Kirjoittaja Aihe: Haluatko kertoa tarinasi????  (Luettu 11389 kertaa)

-katy-

  • Vieras
Vs: Haluatko kertoa tarinasi????
« Vastaus #15 : 11.02.2016, 18:19 »

On ikävää, että täällä teidän monien mielestä saa äänessä olla vain tunnetut ja siis paljon jo äänessä olleet henkilöt.
Kaikki muut leimaatte heti ja helposti jotenkin epäilyttäviksi.


Meikä kommentoi vain omasta puolestaan, enkä kenenkään muun puolesta. Mielestäni tarkentavat kysymykset ja viittaus(huumori) siihen, että tällainen projekti voi olla aika haastavakin, eivät ole leimaamista.

Jos kysyisin sinua tai muita täältä vaikka valokuvamalliksi valokuvakirjaan,luultavasti haluaisit kysyä joitain kysymyksiä. Mielestäni tarkentavat kysymykset kuuluvat ihan käytäntöön ja siihen, että millälailla ihmisten kanssa tutustutaan ja toimitaan. Moni on toivottanut onnea projektille ja näin teen mäkin. Itselläkin aikeissa kirjoittaa, mutta tällä hetkellä en saa mitään aikaiseksi, on sellainen jäykkäpaska olotila,vaikka asiaa olisikin melko paljon, ainakin omasta mielestäni  ;D

flintstone876

  • Vieras
Vs: Haluatko kertoa tarinasi????
« Vastaus #16 : 11.02.2016, 19:55 »
Tietääkseni toimittajat/ kirjailijat/ dokumenttien tekijät aika harvoin tuntevat entuudestaan haastateltaviaan eikä haastateltavatkaan tekijää. Sehän se vähän on se pointtikin, tutustua uuteen.

On ikävää, että täällä teidän monien mielestä saa äänessä olla vain tunnetut ja siis paljon jo äänessä olleet henkilöt.

Antakaa se vapaus myös minulle ja niille,jotka haluavat näistä asioista puhua.
Kiittäen, Tilda.

Kukaan ei ole viemässä sinulta vapautta tehdä kuten parhaaksi näet.

Hyvä homma, jos itsekin haluat haastatella ja tutustua projektin kaikkiin osapuoliin.

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4503
  • Galleria
Vs: Haluatko kertoa tarinasi????
« Vastaus #17 : 11.02.2016, 19:58 »
Luulen, että ne jotka ovat sinut seksuaalisuutensa ja tämän genren kanssa uskaltavat kokemuksistaan avoimesti myös puhua.
Mutta kukin taaplaa tyylillään ja onhan Suomi vapaa maa ajatella ja toimia kuten haluaa.

Seksuaalisuus on hyvin henkilökohtainen ja arkakin asia, vaikka olisikin sinut itsensä ja seksuaalisuutensa kanssa. Näin kun itse on ihan omalla naamallaan täällä, ei tulisi mieleen kertoa hyvin syvällisiä ja yksityiskohtaisia asioita seksuaalisuudestaan tyypille jonka tietää vaan nikiltä. Komppaan edellisia, sinun kannattaisi mennä johonkin miittiin esittäytymään. Kun muut näkevät että olet hyvä tyyppi ja ehkä kerrot myös jotain itsestäsi, on muidenkin helpompi avautua omasta elämästään sinulle, ja varmasti löydät haastateltavia kirjaan.
Mun mielestä parempi tulos syntyy vuorovaikutuksen kautta, eikä niin että toinen vaan kyselee ja toinen vastaa.
Onnea kuitenkin projektiisi.

Underworld

  • Vieras
Vs: Haluatko kertoa tarinasi????
« Vastaus #18 : 11.02.2016, 20:23 »
Juu ei nämä perwot ole ilkeitä tai nihkeitä, mutta tämänkaltainen projekti ottaa aikansa, siis luoda tarvittavat tuttavuudet ja suhteet. Itsellänikin ollut joskus jotain pientä kirjoitusprojektia tietyistä alakulttuureista, mutta pelkkä kirjoitus foorumilla ei yleensä tuota tulosta  :)

Viridian

Vs: Haluatko kertoa tarinasi????
« Vastaus #19 : 11.02.2016, 20:24 »
Vaikka ei pyydetty mielipiteitä, kerron ;)

Jos itse olisin tällaista kirjaa työstämässä, haluaisin varmaankin tavata kaikki kirjoittajat, jotta voisin varmistua henkilöiden autenttisuudesta. Nimimerkin takaahan voi kirjoittaa ihan mitä vaan - mutta ei kai kukaan sentään käyttäisi tilaisuutta väärin - kunhan spekuloin :)

Kyllä. Materiaalia kerätessä on iso riski tulla keränneeksi ihmisten fantasioita ihmisten toden sijaan, jos kirjoittajia ei tavata edes sen vertaa, että näkisi, täsmääkö ikä ja sukupuoli. Tietenkin jos ei haittaa, että päätyy vahvistamaan stereotypioita, niin mikäs siinä.

Tietääkseni toimittajat/ kirjailijat/ dokumenttien tekijät aika harvoin tuntevat entuudestaan haastateltaviaan eikä haastateltavatkaan tekijää. Sehän se vähän on se pointtikin, tutustua uuteen.

On ikävää, että täällä teidän monien mielestä saa äänessä olla vain tunnetut ja siis paljon jo äänessä olleet henkilöt.
Kaikki muut leimaatte heti ja helposti jotenkin epäilyttäviksi.

Yleensä tietokirjailijat tietävät jotain aiheesta, mistä keräävät materiaalia. Näin olen antanut itselleni uskotella. Ja olethan sinä kerännyt materiaalia jo aiemminkin:

http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=11915.0

Samoin olet antanut näytteen siitä, miten kirjoitat fiktiota.

http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=12404.0

Eli kyllä, et ole tuntematon, olet ollut äänessä ja avannut sitä, millainen itse olet.

Silti ei pitäisi olla yllätys, että kuvatunlainen kirjaprojekti tuskin muodostuu kovin kattavaksi läpileikkaukseksi aiheesta, jos ainoastaan ne, jotka tähän aloitukseen tuosta noin vaan kyselemättä innostuvat ovat niitä, kenen hengentuotteet siihen olisi tarkoitus koota. Samoin asiaan vaikuttaa kovasti se, jos ihmisten pitäisi kyetä itse kirjoittamaan tarinansa julkaisukelpoiseen muotoon. Siksi haastattelut toimisivat paremmin niille, ketkä eivät itse kirjoita, mutta joilla olisi elämäntarinoita, joita moni lukisi mieluusti.

Mutta onnea ja menestystä.

Vir

Nuppuorja

  • Vieras
Vs: Haluatko kertoa tarinasi????
« Vastaus #20 : 11.02.2016, 20:39 »
Voisi varmaan myös ajatella että jos haluaa esitellä kinkyyttä laajemmin, aineistoa haluaisi jossain vaiheessa myös kerätä suunnatummin. Esim. jokin fetissi ei saisi näkyvyyttä lainkaan ja etsiskelisi sitten sopivaa henkilöä kertomaan siitä. Lähinnä mietin mitä itse haluaisin aiheesta lukea - ihmisten tarinoita mutta niin että monenlaiset puolet tulisivat esiin. Masokismi ja sadismi ovat kai aika hyvin esillä, mutta joskus toivoisin että myös D/s- suhteet tulisivat esille moninaisuudessaan. Ja mielellään hyvin toimitettuna; hyvässä ja luettavassa muodossa. Hyväkin tarina kärsii jos se on huonosti kirjoitettu.

No, onnea matkaan ja toivottavasti homma onnistuu.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Haluatko kertoa tarinasi????
« Vastaus #21 : 11.02.2016, 21:40 »
On ikävää, että täällä teidän monien mielestä saa äänessä olla vain tunnetut ja siis paljon jo äänessä olleet henkilöt.
Kaikki muut leimaatte heti ja helposti jotenkin epäilyttäviksi.

Sinä toki voit olla aivan täysin luotettava ihminen joka ihan aikuisten oikeasti tekee kirjan kunhan materiaalia saa tarpeeksi.

Mutta turhan monet aikaisemmat materiaalin kerääjät ovat vain keränneet materiaalin, eikä heistä ole sen koommin kuulunut mitään. Moni kinky mielellään lukisi sen lopullisen tekstin, mikä hänen antamansa aineiston perusteella on tehty. Jos lopullista kirjaa tai tutkimusta ei saa koskaan luettavakseen ja materiaalin kerääjä häipyy kuin tuhka tuuleen, niin tulee vain vaikutelma että joutui huijatuksi. Että tuli annettua kovalla vaivalla tehty elämäntarina vain jollekin pervolle runkkumateriaaliksi, vaikka tarinan piti olla osa tieteellisempää aineistoa.

Siksi moni suhtautuu kovin skeptisesti, jos kinkyfoorumille ilmestyy joku uusi materiaalinkerääjä.

tildalinda

  • Vieras
Vs: Haluatko kertoa tarinasi????
« Vastaus #22 : 12.02.2016, 14:03 »
Hei taas!

Pyydän toki mitä syvimmin anteeksi,jos tällä...omasta mielestäni ihan asiallisella....ns.tietojen keruulla olen pahoittanut teidän mielenne ja tunkeutunut yksityisalueellenne.
Ei ollut tarkoitus.

Koska minua yhä pidetään jotenkin epäilyttävänä,niin esittäydynpä sitten ihan kunnolla...

Olen siis entiseltä nimimerkiltäni Disaka ja oikea nimeni on Minna M.....
Olen 48v perheenäiti Pohjois-Savosta, pientilan emäntä ja kirjoittaja....vielä en nimitä itseäni kirjailijaksi.
Olen vähitellen tutustunut tähän genreen ja imenyt kaikkea saatavilla olevaa tietoa kuin pesusieni.
Pikkasen olen ehtinyt genren parissa touhutakin....mutta se ei kuulu tähän.
Esikoiskirjani on työnalla viimeisteltävänä, mutta saapa nähdä milloin se lopulta julkaistaan...tämä kirjoitustouhu on välillä tosi pitkäpiimäistä touhua. Se on historiallinen tosipohjainen rakkausromaani, kertomus neljästä vahvasta saman suvun naisesta.

Nyt olen siis esittäytynyt ja saapa nähdä tulenko tätä avoimuuttani katumaan....suurin osa täälläolijoista ei ikipäivänä paljastaisi omaa nimeään. Tarkoitukseni on kuitenkin kirjoittaa ihan omalla nimelläni.

Jonkinmoisiin teksteihini voi käydä tutustumassa blogissa (joka on tavallaan tämän projektin esiaste) www.disaka.blogaaja.fi

On siis mukava tutustua teihin kaikkiin....(vaikka tämä vähän yksipuolista onkin)

Kiitos teille,jotka olette jo näistä epäilyistä huolimatta kiinnostuksenne projektiin ilmaisseet!!!
Mielelläni kuulen vielä useita tarinoita erilaisilta ihmisiltä.

yst.terv.minna


[admin] ikävää olla ilonpilaaja, mutta tunnistetietoja ei saa julkaista foorumilla.

« Viimeksi muokattu: 12.02.2016, 16:40 kirjoittanut Glori »

onez

Vs: Haluatko kertoa tarinasi????
« Vastaus #23 : 12.02.2016, 14:08 »
Moi Minna.

Onnea projektiin, toivottavasti löytyy haastateltavat :)

sandra2

  • Vieras
Vs: Haluatko kertoa tarinasi????
« Vastaus #24 : 12.02.2016, 15:34 »
Heippa <3
Itse voisin ainakin lähteä projektiin haastateltavaksi. Olen kemiläinen vasta aloittanut kinky ja transsukupuolinen ihminen. Miten voin ottaa sinuun yhteyttä?

tildalinda

  • Vieras
Vs: Haluatko kertoa tarinasi????
« Vastaus #25 : 12.02.2016, 18:29 »
Hei Sandra2!
Laita minulle yv:tä ,niin annan s-postini kun sitä ei saa täällä näyttää.
Ja näköjään en saa täällä edes esittäytyä, joten tälle en nyt mahda yksinkertaisesti mitään.
Näytän siis pysyvän yhä epäilyttävänä ja tuntemattomana.
t.minna

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Haluatko kertoa tarinasi????
« Vastaus #26 : 12.02.2016, 19:29 »
Häh ei kai kukaan lähde nettitarinoista nikeillä mitään julkaisemaan  :o, täh. Tai kirjoittamaan aidosti oikeata omaa tarinaansa tapaamatta "kirjailijaa". Eiköpä muuten ole lähinnä fantasiakirja...Ite en tapaamatta kertoisi mitään "julkaistavaksi" kun nikki täällä ei tod anna yksityisyyden suojaa (vai onko tarkoitus antaa kirjaan jokin uusi nikki...?)  Eikö pitäisi olla haastattelua face to face että edes voitaisiin käyttää termiä tietokirja...vai ymmärsinkö jotakin nopeasti luettuani ketjusta väärin...Kyllähän tekstejä pitää editoidakin (kuten joku jo sanoi; kaikki eivät osaa kirjoittaa hyvin, ja vaikka osaisikin niin silti joudutaan editoimaan).
Eikäpä (jep, tsekkasin) se sinun koko nimesi mitään tietoa sinusta olisi antanut edes, eli siihen nähden ihan yhtä tuntematon olet edelleen vaikka oikean elämän Minna mahdollisesti olisitkin.

Lycka till kuitenkin.

tildalinda

  • Vieras
Vs: Haluatko kertoa tarinasi????
« Vastaus #27 : 13.02.2016, 00:05 »
No niin, pakko vieläkin oikoa näitä juttuja kun niin kovasti vääristelette.

Nimimerkillä tämän kyselyn laitoin,koska täällähän ei saa esiintyä omalla nimellä.
Kirjan kirjoitan omalla nimelläni, vaikka tosiaan aika moni kirjailija käyttää salanimiäkin.
Ja sillehän minä en voi mitään,jollei nimeni takaa googlettamalla suuria salaisuuksia paljastu, olenpahan jo kerran sanonut kuka ja millainen olen, sen enempää en tässä voi tehdä.

Jokainen haastateltava oppii minut tuntemaan projektin myötä hyvinkin ja minä toivottavasti heidät.


Jokaisen kiinnostuneen kanssa juttelen mieluiten ihan nenäkkäin, mutta jos se tuntuu jostakusta ylivoimaiselta, niin silloin kirjoitettu tarinakin käy. Ja ei, kenenkään ei tarvitse osata kirjoittaa tarinaansa mitenkään erityisen hienosti, yhdessä sovitamme jokaisen tarinan kokonaisuuteen sopivaksi. En kirjoita teokseen yhtäkään osaa ilman asianomaisen suostumusta.


Ihan täysin en ymmärrä miksi tämä kyselyni herätti osassa teitä näin paljon negatiivisia tunteita.
Minä en tosiaankaan halunnut ketään tällä loukata.(aika monesta tähän ketjuun kirjoittaneesta en voi sanoa samaa) ;D
 :love:minna

onez

Vs: Haluatko kertoa tarinasi????
« Vastaus #28 : 13.02.2016, 00:41 »
@tildalinda
Ihan positiivisessa mielessä ihmiset täällä on varmaankin liikkeellä, ainakin monissa viesteistä toivotetaan projektiin onnea matkaan.. joten no worries :).

Täällä netissä liikkuu kaikennäköisiä tyyppejä ja huijareita, sen takia ihmiset on varuillaan. Esim se identiteetti kielto on ihan syystä, ja koskee kaikkia käyttäjiä.. eli se ei ole mikään henkilökohtainen hyökkäys sua kohtaan.

Toki aika aktiivisesti täällä ihmiset reagoivat just tähän ketjuun. Deitti puolella ei taida hirveesti olla porukkaa kyseenalaistamassa nikkien todellisuutta. Eiköhän se mene aika samanlailla tässä kun deiteissä.. eli ne ketkä osallistuu, ne varmaankin tiedostaa riskit ja osaa toimia sen mukaan. Toki hyvä että näitä asioita aina välillä nostetaan pintaan.

@all
Ei muuta kun viestejä menemään kaikilta kiinnostuneilta. Tollaisen kirjoittaminen on mielenkiintoinen kokemus myös haastateltaville.. vaikka ei julkaisuun asti päätyiskään. Siinä pääsee peilaamaan omaa maailmaa ja näkee vähän missä itsekin menee... aika hyödyllistä ja kasvattavaa se

sandy

  • Vieras
Vs: Haluatko kertoa tarinasi????
« Vastaus #29 : 13.02.2016, 01:50 »

Myös yksityisviestiä voi tuttuun tapaan laittaa, jos ei jotain halua jakaa kaikkien silmille nähtäväksi.

Kiitos!

Onhan näitä materiaalin kerääjiä ollut täällä aikaisemminkin.

Itse suhtautuisin hyvin suurella varovaisuudella tiedon antamiseen vieraalle ihmiselle, varsinkin kun aihe on henkilökohtaiseen seksuaalisuuteen liittyvä.

Lady Whip, olet oivaltava nainen kyllä:) Voiko tätä oikeesti tapahtuu...pian se haluu alistaa kaikkia subi-miehiä - niitä perkeleen reppanoita jotka kertoo ihan mitä vaan :D