Kirjoittaja Aihe: Virallinen vastalause  (Luettu 8674 kertaa)

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Virallinen vastalause
« : 14.05.2012, 14:50 »
Olen sopivan puolueeton esittämään sen,kun en itse osallistu kisaan. mielestäni on VÄÄRIN kikkailla niin, että

toisissa kuvissa kuvajana on "malli" ja toisissa sitten kuvaaja.  olen jo "vittumaisen miehen" maineessa,

niin ei tarvitse kenenkään muun uhratua,vittuilut yms kommentit alle >:D

Nepo

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 498
  • "Kyllä se mökillä menis"
  • Galleria
Vs: Virallinen vastalause
« Vastaus #1 : 14.05.2012, 15:20 »
Mielestäni on VÄÄRIN kikkailla tai yleensä kommentoida kisaa johon ei itse ole osallistunut! C:-)

Luulisi moisen toiminnan olevan kielletty säännöissä jos se ei olisi sallittua.Yleensä kaikki mitä ei ole kielletty,on sallittua :)

Glori

  • Vieras
Vs: Virallinen vastalause
« Vastaus #2 : 14.05.2012, 15:25 »
Jokainen käyttäjä voi lähettää korkeintaan kolme kuvaa. Se oli täysin yksselitteisesti ilmaistu tehtävän annossa. Minusta noissa on ihan reilusti kerrottu jos kuvan lähettäjä on malli eikä kuvaaja.

Ajattele asia näin päin. Sen sijaan että yksi yhteinen (mallin+kuvaajan) kuva keräisi paljon ääniä, niin useamman kuvan lähettämällä, äänetkin jakautuvat useammalle kuvalle. Tadaa, musta hevonen takaa nousee voittoon.... Tai jotain.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Virallinen vastalause
« Vastaus #3 : 14.05.2012, 16:09 »
Mielestäni on VÄÄRIN kikkailla tai yleensä kommentoida kisaa johon ei itse ole osallistunut! C:-)

Ylläpidon pitää sitten muistaa lähettää varoitus ihan jokaiselle, joka kommentoi "Kinky luontokuva 2012 äänestys" -ketjua vaikka ei ole osallistunut kilpailuun.  8)

narri

  • Vieras
Vs: Virallinen vastalause
« Vastaus #4 : 14.05.2012, 16:48 »
Minä en oikein jaksa ymmärtää sitä, että jokaisesta vähänkin positiivisesta ja iloisesta asiasta pitää aina jonkun keksiä varta vasten jotain inistävää.
Kuvakisa on just hyvä enkä näe mitään ihmeempää ongelmaa siinä että myös malleille on annettu oikeus lähettää kuvia kuvaajan suostumuksella, ovathan melko iso osa näistäkin kuvista melko varmasti yhdessä tuumin suunniteltu.

RigoriRasputin

  • TörkyTeatteri
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1204
  • Ihan perseestä.
  • Galleria
Vs: Virallinen vastalause
« Vastaus #5 : 14.05.2012, 18:57 »
Sehän on vain hyvä että kisaan tuli paljon kuvia ja oli innostuneita kuvaajia ja malleja. :)

Hasse.W

  • Vieras
Vs: Virallinen vastalause
« Vastaus #6 : 14.05.2012, 21:26 »
Kisasta puutui kokonaan se iloisuus/aktiivisuus joka siivitti ”Peppukuvakisaa”.
Toivottavasti se johtui aiheen  (Kinky luontokuva 2012) vaikeudetta joka melkein edellyttää ulkona kuvaamista.
Eikä pettymyksettä edellisen kisan hoidossa.
Ehkä seuraavan kisan aihe pitäisi valita niin että sen voi toteutta yhtä hyvin ”kotona kuin puutarhassa”
(lue sisällä,ulkona,kaupungissa, maalla).
Kun kuvien (kuvaajien) määrä vähenee samalla monipuolisuus kärsi.

Kiitokset kuvia lähettäneille. :lips:

Ps
”Mielestäni on VÄÄRIN kikkailla tai yleensä kommentoida kisaa johon ei itse ole osallistunut! ”
Nepo

Anteeksi poistaisin äänen jos pystyisin  (äänestys on myös kannanotto/kommentti). Luulin että se ei edellytä kuvien lähettämistä.  >:(

BlackFairy

  • Vieras
Vs: Virallinen vastalause
« Vastaus #7 : 14.05.2012, 21:50 »
No multa katos peppukuvakisassa iloisuus ja aktiivisuus erinäisten ihmisten aloitettua sen käsittämättömän nurinan. Mun mielestä on älytöntä että kun ihmiset vapaaehtoisesti, omalla ajalla ja vaivalla, ihan vaan toisten iloksi, ottaa ja lähettää kuvia, palelee ulkona, näyttää paljasta pintaa, käyttää tovin jos toisenkin kuvien fiksaamiseen ja ylläpito ihan yhtä lailla vapaaehtoistyönä pitää meille tällaista alustaa ja kisoja järjestää, niin sitten ihmiset jotka ei ole tikkua ristiin kuvien tai kisojen eteen laittaneet katsovat asiakseen alkaa valittamaan ja viilaamaan pilkkua. Kyllä siinä nopeasti iloisuus ja hauskuus ja leikkimielisyys katoaa jopa tällaisen ikuisen optimistin tekemisistä, eikä välttämättä tee enää mieli jatkossa kisoihin osallistua.

Queena

  • Vieras
Vs: Virallinen vastalause
« Vastaus #8 : 14.05.2012, 22:00 »
Musta kuvakisan aihe taas oli loistava. En ole koskaan aiemmin harrastanut kuvausta ulkona, mutta kisa inspiroi minut menemään pihalle ja se oli aivan helvetin hauskaa :), paljon hauskempaa kun sisällä.
Ja mikään kisan säännöissä ei edellyttänyt että on pakko mennä ulos alasti, voihan sitä ottaa vaikka sisällä kuvan kohteesta/mallista ja taustan erikseen ulkona jos siltä tuntuu. Ja kinkyjä asioita on muitakin kun ihminen kinkyilemässä pihalla, voihan sitä keksiä jotain ihan muutakin kun käyttää mielikuvistustaan.

Ja sitten tohon ensimmäiseen nurinaan- säännöt oli ihan selkeät, ja selkeästi kerrottu kisan esittelyssä. Mielestäni kukaan tässä ei ole kisan sääntöjä rikkonut. Jos itseä häiritsee se että säännöt eivät ole olleet omasta mielestä oikeanlaiset, voihan sitä ignorata koko kisan ja jättää äänensä käyttämättä.

Mielestäni lisää kisoja vaan, ja plussana tämän kisan järjestämisessä selkeästi huomioitiin edellisen kisan järjestämisestä seurannut palaute, joten siitäkin voisin itse antaa pisteet aktiiviselle ylläpidolle joka on huomioinut saamansa palautteen ja käyttäjien toiveet.


Cavalaria

  • Vieras
Vs: Virallinen vastalause
« Vastaus #9 : 15.05.2012, 00:48 »
mielestäni on VÄÄRIN kikkailla niin, että toisissa kuvissa kuvajana on "malli" ja toisissa sitten kuvaaja. 

Entä jos idea on mallin, ja kuvaaja on ollut vain "väline" sen saamiseksi julkiseen muotoon? Tai vaihtoehtoisesti tietyntyylisiin (esimerkiksi neulotus, sidonta) kuviin on hankala saada malleja/henkilöitä toteuttamaan, josta seuraa väistämättä se, että samat nimet/naamat esiintyvät hyvinkin helposti useammassa kuvassa. Jos vaan sattuu pitämään kuvaamisesta ja siksi eksyy kaikkien kavereiden projekteihin kuvaamaan. Tai voihan se olla, että on paljon ideoita, ja joku henkilö on helppo saada suostumaan kaikenlaisiin hullunhauskoihin projekteihin...

Kiittää ja kuittaa... nimimerkillä minä olen vain kangas.

Pip

Vs: Virallinen vastalause
« Vastaus #10 : 15.05.2012, 00:57 »
Ehkä tähän trollausjuttuun ei hirveesti kannattais ottaa kantaa. Jos on sisälukutaito noin huonolla tolalla, niin ihminen on yksinkertainen, ellei ole, niin tämä on pelkästään pahantahtosen ihmisen alottama ketju, jolla pyritään vain viemään kaikkien muiden hyvä tahto pois. En tiedä, kumpi on pahempi...

Joka tapauksessa mauton alotus.

edit: En siis itse ole osallistunut kisaan mitenkään, eli mikään kateus ei ole tämän postauksen motiivina.

isabella

Vs: Virallinen vastalause
« Vastaus #11 : 15.05.2012, 06:57 »
Ei minunkaan mielestäni luontokuva välttämättä tarkoita alasti ulkona heilumista, kyllä kuvia pystyy ottamaan muutenkin. Omista kilpailukuvistani toinen on otettu oman talon etupihalla ja mallilla oli kaikki vaatteet päällä. Naapureita meni ohi, vähän saattoivat ihmetellä mitä touhusimme mutta en usko että kenellekään tuli edes mieleen että kyseessä olisi ollut jotain pervoa. Toiseen on kuvausmateriaali kerätty pihalta mutta itse kuva on otettu sisätiloissa. Ja aika moni näkyy löytäneen syrjäisiä kuvauspaikkoja, missä on sitten voinut ottaa niitä alastonkuviakin.

Jouni

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1382
  • Energiahoitaja-(: Sadisti.
  • Galleria
    • Aikuiseksi
Vs: Virallinen vastalause
« Vastaus #12 : 15.05.2012, 08:44 »
Mielestäni kuvat todella osoittivat sitä positiivisuutta ja iloa, mitä ei niin aina perusuomissaan kulkeva tehtävänanto voi antaa, Omasta puolestani ainakin sain hymyn huulilleni..
Ainahan asioista on erilaisia mielipiteitä, eikä kaikkien tilannetaju välttämättä osu tällaisen tiettyä kypsyyttä vaativan Foorumin skaalaan
Ehkä voisimme perustaa sen NurinaNurkan, jonne kaikki patoumat vosi purkaa, eikä kukaan sitä paheksuisi tai arvostelisi.
Toisaalta, onhan se aina mukava saada ihmisiltä ne oikeasti omat mielipiteet näin livenä, oppii ainakin tuntemaan paremmin sitä todellista minää aina..-(:
Rauhaa ja Rakkautta, muistetaan nauttia siitä luonnosta muutenkin..

-Robert-

Hasse.W

  • Vieras
Vs: Virallinen vastalause
« Vastaus #13 : 15.05.2012, 12:32 »
No multa katos peppukuvakisassa iloisuus ja aktiivisuus erinäisten ihmisten aloitettua sen käsittämättömän nurinan. Mun mielestä on älytöntä että kun ihmiset vapaaehtoisesti, omalla ajalla ja vaivalla, ihan vaan toisten iloksi, ottaa ja lähettää kuvia, palelee ulkona, näyttää paljasta pintaa, käyttää tovin jos toisenkin kuvien fiksaamiseen ja ylläpito ihan yhtä lailla vapaaehtoistyönä pitää meille tällaista alustaa ja kisoja järjestää, niin sitten ihmiset jotka ei ole tikkua ristiin kuvien tai kisojen eteen laittaneet katsovat asiakseen alkaa valittamaan ja viilaamaan pilkkua. Kyllä siinä nopeasti iloisuus ja hauskuus ja leikkimielisyys katoaa jopa tällaisen ikuisen optimistin tekemisistä, eikä välttämättä tee enää mieli jatkossa kisoihin osallistua.

Niin  peppukuvakisassa baarilaiset itse hoitivat kisan.
Luotiin kuva kaikille avoimesta leikkimielisetä kisasta.
Mutta loppumetreillä huomattiin että sillähän on ihan tavallisiakin peppuja/ihmisiä.
Joten karsittiin vain nuoret, kauniit ja kaverit loppukilpaluun.
Ja koko idea/kisa meni perseelleen.  :-[
Joka kyllä oli vakava menetys kisalle ja baarille.

Nyt järjestelyt hoidettiin mallikkaasti mutta se yhteinen innostus vain oli kateissa.


atame111

  • Vieras
Vs: Virallinen vastalause
« Vastaus #14 : 15.05.2012, 19:07 »
Voi hyvänen aika. Kisa kuin kisa...? Ei tarvitse osallistua. Voi vain katsella ja nauttia...