Kirjoittaja Aihe: Itsenäisyys  (Luettu 1575 kertaa)

Violation

Itsenäisyys
« : 31.08.2023, 03:58 »
Mitä itsenäisyys merkitsee sinulle? Voiko joku ihminen olla liian itsenäinen?

Itse pidän itsenäisyyttä toki hyvänä asiana, mutta säikähdän liian itsenäisiä ihmisiä silloin, kun he lähestyvät minua romanttisesti. Silloin annan tod.näk.pakit, jos aistin henkilön liian itsenäiseksi. Jos aistin, ettei tämä henkilö tarvitse oikeasti ketään eikä edes minua niin ei se tulisi toimimaan. En kuitenkaan toivo kenenkään olevan täysin riippuvainen minusta tai roikkuva. Kyse on siitä, että kuinka paljon.

Itse en ole niin itsenäinen, kuin voisin olla. Ehkä siksikin säikähdän ihmistä joka ei tarvitse muilta miltei mitään. Itse kaipaan esim.sitä kovasti, että minusta pidetään.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Itsenäisyys
« Vastaus #1 : 31.08.2023, 05:11 »
Itse en arvottaisi ihmisiä sen perusteella tarvitseeko joku minua tai tarvitsenko minä jotain.
Joku voi tarvita jotain sellaista mitä minulla on mutta ei varsinaisesti minua. Jotenkin ahdistun ajatuksesta. Täysin aikuisista riippuvaiset lapset ovat eri asia.

Enemmän merkitsee se tykkääkö jonkun läsnäolosta.
Ihmissuhteet joko vapauttavat tai sitovat. Tarvitsevuus sitoo.

Voiko joku olla liian itsenäinen. Mihin verrattuna.
Mitä itsenäisyys tarkoittaa itse kullekin.
Itselle se on vastuun ottamista omasta elämästä.
Itsensä kannattelemista henkisesti ja fyysisesti.

Kaunista on antaa vapaus muille. Mennä jos he haluavat. Mutta jos käyttävät sen vapauden minuun, olen syvästi kiitollinen. Olla vapaaehtoisesti lähellä. Se on itsenäisyyttä.

susa-anniina

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 696
  • Sekarotuinen subikoiranarttu tai jotakin muuta
  • Galleria
Vs: Itsenäisyys
« Vastaus #2 : 31.08.2023, 10:57 »
Mä koen olevani aika vahva ja pärjään yksinkin. Saan asiat hoidettua ja työelämässä otan isostikin vastuuta. Silti musta on ihanaa että mulla on elämässä ihmisiä joita minä voin tarvita. Pärjäisin ilmankin mutta ihana kun joku pitää huolta, ettei tarvitse joka hetki sitten kuitenkaan olla vahva.

Syrinda

Vs: Itsenäisyys
« Vastaus #3 : 24.09.2023, 22:57 »
Mulle itsenäisyys merkitsee paljon. Olen ollut aikasemmassa suhteessa toisen kontrolloituna rahallisesti, niin sen jälkeen sitä itsenäisyyttä on oppinut arvostamaan. Olen vahva ja selviän yksinkin. Autan myös paljon ystäviä ja tiedän sen, että heiltä saa apua sekä heihin voi turvautua.

Itsenäisyydessä koen tärkeäksi juuri sen, että en ole kenestäkään riippuvainen jos niin tahdon. Inhoan sitä tunnetta olla jollekkin velkaa vastapalveluksen jos en tiedä mitä se toinen haluaa. Tai pyytää jotain auttamaan ja sitten odotat sitä palvelusta hautaan asti. Teen mielummin itse kuin turhaannun toisen odottamiseen sillä se harvoin tapahtuu.

Se mitä en osaa, niin opettelen. En osaa luottaa keneenkään pitämään minusta huolta, koska se voi kääntyä äkkiä kiristämiseksi. Tai ainakin näin uusien ihmisten kanssa. Tiedostan kyllä olevani uusien ihmisten kanssa varautunut, mutta lähennyttyä sekin karisee pois.

En ole ylisuoriutuja kuitenkaan. Tiedän hyvin oman jaksamisen ja en mene sen ylitse hakiessa täydellisyyttä.

Pidän itseäni terveellä tavalla itsenäisenä. Pyydän apua jos sitä tarvitsen ja jaan murheita ystävien kanssa. Jos en yksin jonkun asian kanssa pärjää, niin pyydän apua tai palkkaan jonkun muun sen tekemään.