Kirjoittaja Aihe: heikkous ja voima  (Luettu 7118 kertaa)

swan

  • Vieras
heikkous ja voima
« : 03.04.2012, 18:18 »
Seitsemisen vuotta sitten aloitin toisenlaisella foorumilla (uskonnollisella) tästä aiheesta topikin. Sen jälkeen ex-uskovaisten foorumilla ja nyt olisi mukava kuulla miten te miellätte aiheen.

Kuka on vahva ja kuka heikko?
Onko esim. dominoiva masteri vain ja ainoaan täydellisen vahva ja voimakas vai voiko/onko hänelläkin heikot hetkensä ja saako olla?

Entä onko alistuva aina heikompi,kaikenlaisten vääntöjen ja tunteiden heiteltävissä ja ongelmissa?

(Sivuten: Itse en usko, että kukaan olisi absoluuttisesti jotain,kuten hyvin heikko ja epäonnistuja vaan monien tekijöiden summa esimerkiksi vieraantuttaa toisen siihen porukkaan, jota luusereiksi kutsutaan, esim. pultsarit tai muut laitapuolen kulkijat, joita vältellään ja ehkä jotkut säälivät)


Se mikä itselleni on ollut uusi ja yllättävä asia,niin se, että pidän tietyllä tavalla heikkoudesta ja mitättömyydestä ja että olen jotenkin väärässä asemassa, jos olen keskipisteenä tai esillä. Pahaksi onneksi foorumilla jos aloittaa keskusteluja, saattaa tulla käsitys, että "tuo haluaa paistatella ja esitellä itseään ja erinomaisuuttaan".
Tämä on jokseenkin väärä luulo, koska minusta on vaan mukavaa jutella ja yrittää siten estää mm. vieraantumista siihen täydelliseen heikkouteen.

Ei varmasti ole ihmistä, joka ei olisi jossain vaiheessa elämäänsä joutunut ylittämään itsensä suunnattomassa voimanponnistuksessa asiassa tai toisessa. Siksi ajattelen, että elämä ei olisi mikään kilpailulaji, jossa määritellään, että kuka on heikko ja kuka voimakas ihminen.

Tämmöinen ehkä vähän omalaatuinen aihe tiistai-illan ratoksi tai sitten ei  :D




tao-tao

  • Vieras
Vs: heikkous ja voima
« Vastaus #1 : 03.04.2012, 18:56 »
Mielestäni asetelma dom/sub vaatii sen, että molemmat ovat omalla tavallaan vahvoja. Ei alistua voi kokonaisvaltaisesti jos on heikko. Ei heikko uskalla antaa mennä ja luottaa.
Alistaja on myös vahva. Ei alistaja voi alistaa, jos hän ei luota itseensä.
Summa summarum, pidän siis tällaisessa asetelmassa molempia osapuolia vahvoina.

Mutta asiassa sivuttiin sitä, että voiko masterilla olla heikot hetkensä? No mutta tottakai ja jos masteri uskaltaa ne näyttää, hän on taas vahva..
Ota tästä sitten selvää..

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: heikkous ja voima
« Vastaus #2 : 03.04.2012, 19:30 »
Tämä pohdinta voisi käsitellä myös fetisismiä. Vaatii joskus aikamoista vahvuutta hyväksyä omat fetissinsä ja alkaa elää niiden mukaan. Ja joskus fetissejä pidetään heikkouksina, ja ihminen on "vahva" jos osaa taistella niitä vastaan.

swan

  • Vieras
Vs: heikkous ja voima
« Vastaus #3 : 03.04.2012, 19:34 »
Mielestäni asetelma dom/sub vaatii sen, että molemmat ovat omalla tavallaan vahvoja. Ei alistua voi kokonaisvaltaisesti jos on heikko. Ei heikko uskalla antaa mennä ja luottaa.
Alistaja on myös vahva. Ei alistaja voi alistaa, jos hän ei luota itseensä.
Summa summarum, pidän siis tällaisessa asetelmassa molempia osapuolia vahvoina.

Mutta asiassa sivuttiin sitä, että voiko masterilla olla heikot hetkensä? No mutta tottakai ja jos masteri uskaltaa ne näyttää, hän on taas vahva..
Totta, noi voi kyllä allekirjoittaa. En tiedä onko tuo itseluottamus jokin synnyinlahja,joka voidaan myös "karsia" ihmisestä. Ainakin ihminen mun mielestäni on lähtökohtaisesti melkoinen sissi,alkaen siitä rääpäleestä, joka on täysin riippuvainen muista.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: heikkous ja voima
« Vastaus #4 : 03.04.2012, 20:57 »
Yleistä pohdintaa voimasta ja heikkoudesta.

Voima tulee vahvaksi heikkoudessa..näin sanotaan.

Sellainen ihminen joka on ehdoton, hän on omassa vahvuuden tilassaan heikko koska on joustamaton.
Mutta mitä enemmän tajuaa, että maailmaan mahtuu paljon ehkä-sanan alle olevaa, silloin on löydetty harmaita sävyjä mitkä tuovat pehmeyttä ja ymmärrystä.
Kun tajuaa, että ei tiedä paljon mitään, silloin tietää jo paljon.

Väärä vahvuus/voima tuo lukon mielen alueelle. Näkökyky supistuu kapeaksi. Se on kuin liian itseriittoinen mieli joka torjuu kaiken koska luulee olevansa riittävä kaikessa ja kaikille.

Heikkous voisi olla tavoiteltava ominaisuus, mutta siihen pääseminen on vaikeaa. Tapahtuu elämän kolhujen ja nöyryyden oppimisen kautta. Silloin voi sanoa, että on heikkoudessa voimakas. Se näkyy ulospäin.
Tällaista ihmistä voi kunnioittaa.


palvelija79

  • Vieras
Vs: heikkous ja voima
« Vastaus #5 : 04.04.2012, 08:58 »
Voima tulee vahvaksi heikkoudessa..näin sanotaan.

Kauniisti sanottu, Lady Whip! Viisaus näkyy olevan avaimen aitoon ylivoimaisuuteen. Sokea väkivalta on heikoin asia maailmassa.

Norja

  • Vieras
Vs: heikkous ja voima
« Vastaus #6 : 04.04.2012, 15:54 »
Nöyrä ja totuudelle avoin ihminen on todellisuudessa vahvoilla, väärää ylpeyttä uhkuva, ahne ja omavoimainen jää lopulta aina tappiolle. Todellisesti itsessään vahvaa ihmistä ei kai olekaan. Tämä on minun käsitykseni.

Queena

  • Vieras
Vs: heikkous ja voima
« Vastaus #7 : 04.04.2012, 16:56 »
Ei sellaista olekkaan kun vahva ihminen, kaikki on joskus vahvoja ja joskus heikkoja. Itse olin heikko viimeksi tänään kun söin viimeiset pääsiäismunat omiin suihin.

Guide-Master

  • Vieras
Vs: heikkous ja voima
« Vastaus #8 : 04.04.2012, 18:36 »
Tohon voisi jatko kysymyksen esittää, eli onko kumpi ihmisen on vahvenpi, se joka koko ajan etsii uutta vai se joka syventää olemassa olevaa?

Nenne

  • Vieras
Vs: heikkous ja voima
« Vastaus #9 : 05.04.2012, 00:48 »
Hetkellä jolloin olet heikoimmillasi, olet myös vahvimmillasi  :love:

Simone

  • Vieras
Vs: heikkous ja voima
« Vastaus #10 : 05.04.2012, 00:51 »
Nöyrä ja totuudelle avoin ihminen on todellisuudessa vahvoilla, väärää ylpeyttä uhkuva, ahne ja omavoimainen jää lopulta aina tappiolle. Todellisesti itsessään vahvaa ihmistä ei kai olekaan. Tämä on minun käsitykseni.

Norja - upeasti muotoiltu!
Komppaan.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: heikkous ja voima
« Vastaus #11 : 05.04.2012, 08:58 »
Tohon voisi jatko kysymyksen esittää, eli onko kumpi ihmisen on vahvenpi, se joka koko ajan etsii uutta vai se joka syventää olemassa olevaa?

Molemmat rinnakkain. Jätetään kuitenkin sana "vahva" pois tässä  yhteydessä.
Sopivassa määrin pysyviä ja muuttuvia tekijöitä.
Terve luontokappale pyrkii tasapainoon vaistomaisesti.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1873
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: heikkous ja voima
« Vastaus #12 : 06.04.2012, 22:07 »
Ajatus siitä, että masteri on vahva ja subi on heikko on yhtä oikea kuin sekin, että mies on master ja nainen subi.

Kummissakin on henkisesti heikkoja, epävarmoja ihmisiä.
Jumalat varjelkoon minua ryhtymästä mihinkään heikon subin kanssa.

swan

  • Vieras
Vs: heikkous ja voima
« Vastaus #13 : 06.04.2012, 22:17 »
Jumalat varjelkoon minua ryhtymästä mihinkään heikon subin kanssa.
Entäs sellaisen erittäin voimakkaan ja samalla hyvin heikon kanssa- onko tuollainen yhdistelmä liian sekoa? :-\

cutefeniks

Vs: heikkous ja voima
« Vastaus #14 : 06.04.2012, 22:30 »
Vahva on se joka uskaltaa toisen edessä olla heikko / näyttää heikkoutensa.