Kirjoittaja Aihe: Naisten nirsous?  (Luettu 14523 kertaa)

Fixx

  • Vieras
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #45 : 12.06.2013, 19:21 »
Nuo ovat kyllä karkeita yleistyksiä. Kyllähän miehet saattavat ulkonäköä katsella (mitäs muuta), mutta jos pitäisi aikaa yhdessä viettää niin ainakin minulla kyllä tulee tyhjäpäisyydestä hyvin nopeasti kuppi täyteen. Siinä ulkonäkökriteerit jäävät kirkkaasti kakkostilalle.

Housessa (tv-sarja) oli kerran kaunis jakso, jossa mies nappaili älykkyyttä vähentävää huumetta, jotta kestäisi tyhmää naistansa. Rakasti syvästi, mutta ei vaan pystynyt elämään sellaista suhdetta täysjärkisenä. Sinne jäi matemaatikon ura, päivät meni pitsakuskina.. pienessä mömmöpöllyssä..
« Viimeksi muokattu: 12.06.2013, 19:54 kirjoittanut Fixx »

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #46 : 12.06.2013, 19:47 »
Yhtä tuskaa on sellainenkin jossa suhteen toinen osapuoli luulee olevansa fiksu, älykäs, viisas ja kaikkea.
Kuitenkin totuus on ihan toista.
Varsinkin jos puhutaan kinkykuvioista, Master tai Dominoiva on se joka luulee itsestään liikaa ja sub on se realistisempi osapuoli. Vaikea yhdistelmä. Voiko tällaisessa kuviossa alistuvampi osapuoli katsoa vilpittömästi ihaillen ylöspäin ja antaa kaikkensa. En voi täysin uskoa tätä.

Loukkaamatta ei pääse suhteesta eroon olkoon se sitten kinkyä tai vaniljaa jos totta puhuu ja kertoo miksi se juttu ei tule toimimaan. Yhteisymmärrystä ei voi syntyä, ellei olla samalla tasolla.


K-nix

  • Vieras
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #47 : 12.06.2013, 19:55 »
Mulla oli kaveri, jonka ÄO oli 168. Teki vasemmalla kädellä hanttihommia tietokoneiden parissa kolmen hengen edestä ja oli 25 vuotta putkeen kännissä yötä päivää joka päivä. Kiskoi itsensä kuiville ja muutaman kuukauden kuluttua tappoi itsensä. Luulen ettei jaksanut tyhmien ihmisten seuraa.

Terhenneito

  • Vieras
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #48 : 12.06.2013, 20:06 »
,,,Tää rautalangattomuus on oikeasti tosi iso asia keskustelemisesta tykkäävälle ihmiselle! Mulla kokemusta pitkästä suhteesta jossa abstrakteista asioista keskustelu(yritys) päätyi yleensä siihen että toinen puhui aidasta, toinen aidan seipäästä. .....
Minäkin samaa mieltä että akateemisuutta enemmän painaa yleissivistys ja mielenkiinto asioita kohtaan. Toki sitten kun keskusteluissa vedotaan tutkimustuloksiin niin on myös kiva jos molemmat keskustelijat ymmärtävät jotain tieteen tekemisen perusteista.

Tunnistan tämän ongelman. Elin jopa pitkän parisuhteen niin, että piti koko ajan rajoittaa omaa ajatteluaan, jottei mene toiselle liian vaikeaksi. Ei enää ikinä semmoista!

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #49 : 12.06.2013, 20:19 »
Mulla oli kaveri, jonka ÄO oli 168. Teki vasemmalla kädellä hanttihommia tietokoneiden parissa kolmen hengen edestä ja oli 25 vuotta putkeen kännissä yötä päivää joka päivä. Kiskoi itsensä kuiville ja muutaman kuukauden kuluttua tappoi itsensä. Luulen ettei jaksanut tyhmien ihmisten seuraa.

Luulen, että ei kestänyt selvää elämää. Humalassa oli paljon hauskempaa.
Johan aivojen kemiallinen tasapainokin muuttuu 25v kännäämisen seurauksena, eli selvinpäin oleva olotila ei ollut hänelle enää se luonnollinen jota tuntisi omakseen.

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #50 : 12.06.2013, 20:49 »
Mitä hyötyä korkeasta ÄO:stä, jos sitä ei osaa käyttää.

Stylos

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 779
  • Ainoan oikean kinky-totuuden Suur-Mufti
  • Galleria
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #51 : 12.06.2013, 21:02 »
Eiköhän siirrytä vähitellen siihen matriarkaattiin; tää länsimainen patriarkaatti on siis niin nähty, ja huonoksi todettu, kuten Laasanenkin vinkuu.
Mallia vaikka tuolta mosuilta vähän soveltaen:
http://areena.yle.fi/tv/1910453

Taitaapa tuo mosuoidenkin keskuudessa matriarkaatti olla myytti, tosin tietenkin vähän riippuen sitä, miten matriarkaatti määritellään. Tämä sivu oikoo aika hyvin heistä vallitsevia vääriä oletuksia
http://www.mosuoproject.org/mosuo.htm

Mitä tulee mosuoiden perhemalliin, niin ainakaan minä en haluaisi elää äitini luona siskoni lapsista huolehtimassa. En myöskään tiedä, kuinka moni nainen haluaisi äitinsä luona elää ja antaa veljensä huolehtia miehen mallista.

Aika karkeita yleistyksiä tosiaan nuo, että mies etsii kaunista ja nainen koulutettua sekä menestyksekästä. Kuten aiemmin jo totesin, niin yleensä samankaltaisen koulutuksen omaavat ovat helpommin samalla aaltopituudella. Koska naiset vain hankkivat nykyisin enemmän koulutusta, suosii tämä koulutettuja miehiä.

Täytyy myös sanoa, että tuo yleissivistyksen merkityksen korostaminen taitaa olla monella naisella vain vähän sellaista puhetta. En tunne ketään, joka olisi Aristoteleella tai vastaavalla naista sänkyyn kaatanut. Vähän muut avut ovat ratkaisevia. Pikemminkin monella naisella on taipumus vaihtaa puheenaihetta, jos mennään puhumaan ”hienommista” aiheista ja omien tietojen esittely voi tuoda tärkeilijän maineen. Poikkeuksiakin tietenkin on. Tietysti, kuten joku mainitsi, voi pitempi suhde sitten ehkä kariutua miehen ”junttiuteen”.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #52 : 12.06.2013, 22:51 »
Joo. Minun tarkoitukseni oli vain nostaa tämä ketju esille. En koe mitään suurta henkilökohtaista agendaa sen suhteen että haluaisin arvottaa patriarkaattia kontra matriarkaattia sen erityisemmin.
Ylipäänsä vain halusin tuoda esille että on monenlaisia kulttuurisia perhemalleja. Omamme ei kenties ole se paras ja kaunein. Ei välttämättä mosuoidenkaan (en mene tarkemmin omaan antropologiseen kiinnostukseeni heistä), ja linkittämäni dokumentti ei ollut sieltä huonoimmasta päästä asiaa käsitelleistä. Siinä ainakin osattiin kyseenalaistaa sekä mosuoiden itsensä antama kuva että myös heistä liikkuvat muut luulot.

Noin ylipäänsä ketjun aloituksessa itseäni häiritsi, ei nyt vain linkatun mösjöön provosointi ja yksioikoisuus, vaan yleisesti ottaen se että me länsimaalaiset arvotamme asioita aina vain niin omasta (ehkä mielestämme oikeammasta ja paremmasta?) näkökulmastamme ja koemme olevamme kovin "edistyksellisiä". Oma näkemykseni on niin kovin toinen aika usein.

Mitä älykkyysosamäärään tulee niin kovin on länsimainen, ja kulttuurisidonnainen sekin. Ja kapeasti ihmistä määrittelevä. En ole varma, mutta käsittääkseni sosiaalista älykkyyttä on aika vaikea (mahdoton?) toistaiseksi edes mitata millään testeillä. jos jollain on tästä parempaa tietoa niin mielelläni kuulen.

Joskus tuntuu kovasti siltä että halutaan löytää jotakin eksakteja määritelmiä sille miten voisi tietää ihmissuhteiden toimivuuden ominaisuuksien pohjalta. Itse en vain, oman kokemukseni pohjalta, voi enää tällaisiin uskoa. Ihminen on ominaisuuksineen niin vahvasti sidoksissa ympäristöönsä, siis myös muihin ihmisiin, että tuntuu kovin absurdilta ruveta antamaan määreitä sille miten "hyvät" ihmissuhteet toimivat.
Toki on aina helpompaa jos kykenee tekemään rankkoja(kin) yleistyksiä ja nimilaputtamaan kanssakulkijoitaan oman elämänhallintansa tueksi. Itse en enää oikein kykene tähän. Kuitenkin lopulta, minulle, se määräävin tekijä on kommunikoinnin toimivuus. Se mitä siihen vaaditaan on kovin monenlaisia asioita. itse olen osa sitä yhtälöä. Jokaisessa ihmissuhteessani. Näin ollen en enää esitä määreitä, enkä myöskän niitä itsestäni tarjoile. Jos joku on oikeasti kiinnostunut niin olen olemassa. Se riittäköön. Siitä on hyvä aloittaa ihan perustasolla, ilman mitään itseannettuja (kenties fantasioituja) määreitä. Jos kommunikointi sujuu niin se jatkuu...niin kauan kun se sujuu  :)


Fixx

  • Vieras
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #53 : 13.06.2013, 00:02 »
Facebook-polyryhmään postattiin juuri aiheeseen liittyvä linkki: http://flowingdata.com/2013/06/12/what-the-sexes-want-in-speed-dating/

eli on asiaa ihan tutkittukin.

K-nix

  • Vieras
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #54 : 13.06.2013, 10:17 »
Mitä hyötyä korkeasta ÄO:stä, jos sitä ei osaa käyttää.

Ei yhtään mitään. Paljon kivempi olla keskinkertainen normi-ihminen, jolle ei missään vaiheessa elämäänsä tule edes mieleen että älykkäämpiä ihmisiä voisi olla olemassa vaan hänelle riittää että hän luulee itseään himpun verran fiksummaksi kuin ympäristönsä. Sellaiset ne kai onnellisimpia ovat, vielä kun saavat kicksejä tyhmistä ihmisistä ympärillään :)

Enkä tällä tarkoita että olisin itse muita fiksumpi ja olisin katkera siitä että tiedän sen taijotain...

balthazar

  • Vieras
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #55 : 13.06.2013, 18:01 »
Mitä älykkyysosamäärään tulee niin kovin on länsimainen, ja kulttuurisidonnainen sekin. Ja kapeasti ihmistä määrittelevä. En ole varma, mutta käsittääkseni sosiaalista älykkyyttä on aika vaikea (mahdoton?) toistaiseksi edes mitata millään testeillä. jos jollain on tästä parempaa tietoa niin mielelläni kuulen.
Tämä on niin totta. Muutaman tapauksen tiedän, jossa ihan fiksusta ihmisestä tulee täysi idiootti, kun saa tietää oikeudestaan mensan jäsenyyteen.
Tai oikeammin, sen mensan jäsenyyden jälkeen.

Älykkyys on seksikästä, jos sen mukana seuraa utelias ja avoin ihminen, joka uskoo sekä itseensä että muihin ihmisiin.

K-nix

  • Vieras
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #56 : 13.06.2013, 20:24 »
Mitä älykkyysosamäärään tulee niin kovin on länsimainen, ja kulttuurisidonnainen sekin. Ja kapeasti ihmistä määrittelevä. En ole varma, mutta käsittääkseni sosiaalista älykkyyttä on aika vaikea (mahdoton?) toistaiseksi edes mitata millään testeillä. jos jollain on tästä parempaa tietoa niin mielelläni kuulen.
Tämä on niin totta. Muutaman tapauksen tiedän, jossa ihan fiksusta ihmisestä tulee täysi idiootti, kun saa tietää oikeudestaan mensan jäsenyyteen.
Tai oikeammin, sen mensan jäsenyyden jälkeen.

Älykkyys on seksikästä, jos sen mukana seuraa utelias ja avoin ihminen, joka uskoo sekä itseensä että muihin ihmisiin.

Se mun kaveri meni kaverinsa houkuttelemana niihin testeihin - ja kännissä, kuinkas muuten. Se houkuttelija ei päässyt Mensaan, kaveri ei halunnut eikä koskaan ollut jäsen.

Fixx

  • Vieras
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #57 : 13.06.2013, 21:29 »
Mitä älykkyysosamäärään tulee niin kovin on länsimainen, ja kulttuurisidonnainen sekin. Ja kapeasti ihmistä määrittelevä. En ole varma, mutta käsittääkseni sosiaalista älykkyyttä on aika vaikea (mahdoton?) toistaiseksi edes mitata millään testeillä. jos jollain on tästä parempaa tietoa niin mielelläni kuulen.
Tämä on niin totta. Muutaman tapauksen tiedän, jossa ihan fiksusta ihmisestä tulee täysi idiootti, kun saa tietää oikeudestaan mensan jäsenyyteen.
Tai oikeammin, sen mensan jäsenyyden jälkeen.

Älykkyys on seksikästä, jos sen mukana seuraa utelias ja avoin ihminen, joka uskoo sekä itseensä että muihin ihmisiin.

Se mun kaveri meni kaverinsa houkuttelemana niihin testeihin - ja kännissä, kuinkas muuten. Se houkuttelija ei päässyt Mensaan, kaveri ei halunnut eikä koskaan ollut jäsen.
Mä en ole koskaan uskaltanut ajatellakaan testiin menoa, ties minkä diagnoosin sais.

Papi

Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #58 : 14.06.2013, 10:28 »
Nuo ovat kyllä karkeita yleistyksiä. Kyllähän miehet saattavat ulkonäköä katsella (mitäs muuta), mutta jos pitäisi aikaa yhdessä viettää niin ainakin minulla kyllä tulee tyhjäpäisyydestä hyvin nopeasti kuppi täyteen. Siinä ulkonäkökriteerit jäävät kirkkaasti kakkostilalle.


Minun pääasiallinen pointti tuossa, jota kommentoit olikin se, että ulkonäön saa kuntoon, mutta tyhjäpäisyyttä ei. Nyt tietenkin joku kommentoi, että koulutusta voi hankkia. Kuitenkin on niin, että koulunpenkkiä voi istumalihaksilla kuluttaa vaikka 20 vuotta ja saada jotkut paperitkin, mutta ei se välttämättä fiksuutta todista.

Fixx

  • Vieras
Vs: Naisten nirsous?
« Vastaus #59 : 14.06.2013, 13:09 »
Nuo ovat kyllä karkeita yleistyksiä. Kyllähän miehet saattavat ulkonäköä katsella (mitäs muuta), mutta jos pitäisi aikaa yhdessä viettää niin ainakin minulla kyllä tulee tyhjäpäisyydestä hyvin nopeasti kuppi täyteen. Siinä ulkonäkökriteerit jäävät kirkkaasti kakkostilalle.


Minun pääasiallinen pointti tuossa, jota kommentoit olikin se, että ulkonäön saa kuntoon, mutta tyhjäpäisyyttä ei. Nyt tietenkin joku kommentoi, että koulutusta voi hankkia. Kuitenkin on niin, että koulunpenkkiä voi istumalihaksilla kuluttaa vaikka 20 vuotta ja saada jotkut paperitkin, mutta ei se välttämättä fiksuutta todista.
Kyllä se mieli kehittyy opiskelemalla siinä missä lihakset salilla. Tosin onhan siinä eroa mitä opiskelee, ja joskus se elämänkoulu antaa parhaat opetukset. Ehkä kannattaa koettaa olla monipuolinen sitte..