Kirjoittaja Aihe: Stereotypioita polyamoriasta?  (Luettu 4517 kertaa)

Macy

  • Vieras
Stereotypioita polyamoriasta?
« : 15.06.2018, 11:26 »
Minulla on menossa pienehkö projekti, johon keräisin mielelläni polyamoriaan liittyviä stereotypioita. Juurikin niin klassisia stereotypioita, kuin vain asiaan yhtään sen kummemmin vihkiytymättömillä voisi olla.
Esimerkkejä, että polyamorisen suhteen osapuolet kaikki seurustelevat AINA keskenään ja asuvat saman katon alla. Itseltä sitä ainakin kysytään selvästi eniten, jos asia tulee jossain puheeksi entuudestaan tuntemattomien kanssa.
Kerään näitä esimerkkejä ihan vain keskustelunavauksiksi, niillä ei ole tarkoitus mitenkään mollata asiasta tietämättömiä.

Siksi haluaisinkin kuulla, että mitä stereotypioita olette itse kuulleet tai kohdanneet?

Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Stereotypioita polyamoriasta?
« Vastaus #1 : 15.06.2018, 11:36 »
No siis sehän on aina niin että se on se "mies kellä on haaremi" ja sehän on tietenkin "unelmatilanne, saada panna montaa naista"  ::)
Parhaita/paskimpia kommentteja jonka oon ite saanu kerrottuani poly- suhteestani on ollut kysymys "Kauan sä aattelit ton muka kestävän?"
Tjoo, kesti siinä kokoonpanossaan kolmisen vuotta ja toisen kumppanin kanssa näistä kymmenvuotispäivä tulossa joulukuussa ja neljävuotishääpäivä elokuussa, et vie kuus nolla tilannetta mitä tulee kun vertaa mun "normihetskuparisuhteisiin" et silleen..

Fernie

  • Vieras
Vs: Stereotypioita polyamoriasta?
« Vastaus #2 : 15.06.2018, 11:53 »
Että polyamoristit ovat ahneita sekä itseriittoisia ajatellessaan, että heistä riittää monelle.

Että he ovat väistämättä kinkyjä tai seksihulluja.


UW

  • Vieras
Vs: Stereotypioita polyamoriasta?
« Vastaus #3 : 15.06.2018, 12:09 »
Primääri ja sekundääri tulee olla tarkoin määriteltynä. Asiasta keskustelemiseen käytetään 25% ajasta. Ok, tämä on omani  :P

ofelia

Vs: Stereotypioita polyamoriasta?
« Vastaus #4 : 15.06.2018, 12:15 »
Pannaan ristiin kaikkea mikä liikkuu (ja tuodaan tauteja kotiin)

Suhteet päätyy yleensä eroon jossain vaiheessa. Tätä olen kuullut omasta kaveripiiristä. Arvoitukseksi on jäänyt miten tämä eroaa monosuhteista.

vila

  • Vieras
Vs: Stereotypioita polyamoriasta?
« Vastaus #5 : 15.06.2018, 13:09 »
Se että sen poly-ydinparin suhde on seksuaalisesti epätyydyttävä ja yleensäkin huono, ja polyyden pointti on estää avioero.

Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Stereotypioita polyamoriasta?
« Vastaus #6 : 15.06.2018, 14:25 »
Pannaan ristiin kaikkea mikä liikkuu (ja tuodaan tauteja kotiin)

Suhteet päätyy yleensä eroon jossain vaiheessa. Tätä olen kuullut omasta kaveripiiristä. Arvoitukseksi on jäänyt miten tämä eroaa monosuhteista.

Tämä! ;D

MeMo

Vs: Stereotypioita polyamoriasta?
« Vastaus #7 : 15.06.2018, 14:42 »
Kolmas pyörä skenaario  C:-)

isabella

Vs: Stereotypioita polyamoriasta?
« Vastaus #8 : 15.06.2018, 15:01 »
En tiedä onko tämä varsinainen stereotypia mutta kun kertoo uudelle ihmiselle olevansa poly, vähintään puolet kysyy ensimmäisenä: "Et sä oo mustasukkainen?" Eli ihmiset ilmeisesti ajattelevat että vain täysin mustasukkaisuudesta vapaa ihminen voi olla poly. Yritä siinä sitten selittää että mustasukkaisuutta voi oppia hallitsemaan vaikka sellaista joskus tuntisikin.

Olen myös törmännyt tuohon että ajatellaan kaikkien samassa polypallossa panevan kaikkia. Aika monta kertaa on myös luultu että minun ja primäärikumppanini avioliitto on kulissisuhde. En ihan ymmärrä että kulissi mille kun olemme kuitenkin ihan avoimesti polyja :o

Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Stereotypioita polyamoriasta?
« Vastaus #9 : 15.06.2018, 15:10 »
En tiedä onko tämä varsinainen stereotypia mutta kun kertoo uudelle ihmiselle olevansa poly, vähintään puolet kysyy ensimmäisenä: "Et sä oo mustasukkainen?" Eli ihmiset ilmeisesti ajattelevat että vain täysin mustasukkaisuudesta vapaa ihminen voi olla poly. Yritä siinä sitten selittää että mustasukkaisuutta voi oppia hallitsemaan vaikka sellaista joskus tuntisikin.

Olen myös törmännyt tuohon että ajatellaan kaikkien samassa polypallossa panevan kaikkia. Aika monta kertaa on myös luultu että minun ja primäärikumppanini avioliitto on kulissisuhde. En ihan ymmärrä että kulissi mille kun olemme kuitenkin ihan avoimesti polyja :o

Nauratti, vaikka ja koska on niin totta! ;D

Pinku

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 539
  • Babygirl
  • Galleria
Vs: Stereotypioita polyamoriasta?
« Vastaus #10 : 15.06.2018, 15:12 »
-Et voi rakastaa aidosti sun aviopuolisoa, jos voit tuntea -samoin toista kohtaan.

Niiin, mulle pöllyily on just sitä, että saan monelta sen mitä tarvin. Välitän ja rakastan kaikkia, mutta en samoista "syistä".

-PIHTARIHUORAJAKORASIAHULLU!! 1!1!1!!1

Joooo oo.

-Aika itsekästä haluta usea kumppani.

No, aika lailla itsekkäitä on kaikki teot, joissa tavoitellaan omaa hyvää oloa.

-Loukkaat sun kumppania tuolla.

No se ossaa ite päättää siitä, että kiitos mielipitteestä.

Macy

  • Vieras
Vs: Stereotypioita polyamoriasta?
« Vastaus #11 : 15.06.2018, 16:31 »
Jes, kiitos. Hyviä vastauksia :)
Yritin muista foorumeista googletella mitä stereotypioita mahtaa olla, vaan hakuun tuntui osuvan ainostaan "Sairasta."
Kaipa sekin on sitten yksi stereotypiä, että kaikki poly on vaan YKSINKERTASESTI SAIRAITA.   >:D

DareDoll

  • Vieras
Vs: Stereotypioita polyamoriasta?
« Vastaus #12 : 15.06.2018, 17:42 »
Perusjuttu, yksi romanttisen ihmissuhteiden muodoista, tapa elää.
En edes muista milloin olisin viimeksi kuullut jonkun päivittelevän aihetta, vissiin joskus 15 vuotta sitten.
Enemmän kai sitä monosuhteita ihmetellään nykyään, ”miten kellekään voi yksi ihminen riittää”, ”sehän on tutkitusti mahdotonta”  :o

minikettu

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 490
  • Prumm prumm!
  • Galleria
Vs: Stereotypioita polyamoriasta?
« Vastaus #13 : 15.06.2018, 17:52 »
Entäs se, että jos oot poly, sulla on jatkuvasti haku päällä? Ei mulla ainakaan oo. Asioita tapahtuu jos tapahtuu, en mä aktiivisesti jaksa koko aikaa deittailla ja ettiä uutta seuraa. Ei ymmärretä, että polyamoriaa on muukin kuin se yksi ja ainoa muoto, vaan ihmiset ja suhteet on erilaisia.

Macy

  • Vieras
Vs: Stereotypioita polyamoriasta?
« Vastaus #14 : 15.06.2018, 18:47 »
Perusjuttu, yksi romanttisen ihmissuhteiden muodoista, tapa elää.
En edes muista milloin olisin viimeksi kuullut jonkun päivittelevän aihetta, vissiin joskus 15 vuotta sitten.
Enemmän kai sitä monosuhteita ihmetellään nykyään, ”miten kellekään voi yksi ihminen riittää”, ”sehän on tutkitusti mahdotonta”  :o

Joo näihän se on, mutta sitä ei ihan tässä kysytty  ;D