Kirjoittaja Aihe: DIY liukkari/kiillotusaine lateksille?  (Luettu 2597 kertaa)

Sieppo

DIY liukkari/kiillotusaine lateksille?
« : 21.08.2021, 20:27 »
Selailin aiheeseen liittyvää keskustelua Fetlifen puolella, ja opin, että edullisista peruskemikaaleista saa hyvin tehtyä toimivan sekoituksen lateksin pukemiseen ja kiillotukseen. Tavoitteena olisi tehdä itse ja säästää, ja samalla tietää mitä kemikaaleja iholle päätyy.

Seuraaviin termeihin olen törmännyt, mutta hieman on vielä matkaa näiden löytämiseen kaupan hyllyltä:

E900 Dimetyylipolysiloksaani
Dimethicone + Cyclomethicone

Onkos kenelläkään täällä kokemusta näistä? Selvästikään rautakaupan silikonispraytuotteisiin ei kannata koskea oman eikä lateksin terveyden puolesta.

Puris

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 320
  • Galleria
    • Fetlife
Vs: DIY liukkari/kiillotusaine lateksille?
« Vastaus #1 : 21.08.2021, 23:08 »
Eli lähinnä Polydimetyylisiloksaani PDMS puhdas ja normaalein silikooniöljy. Käytetään todella paljon teollisuudessa yms. Löytää aika helposti netistä 1l 5l 10l ja vaikka tynnyrissä. Noita on todella paljon eri viskositeettiä. Mun mielestä 100-200 on aika jees. 500 alkaa olemaan jo liian sitkeää.


onez

Vs: DIY liukkari/kiillotusaine lateksille?
« Vastaus #2 : 21.08.2021, 23:23 »
Tässä yks resepti aiheen harrastajalta: https://pupmaphia.com/2017/11/23/gift-from-dogglers/

En ole itse vielä kokeillut tehdä mutta varmaan tulee testattua jossain vaiheessa.

Sieppo

Vs: DIY liukkari/kiillotusaine lateksille?
« Vastaus #3 : 22.08.2021, 13:10 »
Kiitos vinkeistä, näillähän näyttäisi aika hyvin onnistuvan kotonakin.

Eli lähinnä Polydimetyylisiloksaani PDMS puhdas ja normaalein silikooniöljy. Käytetään todella paljon teollisuudessa yms. Löytää aika helposti netistä 1l 5l 10l ja vaikka tynnyrissä. Noita on todella paljon eri viskositeettiä. Mun mielestä 100-200 on aika jees. 500 alkaa olemaan jo liian sitkeää.

Voi olla, että olen tuijotellut näyttöä liian kauan, mutta en löytänyt ainakaan suomesta selkeää "osta heti"-tyyppistä ratkaisua. Osaisitko vinkata johonkin suuntaan vielä tuon suhteen - täytyykö tilata jostain kansainvälisestä verkkokaupasta, vai löytyykö mahdollisesti jotain tukkua tms. missä voisi ilman mitään erityisasiakkuutta shoppailla? Hienointahan olisi, jos voisi käydä hyllyssä hakemassa.