Kirjoittaja Aihe: Fetissit - Perttu Häkkinen  (Luettu 6731 kertaa)

Tiivitaavi

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 654
  • Karkkikauppakytkin.
  • Galleria
Vs: Fetissit - Perttu Häkkinen
« Vastaus #15 : 24.03.2018, 08:43 »
Oon koittanut olla kirjoittamatta tätä tänne, mutta en pysty pidättelemään enää kauempaa:

Voiko siis itse Perttu Häkkinen olla fetissi?  :love: :love:

Pitäisiköhän tuota kysyä sapioseksuaaleilta? ;)

vila

  • Vieras
Vs: Fetissit - Perttu Häkkinen
« Vastaus #16 : 25.03.2018, 17:12 »
Minusta tämä oli tosi hyvä ohjelma!

En jaksanut loukkaantua, koska ei vaan jaksa.

Aino

  • Vieras
Vs: Fetissit - Perttu Häkkinen
« Vastaus #17 : 25.03.2018, 17:16 »
Oon koittanut olla kirjoittamatta tätä tänne, mutta en pysty pidättelemään enää kauempaa:

Voiko siis itse Perttu Häkkinen olla fetissi?  :love: :love:

Voi.  :love: :love: :love:

pehmo

  • Vieras
Vs: Fetissit - Perttu Häkkinen
« Vastaus #18 : 25.03.2018, 18:39 »
Kuuntelin ja pidin kovasti.

Pitää kyllä olla aika ammattimainen mielensäpahoittaja, jos onnistuu tuosta loukkaantumaan. Ainoa joka tuossa selvästi naurahti, oli "Lissu" puhuessaan omista fetisseistään. Perttu ja Tommi taas olivat ohjelman alussa selvästi jännittyneitä sen suhteen mitä tuleman pitää, kun puhe oli vähän intiimeistä asioista ja se purkautui parina hieman kömpelönä kuittina. Berliinin muuria ei ole enää olemassakaan, koska se purettiin jo lähes kolmekymmentä vuotta sitten. Ainoa tunnettu objektiseksuaali, joka on tuntenut Berliinin muuria kohtaa, on jo edesmennyt, eikä uusia ole tulossa. Objektiseksuaali, jolla on ollut jonkinlainen suhde Berliinin muuriin, olisi nyt jo iältään kuusissakymmenissä. Uskallan epäillä, että se mielensäpahoittajien joukko, joka voisi edes teoriassa ottaa tuosta herneen nenäänsä jää aika pieneksi. Ohjelma oli sitäpaitsi suunnattu tietoiskuksi ihmisille, joilla ei ole mitään tietoa siitä, miten fetissit ilmenevät "pervojen" elämässä. Sisältö oli siis väärä, juuri sille ihmiselle, joka voisi noista kuiteista mielensä pahoittaa.

submit

  • Vieras
Vs: Fetissit - Perttu Häkkinen
« Vastaus #19 : 26.03.2018, 10:30 »
Perttu Häkkinen  :love:


Ei niin oleellista, mutta tästä käsittäisin että Erika Eiffelillä on tunteita Berliinin muuria kohtaan:


https://yle.fi/uutiset/3-10014044


”Erika Eiffelin pitkäaikaisiin rakkauksiin kuuluu myös Berliinin muuri, jonka kanssa hän kokee edellä mainittujen syiden takia jakavansa samankaltaisen kohtalon.
– Muurin perustehtävänä on erottaa ja suojella asioita. Berliinin muuria vihattiin, vaikka muuri toteutti luonnollista tehtäväänsä. Myös minua vihataan asioiden takia, jotka koen luonnollisiksi itselleni – olen mitä olen, enkä voi muuttaa itseäni. Kaikkien vihaa tihkuvien vuosien jälkeen Berliinin muuri on yhä pystyssä ja muuri on nykyisin rauhan symboli. Tämä tarkoittaa, että myös minä selviän kaikesta itseeni kohdistuvasta vihasta ja myös minä voi olla selviytyjä.”

Piilukko

  • Vieras
Vs: Fetissit - Perttu Häkkinen
« Vastaus #20 : 28.03.2018, 08:54 »
Objektiseksuaalisuus* on aivan eri asia** kuin nykyaikainen fetisismi, se minua tuossa podcastissa häiritsi, että ne edes niputettiin. Kuulijalle objektiseksuaalisuus tuskin on tuttu kuin Berliinin muuri-huhuina, joten sen käyttäminen myöhemmin esimerkkinä fetissistä voimistaa niputusta. Vaikuttaa siltä, että objektiseksuaalisuus ei ollut studiolaisillekkaan tuttu kuin hyvin hatarasti.
Tuskin radiossa puhuttaisiin paikallaolijan/jonkun muun ihmisen kumppanista "niin, sehän on sellainen hellä mutta päättäväinen rakastaja, naur naur". Perttu Häkkinen tajuaisi olla tekemättä tämän toisen ihmiskumpanista, miksi ei-ihmiskumppani ei saa samoja oikeuksia? Ja jos ei objektikumppanin, niin yhtälössä olevan ihmisen kunnioittamisen mukaan. Minusta toisen kumppaninvalinnalle naureskelu (johon itsekin siis olen elämässäni kyllä sortunut, ja pelkään pahoin että sellainen reaktio tulee uudestaankin, mutta toivon osaavani puuttua siihen itsessäni ja pahoitella) on häpeällinen teko.

*Objektiseksuaalisuus siis sisältää objektiromanttisuuden. Eli siis samalla tavalla kuin oletamme, että heteroseksuaali on kiinnostunut seksuaaliromanttisista suhteista, oletetaan sitä myös muiden seksuaalisuuksien suhteen, eikä korosteta sitä seksuaalipuolta yli sen romanttisen puolta. Objektiseksuaalit eivät pariudu vain esineiden kanssa, vaan vaikka värien kanssa. Kuitenkaan esimerkiksi suhteet kasvien kanssa eivät kuulu sen piiriin, kyse on elottomista esineistä.

**Nykyajan fetisismi ja objektiseksuaalisuus tulevat sitä kautta samasta juuresta, että alkujaan fetissi oli esine, jolla kuviteltiin olevan yliluonnollisia voimia. On helppo nähdä, että jos jotakuta pystyy hallitsemaan korkokengillä, aika taikakaluista se on, ja samoin, että jos joku kokee yhteyttä esineeseen, se selitetään esineen voimilla. Mutta nykyaikana nämä kaksi ovat eriytyneet, eikä niistä juurikaan voi puhua samaan aikaan.

Terv Piilukko, sen verran yleisseksuaali, että kivetkin kiinnostaa.

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 719
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Fetissit - Perttu Häkkinen
« Vastaus #21 : 28.03.2018, 09:28 »
Tuskin radiossa puhuttaisiin paikallaolijan/jonkun muun ihmisen kumppanista "niin, sehän on sellainen hellä mutta päättäväinen rakastaja, naur naur". Perttu Häkkinen tajuaisi olla tekemättä tämän toisen ihmiskumpanista, miksi ei-ihmiskumppani ei saa samoja oikeuksia?

Suuri osa maailmaa pitäisi tuota varmaankin positiivisena lausuntona ihmisestäkin. Useimmilta puuttuu sellainen sanasto ja erikoisosaaminen, jota tarvitaan erilaisten marginaaliryhmien miellyttämiseen.

vila

  • Vieras
Vs: Fetissit - Perttu Häkkinen
« Vastaus #22 : 28.03.2018, 11:11 »
Tuskin radiossa puhuttaisiin paikallaolijan/jonkun muun ihmisen kumppanista "niin, sehän on sellainen hellä mutta päättäväinen rakastaja, naur naur". Perttu Häkkinen tajuaisi olla tekemättä tämän toisen ihmiskumpanista, miksi ei-ihmiskumppani ei saa samoja oikeuksia?

Suuri osa maailmaa pitäisi tuota varmaankin positiivisena lausuntona ihmisestäkin. Useimmilta puuttuu sellainen sanasto ja erikoisosaaminen, jota tarvitaan erilaisten marginaaliryhmien miellyttämiseen.

Objektiiviseksuaalisuus ja fetissit ovat ihmisille vaikeita asioita. Samoihin kuin esimerkiksi transsukupuolisuus. Ihminen, joka ei sellaista koe ei voi oikein ymmärtää sitä. Huumorin avulla saadaan tilannetta tasoitettua tuossa tilanteessa, itse en fetissistinä koe sellaista loukkaavana. Se on sellainen harmaa alue, jonka jotkut ihmiset tarvitsevat kyetäkseen käsittelemään näitä asioita. Joku toinen kokee loukkaavana ja heillä on oikeus niin kokea, mutta juuri minä itse en koe. Toivoisin kuitenkin, että loukkaavuuden saisivat määritellä fetisistit ja objektiiviseksuaalit itse, eikä mentäisi holhoamiseen.

Itseäni häiritsee paljon enemmän se, että mielenkiinnonkohteita kutsutaan fetisseiksi. Se on vähän sellaista fetissin merkittävyyden vähättelyä, ja minusta tuossa ohjelmassa tuotiin todella hienosti esiin se että mitä se fetissi oikeasti kokijalleen tarkoittaa. Erityiset plussat siitä, että fetisistinä haastateltiin naista.