Kirjoittaja Aihe: Feminismi  (Luettu 96128 kertaa)

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Feminismi
« Vastaus #60 : 22.04.2013, 15:30 »
Ja pitääkö kommentti tulkita, että kyse on vain viime vaaleista, eli Halosen jälkeen ei olisi ollut mahdollista, vai myös tulevaisuuteen ulottuvaksi? Entä Niinistön jälkeen?

Oma havaintoni koskee nimenomaan viime vaaleja. Mainitsemaasi tutkimusta en ole lukenut.

Tulevaisuudessa voi tapahtua mitä vain. Mutta tuskin vielä seuraavissa vaaleissa.

IKRM

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Feminismi
« Vastaus #61 : 22.04.2013, 15:42 »
Feminismin perusongelma on juuri millä naiset saavat arvostusta, itsestä tämä ei tule lakiteitse. Vaan sillä että nousee voimakkaita naisia esikuviksi nuoremmille.

Myös lakimuutoksia tarvitaan. Sellaisiakin maita on yhä edelleen, joissa naiset ovat koko elämänsä ajan miespuolisten sukulaistensa tai aviomiestensä omaisuutta. Yritä siinä sit nousta esikuviksi nuoremmille.

Suomessakin nainen oli vielä n. 100 v. sitten miehensä holhouksen alainen (ks. ylempänä oleva vastaukseni kysymykseen 1), jolloin ainoa mahdollisuus itsenäiseen elämään oli olla yli 21(?)-v. naimaton nainen. Eikä silloinkaan saanut äänestää tai mennä yliopistoon ilman virallista paperia, jolla nainen "vapautettiin sukupuolestaan". Toisin kuin tietyissä maissa nyt, 100 v. sitten Suomessa oli kuitenkin nostamassa päätään työväenliike, joka kannatti tasa-arvoa paitsi naisten ja miesten, myös yhteiskuntaluokkien välille. Sieltä ne hyvät lakimuutokset sitten lähti - ennen v. 1917 ei myöskään duunarimiehet eikä maaseudun tilattomat saaneet äänestää.

Aina on ollut köyhistä oloista ponnistavia menestyjiä (Bill Clinton, Tarja Halonen...), mutta suurin osa ihmisistä ei ole poikkeusyksilöitä. Silti meillä vähän taviksemmilla (lasken tässä kohtaa itseni heihin, koska en ole aikeissa pyrkiä presidentiksi) on oikeus elää itsemme näköistä elämää. Onnenlahjat ei käy syntymässä tasan, riittää kun ajattelee pohjoismaista, akateemiseen perheeseen syntynyttä sinisilmäistä blondia vs. öljyrahaan hukkuvaa saudinaista vs. monennen sukupolven syrjäytynyttä pikkupoikaa lähiössä. Vaikka joku kuinka paljon hokee että jokainen on oman onnensa seppä, väite ei silti muutu todeksi!

Tässä vielä linkki eilisen hs:n kolumniin, jossa tutkimustulosten mukaan "epätasa-arvo heikentää huono-osaisten itsetuntoa ja parantaa hyväosaisten".
http://www.hs.fi/sunnuntai/Korkealta+ponnistaa+korkeimmalle/a1366431606003

Lakimuutoksia tarvitaan.
Ongela suomessa vain ollut, että tosta lakiteitse tasa-arvon toteutumisesta on tullut tapa. eli naisten ei vieläkään tarvitse itse nähdä vaivaa asiodensa eteen. Vaan kaikki heidän ongelmat käsitellään lakien kautta. Eli naiset eivät vieläkkän saa itsestää sen vartaa yhteisvoimaa, että saisivat omat asiansa itse hoidettua.Vaan tässä näitä profeministi pellejä tarvitaan, jotka eivät sen vertaa naisa arvosta, että antaisivat näiden itse omat asiansa hoitaa.

Eli naisen sortamisesta on tullut suomessa maan tapa, sillä niillä ei ole koskaan mikään hyvin. aina löytävät uuden valitamisen aiheen. Eli onko naiset oikeesti niin onnetomia sosiaalisesti, että eivät osaa omia asioita hoitaa kuntoon. Sillä musta ihmiset jotka valittavat aina, on vain säälittäviä rutisijoita, joilla mikään ei ole koskaan hyvin.

Riverlady

  • Vieras
Vs: Feminismi
« Vastaus #62 : 22.04.2013, 16:11 »
Ongela suomessa vain ollut, että tosta lakiteitse tasa-arvon toteutumisesta on tullut tapa. eli naisten ei vieläkään tarvitse itse nähdä vaivaa asiodensa eteen. Vaan kaikki heidän ongelmat käsitellään lakien kautta.

Sun ihannemaailmassa sitten ilmeisesti olisi edelleen tosi jees, että lait syrjisivät naisia minkä ehtisivät, kuten 100 v. sitten vielä tapahtui. Voitko myös kertoa minulle, kun en nyt ollenkaan ymmärrä, miksi sinun mielestäsi "naisten ei vieläkään tarvitse itse nähdä vaivaa asioidensa eteen"? Suomen nainen jos joku nimenomaan hoitaa omat ja toistenkin asiat, mitäs tynnyrissäkasvaneita tytönressukoita sä olet ainoastaan kohdannut. Väitätkö tuolla logiikallasi jopa, ettei äitisi ja (jos sulla on) siskosi ole koskaan tarvinnut tehdä mitään? Ei töitä, ei kotitöitä, ei mitään :o Sen aistin, että joku on jättänyt opettamatta pojalle, että naisia pitää ymmärtää, mutten lähde arvailemaan, kuka jätti opettamatta.

Eli naiset eivät vieläkkän saa itsestää sen vartaa yhteisvoimaa, että saisivat omat asiansa itse hoidettua.Vaan tässä näitä profeministi pellejä tarvitaan, jotka eivät sen vertaa naisa arvosta, että antaisivat näiden itse omat asiansa hoitaa.

Ajattelutapasi perustuu siihen täysfriikkiin käsitykseen, että naiset ja miehet ovat ikään kuin sodassa keskenään ja siksi heidän intressinsä ovat vastakkaiset. Eivät ole. Miehilläkin on paljon mukavampaa, jos naisilla on vaniljaelämässä mahdollisuus kantaa kortensa kekoon muutenkin kuin nyrkin ja hellan välissä. Tämän on "profeministi pellet" tajunneet.

Samalla lailla kuin kaikki miehet (esim. peruspersut vs. jyrkikatais-kloonit) eivät ole samaa mieltä omien asioidensa parhaasta hoitamistavasta, ei naisetkaan voi eikä meidän tarvitsekaan olla joka asiasta samaa mieltä. Jos omien asioiden hoitamisella tarkoitetaan täysin yhteistä rintamaa. Mut kylläpä "me" Tarja Halonen äänestettiin pressaksi, semmonen sosiaalitantta, ja ihan sun kiusakses vaan  ;D  ;D  ;D

Purppura

Vs: Feminismi
« Vastaus #63 : 22.04.2013, 16:26 »
Veikkaan että Guide-Master viittaa esim, sukupuolikiintiöihin joista on mediassakin taitettu peistä, sen enenpää itse asiaan kantaa ottamatta.

Riverlady

  • Vieras
Vs: Feminismi
« Vastaus #64 : 22.04.2013, 16:37 »
Veikkaan että Guide-Master viittaa esim, sukupuolikiintiöihin joista on mediassakin taitettu peistä, sen enenpää itse asiaan kantaa ottamatta.

Sitten hänen olis pitänyt käyttää termiä sukupuolikiintiöt erittäin yleisluontoisen urputuksen sijasta. Omasta mielestäni koska valtionhallinnossa on käytössä sukupuolikiintiöt, jotka useissa kohtaa suosivat naisia, ja yksityisessä elinkeinoelämässä epäviralliset sukupuolikiintiöt, jotka suosivat miehiä, nyt on puntit aika tasan. Itseäni aihe ei koske, kun en ole valtionhallinnossa töissä, mutta voisin olettaa että kiintiömiehiäkin löytyis joiltain aloilta, jos laki kerran sanoo että kumpiakin on oltava väh. 40%.

Onko mitään säälittävämpää kuin etuoikeutettuun ryhmään syntymään sattunut ihminen, joka koko ajan valittaa olevansa syrjitty ja väärinymmärretty?

SweetTheSting

  • Vieras
Vs: Feminismi
« Vastaus #65 : 22.04.2013, 16:39 »
Onneksi yhteiskunnan ilmapiirissä tapahtuu jatkuvaa muutosta. Itse olen sen sukupolven ihmisiä, jolle ei ole lapsesta asti tankattu päähän miesten ja naisten rooleja ja niiden keinotekoisia rajoitteita. Toivon, että tämä näkyy tulevaisuudessa myös politiikassa siinä, että naispuolista vaikuttajaa ei enää joka käänteessä nähdä sukupuolensa kautta. Uskaltaisin väittää, että jossain vaiheessa ei tule enää olemaan mitenkään normista poikkeavaa, että tytöt kasvavat aktiivisiksi toimijoiksi siinä missä pojatkin. Kehitys on hidasta, mutta varmaa.

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Feminismi
« Vastaus #66 : 22.04.2013, 16:40 »
Ongela suomessa vain ollut, että tosta lakiteitse tasa-arvon toteutumisesta on tullut tapa. eli naisten ei vieläkään tarvitse itse nähdä vaivaa asiodensa eteen. Vaan kaikki heidän ongelmat käsitellään lakien kautta.

Sun ihannemaailmassa sitten ilmeisesti olisi edelleen tosi jees, että lait syrjisivät naisia minkä ehtisivät, kuten 100 v. sitten vielä tapahtui. Voitko myös kertoa minulle, kun en nyt ollenkaan ymmärrä, miksi sinun mielestäsi "naisten ei vieläkään tarvitse itse nähdä vaivaa asioidensa eteen"? Suomen nainen jos joku nimenomaan hoitaa omat ja toistenkin asiat, mitäs tynnyrissäkasvaneita tytönressukoita sä olet ainoastaan kohdannut. Väitätkö tuolla logiikallasi jopa, ettei äitisi ja (jos sulla on) siskosi ole koskaan tarvinnut tehdä mitään? Ei töitä, ei kotitöitä, ei mitään :o Sen aistin, että joku on jättänyt opettamatta pojalle, että naisia pitää ymmärtää, mutten lähde arvailemaan, kuka jätti opettamatta.

Eli naiset eivät vieläkkän saa itsestää sen vartaa yhteisvoimaa, että saisivat omat asiansa itse hoidettua.Vaan tässä näitä profeministi pellejä tarvitaan, jotka eivät sen vertaa naisa arvosta, että antaisivat näiden itse omat asiansa hoitaa.

Ajattelutapasi perustuu siihen täysfriikkiin käsitykseen, että naiset ja miehet ovat ikään kuin sodassa keskenään ja siksi heidän intressinsä ovat vastakkaiset. Eivät ole. Miehilläkin on paljon mukavampaa, jos naisilla on vaniljaelämässä mahdollisuus kantaa kortensa kekoon muutenkin kuin nyrkin ja hellan välissä. Tämän on "profeministi pellet" tajunneet.

Samalla lailla kuin kaikki miehet (esim. peruspersut vs. jyrkikatais-kloonit) eivät ole samaa mieltä omien asioidensa parhaasta hoitamistavasta, ei naisetkaan voi eikä meidän tarvitsekaan olla joka asiasta samaa mieltä. Jos omien asioiden hoitamisella tarkoitetaan täysin yhteistä rintamaa. Mut kylläpä "me" Tarja Halonen äänestettiin pressaksi, semmonen sosiaalitantta, ja ihan sun kiusakses vaan  ;D  ;D  ;D
No, Halosessa miehillä kävi erhdys:)

Oneiros

  • Vieras
Vs: Feminismi
« Vastaus #67 : 22.04.2013, 16:56 »
Tämä keskustelu on aika hyvin palauttanut mieleen, miksi toistakymmentä vuotta sitten päätin pysyä kinky-yhteisöjen ulkopuolella. :P

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Feminismi
« Vastaus #68 : 22.04.2013, 17:00 »
Ongela suomessa vain ollut, että tosta lakiteitse tasa-arvon toteutumisesta on tullut tapa. eli naisten ei vieläkään tarvitse itse nähdä vaivaa asiodensa eteen. Vaan kaikki heidän ongelmat käsitellään lakien kautta.

Sun ihannemaailmassa sitten ilmeisesti olisi edelleen tosi jees, että lait syrjisivät naisia minkä ehtisivät, kuten 100 v. sitten vielä tapahtui. Voitko myös kertoa minulle, kun en nyt ollenkaan ymmärrä, miksi sinun mielestäsi "naisten ei vieläkään tarvitse itse nähdä vaivaa asioidensa eteen"? Suomen nainen jos joku nimenomaan hoitaa omat ja toistenkin asiat, mitäs tynnyrissäkasvaneita tytönressukoita sä olet ainoastaan kohdannut. Väitätkö tuolla logiikallasi jopa, ettei äitisi ja (jos sulla on) siskosi ole koskaan tarvinnut tehdä mitään? Ei töitä, ei kotitöitä, ei mitään :o Sen aistin, että joku on jättänyt opettamatta pojalle, että naisia pitää ymmärtää, mutten lähde arvailemaan, kuka jätti opettamatta.

Eli naiset eivät vieläkkän saa itsestää sen vartaa yhteisvoimaa, että saisivat omat asiansa itse hoidettua.Vaan tässä näitä profeministi pellejä tarvitaan, jotka eivät sen vertaa naisa arvosta, että antaisivat näiden itse omat asiansa hoitaa.

Ajattelutapasi perustuu siihen täysfriikkiin käsitykseen, että naiset ja miehet ovat ikään kuin sodassa keskenään ja siksi heidän intressinsä ovat vastakkaiset. Eivät ole. Miehilläkin on paljon mukavampaa, jos naisilla on vaniljaelämässä mahdollisuus kantaa kortensa kekoon muutenkin kuin nyrkin ja hellan välissä. Tämän on "profeministi pellet" tajunneet.

Samalla lailla kuin kaikki miehet (esim. peruspersut vs. jyrkikatais-kloonit) eivät ole samaa mieltä omien asioidensa parhaasta hoitamistavasta, ei naisetkaan voi eikä meidän tarvitsekaan olla joka asiasta samaa mieltä. Jos omien asioiden hoitamisella tarkoitetaan täysin yhteistä rintamaa. Mut kylläpä "me" Tarja Halonen äänestettiin pressaksi, semmonen sosiaalitantta, ja ihan sun kiusakses vaan  ;D  ;D  ;D

No eikö naiset ja miehet elä ihan eri maaimoissa, ei välttämäti sodassa, mutta etäisen diplomatian turvin:) Sillä asiat jotka kiinnostaa vain on hyvin erilaiset ja näiden kahden asian yhteensaattamine vaati todella taitavaa diplomatia:)

Riverlady

  • Vieras
Vs: Feminismi
« Vastaus #69 : 22.04.2013, 17:09 »
No eikö naiset ja miehet elä ihan eri maaimoissa, ei välttämäti sodassa, mutta etäisen diplomatian turvin:) Sillä asiat jotka kiinnostaa vain on hyvin erilaiset ja näiden kahden asian yhteensaattamine vaati todella taitavaa diplomatia:)

Puhu itsestäs vaan. Mua - kuten hyvin monia muitakin naisia - kiinnostaa hyvin monenlaiset asiat, niin perinteisesti nähdyt "miesten työt" kuin "naisten työt". En todellakaan koe eläväni eri maailmoissa kuin useimmat miehet. Sehän nyt olis aivan kauheaa  :) niin on tarpeettomien raja-aitojen pystyttäminenkin.

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Feminismi
« Vastaus #70 : 22.04.2013, 17:47 »
No eikö naiset ja miehet elä ihan eri maaimoissa, ei välttämäti sodassa, mutta etäisen diplomatian turvin:) Sillä asiat jotka kiinnostaa vain on hyvin erilaiset ja näiden kahden asian yhteensaattamine vaati todella taitavaa diplomatia:)

Puhu itsestäs vaan. Mua - kuten hyvin monia muitakin naisia - kiinnostaa hyvin monenlaiset asiat, niin perinteisesti nähdyt "miesten työt" kuin "naisten työt". En todellakaan koe eläväni eri maailmoissa kuin useimmat miehet. Sehän nyt olis aivan kauheaa  :) niin on tarpeettomien raja-aitojen pystyttäminenkin.
En sitä tarkottanut, että olis nais ja mies töitä. sillä sellaiseen sukupuletn eroihin en itsekkään usko. Mutta näiden kahden sukupuolen väliin tarvitaa taitavaa diplomatia, jotta yhteinen sävel löytyy. Eli on vain eritavat asioista ajatella kummallakin sukupuolella, profeministit yrittävät jopa yrittää tulkita naisten ajatuksia, itse olen sen lopettanut ja alkaanut heidän kanssaan vain keskusteleman. Katsonnut jos vaikka kumpaakin tyydyttäviä ratkasuja olis mahdollista löytää, aina välillä näin jopa pääsee käymään ja näitä naisa joutuu kyllä kunnioittamaan ( Joita jotkus säälivät).

morjasi

Vs: Feminismi
« Vastaus #71 : 26.04.2013, 17:27 »
Feminismi on syöpä, joka pitäisi leikata luuta myöten pois.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Feminismi
« Vastaus #72 : 26.04.2013, 17:34 »
Feminismi on syöpä, joka pitäisi leikata luuta myöten pois.

Mutta kun feminismi ei ole luusarkooman (luusyövän) oire...  ???
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01075

morjasi

Vs: Feminismi
« Vastaus #73 : 26.04.2013, 20:22 »
Feminismi on syöpä, joka pitäisi leikata luuta myöten pois.

Mutta kun feminismi ei ole luusarkooman (luusyövän) oire...  ???
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01075


Feminismi pitäisi poistaa hallinnosta, kuten sovinismi on poistettu. Ismit istuu huonosti hyvään hallintoon ja kansalaisten tasa-arvoiseen kohteluun.

Terhenneito

  • Vieras
Vs: Feminismi
« Vastaus #74 : 26.04.2013, 21:26 »
Ismit istuu huonosti hyvään hallintoon ja kansalaisten tasa-arvoiseen kohteluun.

kapitalismi, sosialismi, aktivismi, kommunismi, behaviorismi, empirismi, funktionalismi, humanismi...

niitä on kaikkialla!