Niissä kaikissa kuitenkin on yhteistä keskinäinen tieto kaikista osapuolista, sekä yhteinen luottamus.

IlonaSinulle

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1671
  • Welcome to the cute side. We NEED coocies.
  • Galleria
En ole tällä hetkellä polysuhteessa. Se missä olen ollut, olin viimeinen joka siihen kuvioon asettui. Se oli kaiketi se helpoin osa. Suhteessa aiemmin olleet joutuivat määrittämään suhteensa uudestaan ja heille se oli vaikeampi kuvio. Siinä kohtaa keskeinen tieto ja luottamusasiat olivat taatusti enemmän kuin nuorisokirjallisuudesta omaksuttua naivismia. Jos päätät että polysuhteet on sinun juttusi, niin sitten se on. Se ei ole helpoin tie ja ehkä tärkeintä siinä on muistaa että mustasukkaisuus tai riittämättömyys on ihan yhtä hyviä ja yleisiä tunteita kuin mitkä  tahansa muut tunteet. Niihin pitää suhtautua ja niille pitää antaa tilaa tunteena, ei absoluuttisena totuutena.  Parhaimmillaan  polysuhde vapauttaa ihmisen ja pahimmillaan se  ajaa synkimpään luolaan. Samalla tavalla kuin muutkin ihmissuhteet on poly osallistujien summa ja lopputulos on aina erilainen  :love:

Snithan

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 125
  • Pikkususi
  • Galleria
Minä en ole valinnut polyamoriaa sen vuoksi, että kokisin jääväni yhdessä suhteessa vaille jotain ja lähtenyt etsimään juuri sitä asiaa jostain muualta. Suhteissani on kaikissa ollut omanlaisensa dynamiikka ja ne ovat myös antaneet hieman erilaisia asioita. Yhteenkään suhteeseen en ole lähtenyt sillä ajatuksella, että hei tuo tyyppi antaa minulle X:ää, ja toinen kumppani ei. Olen lähtenyt jokaiseen suhteeseeni puhtaasti sen takia, että juuri sen ihmisen kanssa tuntuu hyvältä olla yhdessä, enkä niinkään sen takia millaisia asioita se toinen antaa minulle. Hyvä olo ja vetovoima voivat muodostua ainakin omalla kohdallani melko erilaisista asioista.

Jokaisen kanssa tärkeiksi ovat muodostuneet erilaiset asiat, etenkin seksielämästä puhuttaessa. Suhteiden päättymisen jälkeen voin jälkikäteen muistella, että se oli sen ihmisen kanssa silloin kivaa, mutta harvojen asioiden kohdalla haikailen, että voisin uuden kumppanin kanssa harrastaa samaa. Pyrin antamaan jokaisen suhteen muotoutua ja kasvaa sellaiseksi kuin hyvältä tuntuu, ilman, että yrittäisin asettaa suhdetta johonkin muottiin. Etsiä juuri siinä suhteessa toimivat tavat olla yhdessä.

Tämähän ei tarkoita sitä, että olisi polyillyt väärin, jos muodostaa suhteita sillä ajatuksella, että nykyiseltä kumppanilta ei saa Y:tä ja muodostaa uudet suhteet niin, että saa nimenomaan sitä Y:tä. Suhteita, lähtökohtia ja tapoja vain on erilaisia.

Pehmeä

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 28
  • fetisseistä kiinnostunut sidottuna nauttiva
  • Galleria
On mies X, jonka seurassa viihdyn ja seksi on erinomaisen tyydyttävää. En pysty sanomaan olisinko vain hänen kanssaan jos voisimme tavata niin usein kuin haluaisimme, tuskin. On mies Y, jonka  seurassa viihdyn, seksi on hyvää ja lähellä on hyvä olla. Kukaan meistä ei näe elämää niin, että pitäisi keskittyä vain yhteen ihmiseen, mutta tärkeää on se, ettei kenellekään valehdella. Sen suhteen en ole synnitön, siksi en enää siihen ryhdy. Seuraa etsiessä voi olla esillä se, että pidän tällaisesta tai tuollaisesta seksistä tms, mutta seksi ja läheisyys on aina jokaisen kanssa erilaista ja suhde voi muotoutua hyvin erilaiseksi kuin mitä ajatteli. Ei ihmissuhteita voi luoda ostoslistan kanssa että haluan tuon, tuon ja tuon ominaisuuden. Toki eri läheisten kanssa tehdään muutenkin eri asioita kiinnostuksen mukaan.

girl84bi

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 36
  • Joku saa minusta vielä hyvän ja oman kotinymfon
  • Galleria
Itse olen sinkku mutta olen elänyt ja ollut yhdessä kahden miehen kanssa. Asuminen yhdessä oli kertakaikkisen tyydyttävää. Molemmat miehet heteroita ja sain kaiken huomion yhdessä ja erikseen. Olen hyvin fyysinen nainen ja nautin saada seksuaalista huomiota ja olen siitä jopa vähän mustasukkainen. Miehet olivat monin tavoin erilaisia mutta voin sanoa että rakastin kumpaakin samalla tavalla. Molemmissa omia ihania piirteitä. Suhde päättyi kun kuitenkin mulle syntyi syvempiä tunteita toista kohtaan. Mielipide asia mutta mun mielestä on aika luonnollista että tunteet saattaa vahventua toista kohtaan ja jotain kohtaa heikentyä.

Olen edelleen Poly-neito ja avoin sille. Mutta oman kokemuksen perusteella kaipaan ja haluaisin olla polysuhteessa miehelle tai miehille Nainen numero 1. En halua huomata että roikkuisin mukana jossain palasena josta ensimmäisenä päästettäisiin irti. On kaunis ajatus että kaikki rakastaa yhtä paljon toisiaan mutta oma kokemus ja mitä muiltakin kuullut kertoo ettei asiat aina mene niin.

Qurat

  • Majuri
  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 673
  • I´m really bad..
  • Galleria
Tätä on mukavaa pohdiskella. Artikkeleista löytyy riverlady kirjoitettu tekstikin siitä. Pitkän monosuhteen jälkeen oon harkinnut antaa vapaamille suhteille mahdollisuuden. Monestakin syystä, yksi oli juuri se että monosuhteessa kaikki oli niikun olemassa paitsi se X tai Y. Mutta sitä ei voinut (isolta osalta itse itselle asetettujen sääntöjen takia) hakea muualta ilman karseita morkkiksia ja pahaa mielta. Siinäs sitten taas pohdittava onkin, että onko kyseessa poly-suhde tai avoin yhdessaolo, jos määritellään primääri ja sekundaari ihmiset. Mutta onkos silla niinikään bäloäkään miten ne nimitykset menee, kunhan on kiva, kaikilla.

DomLS

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 29
  • Ankara iskä.
  • Galleria
Mulla on siitä mielenkiintoinen suhde että olen itse avoimessa suhteessa ja partneri poly. Hänelle suhteet ovet enemmän tasapainoisia kun itselleni on "pääkohde"eli hän ja sitten muut. Omat suhteeni ovat kaikki subeja joten sekin muuttaa dynamiikkaa..

Pip

Mua on mietityttänyt subien suhtautuminen käskytyksiin. Jos sub on kahdelle alistuva, niin kumman D:n käskyjä hän noudattaa, mikäli ne ovat ristiriidassa?

Fia

  • Vieras
Mua on mietityttänyt subien suhtautuminen käskytyksiin. Jos sub on kahdelle alistuva, niin kumman D:n käskyjä hän noudattaa, mikäli ne ovat ristiriidassa?

Tämä kysymys on sattumoisin viime päivinä pohdituttanut minuakin.
Olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan tällaisessa suhteessa elävien mietteitä aiheesta.

Varsinaista kokemusta minulla ei itselläni asiasta vielä ole, mutta olen miettinyt, että itse varmaan tarvitsisin tällaisessa tilanteessa jonkinlaista hierargisuutta, siis esimerkiksi niin, että primäärisen dominoivan käskyt ajavat ristiriitatilanteessa sekundaarisempien leikkikaveridomien käskyjen ohi. Ymmärrän kyllä sinänsä, että tämä ei varmasti ole monille dominoiville kovin miellyttävä asetelma, siis jos itse joutuu olemaan se, jonka käskyä subi ei voi noudattaa.

Etukäteiskommunikaatio lienisi tässäkin ongelmatilanteita ehkäisevä asia; jos esimerkiksi primääridominoiva luovuttaa subinsa sessioleikkikaluksi toiselle dominoivalle, voisivat kai dominoivat sopia pelisäännöistä keskenään? Tai sitten submissiivinen voisi kai itse kommunikoida sekundaarisemmalle domilleen primäärisen dominoivan sääntöjen asettamat rajat omina hard limiteinään? Toki voitaneen sopia niinkin, että primääridom ikään kuin "vapauttaa" subinsa sekundaarisen domin kanssa käytävien sessioiden ajaksi niin, että subi voi niissä noudattaa kaikkia sekundaarisen domin käskyjä (oman konsensuaalisuutensa rajoissa), ja sitten taas session päätyttyä palataan primääridomin sääntöihin?

Täysin tasa-arvoinen valtatilanne subiin eri domien välillä lienee mahdollinen vain niin, että subi alistuu vain sessioissa eikä ollenkaan niiden ulkopuolella. Tällöin subin tietysti on mahdollista noudattaa aina kulloisenkin dominoivan sääntöjä session ajan ja elellä sessioiden ulkopuolella täysin oman päänsä mukaan.

Pulse

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 418
  • Pulse est 7\3\2011 bdsmbaari
  • Galleria
    • Fetlife profiili
Mua on mietityttänyt subien suhtautuminen käskytyksiin. Jos sub on kahdelle alistuva, niin kumman D:n käskyjä hän noudattaa, mikäli ne ovat ristiriidassa?

?? Täh..  Sen jolla on uskottavuutta ja karismaa, kenties myös hilloo ja muutenkin oma paletti kasassa.. sekä subillensa oikeasti annettavaa ja aikaa !!!

Pip

Jos toi materiaosasto on jo kunnossa ja karismat sun muut kohdallaan, niin sen jälkeen jos tulee ristiriitaista käskytystä, niin kummalle se alistuu?

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Mikäli ei tällaisia asioita ole etukäteen huomioitu, niin on kyllä perseelleen johdettua hommaa. 

Pip

Mun kohdallani tietysti täysin hypoteettista pohdiskelua, koska en tilanteeseen ole vielä joutunut. On ollut tilanteita joissa kysymys on tullut eteen, mutten ole saanut vastausta.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1873
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Suhde useamman subin kanssa toimii mutta vaatii dominoivalla osapuolelta aikalailla vernin asenteen.
On tehtävä itselle selväksi kuka on klavni, sit on mahdollisuudet onnistua. Myöskin roolitus ja codes and rules auttaa asiassa.