Kirjoittaja Aihe: Pieniä lukkoja sitomista varten  (Luettu 8415 kertaa)

FTL

  • Vieras
Pieniä lukkoja sitomista varten
« : 29.11.2018, 00:20 »
Mistä saisi pieniä, 20mm lukkoja sitomispuuhiin? Tarvitsisin niitä ainakin kymmenen, ehkä enemmänkin. Jutun jujuna on se, että kaikkiin pitäisi sopia sama avain, on nimittäin ärsyttävää alkaa etsiä oikeaa avainta kun lukot pitäisi saada auki. En ole tietenkään myöskään valmis maksamaan niistä juuri mitään eli halvalla pitäisi päästä :D

Hennis

Vs: Pieniä lukkoja sitomista varten
« Vastaus #1 : 29.11.2018, 00:30 »
Oot varmaa nää kattonukki ennen kysymistä, mut motonetin, starkin, k-raudan, clasun verkkokaupas näkys ainaki olevan jotai. Toki noi maksaa, mut en usko et ihan ilmaseks saat mistään. (:

brahma

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 857
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
Vs: Pieniä lukkoja sitomista varten
« Vastaus #2 : 29.11.2018, 00:36 »
Tuo on ihan täysin mahdoton yhdistelmä, ellei ole jotain päiväkirjan leikkilukkoja joilla ei tee mitään


FTL

  • Vieras
Vs: Pieniä lukkoja sitomista varten
« Vastaus #3 : 29.11.2018, 00:46 »
Oot varmaa nää kattonukki ennen kysymistä, mut motonetin, starkin, k-raudan, clasun verkkokaupas näkys ainaki olevan jotai. Toki noi maksaa, mut en usko et ihan ilmaseks saat mistään. (:

Kyllä lukkoja löytyy, ongelma tulee vastaan siinä kohtaa kun pitäisi saada ne kaikki auki samalla avaimella. Tästä ei useinkaan puhuta tuotekuvauksissa mitään. Minulla on nykyään muutama bilteman 20mm lukko, ja totesin edellisen kerran biltemassa käydessäni avainten olevan lukkopakettien välillä erilaisia. Eli paketissa, jossa sanotaan olevan samalla avaimella avautuvia lukkoja asia on näin, mutta pakettien välillä on kuitenkin eroja.

Hennis

Vs: Pieniä lukkoja sitomista varten
« Vastaus #4 : 29.11.2018, 00:55 »
Niinii, no toivotaan, että löydät etsimäs (:

Kinkykundi

Vs: Pieniä lukkoja sitomista varten
« Vastaus #5 : 29.11.2018, 01:21 »
No tämä ei varmaan ole halpaa, mutta lienevät sarjoitettavissa:

https://www.abloy.fi/fi/abloy/abloyfi/tuotteet/tuotteet/riippulukot/riippulukot/pl318-muumi-riippulukko-/

Lenkin koko on vissiinkin tuo 20mm, onkohan liian iso?

E: sitten tietysti Wish tai Aliexpress mistä voi katsoa jos halpaa hakee.

FTL

  • Vieras
Vs: Pieniä lukkoja sitomista varten
« Vastaus #6 : 29.11.2018, 01:30 »
No tämä ei varmaan ole halpaa, mutta lienevät sarjoitettavissa:

https://www.abloy.fi/fi/abloy/abloyfi/tuotteet/tuotteet/riippulukot/riippulukot/pl318-muumi-riippulukko-/

Lenkin koko on vissiinkin tuo 20mm, onkohan liian iso?

E: sitten tietysti Wish tai Aliexpress mistä voi katsoa jos halpaa hakee.

Jaa että muumilukkoja :D

Itse asiassa olin juuri tutkimassa aliexpressin tarjontaa. Sieltä saisi kymmenen kappaletta vitosella ja arvioijat valittavat, kuinka sama avain sopii kaikkiin lukkoihin. :) Kuvauksessa ei tosin lue tästä mitään, mutta voisihan noita koittaa riskillä hankkia muutaman.

Kahlitsija

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 367
  • Dominoiva sadisti. Utelias perverssi.
  • Galleria
Vs: Pieniä lukkoja sitomista varten
« Vastaus #7 : 29.11.2018, 07:32 »
Rautakaupoista saa kyllä ihan tarkoituksella samalle avaimelle sarjoitettuja lukkoja paikan päällä kysymällä. Nettikaupan kautta en tiedä kuinka hyvin onnistuu, ei ole kokemusta.

FTL

  • Vieras
Vs: Pieniä lukkoja sitomista varten
« Vastaus #8 : 29.11.2018, 11:32 »
Rautakaupoista saa kyllä ihan tarkoituksella samalle avaimelle sarjoitettuja lukkoja paikan päällä kysymällä. Nettikaupan kautta en tiedä kuinka hyvin onnistuu, ei ole kokemusta.

Hyvä tietää tulevaisuuden varalle!

Hommasin aliexpressistä mielestäni varsin kohtuulliseen 60 sentin kappalehintaan yhteensä 28 lukkoa. Toivottavasti ainakin joihinkin sopii sama avain 😄 raportoin tuloksista sitten kun saapuvat, eli joskus kahden kuukauden päästä.

poisongrrrll

  • Vieras
Vs: Pieniä lukkoja sitomista varten
« Vastaus #9 : 29.11.2018, 14:44 »
Mulla on muistaakseni Clasun halpoja pikkulukkoja. Oon tosin käyttänyt niitä pääasiassa esim nänninipistinten lisäpainoina kuin varsinaisina lukkoina. Avainten kanssa sähläämisen oon ratkaissut sillä, että laitan lukkoon ja avaimeen saman värisen tipan kynsilakkaa ja seuraavaan pariin sit eri värisen, näkee suoraan mikä kuuluu mihinkin. Eli en oikeastaan osaa vastata alkuperäiseen kysymykseen. :)

rp_

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 183
  • En route vers de nouvelles dimensions.
  • Galleria
Vs: Pieniä lukkoja sitomista varten
« Vastaus #10 : 29.11.2018, 16:09 »
Onko se avain juuri se juttu? Jollei ollut ja nopeasti on tarvis, niin miten sellaiset numerokoodatut lukot, missä on kolme tai neljä numerorullaa. Ne on yleensä aika pieniä ja osaan voi vaihtaa sen koodin itse. Ei tarvitse avaimien kanssa sählätä lainkaan.

punasiipi

  • Vieras
Vs: Pieniä lukkoja sitomista varten
« Vastaus #11 : 29.11.2018, 16:19 »
Mulla on kasa kaikennäköisiä ja -kokoisia lukkoja, mut tulee vähän sotku niitten avainten kanssa. Joten. Pitäis kyllä sillee että vaikka 8 pientä lukkoa joihin kaikkiin sama avain. Ja saman verran isoja.
Kerran yks halpa numerokoodilukko vähän meinaili jumittua kiinni. Tai ehkä asetin sen avainkoodin jotenki oudosti kahden numeron väliin(?). Anyways. En luota numerolukkoihin ihan niin paljoa enää siitä syystä.

Kinkykundi

Vs: Pieniä lukkoja sitomista varten
« Vastaus #12 : 29.11.2018, 20:19 »
Jaa että muumilukkoja :D

Joo, voivat parin vuoden päästä olla arvokasta keräilytavaraa.

aavikkokytkin

Vs: Pieniä lukkoja sitomista varten
« Vastaus #13 : 29.11.2018, 20:20 »
Täältä löytyi Bauhausin hyllystä Abus 65/20 lukkoja muistaakseni pareittain. Noissa pienimmissä lukoissa on vaan muutamaa haittakombinaatiota ja paketteja vertailemalla löytyy samalla avaimella olevia. Saattaa toki joutua käymään useamman myymälän ja useamman kerran tarkastamassa hyllyt, jotta löytää noin paljon.

FTL

  • Vieras
Vs: Pieniä lukkoja sitomista varten
« Vastaus #14 : 29.11.2018, 23:30 »
Jos joku vielä ihmettelee määrää, niin ideaalissa tapauksessa nilkka- ja rannekahleet sekä kaulapanta ja suukapula ovat kaikki lukittavaa mallia. Lisäksi kahleet voidaan kiinnittää lukkojen avulla jonnekin. Jos haluaa vielä käyttää luovuuttaan teräskettingin kanssa niin lukkoja saa varmasti kulumaan paljon enemmänkin. :)

Koodilukkoja olen kanssa harkinnut, mutta minua huolestuttaa suunnattomasti se, että subi näkee koodin, vapauttaa itsensä ja karkaa. Ties mitä sille käy, ainahan niistä saa olla huolehtimassa. ;) Jotenkin vain myös "tuntuu" oikeammalta olla avaimellinen lukko, tietääpähän subikin että karkuun ei pääse edes arvaamalla yhdistelmää oikein. Pohdin myös elektronisia lukkoja, mutta ne maksavat enkä luota tekniikkaan.

Biltemassa olen havainnut tuon saman ilmiön samankaltaisista paketeista. Viime kerralla siellä käydessäni tähän visuaaliseen vertailuun meni kuitenkin puuduttavan pitkään, etenkin koska olisin tarvinnut vähintään viisi pakettia ja suurin osa tuntui olevan erilaisia. Raha on aikaa.