Kirjoittaja Aihe: Miehet jotka pelkäävät tyttöyttä (ja panevat vitusti pillua)  (Luettu 41665 kertaa)

NaughtyGorgeous

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2259
  • Galleria
    • Blogi
Nyt tipuin kyllä taas kokonaan kärryiltä.  :o

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1028
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Nyt tipuin kyllä taas kokonaan kärryiltä.  :o

Ehkä niitä kärryjä ei ollutkaan,luulit vaan kun uskoit niiden olevan olemassa  :)

Kaikilla meillä ihmisillä ( törkee yleistys ) on oma maailmamme jossa eletään ja ollaan suvaitsevinamme kaikkea vaikkei oikeesti suvaitakkaan kuin ne asiat mitä itsellemme käy  >:D

Tää on vain oma kusipäinen mielipiteeni ja vaikka se on täyttä kiistatonta totuutta niin eri mieltä saa väärässä olijat tietenkin olla koska asioista pitää voida keskustella  :)

Ite oon hyvinkin suvaitsevainen mutten suvaitse kiusaamista niin puutun asioihin jotka ei mulle kuulu koska mun vaan täytyy puuttua


Occam

  • Ketjureaktio
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 774
  • Way of the Asatru
  • Galleria
Kaikki me ollaan foorumillakin tasa-arvoisia vai miten se menee ? :o

KUSIPÄÄ

Tätä muuten hetken mietin itsekin.
En ole nähnyt aiemmin noin suoraa provokaatiota,
enneminkin ylläpito laittanut kiinni vastaavia lankoja,
joissa näin suoraan tykitellään F U Toota.

Jos anonyymillä nickfoorumilla mennään lisäanonymiteetin taakse,
ja sitä kautta lydään päähän,
ja arvostellaan vielä jonkun henkilökohtaista kinkysuuntautumista,
niin ei ole kovin:

a. Aikuista
b. Fiksua
c. Rooliin sopivaa
d. Neutraalia

Vähän jäi huono fiilis tuosta.
Luulisi että ei tarvitse mennä henkilökohtaisuuksiin,
jos asiatasolla on eri mieltä.

D-OLETETTU

riina_77

  • Smurffit
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 89
  • Vaikia
  • Galleria
Lainaus
Tätä muuten hetken mietin itsekin.
En ole nähnyt aiemmin noin suoraa provokaatiota,
enneminkin ylläpito laittanut kiinni vastaavia lankoja,
joissa näin suoraan tykitellään F U Toota.

Jos anonyymillä nickfoorumilla mennään lisäanonymiteetin taakse,
ja sitä kautta lydään päähän,
ja arvostellaan vielä jonkun henkilökohtaista kinkysuuntautumista,
niin ei ole kovin:

a. Aikuista
b. Fiksua
c. Rooliin sopivaa
d. Neutraalia

Niin mitenkä et ole aiemmin nähnyt? Tuohan on aivan suoraan lainattu tuosta IKRM:n aiemmasta kirjoituksesta, siinä on vaan "kolumnistin" tilalle vaihdettu "IKRM" ja "Truumaster" 


DareDoll

  • Vieras
Aivan mahtava kolumni jälleen kerran pikkusiskolta, kiitos  :-*
En ymmärtäny kaikkia kommentteja, mutta ei se kait ketään haittaa  :o

Occam

  • Ketjureaktio
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 774
  • Way of the Asatru
  • Galleria
Lainaus
Tätä muuten hetken mietin itsekin.
En ole nähnyt aiemmin noin suoraa provokaatiota,
enneminkin ylläpito laittanut kiinni vastaavia lankoja,
joissa näin suoraan tykitellään F U Toota.

Jos anonyymillä nickfoorumilla mennään lisäanonymiteetin taakse,
ja sitä kautta lydään päähän,
ja arvostellaan vielä jonkun henkilökohtaista kinkysuuntautumista,
niin ei ole kovin:

a. Aikuista
b. Fiksua
c. Rooliin sopivaa
d. Neutraalia

Niin mitenkä et ole aiemmin nähnyt? Tuohan on aivan suoraan lainattu tuosta IKRM:n aiemmasta kirjoituksesta, siinä on vaan "kolumnistin" tilalle vaihdettu "IKRM" ja "Truumaster"

 Niin - toki eri asia onko käyttäjä vai yp.
 Vai onko?  ;)

 Koska tämä kuiteniin off-topic niin ei tästä sen enempää.

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 724
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
En ymmärtäny kaikkia kommentteja, mutta ei se kait ketään haittaa  :o
Perustetaanko kerho?

Stylos

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 778
  • Ainoan oikean kinky-totuuden Suur-Mufti
  • Galleria

toysnstuff

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 526
  • Sinä antaudut, minä pidän sinusta huolen
  • Galleria
Todella monet (minun havaintojeni mukaan mutta eivät silti välttämättä todellisuudessa kaikki) poikina kasvatetut cis-heteromiehet kärsivät näistä ongelmista (erityisesti seksuaalisuuteen kietoutuvasta pelosta epäonnistua ja näyttäytyä epämiehekkäänä suhteessa muihin miehiin) enemmän tai vähemmän, tavalla tai toisella, jossain elämänsä vaiheessa ja/tai joissain tilanteissa. Ja se on ikävää ja epäreilua ennen kaikkea heitä itseään kohtaan.

Mutta...

Entäpä jos nämä kuuluvatkin ihmisen seksuaaliseen kehitykseen?

Ja niiden poissaolo kertoisi kasvuolosuhteista, joista puuttuu tiettyjä tekijöitä, jotka takaavat ja mahdollistavat ihmisen seksuaalisen kehityksen?

Tästä voisi toki lähteä spekulatiiviselle linjalle, jossa aletaan kyseenalaistamaan koko nykyistä seksualiteettiä ja sen mielekkyyttä, todeten vaikkapa että "noh, ehkä se olisi ihan hyvä juttu!"

Vaan tietyt ihmismielen ja seksualiteetin muodostumisesta kiinnostuneet, asiaan perehtyneet kirjoittajat (joiden nimiä ei sovi mainita) ovat olleet sitä mieltä, että näistä kokemuksista vastuussa olevien toimijoiden ja tilanteiden puuttuminen voi johtaa myös sellaiseen seksuaalisuuteen, jota laki ei enää salli. Eikä kenenkään muun kuin näiden ihmisten oma moraali.

Eli että tarvitaan tiettyjä epämukavia asioita, jotta kehitytään suuntaan, jota nykyään pidetään hyvänä ja "normaalina". Kun normaali tarkoittaa myös tilannetta, jossa ei pane lapsia, niin onhan se ihan tavoiteltava asia.

Sen allekirjoitan, että ikäviähän nuo tunteet ovat. Mutta epäreilua? En tiedä. Riippuu mihin vertaa. Jos näille tunteille ei ole vaihtoehtoja, tai vaihtoehto on todella kehno kuten tuo edellä mainitsemani, niin ovathan ne silloin "ihan ok". Lisäksi nuo tunteet ovat erittäin merkittäviä tekijöitä yksilön, perheen, ryhmien, yhteisöjen sekä yhteiskunnan toiminnassa. Fallisuuden ja miehekkyyden tavoittelu alkaa pienestä lapsesta lähtien ja jatkuu läpi elämän, muodot vain vaihtelevat yksilöstä toiseen. Joku tekee sen rahalla, joku keholla, joku puheilla, joku teoilla. Ja jotkut kieltäytyvät koko leikistä, koska se on näyttäytyy liian vaarallisena.

Näin se menee myös naisilla, joille femiiniys ja Naiseuden tavoittelu on aika monen identiteettiin ja sukupuoliasioihin liittyvän jutun alkuperäinen motiivi. Niin suhteissa miehiin, kuin toisiin naisiinkin.


Mutta sitten, kun verrataan sitä, kuinka eri ihmisillä näiden "ikävien ja epäreilujen" kokemusten voimakkuus eroaa toisistaan, niin kyllä - se voi olla "epäreilua". Toiset saavat kasvuympäristöstään paremmin sen mitä tarvitsevat pärjätäkseen näiden tuntemusten kanssa. Ja ne toiset, jotka eivät kasvuympäristöstään näitä 'ravinteita' saa, joutuvat kärsimään enemmän/pahemmin (määrällisesti/laadullisesti) joko osan elämäänsä, tai koko elämänsä ajan. Elleivät sitten kiellä seksuaalisuuttaan, joko kokonaan tai osittain. Kokemusta on.

BDSM/kinkyily on ollut mulle se tie, jota pitkin on voinut löytää itseään, vapautua ja kehittyä. Oppia tuntemaan itseään, sekä toteuttamaan omia haluja.


***

Hmm. Vähän valitettavaa, mutta sensuroin tästä kirjoituksen koskien nykyistä trendiä sukupuoli-identiteeteistä ja sukupuolien moninaisuudesta.

Vitsailin siinä aluksi foorumibanneista ja lopuksi siitä, että en ehkä tule saamaan enää seuraa tämän foorumin kautta kirjoitettuani siten kuin kirjoitin.

Mutta tuli olo, pitkän jahkailun jälkeen, että parempi etten laitakaan. Että en tunne vielä ollenkaan tän foorumin aktiivista kirjoittajakuntaa. Ei jaksais ottaa vastaan sitä samaa, mitä pikkusisko. Ei oo just nyt sitä fiilistä.

Ylläpidon/modejen puolella on ollut tähän asti yksinomaan fiksuja kirjoittajia. Mutta käyttäjäkunta... tän ketjun perusteella on parempi säästää syvemmät keskustelut aiheesta kahdenkeskisiin tilanteisiin. Ihan vaan kaiken varalta.

pikkusisko

Niin no joo, enpä tullut ajatelleeksi asiaa tuolta kantilta. Loikkasin omissa ajatuksissani suoraan siihen, että kun tiettyyn miehiseen viitekehykseen on tullut kasvatetuksi, sen kanssa täytyy selvittää välinsä tavalla tai toisella määrittelemällä oma suhteensa siihen: missä määrin oma persoona sopii siihen, missä ei. Koska jollei määrittele, jonkinasteinen epämukavuuden tunne asiasta todennäköisesti jatkuu. Hyppäsin tavallaan yli sen vaiheen, jossa sitä epämukavuutta alkaa ilmetä, vaikka sehän on tosi tärkeä. Ilman sitä pahaa oloa asiasta ei välttämättä huomaisi että mitään selvitettävää on. Ja jälleen, ihan saman myllynhän tosiaan joutuvat käymään läpi ne jotka on kasvatettu naisiksi. Tulee ne hetket kun on pakko peilata itseään sitä kuvajaista vasten, että täsmääkö vai ei, onko ne odotukset ollenkaan relevantteja omalla kohdalla. Harvemmin se varmaan on mikään yksittäinen taianomainen hetki jolloin koko juttu ratkaistaan, tullee ajan ja kokemuksen kanssa.

Jotenkin tuo epäreiluuden kokemus mulla silti puskee päälle joka kerta kun ajattelen näitä kirjoittamattomia cis-heteronormatiivisia seksisääntöjä. Että onko sen ihan totta pakko aina olla mies-osapuolen vastuulla niin sanotusti hoitaa hommat asianmukaisesti, joko suorittaa tai olla suoriutumatta.

Ja kun se yleinen alitajuntaan tatuoitu käsitys siitä onnistuneesta suorituksestakin on aivan päin helvettiä. Mies todistettavasti ei pysty tyydyttämään naista jos sillä ei seiso ja/tai se ei ejakuloi konfetteja aktin päätteeksi. Itse asiassa aika usein mies on epäonnistunut tyydyttämään naisen tarpeet vaikkei olisi panemisessa edes paikalla, koska jos nainen panee jotain toista kuin kyseenomaista miestä vaikka se haluaisi, se tarkoittaa sitä että kyseenomainen mies on luuseri verrattuna siihen kaveriin joka pääsi pukille. Hassusti tässä naisen tyydyttämisestä rupatellessa jätetään hiiskahtamatta sanaakaan naisen nautinnosta. Siitä puhutaan sitten naistenlehtien sivuilla naisten omana ongelmana, jos ei esimerkiksi orgasmia tahdo millään saada.

Niin että missä hiton välissä tässä sirkuksessa harrastetaan kaikille osapuolille nautinnollista seksiä  :o

Lisäksi tekee mieli käpertyä sikiöasentoon ulvomaan pahan maailman ylivoimaisuutta, kun tällaisia täytyy edes miettiä. Ja miten paljon nämä erilaisista peräpäistä revityt täysin kestämättömät ajatusmallit edelleen omiinkin kokemuksiin vaikuttavat, vaikka sitä on kuvitellut heittäneensä ne romukoppaan jo aikapäiviä sitten. Ettei niillä olisi enää merkitystä, kun mieltää seksuaalisuutensa niin monin tavoin toisin eikä näe sukupuoltakaan yhtään minään kahden vastakkaisen navan juttuna. Silti, kun tästä aiheesta ääneen keskustelin, päädyin siihen että minäkin kokisin epäonnistuvani naisena jos en saisi esimerkiksi D:täni suihinotolla laukeamaan. Mitä vittua.

Kun ihan oikeasti minä olen sitä mieltä, että jos se aito keskinäinen vetovoima ja dynamiikka on olemassa, seksi ei voi olla pettymys sen takia mitä tapahtuu tai jättää tapahtumatta.

Ninth

Vau. Tän ketjun luettua en osaa oikein muuta tuntea kuin helpotuksensekaista euforiaa siitä, ettei mun ole koskaan tarvinnut olla cisheterokulttuurin kanssa missään tekemisissä seksi- tai rakkaussuhdeasioiden kohdalla. :o Mitä enemmän siitä kuulen, sitä vaikeampi mun on uskoa, että jotkut ihan oikeasti elää näillä ajatusradoilla. Mutta toisaalta se selittää murheellisen paljon ihmisten toiminnasta ja esim. cisheteroiden tekemän fiktion teemoista, joita oon ihmetellyt suunnilleen läpi elämäni. Tulee hirveä suru ja hätä niiden puolesta, jotka ovat joutuneet kasvamaan valtakulttuuriin. Voimia.


DareDoll

  • Vieras
En ymmärtäny kaikkia kommentteja, mutta ei se kait ketään haittaa  :o
Perustetaanko kerho?

Jooooo, teille vai meille?  :P

pikkusisko

Tulee hirveä suru ja hätä niiden puolesta, jotka ovat joutuneet kasvamaan valtakulttuuriin. Voimia.

Kiitos, näinä päivinä tulee totisesti tarpeeseen  :))

Susi

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 102
  • Sometimes my arms bend back
  • Galleria
Huvituinhan minä, kiitos siitä.
Ennen offish-topicceja sanottava että YP:n ja pikkusiskon kommentoinnin kärsivällisyys on ihailtavaa, ite en moiseen kykenis.
Itse ot; aloin miettimään kotoseudulta tuttuja sanontoja "Ei parta pahalle kasva" ja "Turpajouhet non mikkä miehen tekee".
Liekö tässäkin vanha kansa ollut oikeassa; nuoret miehet joiden parrankasvu ei alkanutkaan sillon just ko muillakin, alkavat ns. toteuttaa maskuliinisuuden 'arkkityyppejä' ilman että kokemusta tai taitoa olisi, eli silloin se lienee ilmenevän ilimanaikusena pörhistelynä, ikäänkuin oman mieheyden ylivakuutteluna, jolloin ne kolumnissakin mainitut ikävän tyypin karsinat tulenevat tutuiksi sille pörhistelijälle ja sen lähipiirille.
Oman kotoseudun lingvistiikkaa pitänee myös sen verran selvittää, että 'pahanen' lyhennetään usein pahaksi, vaikka muussa kielenkäytössä niiden semanttinen merkitys on täysin erilainen. 'Pahanen' merkkaa yleensä vaillinaista, keskeneräistä tai välttävää.
Tiiä häntä, tämmöstä ajattelin ja nyt menen saunaan.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vau. Tän ketjun luettua en osaa oikein muuta tuntea kuin helpotuksensekaista euforiaa siitä, ettei mun ole koskaan tarvinnut olla cisheterokulttuurin kanssa missään tekemisissä seksi- tai rakkaussuhdeasioiden kohdalla. :o Mitä enemmän siitä kuulen, sitä vaikeampi mun on uskoa, että jotkut ihan oikeasti elää näillä ajatusradoilla. Mutta toisaalta se selittää murheellisen paljon ihmisten toiminnasta ja esim. cisheteroiden tekemän fiktion teemoista, joita oon ihmetellyt suunnilleen läpi elämäni. Tulee hirveä suru ja hätä niiden puolesta, jotka ovat joutuneet kasvamaan valtakulttuuriin. Voimia.

Vähän voisi itseään asettaa joskus muiden asemaan siellä omassa kuplassaan. Jos vaihtaa "cishetero"-sanan tilalle vaikkapa "LGBTQ-ihminen" ja vaihdetaan "valtakulttuuri" "alakulttuuriin" ym. kommenttiin niin saadaan sellainen kommentti, joka olisi nostattanut paskamyrskyn. Nyt vain hymistellään. Miksi? Eikö cisheterolla ole oikeus enää olla oma itsensä?

"Kohtele toisia niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan" on hyvä ohjenuora.

T. Äm, joka on cisbiseksuaali ja ei ole mitenkään päin LGBTQ ihmisiä vastaan, muttei voi ymmärtää sitä, miksi cis ja heterous on joidenkin mielestä lähes samanlainen vika kuin fundamentalisti uskovaiselle LGBTQ-ryhmään kuuluminen.