Kirjoittaja Aihe: Kunnallisvaalit lähestyy...  (Luettu 32846 kertaa)

varpaannuolija

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #90 : 16.10.2012, 22:51 »
Ööh... Miksei täällä voisi puhua myös politiikasta siinä missä jostain muistakin ei-pervoista aiheista.

No vaikka sen takia, että se saattaa estää siltojen rakentamisen. Itse en voisi kuvitellakaan olevani minkäänlaisessa suhteessa henkilöön joka kannattaa "piip"-puoluetta. Se olisi suuri vahinko, jos tämä henkilö muuten olisi mukava henkilö, ja tutustumisen arvoinen.

Koo

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #91 : 16.10.2012, 22:53 »
Ööh... Miksei täällä voisi puhua myös politiikasta siinä missä jostain muistakin ei-pervoista aiheista.

No vaikka sen takia, että se saattaa estää siltojen rakentamisen. Itse en voisi kuvitellakaan olevani minkäänlaisessa suhteessa henkilöön joka kannattaa "piip"-puoluetta. Se olisi suuri vahinko, jos tämä henkilö muuten olisi mukava henkilö, ja tutustumisen arvoinen.

Puoluekanta estäisi muuten mukavaan ja tutustumisen arvoiseen henkilöön tutustumisen? Todellako?  :o Tietenkin, jokaisella on omat kriteerinsä, mutta saahan sitä sitten vastaavasti muut ihmetellä.

Stylos

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 780
  • Ainoan oikean kinky-totuuden Suur-Mufti
  • Galleria
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #92 : 16.10.2012, 22:54 »
Onko se vasemmisto taas rajoittamassa sananvapautta politikassa!  >:D

Mitä tulee vasemmistoliiton "äärivasemmistolaisuuteen", niin kyllähän ne nykyään sentään varsin ansiokkaasti ajavat kansainvälisen suurpääoman asiaa (otetaan lisää velkaa ja arvatkaas kenelle korot maksetaan).

Ja joo, nettitappelut politiikasta ovat minulle vähän fetishi.

Lilith

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #93 : 16.10.2012, 23:18 »
Ööh... Miksei täällä voisi puhua myös politiikasta siinä missä jostain muistakin ei-pervoista aiheista.

No vaikka sen takia, että se saattaa estää siltojen rakentamisen. Itse en voisi kuvitellakaan olevani minkäänlaisessa suhteessa henkilöön joka kannattaa "piip"-puoluetta. Se olisi suuri vahinko, jos tämä henkilö muuten olisi mukava henkilö, ja tutustumisen arvoinen.

+1 mutta sillä erotuksella että olen tosi iloinen tästä ketjusta - saa paljon lisää tietoa tyypeistä!
Mä en voisi koskaan olla parisuhteessa ihmisen kanssa jonka arvomaailmaa en jaa. Kerran nuorempana nussin yhtä umpikokoomuslaista porvaria puoli vuotta, mutta vain siksi että seksi oli hyvää. Ei me koskaan pystytty puhumaan mitään, nähtiin vaan ja nussittiin ja erottiin.

Ja toki, mun parisuhdepotentiaaliahan ei ole enää oikein missään, ei täällä sen enempää kuin reaalimaailmassakaan. Kun on tarpeeksi marginaalissa, pitää järjestää elämänsä muulla tavalla kuin sitä oikeaa rakkautta odotellen.

subula

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #94 : 16.10.2012, 23:37 »
*seurailee sivusta* ;)

Simone

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #95 : 17.10.2012, 00:17 »
Mä kyllä kiinnittäisin mieluummin ensin huomioni sotilasarvoon kuin puoluekantaan, mutta oonkin vähän pervo  ::)
Ja joo, äänestän, ennakkoon, sellaista joka ajaa todellisen työläisen, eli pienyrittäjän asemaa  ;)

subula

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #96 : 17.10.2012, 00:25 »
Noni pakko vastata. Ihan sormet syyhyää.
Olen aina äänestänyt. Akselilla vihreä-vasemmisto.
Kunnallisvaalit ovat mun mielestä kaikista tärkeimmät vaalit, koska ne vaikuttaa nimenomaan itseä lähellä. (jos siis ei lasketa korkeakouluissa olevia erinäkösiä vaikuttamiskeinoja).
On puolueita, joita en ikinä äänestäisi. Ikinä. Joku joskus sanoi että älä ole niin ehdoton. Tässä asiassa olen.
Sattumalta olen äänestänyt, lukuunottamatta yhtä kertaa, naista. Eikä ne kai kovin vanhoja ole olleet. Tai oikeastaan ei se ikä vaan se asenne. Enemmänkin se että on muutoshalukas.
Mutta näillä mennään niin pitkälle kuin päästään.

Ps. tyhjä lappukin on parempi kuin äänestämättä jättäminen

Herra_Jack

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #97 : 17.10.2012, 08:18 »
Minusta jopa tämä keskustelu osoittaa ihmisten pikkusieluisutta ja suvaitsemattomuutta parhaimmillaan. Ei siis mikään ihme että foorumilla tapellaan koko ajan. Itselleni tärkeintä on hyväksyä toinen parisuhteessa sellaisena kuin hän on. Olen ollut parisuhteessa uskovaisen kanssa ja itse olen lähinnä ateisti, silti suhde toimi. Puoluekanta, mikä se on? EI hajuakaan, on ainoastaan jotain asioita jotka kuulostavat korrnilta, kuten juuri tuo kommunismin/vasemmiston ihannointi aivan samoin kuin uusnatsissmi, niillä ei ole mitään eroa ollen täysin rinnastettavissa toisiinsa.
Joskus äänestän, joskun en, sekin riippuu onko siihen syytä.. en sitä kiellä etteikö tietyt puolueet olisi keränneet ääniäni useamin kuin toiset mutta silloinkin on kyse ollut asioista joita he ajavat ei lipusta jota he kantavat.
On hienoa että ihmisillä on ihanteita ,kunhan ne vielä olisivat realistisia perustuen faktoihin ja toisten oikeaan huomioonottamiseen eivätkä pelkkää paatoksellista populistista haihattelua.

ja sitten lisää sitä popparia  :popcorn:

isabella

Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #98 : 17.10.2012, 08:26 »
Ööh... Miksei täällä voisi puhua myös politiikasta siinä missä jostain muistakin ei-pervoista aiheista.

No vaikka sen takia, että se saattaa estää siltojen rakentamisen. Itse en voisi kuvitellakaan olevani minkäänlaisessa suhteessa henkilöön joka kannattaa "piip"-puoluetta. Se olisi suuri vahinko, jos tämä henkilö muuten olisi mukava henkilö, ja tutustumisen arvoinen.

+1 mutta sillä erotuksella että olen tosi iloinen tästä ketjusta - saa paljon lisää tietoa tyypeistä!
Mä en voisi koskaan olla parisuhteessa ihmisen kanssa jonka arvomaailmaa en jaa.

Jännää, että puoluekannalla on toisille niin paljon väliä. Toki itsekin toivon kumppanilta tiettyjen itselle tärkeiden arvojen jakamista mutta puoluekanta ei kyllä kuulu niihin. Kun mieheni kanssa tapasimme, olimme poliittisesti aika lailla vastakkaisilla laidoilla. Ikä ja toistemme seura lienee pehmittänyt koska nykyään olemme poliittisesti huomattavasti lähempänä toisiamme. Mutta jos tavatessa olisimme automaattisesti sivuuttaneet toisemme "kommarina" ja "porvarina" olisi erittäin onnellinen parisuhde (ja paljon railakkaita väittelyitä ;D) jäänyt syntymättä.

Lilith

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #99 : 17.10.2012, 08:49 »
Mieltymysasioitahan nämä ovat, ja jokainen päättää itse sen, missä asioissa voi parisuhteessa tinkiä ja missä ei.

Jollekin olennaista ovat vaikka samankaltaiset ajatukset tulevaisuudesta, yhteenmuuttamisesta tai vaikka lasten hankkimisesta - mä pystyn näissä kaikissa joustamaan omista ajatuksistani tosi paljon.

Mutta poliittisuuteni (kuten myös ateismini) ovat niin keskeisiä identiteettini palikoita että niissä on hyvin vaikea kohdata ihmistä joka olisi ihan eri linjoilla kuin itse.

Ja siis vielä korostettakoon: mulla ei ole ongelmaa kunnioittaa toisten ihmisten maailmankatsomuksia ja vakaumuksia. Mulla on läheisiä ystäviä jotka ovat esim. syvästi uskonnollisia, ja elämme sujuvasti rinnakkain toisiamme kunnioittaen: osallistun hänen lapsensa ristiäisiin ja laulan mukana virsiä, hän osallistuu minun lapseni nimenantojuhlaan ja kunnioittaa meidän rituaalejamme. Samoin teen sujuvasti töitä rinnakkain ihan minkälaisten ihmisten kanssa tahansa.

Mutta rakastumista, seurustelemista, parisuhdetta en tällaisten ihmisten kanssa osaisi kuvitella.

Ja niin, tällaisena sadomasokisti-kipulutkalutka-ateisti-feministi-vasemmistolaisena lesbona noita potentiaalisia partnereita ei ihan ovista ja ikkunoista tunge  ;D Eli voihan se olla niinkin että tulen muuttamaan käsityksiäni tästä kun aikaa kuluu...

Herra_Jack

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #100 : 17.10.2012, 08:52 »
Isabella, komppaan täysin  :)

Lisäyksenä vielä tuohon edelliseen, otetaan esimerkiksi Päivi Räsänen, mikäli hän asuisi Lähi-idässä, olisi mies ja hänellä olisi parta hän olisi varmasti Talebanien johtajia. Pitkälti puhumme siis ihmisten vallan halusta, massojen hallinnasta, aivopesusta, joukkopsykoosista, joukkopsykologiasta ja arvojen osalta taas puoluekannat ovat täysin verrattavissa uskontoihin. Niillä ei juurikaan ole mitään tekemistä reaalimaailman kanssa. 

Olen oheisen kirjan joskus tänne linkittänytkin mutta laitetaan jälleen kerran uudestaan jos aihe kiinnostaa jotakuta.
http://www.ninehundred.net/control/

mastervsop

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #101 : 17.10.2012, 10:00 »
DUH! Ei voi muuta kuin todeta tästä kaikesta, todellakin politiikasta puhuminen on itselle täysin turn off. Jos vastakkainen sukupuoli siitä alkaa keskustelemaan kiihkeästi vaikka olisi samaa mieltäkin niin heppi ei vaan enään värähdä.
Ja jos aletaan foorumien keskusteluissa rönsyilemään niin puhutaan sitten vaikka Moottorurheilusta jääkiekosta ja muusta paskasta millä ei ole mitään tekemistä foorumin aihepiirissä.
Kerrran vielä kämmen otsaan, DUH!

Uniform

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #102 : 17.10.2012, 11:03 »
Kyllä politiikkakin on seksikästä. Tiedän parikin naista joilla Vladimir Putin saa sukan pyörähtämään. Itse saan myös ihmeellisen heijariksikin kutsutun efektin aikaiseksi kun näen anneli jäätteenmäen kuvan ja ajattelen sitä alastomana, kontallaan  ;D

Joskus aikoinaan onnistuin myös pääsemään oikein punavihreän ääri pasifisti femakon hanuria soittamaan ja kieltämättä oli erittäin antoisa sessio kun ajattelin vain kaikenaikaa " voi tyttöparka kun tietäisikin"  >:D C:-)

quattroverde

Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #103 : 17.10.2012, 11:09 »
Mikä puolue?
Aijotko äänestää?
Ennakkoon vai vaalipäivänä?

Äänestän lähinnä tuttua henkilöä en puoluetta, tosin puolue ei ole vasemmisto, kommunistit, virhreä, rkp, kd missään tapauksessa.

Kyllä, tais tulla jo yllä :)

Vaalipäivänä todennäköisesti.

Lilith

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #104 : 17.10.2012, 11:46 »
Minusta poliittisuus on ihmisessä mlekein yhtä seksikästä kuin älykkyys  :love:

Epäpoliittisuus taas on täysin turn-off.