Kirjoittaja Aihe: Asujen ja muun parafernalian hankkiminen köyhänä  (Luettu 3287 kertaa)

hotgranny

Eli joo, moro vaan. Olen tavallaan uusi täällä. Miies  kuoli kohta 6 vuotta sitten ja muuton yhteydessä heitin aika paljon s/m kamaa ja asuja pois. Tai siis kaiken :P Olin tässä 4 vuotta suhteessa, jossa ei ollut juuri seksiä, saati yhtään mitään kinkyä. Nyt kun olen taas aktivoitunut asiassa ja tavannutkin yhden samanmielisen, niin alkaa häiritä, ettei mulla ole yhtään mitään "päällepantavaa". Mutta koska kaikki maksaa, ja olen 53-vee yksinhuoltaja ja tosi huonolla palkalla, niin mikä avuksi? MISTÄ vaatetta? Yhtään ei asiaa auta, että olen XL, tai varmaan XXL, en tiiä.

Ailouna

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 822
  • Galleria
Vs: Asujen ja muun parafernalian hankkiminen köyhänä
« Vastaus #1 : 27.12.2020, 23:32 »
Kaikki maksaa, mutta idän nettikaupoista saa asuja ja leluja halvemmalla. Tarkkana saa tietysti olla, että saa kohtuu laadukasta, ja kuukauden odotteluaika siihen tietysti tulee. Mutta valmistuspaikassa on useimmiten kuitenkin Kiinassa, joten suoraan tilaamalla saa edullisemmin.

SaRu

Vs: Asujen ja muun parafernalian hankkiminen köyhänä
« Vastaus #2 : 28.12.2020, 07:14 »
Kiinakuteissa kannattaa sitten katsoa mitat tarkkaan, etenkin jos ei satu olemaan siro ja hoikka.
Itse oon tyytynyt parin hupaisan kokemuksen jälkeen tilaamaan enimmäkseen kenkiä kiinakaupoista. Niiden laatu on hintaansa nähden hyvä.
Tietenkään ei oo mitään merkkikenkälaatua, mutta sitä tuskin kukaan niillä hinnoilla odottaakaan.

balthazar

  • Vieras
Vs: Asujen ja muun parafernalian hankkiminen köyhänä
« Vastaus #3 : 28.12.2020, 08:04 »
Tää on kyllä hankala tilanne, mutta toki myös mahdollisuus. Asusteet on ihan törkeän kalliita ja niitä varmaan kannattaa pohtia yhdessä tämän sun kumppanin kanssa; kustannuksia voi kalliimpien lelujen ja asusteiden osalta yrittää jakaa ja suunnitella sen mukaan, mikä molempia kiinnostaa.

Jos taas itse suhde on tärkeämpi, niin silloin ajattelisin että kannattaa miettiä että onko se tavara ja ne asusteet niin tärkeitä. Itse muistan joskus hamassa menneisyydessä kun silloinen vaimo alkoi tiskaamaan pukeutuneena roskapussiin, niin siinä ei kauaa nokka tuhissut että oltiin sisäkkäin ja täydessä tohinassa.

Jos taas hommaat asusteita itseäsi varten eikä tämä suhde ole niinkään tärkeä, on tilanne tietysti hankala ja vaatii kärsivällisyyttä, aikaa ja suunnittelua.

vanDaali

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 660
  • Kutsumapronomini: "se"
  • Galleria
Vs: Asujen ja muun parafernalian hankkiminen köyhänä
« Vastaus #4 : 28.12.2020, 08:51 »
Kirppiksiltä, kierrätyskeskuksista ja vaikkapa H & M :n alerekeistä saattaa löytyä yllättävästi monenlaista kinkyluokitukseen kelpaavaa. Verkkokaupan palautuksia palautuu H&M myymälöihin ja saattaa olla normivalikoimasta poikkeavaa tavaraa. Löytyy myös XL/XXL -kokoisena toki  sattumanvaraisesti.

Meidän leikeissä vaatteille saattaa sattua kaikenlaista, niin on olen suosinut kirppis- ja aletavaraa ettei tarvitse varta vasten tehdä uutta joka sitten voisi tuhoutua samantien. (toki siinäkin on oma viehätyksensä)

Saksilla ja ompelukoneella voi myös parannella löytöjä.

Yllättävimpiä löytöjä ainakin hädin tuskin pakarat peittävä ruutuhame konttikirippikseltä ja kiiltävä muovimekko H&M:n alerekistä  kympillä joka meni ihan täydestä kinkykartanon bileissä.

UFF:llä on taas vuoden vaihteen jälkeen tasarahapäivät jolloin kaikki lähtee alenevasti ihan muutamalla eurolla, ja sieltä saattaa taas ihan sattumanvaraisesti löytyä hyvinkin kinkyjä kenkiä/saappaita käytännössä ilmaiseksi.

Tietysti jos kaipaa jotain ihan varsinaista S/M -kampetta, niin niitä ei oikein tuolla tavalla löydy. Joskus taisi olla jotain ajatusta että kierrätyskeskus pitäisi erikoistapahtuman sinne päätyneen kinkykamppeen myynnille.



Lettu

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1449
  • Kipunarkkari, hyvänäpitoleluja omasta takaa
  • Galleria
Vs: Asujen ja muun parafernalian hankkiminen köyhänä
« Vastaus #5 : 28.12.2020, 08:53 »
Jos yhtään on käsistään kätevä niin asuja on helppo tehdä itse tai muokata olemassa olevista. Tietysti jos materiaali pitää olla esim. nahkaa tai kumia se vaatii jo osaamista. Kirppareilta löytää joskus helmiä kun osaa katsoa sillä silmällä.

Fia

  • Vieras
Vs: Asujen ja muun parafernalian hankkiminen köyhänä
« Vastaus #6 : 28.12.2020, 08:58 »
Moikka. Samaistun silleen, että oon iteki vähävarainen yh. Kaikkee kivaa kinkykampetta tekis mieli ja omaiauudenhan tilpehööriin vois upottaa, mutta kun rahaa ei vaan oo, pitää vaan olla harkitseva hankinnoissaan.

Mä lähtisin ehkä liikkeille sìitä, että miettis hyvin, että mitä lopulta tarvitaan/halutaan. Mitkä on omia fetissejä? Entä kumppanin? Mitä välineitä eniten tarvitaan/himoitaan? Onko esim. jotain roolileikkejä tms., mitä haluttais toteuttaa ja mitä rekvisiittaa niihin vaadittais? Millaiset asusteet olis silleen monikäyttöisiä, että ne vois näytellä jotain roolia useammassa itselle mieluisessa asussa/leikissä?

Ja sit vaan kannattaa harjoittaa luovuutta. Jos esim. Impact play on se oma juttu, niin lyömävälineeksihän käy vaikka mitkä esineet, esim. keittiöstä löytyy paljon jännää. Samoin sitoa voi vähän vaikka millä, jos ei haeta ihan standardia shibariestetiikkaa. Turvallisuus pitää toki huomioida.

Asujutuista esim. sukkahousuja, myös verkkosukiksia ja stay up -sukkia saa nykyään ihan marketeista eikä hinnat suorastaan huimaa päätä. Jos siis näihin ei oo fetissiä valmiiksi, niin nyt kehittämään. 😉

Harnessit yms. maksaa maltaita jostain Etsystä tilattuna, mutta näitä voi periaatteessa tehdä itsekin. Täällä foorumilla suunniteltu kurssia aiheesta kunhan korona suo, eli sielläpä nähdään. 🙂

Vars. fetissiliikkeiden lisäksi kannattaa välillä vilkaista myös normivaatteita myyvien verkkokauppojen aleja. Esim. PU on materiaalina sellainen, että sitä markkinoidaan nykyisin myös "taviksille" muoti/juhla-asuiksi ja joskus kun jutut ei oo käyny kaupaksi, voi sesonkialessa saada hajakokoja hyvinkin edullisesti.

Ja sit vaan täytyy hyväksyä se, että kaikkee ei voi saada kerralla. Itelläni on tietty "wish list" ja jonka juttuja hankin vähitellen kun jotain tulee vastaan tarjouksessa tai itellä sattuu oleen edes pikkuisen ylimääräistä törsätä. Hitaasti mutta varmasti "kokoelma" karttuu. Hyvä puoli asioiden hankkimisessa hitaasti on, että kun jotain viimeinkin saa, hankinta todennäköisesti on aika harkittu ja siis mieleinen. Voi välttyä virhehankinnoilta.

Tyttöpoika30

  • Vieras
Vs: Asujen ja muun parafernalian hankkiminen köyhänä
« Vastaus #7 : 28.12.2020, 12:32 »
Mä lähtisin ehkä liikkeille sìitä, että miettis hyvin, että mitä lopulta tarvitaan/halutaan. Mitkä on omia fetissejä? Entä kumppanin? Mitä välineitä eniten tarvitaan/himoitaan? Onko esim. jotain roolileikkejä tms., mitä haluttais toteuttaa ja mitä rekvisiittaa niihin vaadittais? Millaiset asusteet olis silleen monikäyttöisiä, että ne vois näytellä jotain roolia useammassa itselle mieluisessa asussa/leikissä?

Ja sit vaan kannattaa harjoittaa luovuutta.

Mä kyl komppaan tätä.

Netin ihmeellisestä maailmasta esim. https://www.amazon.de löytyy paljon edullisesti mutta materiaalit eivät välttämättä ole itseään miellyttäviä ja koot saattavat vaihdella totutuista. Laatukin toki saattaa olla vähän sinne päin. Mutta kirppareilta ja tavallisten markettien alennusmyynneistä voi löytää helmiä edullisestikin ja pääsee sovittaa ja hipelöimään oisko just tietty vaatekappale tai tavara itselleen sopiva

vanDaali

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 660
  • Kutsumapronomini: "se"
  • Galleria
Vs: Asujen ja muun parafernalian hankkiminen köyhänä
« Vastaus #8 : 28.12.2020, 14:07 »
Baarin narikkaosatolle voi laittaa ostoilmoituksen, porukoilla saattaa olla jossain jemmassa vääränkokoista tms tavaraa jota ei ole halunnut heittää poiskaan ja voisi myydä hyvin kohtuullisella hinnalla.

101

Vs: Asujen ja muun parafernalian hankkiminen köyhänä
« Vastaus #9 : 28.12.2020, 22:13 »
Baarin narikkaosatolle voi laittaa ostoilmoituksen, porukoilla saattaa olla jossain jemmassa vääränkokoista tms tavaraa jota ei ole halunnut heittää poiskaan ja voisi myydä hyvin kohtuullisella hinnalla.

OP: etenkin jos sinulla on liittää kuvia hakemistasi asusteista narikkaosastolle. Onnea matkaan!

Punisher

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 266
  • Sitä käsittelyä saa mitä tilaa
  • Galleria
Vs: Asujen ja muun parafernalian hankkiminen köyhänä
« Vastaus #10 : 29.12.2020, 15:39 »
Asusteista ja leluista...

Se asuste tai lelu ei ole alussa olevan suhteen SE tärkein juttu mikäli asenne ja muu on kohdillaan.

Kyllä niitä tahallisesti ja tahattomasti tuhottuja asusteita ja leluja löytyy historian romukopasta myös muilta runsain mitoin.

Roskiin on heitetty vuosien varrella monen moista ja jopa  kokossa poltettu yhden dunkkarin vuosia veistelty ja kattava välinekokoelma..
Kaikesta huolimatta on niin ettei exän asusteita ja niitä henkilökohtaisimpia välineitä viedä sinne uuteen suhteeseen.
Suhde kun päättyy niin lähtökohtaisesti kaikki asusteet tuhotaan ja lelut hävitetään,puhdistetaan siis molemmin puolin pöytä yhteisen tien katketessa.

Muistot saa toki mukaansa niitä ei voi poistaa,muutoin lähdetään katselemaan maailmaa ja uusia suhteita ilman ex-suhteen nautinnon välineitä.

Aloittajalle tsemppiä  uuteen suhteeseen ja  se että omasta takaa ei ole ns. vanhaa vintageasutevarastoa ja kaikenkattavaa lelukokoelmaa ei ole lainkaan ylitsekäymätön este ja outo tilanne .
Ei siis muuta kuin naatiskelemaan sen uuden kanssa  ;)..

Mr.Inathu

Vs: Asujen ja muun parafernalian hankkiminen köyhänä
« Vastaus #11 : 30.12.2020, 10:05 »
Asusteista en osaa sanoa mitään, kun en ole sellaisista niin ikinä välittänyt, mutta ne välineet...

Itsekin "kokeneena" ja D/s-herätyksen saaneena kaksvitosena lahjoitin kaiken turhan krääsän pois nurkista, kun ajattelin että vain vain asenteella ja pään sisuksella on merkitystä, joten aiemman S&M-painotteisen uran välineet tuntuivat turhilta. Säästin ainoastaan opiskelijabudjetista aikoinaan kituuttamani laadukkaat nahkakahleet.

Olen aina pitänyt käsillä tekemisestä ja soveltamisesta ja kun ei rahaa ollut, tuli sitten sovellettua ja rakennettua ja tuunattua kaikkea mahdollista... Ja aika montaa mahdotontakin :D
Ja tuolla siis tarkoitan leluja ja välineitä, jotka eivät sitten kuitenkaan toimineet ollenkaan. Tosin joidenkin välineiden kohdalla tärkeintä ei olekaan se, käytetäänkö niitä vaan se, minkälaisia tuntemuksia niiden läsnäolosta ja tietoisuudesta niiden käytön mahdollisuudesta ne aiheuttavat...

Esimerkiksi ison kokkiveitsen voi laittaa hyvissä ajoin ennen sessiota pakastimeen ja kun jäisen veitsen hamaralla hitaasti "viiltää" ihoa pitkin, on tuntemus kuin viilto tehtäisiin terällä. Tai pelkkä veitsen lepääminen pöydällä muiden tarvikkeiden joukossa, voi joskus olla tarpeeksi.

Normaalista keittiöstä löytyy lukemattomia välineitä, joita voidaan käyttää hyvän session osana. Esimerkiksi melkein mikä tahansa pienempikokoinen leikkuulauta tai paistinlasta toimii vähintään kohtuullisena paddlena. Lisäbonuksena moneen esineeseen syntyy aivan uudenlainen henkinen side, joka muistuttaa olemassa olostaan joka kerran kun sitä välinettä käyttää arjessa.

Bondageen suosittelen luonnonkuitunarujen puutteessa käytettäväksi mieluummin irtohihnoja kuin muovi- tai puuvillanaruja. Puuvillasta voi olla hyvin vaikeaa saada solmuja auki, joten se menee helposti saksihommiksi ja muovinarut taas tuppaavat pienen kitkan vuoksi luistamaan, mikä varsinkin kokemattomilla voi johtaa liian kireisiin sidoksiin ja hermopinteisiin. Irtohihnat ja vyöt, synteettiset tai nahkaiset, taas ovat nopeita ja helppoja käyttää. Ne toimivat myös niin kahlehdintaan kuin myös kiinnityksiin ja monet ovat pituudeltaan vapaasti ja helposti säädettävissä. Itselläni on IKH:n kiinnityshihnoja 5m, 3m, ja 1,5m pitkinä aina mukana salkussani jo ihan vaan sen vuoksi, että niiden avulla saa helposti tehtyä kiinnityspisteet minkä tahansa hotellin minkälaiseen sänkyyn hyvänsä. Eivätkä maksa kuin pari euroa :)

Muutenkin rautakauppojen ja muiden erilaisten tärinätorien valikoimista löytyy vaikka mitä hyödyllistä, kun vain pitää silmät auki. Varsinkin Motonetin kalastustarvikeosasto on kuin kinkyn tarpeisiin tehty.

Eli ei kun mielikuvitusta peliin ja soveltamaan, ei kinkyilyyn paljoa rahaa tarvitse, vaikka ainahan netistä löytyisi ihan mielettömän hienoja asioita, joista tuntuu että ne olisi pakko saada, mutta harva oikeasti sitten kuitenkaan on ihan niin "tarpeellinen" ;)

-Mr.I


annavariations

Vs: Asujen ja muun parafernalian hankkiminen köyhänä
« Vastaus #12 : 30.12.2020, 10:35 »
UFF, Fida ja Kierrätyskeskus kunniaan. Samoin Rekin ja Vähänkäytetyn kaltaiset nettikirpparit, myös Baarin Narikkaa silmäilen säännöllisesti.

Ostan kaikki vaatteeni käytettynä ja tuunaan kirpparilöytöjä aika suruttomasti. Mielikuvitusta ja kärsivällisyyttähän se vaatii - olen nyt kuukausitolkulla etsinyt nahkapaitaa, josta saisi muokkaamalla topin - mutta on toisaalta tosi antoisaa. En omista ompelukonetta, joten käsipelillä mennään, ja koulun kässähommistakin on toistakymmentä vuotta aikaa - silti onnistuu, ainakin joten kuten.

Mr. Inathun kommentti tuossa yllä sai nyökkäilemään myös: keittiöstä löytää vaikka mitä kivaa lyömävälineeksi ja muuhun leikkiin.

Yuino

  • Vieras
Vs: Asujen ja muun parafernalian hankkiminen köyhänä
« Vastaus #13 : 30.12.2020, 10:56 »
Keittiövälineistö kunniaan! Erilaiset kauhat ja lastat toimii lyömävälineinä paremmin kuin hyvin. Myös hepparaippoja löytää Torista parilla eurolla :)

MasterPain

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 109
  • Kysymällä voi saada haluamansa
  • Galleria
Vs: Asujen ja muun parafernalian hankkiminen köyhänä
« Vastaus #14 : 30.12.2020, 17:00 »
Tervehdys

Itsellä Narikassa ilmo myytävistä tavaroista, hinnat eivät ole seksikaupan tasoa.