Kirjoittaja Aihe: Subin kouluttaminen pehmein metodein  (Luettu 16684 kertaa)

prinsessaleia

  • Vieras
Subin kouluttaminen pehmein metodein
« : 10.11.2013, 10:50 »
Ajattelin aloittaa tänne uuden ketjun, ennenkuin menee hermot lopullisesti. Myös subit nimenomaan voisivat kertoa oman mielipiteensä.
Aloitankin heti alkuun itse  :)
- Jos subin käsi ohjaa sinua joskun oikealle alueelle, se ei välttämättä ole kurittomuutta vaan halua auttaa uudessa tilanteessa.
- Ennen sessiota voi aina keskustella, millä mielellä subisi on tällä hetkellä.
- Subin kiihottamimen ennen mäiskintää voi olla hyvä tapa aloittaa sessio (koskee seksiä sisältävää sessiointia)
- Jos sub ei saa sanotuksi mitään, se ei ole välttämättä uhmaa, sub voi olla niin "out of space" ettei pysty puhumaan.
- aina ei tarvitse olla härkäruoskaa kouluttamiseen, hyvinkin pienet eleet ja ilmeet voivat kertoa session aikana D/s-asetelmasta.

submit

  • Vieras
Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #1 : 10.11.2013, 12:32 »
Asiat ole välttämättä joko-tai, eiköhän usein niilläkin, jotka noudattavat tiukkaa kuria, ole käytössä myös pehmeitä metodeja.

Mun mielestä mindmasterointi on kiinnostavaa ja kaiken A ja O D/s:ssä  ja jos D ei pysty saamaan mun nupissa mitään aikaan ilman välineitä, ei pelkästään niiden avullakaan saavuteta mitään. Joten tullaan taas siihen, että toimivaan suhteeseen tarvitaan riittävä yhteensopivuus ja riittävän yhtenevät mieltymykset. Itsestäänselvyys, mutta se, miten siihen päästään ja miten sellainen kumppani löytyy, onkin mutkikkaampaa joskus.


nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1873
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #2 : 10.11.2013, 12:39 »
Niin mutta miksi? Miksei vain olisi oma paskamainen itsensä ja nauttisi subin vikinästä?  >:D

Nuppuorja

  • Vieras
Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #3 : 10.11.2013, 12:45 »
Minusta mielen kautta saadaan kovimmat aseet käyttöön, piiskaamista kestää kyllä, mutta minulle kovimmin kolahtaa Isännän kiukku, tahallinen välinpitämättömyys ja tunne siitä että ei ole miellyttänyt. Fiksu dominoiva osaa käyttää niitä tavalla johon mikään kidutusväline ei pysty. Ja osoittamalla lempeyttä, tyytyväisyyttä ja kiinnostusta saa subin heittämään voltteja kiitollisuudesta Isäntää kohtaan.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #4 : 10.11.2013, 12:49 »
Pehmein metodi on, että hankkii subin jota ei tarvitse kouluttaa, vaan hän osaa jo kaikki asiat mitä sessioissa haluat hänen osaavan. Käy siis ennen sessiointia keskustellen läpi molempien kaikki mieltymykset, että ne sopivat pääpiirteissään yhteen ja sopii, mitä sessiossa saa ja ei saa tehdä. Tällä pärjää pitkälle.

Kouluttaminen ei ole aina hyvä asia, koska voi olla vaikeaa saada ihminen tykästymään uusiin asioihin. Pahimmillaan hän voi pistää koko suhteen poikki, kun joutuu tekemään sessioissa asioita jotka eivät miellytä yhtään.

Purppura

Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #5 : 10.11.2013, 12:49 »
Mainittakoon tälläinen ongelma.

Oletaaan n.s. hyvä, kiltti ja huomioonottava dom/domme joka haluaa että hänen subinsa voi hyvin. K.o D-ihminen välttää kaikin keinon menemästä liian pitkälle, lyömästä liian kovaa, runnomasta omaa tahtoaan läpi. Jossain vaiheessa herää kysymys, saako sub mitä haluaa, jos kaikki sovitetaan hänelle? Olettaen siis että sub:iile päänautinto on toisen miellyttäminen ja se että toinen saa tehdä mitä haluaa. Jos D-osapuoli ei 'paapoo' subia, eikä tee sitä mitä haluaa, miten sub-osapuoli kokee sen?

Minun vastaukseni tähän 'ongelmaan' on seuraavanlainen. Subille olisi hyvä tarjota tämän pitämiä asoita, mutta D:n olisi tehtävä myös asioita joita hän itse haluaa, välittämättä liikaa subin haluista, toki turvallisuusseikat huomioonottaen. Tämä taroaa subille tilaisuuden nauttia toisen nautinnosta, ja domille tilaisuuden toteuttaa itseään...   Sitten on vain löydettävä sopiva tasapaino, k.o. ihmisten taipumukset huomioon ottaen.

Vai olenko ihan hakoteillä?

Minusta mielen kautta saadaan kovimmat aseet käyttöön, piiskaamista kestää kyllä, mutta minulle kovimmin kolahtaa Isännän kiukku, tahallinen välinpitämättömyys ja tunne siitä että ei ole miellyttänyt. Fiksu dominoiva osaa käyttää niitä tavalla johon mikään kidutusväline ei pysty. Ja osoittamalla lempeyttä, tyytyväisyyttä ja kiinnostusta saa subin heittämään voltteja kiitollisuudesta Isäntää kohtaan.

+1 Se että osoittaa tyytymättömyyttään toimii usein paljon paremmin kuin mikään piiska.

prinsessaleia

  • Vieras
Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #6 : 10.11.2013, 13:04 »
Niin mutta miksi? Miksei vain olisi oma paskamainen itsensä ja nauttisi subin vikinästä?  >:D

->koska täällä on jo menossa kaksi keskusteluketjua "paskamaiseen itsenä olemiseen liittyen" niin siksi, olisi kiva kuulla muitakin mielipiteitä. Vai onko D/s niin yksinkertainen laji että  riittää kun heittelee toista itsekkäästi seinille niin kaikki subit kiittää...terv. ehkä sittenkin vain pehmo

Nuppuorja

  • Vieras
Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #7 : 10.11.2013, 13:08 »
On monenlaista tapaa alistua; joku haluaa tulla seinälle heitetyksi ja vikistä kun dominoiva vie ja toiset haluaa jotain erilaista. Mutta jokainen haluaa jotakin. Täytyy löytää sopiva vastakappale.

Viridian

Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #8 : 10.11.2013, 13:29 »
Niin mutta miksi? Miksei vain olisi oma paskamainen itsensä ja nauttisi subin vikinästä?  >:D

->koska täällä on jo menossa kaksi keskusteluketjua "paskamaiseen itsenä olemiseen liittyen" niin siksi, olisi kiva kuulla muitakin mielipiteitä. Vai onko D/s niin yksinkertainen laji että  riittää kun heittelee toista itsekkäästi seinille niin kaikki subit kiittää...terv. ehkä sittenkin vain pehmo

SM vaikuttaa sivullisen silmiin simppelimmältä, mutta siinäkin se on luultavasti vain harhaa, ainahan muiden työt vaikuttaa helpoilta ja omista tietää paremmin mitkä helponnäköiset osat on oikeasti vaikeita.

D-s suurin vaikeus on siinä, että se mikä näkyy silmälle, eli vaikkapa se seinille heittely ja paskamainen omana itsenään olo, on vain yksi pieni pintakerros. Siellä alla on tai pitäisi olla valtava määrä päänsisäistä tunnetta, kohtaamista ja välillä molemminpuolista fantasian toteuttamista. Siksi aloittelevat Masterit ja Dommet tarvitsevat ohjeita. Varsinkin siitä, että ei ole olemassa mitään toimintatapaa, mistä "kaikki subit kiittää", vaan se oma tapa, ja toiselle sopiva tapa on etsittävä ja löydettävä, tai sitten henkilöiden täytyy kunnioittaa itseään ja molempien itsekkäästi etsiä joku muu. Tarvitaan siis muutakin perehtymistä kuin kartta siitä, mihin kohtaan saa piiskata ja mihin ei, vaikka sekin on hyvä olla olemassa.

Itse asiaan, vastaan kysymykseen kysymyksellä: Mikä lasketaan pehmeäksi metodiksi, ja mitä tarkoitetaan kouluttamisella?

Jos oma subini mokaa pahasti, siitä on nippu erilaisia seurauksia.

Olen tyytymätön ja surullinen, ja selitän mikä meni vikaan. Tämä osa on se kova metodi, koska oma väkeni ei todellakaan nauti siitä, että haluan selvittää juurta jaksain syyt ja miten tilanteeseen päädyttiin, ja pohtia yhdessä miten jatkossa siltä vältytään. Itse koen sen kuitenkin oman itseni ja pitkällä tähtäimellä myös toisen takia tärkeäksi. Ettei tarvitsisi samasta asiasta toiste itkeskellä, ei minun eikä toisen.

Sitten tulee se syntien sovittaminen, esimerkiksi fyysisellä rangaistussessiolla. Tämän osan lasken pehmeäksi, koska siinä kohtaa sub jo tietää, että haluan jatkaa hänen kanssaan tätä matkaa, ja kun rangaistus on kärsitty, olemme taas valmiina uusiin koitoksiin. Fyysinen osa toimii molemmille omalla tavallaan. Itse saan siirtää tyytymättömyyteni näkyvään muotoon, ja tarjota toiselle mahdollisuuden siirtää asiat menneisyyden puolelle selkeällä siirtymäriitillä. Toinen saa mahdollisuuden selvittää ja kokea omia päänsisäisiä tunteitaan adrenaliinin ja endorfiinin avittamana. Sivulliselle, jos paikalla joskus joku sivullinen sattuisi olemaan, tämä saattaisi näyttää siltä kovalta metodilta.

Ja Purppuralta hyvää pohdintaa :).

Vir

muoks: ps. Ja oikeasti, aikuisia ihmisiä on mielestäni turha alkaa kovin syvällisesti kouluttamaan millään kikoilla, suhteessa ihmiset muovaa toisiaan ajan kanssa muutenkin, ja suhteessa mukana on aina tunteet.. Lasketaanko molemminpuoleinen välittäminen ja kunnoitus kovaksi vai pehmeäksi metodiksi?

submit

  • Vieras
Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #9 : 10.11.2013, 13:38 »
Sitten tulee se syntien sovittaminen, esimerkiksi fyysisellä rangaistussessiolla. Tämän osan lasken pehmeäksi, koska siinä kohtaa sub jo tietää, että haluan jatkaa hänen kanssaan tätä matkaa, ja kun rangaistus on kärsitty, olemme taas valmiina uusiin koitoksiin.

Mielenkiintoisesti määritelty, mutta näinhän se voi ollakin :)

Ja kova metodi voi olla henkisen puolen toiminta, kuten esim. huomiotta jättäminen/odotuttaminen/subin tekojaan miettimään jättäminen.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #10 : 10.11.2013, 13:57 »
Niin mutta miksi? Miksei vain olisi oma paskamainen itsensä ja nauttisi subin vikinästä?  >:D

->koska täällä on jo menossa kaksi keskusteluketjua "paskamaiseen itsenä olemiseen liittyen" niin siksi, olisi kiva kuulla muitakin mielipiteitä. Vai onko D/s niin yksinkertainen laji että  riittää kun heittelee toista itsekkäästi seinille niin kaikki subit kiittää...terv. ehkä sittenkin vain pehmo

SM vaikuttaa sivullisen silmiin simppelimmältä, mutta siinäkin se on luultavasti vain harhaa, ainahan muiden työt vaikuttaa helpoilta ja omista tietää paremmin mitkä helponnäköiset osat on oikeasti vaikeita.

D-s suurin vaikeus on siinä, että se mikä näkyy silmälle, eli vaikkapa se seinille heittely ja paskamainen omana itsenään olo, on vain yksi pieni pintakerros. Siellä alla on tai pitäisi olla valtava määrä päänsisäistä tunnetta, kohtaamista ja välillä molemminpuolista fantasian toteuttamista. Siksi aloittelevat Masterit ja Dommet tarvitsevat ohjeita. Varsinkin siitä, että ei ole olemassa mitään toimintatapaa, mistä "kaikki subit kiittää", vaan se oma tapa, ja toiselle sopiva tapa on etsittävä ja löydettävä, tai sitten henkilöiden täytyy kunnioittaa itseään ja molempien itsekkäästi etsiä joku muu. Tarvitaan siis muutakin perehtymistä kuin kartta siitä, mihin kohtaan saa piiskata ja mihin ei, vaikka sekin on hyvä olla olemassa.

Itse asiaan, vastaan kysymykseen kysymyksellä: Mikä lasketaan pehmeäksi metodiksi, ja mitä tarkoitetaan kouluttamisella?

Jos oma subini mokaa pahasti, siitä on nippu erilaisia seurauksia.

Olen tyytymätön ja surullinen, ja selitän mikä meni vikaan. Tämä osa on se kova metodi, koska oma väkeni ei todellakaan nauti siitä, että haluan selvittää juurta jaksain syyt ja miten tilanteeseen päädyttiin, ja pohtia yhdessä miten jatkossa siltä vältytään. Itse koen sen kuitenkin oman itseni ja pitkällä tähtäimellä myös toisen takia tärkeäksi. Ettei tarvitsisi samasta asiasta toiste itkeskellä, ei minun eikä toisen.

Sitten tulee se syntien sovittaminen, esimerkiksi fyysisellä rangaistussessiolla. Tämän osan lasken pehmeäksi, koska siinä kohtaa sub jo tietää, että haluan jatkaa hänen kanssaan tätä matkaa, ja kun rangaistus on kärsitty, olemme taas valmiina uusiin koitoksiin. Fyysinen osa toimii molemmille omalla tavallaan. Itse saan siirtää tyytymättömyyteni näkyvään muotoon, ja tarjota toiselle mahdollisuuden siirtää asiat menneisyyden puolelle selkeällä siirtymäriitillä. Toinen saa mahdollisuuden selvittää ja kokea omia päänsisäisiä tunteitaan adrenaliinin ja endorfiinin avittamana. Sivulliselle, jos paikalla joskus joku sivullinen sattuisi olemaan, tämä saattaisi näyttää siltä kovalta metodilta.

Ja Purppuralta hyvää pohdintaa :).

Vir

muoks: ps. Ja oikeasti, aikuisia ihmisiä on mielestäni turha alkaa kovin syvällisesti kouluttamaan millään kikoilla, suhteessa ihmiset muovaa toisiaan ajan kanssa muutenkin, ja suhteessa mukana on aina tunteet.. Lasketaanko molemminpuoleinen välittäminen ja kunnoitus kovaksi vai pehmeäksi metodiksi?

Joo. Hyvin samoilla linjoilla Virin kanssa. Henkisellä puolella liikutaan siellä kovissa metodeissa. Ja tästä johtuen en, missään tapauksessa, "koske" kehenkään johon minulla ei ole normisti todella lämpimiä tunteita. Eli vain se pitää minut eettisesti, eikä silloinkaan aina onnistu, sillä tasolla jonka voin hyväksyä.

Eli sanansäilä on paljon tehokkaampi välineenä silloin jos sen taitaa. Ja ei, edes silloin se ei ole helppoa.

..ei ehdi nyt enempää...kotityöt velvoittaa...mutta hyvä aihe  :love:

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1873
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #11 : 10.11.2013, 14:02 »
Mikä on sitten pehmeää.... Välttämättä se mikä pehmeältä kuullostaa ei sitä subille ole. Viikkotehtävät etäsuhteessa, jotka koulivat tottelemaan vaikka vähän hävettäisikin. Tai vaikka pukeutumiskoodi, mikä muuttuu rauhassa pikkuhiljaa yhä radikaalimmaksi. Rangaistuksena syvä hiljaisuus .... ignoorata subi täydellisesti. Ne voivat kuullostaa pehmeiltä, mutta ovatko ne sitä syvästi rakastuneelle subille tai hyväksyntää kaipaavalle.

misuli_n

Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #12 : 10.11.2013, 14:17 »
Pehmeää voi olla sylissäpito, keskustelu, palkitseminen, yhteinen nautinto.

Julmuus olipa se henkistä tai fyysistä, niin se on väkivaltaa - ei muuta.
Eri asia kuin rankaiseminen tai subin/orjattaren kivun tarve.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #13 : 10.11.2013, 15:07 »
Jotenkin vierastan sanaa kouluttaminen.
Enemmänkin etsin lauseita joissa puhutaan vuorovaikutuksesta, yhteistyöstä.

Tärkeimpiä metodeja - jos käytän otsikon nimikettä - on kuunteleminen ja ymmärtäminen.
Vaistolla ja elämänkokemuksella handlaa tilanteet aika pitkälle. Tämä elämänkokemus taas kasvaa kun ikävuosia tulee lisää..siksi suhtaudun hieman kyynisesti parikymppisiin nuoriin ja varsinkin miehiin jotka julistavat olevansa Mastereita. Parhaassa tapauksessa vielä liittävät sanan kokenut, sanan Master eteen.

Onhan se tieteellinen tosiasia (älkää kysykö todisteita ) että miesten ja ehkä naistenkin aivot kehittyvät täyteen aikuisuuteen 25-vuotiaina. Siihen asti mennään aika paljon tuurilla eteenpäin. Pysytään hengissä, tehdään vääriä valintoja ja kokeillaan elämän eri osa-alueita.

Subin onni on saada sellainen D jolla on viisas mieli.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Subin kouluttaminen pehmein metodein
« Vastaus #14 : 10.11.2013, 16:16 »
Minäkin vierastan sanaa kouluttaminen, jos sillä tarkoitetaan sitä, että subista muokattaisiin jotain, mitä hän ei pohjimmiltaan ole. Toki voi kouluttaa käyttäytymistapoja ja muita sellaisia ulkoisia juttuja, joilla näyttää alistuminen D:lle.

Mutta jos lähdetään "muokkaamaan persoonallisuutta", niin minulla nousee karvat pystyyn ja kovasti. Olen parin D:n suusta kuullut nuo sanat ja säikähtänyt sitä todella paljon. Ihmisen persoona, hänen tempperamentti, maailmankuva, minäkäsitys, itsetunto, arvot ja luonne ovat aluetta, jonne ei pitäisi mennä sorkkimaan tietämättä mitä tekee. Tokihan kaikki onnistumisen tunteet ja muu esimerkiksi itsetuntoa parantava on hyvästä. En kuitenkaan kannata sitä, että subia pyritään muuttamaan joksikin, mitä hän ei vain oikeasti ole.

Itselleni kaikista kovin keino mitä D voi käyttää on tyytymättömyys ja pettymys minuun, mikään fyysinen rangaistus ei voita sitä, että D pettyy minuun ja näyttää, kertoo sen minulle. Se aiheuttaa sellaisen ahdistuksen ja surun minussa, että teen melkein mitä tahansa korjatakseni tilanteen. Haluan olla hyvä tyttö. Pehmeitä koulutustapoja ovat esimerkiksi asentojen opettelu, tapojen opettelu, kurinpalautukset piiskalla. Ja niin, vuorovaikutus. Se on KAIKKIKAIKESSA.

Ja niin...

Subin onni on saada sellainen D jolla on viisas mieli.


Lady Whip on taas niin asian ytimessä.