Kirjoittaja Aihe: Oletko sinä pervo?  (Luettu 12138 kertaa)

Rautakäsi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 539
  • Enimmäkseen harmiton
  • Galleria
Vs: Oletko sinä pervo?
« Vastaus #15 : 04.03.2018, 19:24 »
Minä en ole pervo eli perverssi. Kinky- ja bdsm-jutut ovat sen vastakohtia eli täysin luonnollisia ja tavallisia.

pikkusisko

Vs: Oletko sinä pervo?
« Vastaus #16 : 04.03.2018, 20:08 »
Minulle pervo sanana merkitsee samantapaista karnevalistista vallan nurinkääntöä, kuin mistä on kyse silloin kun tummaihoiset kutsuvat keskenään toisiaan neekereiksi. Kyllä, pervo viittaa perverssiin, väärään ja vihattuun, mutta nimenomaan siitä kumpuaa sen positiivinen voima: Ollaan sitten justiin niin väärin kuin ollaan, mutta rakastetaan itteämme ja toisiamme sellaisenaan. Itse käytänkin p-sanaa suurella lämmöllä ja veljeydellä, mutta myös ivaten sitä lähtökohtaa että me olisimme lähtökohtaisesti huonolla tavalla poikkeavia.

Silti, aina kun tähän sanaan tartun, se on leikillistä ja toisille samoin kokeville silmää iskevää. Vakavasti ottaen en itseäni pervoksi suostuisi määrittelemään. Perverssitkin fantasiat ovat minun nähdäkseni täysin normaaleja ja luonnollisia, luontaista kiinnostusta äärimmäisyyksiin, ei niiden takia kenenkään tarvitse oikeasti identifioitua friikiksi.

Hieno ja ajatuksia herättävä kolumni, kiitos!

Piki

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 277
  • Taistelukääpiö
  • Galleria
Vs: Oletko sinä pervo?
« Vastaus #17 : 04.03.2018, 20:24 »
Minulle pervo sanana merkitsee samantapaista karnevalistista vallan nurinkääntöä, kuin mistä on kyse silloin kun tummaihoiset kutsuvat keskenään toisiaan neekereiksi. Kyllä, pervo viittaa perverssiin, väärään ja vihattuun, mutta nimenomaan siitä kumpuaa sen positiivinen voima: Ollaan sitten justiin niin väärin kuin ollaan, mutta rakastetaan itteämme ja toisiamme sellaisenaan. Itse käytänkin p-sanaa suurella lämmöllä ja veljeydellä, mutta myös ivaten sitä lähtökohtaa että me olisimme lähtökohtaisesti huonolla tavalla poikkeavia.

Silti, aina kun tähän sanaan tartun, se on leikillistä ja toisille samoin kokeville silmää iskevää. Vakavasti ottaen en itseäni pervoksi suostuisi määrittelemään. Perverssitkin fantasiat ovat minun nähdäkseni täysin normaaleja ja luonnollisia, luontaista kiinnostusta äärimmäisyyksiin, ei niiden takia kenenkään tarvitse oikeasti identifioitua friikiksi.

pikkusisko sanoitti täysin mun ajatukseni. Komppaan suurella  :love:

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1871
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Oletko sinä pervo?
« Vastaus #18 : 04.03.2018, 21:12 »
En ole pervo enkä kinky, minä olen kieroon kasvanut.
Mutta se johtuu lähinnä siitä, että suomi on äidinkieleni. O:-)
« Viimeksi muokattu: 04.03.2018, 21:37 kirjoittanut nicolaus »

pehmo

  • Vieras
Vs: Oletko sinä pervo?
« Vastaus #19 : 04.03.2018, 21:23 »
Minä olen pervo ja ylpeä siitä!
Hajotkaa siihen! :)

(ts. Näen tilanteen aika samalla tavalla pikkusiskon kanssa.)

Rotikka

  • Vieras
Vs: Oletko sinä pervo?
« Vastaus #20 : 04.03.2018, 21:35 »
Kieltämättä sana "pervo" kuulostaa munkin korvaan jotenkin väärällä tavalla likaiselta. Tulee mieleen just joku vanha setä, joka vaanii pikkutyttöjä puskissa päästäkseen esittelemään niille housujensa sisältöä.
;D Taisit juuri tiivistää "bdsm-baari experiencen"

ofelia

Vs: Oletko sinä pervo?
« Vastaus #21 : 04.03.2018, 21:43 »
Pikkusiskon kanssa samalla linjalla. Sanojen merkitys muuttuu ajan kuluessa, kinky-yhteisö tuntuu ottaneen sanan "pervo" käyttöön positiivisessa mielessä, mikä on aika hauska juttu. Samaan tapaan kuin nörtit ovat nykyään ylpeästi nörttejä, entinen negatiivinen nimitys on käännetty yhteisön toimesta positiiviseksi ja vastaa nykyään enemmän englannin sanaa "geek" kuin "nerd".

lemmikki

Vs: Oletko sinä pervo?
« Vastaus #22 : 04.03.2018, 22:06 »
Pikkusisko ja muutama muu on oivaltanu pointin, jota en oo ajatellutkaan.

Minäkin tosiaan siedän pervo-sanaa tästä yhteisöstä tuttujen käyttämänä.

Sen sijaan, jos joku tästä ulottuvuudestani tietämätön alkaa kyselemään, että mikä on pervointa, mitä olen tehnyt, en osaa vastata mitään (monestakin syystä). Samoin minulle on käynyt niin, että entinen poikaystäväni on saanut kuulla minun olleen miitissä. Katsoi asiakseen soittaa ja tiedustella, miksi en ollut kertonut, että olen pervo. Hänelle asia oli esitetty niin, että kuljen pervokokouksissa.

Vaikea kertoa jotain, mitä ei itsekään tiedä tai tunnusta. Ja vaikea käyttää itsestään sanaa, jonka ei miellä kuvaavan itseään.

Mut joo. Kanssakinkyiltä kaikella rakkaudella ja itsekin itsensä pervoihin niputtaen tuon tosiaan sietää. On sietänyt aina. Vasta teidän kirjoitettua sen tähän, hoksasin miksi :D

vila

  • Vieras
Vs: Oletko sinä pervo?
« Vastaus #23 : 04.03.2018, 22:11 »
Samaan tapaan kuin nörtit ovat nykyään ylpeästi nörttejä, entinen negatiivinen nimitys on käännetty yhteisön toimesta positiiviseksi ja vastaa nykyään enemmän englannin sanaa "geek" kuin "nerd".

Toisaalta sitten on olemassa myös nörttejä, jotka sanovat "nerd, not geek". Minä itse koen vapauttavaksi omaksua suoraan perverssi nimityksen, koska silloin kauhistelut niin kinkyjen kuin vaniljoidenkin toimesta voi kuitata sillä. Ehkä kyse on jonkinlaisesta "kulttuurin takaisinvaltauksesta", josta KettuV tuolla kirjoitti. Minä en koe olevani friikki, mutta friikkinä olen tullut kohdelluksi joten koen helpoimmaksi vain hyväksyä sen :D

En pysty nauttimaan vaniljaseksistä enkä elämään "normaalissa" parisuhteessa. Olen siis poikkeava. Jos joku kuvittelee, että sillä on jotain tekemistä lapsiin sekaantumisen kanssa niin ei ole minun ongelmani.

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4503
  • Galleria
Vs: Oletko sinä pervo?
« Vastaus #24 : 04.03.2018, 22:40 »
Ihmeksyn kun niin moni näkee sanan pervo negatiivisena. Minusta se tarkoittaa enemmän enkunkielen "filthyä" kuin friikkiä. Ja minulle filthy ei tosiaan ole huono juttu.
Mut tämä taas todistaa etten kuulu (ainakaan palstalla näkyvään) kinkysceneen sen enempää kun vaniljasceneenkään. En ole koskaan jaksanut välittää jos joku pitää minua friikkinä ja sanon mielelläni itseäni pervoksi.

Ps. joskus ilmestyi lehti nimeltä Erotic Perversion - Suomenkielinen lehti perversioiden ystäville.
Satun omistamaan muutaman numeron, ja sisältö on sitä itseään.. sellaista pervoilua mitä suurin osa kinkyistä pitää pervona..siis friikkinä. Minulle nuo lehdet ovat kokoelmani aarteita :D.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Oletko sinä pervo?
« Vastaus #25 : 04.03.2018, 22:42 »
Maryn kommentista tuli mieleen, että varmaan sanojen merkitys elää ainakin omassa päässäni elämäni aikana. Niin joillekin muillekin sanoille on käynyt. Esim. narttu oli naisesta käytettynä aiemmin kovin negatiivinen - tai sitten vain koiratermi - ja nykyään se on jotain aivan muuta.  :love:  Varmaankin pervo-termillekin tulee jotain vielä käymään  8)

UW

  • Vieras
Vs: Oletko sinä pervo?
« Vastaus #26 : 04.03.2018, 22:53 »
Himoitsee Meerin lehtiä  :P

Master-Tenis

Vs: Oletko sinä pervo?
« Vastaus #27 : 04.03.2018, 23:02 »
Kinky sana on minulle outo. Olen sen "oppinut" tässä skenessä, eikä se oikein tarkoita minulle mitään. Sanakirjan mukaan se olisi puute, sykkyrä tai kierouma. Minulle se on liian lievä ilmaisu. Minussa ei ole kieroumaa. Minä olen se sykkyrä, olen täysin kierossa, kierteellä, vääntynyt pysyvästi tunnistamattomaksi. Perverssi on paljon parempi sana, koska mielestäni se kattaakin sitten ihan kaiken. Jos noista kahdesta sanasta pitää valita, niin kyllä se on pervo. En oikein edes identifioidu bdsm-skeneen tai kinky-skeneen, vaan olen fetisisti, joka voi harrastaa melkein mitä vaan seksuaalisia erikoisuuksia aikuisen ihmisen kanssa. Mitä sitä turhaan luokittelemaan itseään, rajat auki ja aivo-orgiat pystyyn.

DareDoll

  • Vieras
Vs: Oletko sinä pervo?
« Vastaus #28 : 05.03.2018, 18:19 »
Enpä osaa sanoa, kumpaa sanaa on enemmän tullut käytettyä itsestäni, kinkyä vai pervoa... en ole näköjään aiemmin tutustunut näihin merkitysseroihin juurikaan, ajatellut niiden tarkoittavan suht samaa asiaa. Aina oppii uutta  :D

UW

  • Vieras
Vs: Oletko sinä pervo?
« Vastaus #29 : 06.03.2018, 08:32 »
Omassa mielessä ainakin ”yleisperwo” tuo monia mielleyhtymiä jotka eivät sovi itseeni. Kun arkiminän ylitys tai rajojen venytys yleisesti ytimessä niin muutenkin hankala määritellä mikä on aitoa ja mikä ei. Jos hakkaan naisia siksi, että se on jotain jännää leikkiä mitä et haluisi tehdä oikeasti, saadaksesi kokemuksen, miltä tuntuisi olla muuta kuin minä, toisaalta kun teet sitä tarpeeksi ja tarpeeksi usein niin oletko kuitenkin sinä? Menee äkkiä niin ajatus kuin sanat solmuun  ;D