Kirjoittaja Aihe: Turvallisuuskysymyksistä  (Luettu 15038 kertaa)

Adrenalynnie

  • Vieras
Vs: Turvallisuuskysymyksistä
« Vastaus #15 : 31.08.2018, 19:46 »
Yks pikku juttu, vois unohtaa noi truumäästeri yms. termien käytöt, koska mokailijoita ja ikävästi käyttäytyneitä löytyy muunkinlaisista domeista.

T. yhden jopa itse itsensä TrueMaster -lokeroon pistävän eksä, jolla ei ole pahaa sanaa hänestä.

PS. SSC:n lisäksi myös RACK on hyvä pitää esillä, koska aina noviiseissa ja/tai nuorissa on siihen suuntaankin kulkevia.

PS. 2. Lyhyt viestini ei tarkoita, etteikö olisi ollut tärkeämpiäkin kohtia kommentoitavaksi - syytän puhelimen varassa just nyt olemista.
« Viimeksi muokattu: 31.08.2018, 20:03 kirjoittanut Adrenalynnie »

Apollyon

  • Bizarre Club
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 651
  • Galleria
Vs: Turvallisuuskysymyksistä
« Vastaus #16 : 31.08.2018, 19:59 »
Samaa mieltä, asiakeskustelussa nimittely on turhaa

Pidättäytykööt siis kaikki, minä mukaanlukien tästedes halventavien termien käytöstä.

viaton

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 369
  • pikkuvikainen
  • Galleria
Vs: Turvallisuuskysymyksistä
« Vastaus #17 : 31.08.2018, 21:17 »
PS. SSC:n lisäksi myös RACK on hyvä pitää esillä, koska aina noviiseissa ja/tai nuorissa on siihen suuntaankin kulkevia.

Näiden lisäksihän on vielä CNC, jonka olemassaolo tuntuu monesti vähän unohtuvan. Itse kallistun eniten tuohon suuntaan, joten luulen, että täältä löytyy muitakin nuoria, jotka tykkäävät leikkiä kovaa kunhan pääsevät vähän selville mieltymyksistään. Se kun on ihan ok nauttia kärsimyksestä ja siitä, ettei juuri sillä hetkellä olekaan kivaa.

Adrenalynnie

  • Vieras
Vs: Turvallisuuskysymyksistä
« Vastaus #18 : 31.08.2018, 21:31 »
^ Hyvä lisäys!

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 719
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Turvallisuuskysymyksistä
« Vastaus #19 : 31.08.2018, 21:37 »
onko hyvää ihmisyyttä esim. trollata muiden seuranhakuilmoituksia? Se kommentti toki poistettiin, joka oli hyvä asia.

Poistettu kommentti oli seuranhakijan oma, en sanonut sanaakaan.

Mites, Von, mitkä asiat sinusta ovat tärkeimpiä skenen turvallisuuden kannalta?

Toimiva yhteisö olisi mun listani ykkönen. Yksi peruspilari on keskinäinen kunnioitus. Siksi en palauta kohteliaisuutta, kun teidän lössinne nimittelee minua milloin miksikin pääksi tai tyhmäksi.

Apollyon

  • Bizarre Club
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 651
  • Galleria
Vs: Turvallisuuskysymyksistä
« Vastaus #20 : 31.08.2018, 22:03 »
onko hyvää ihmisyyttä esim. trollata muiden seuranhakuilmoituksia? Se kommentti toki poistettiin, joka oli hyvä asia.

Poistettu kommentti oli seuranhakijan oma, en sanonut sanaakaan.

Mites, Von, mitkä asiat sinusta ovat tärkeimpiä skenen turvallisuuden kannalta?

Toimiva yhteisö olisi mun listani ykkönen. Yksi peruspilari on keskinäinen kunnioitus. Siksi en palauta kohteliaisuutta, kun teidän lössinne nimittelee minua milloin miksikin pääksi tai tyhmäksi.

Elä viitsi, kyllä pitäisi olla pokkaa myöntää että oma kommentti oli tahallista ilkeilyä. Pöhelöltä vaikuttaa tuollainen omien sanomisten pakoilu.

Muuten kuulostaa ihan hyvältä. Mikä olisi sinusta sitten se oikea tapa käsitellä esimerkiksi epäilyjä jonkin tapahtuman turvallisuudesta? Miten pitäisi toimia jos järjestäjä ei vastaa asiallisesti?

Brak

  • Vieras
Vs: Turvallisuuskysymyksistä
« Vastaus #21 : 31.08.2018, 22:04 »
Jokin osa ihmisistä on vinksahtaneita. Vinksahtaneiden määrä on pieni, mutta ongelma liittyy siihen, että monia heistä ei voi tunnistaa. Jotkut vinksahtaneista ovat haitallisia, jokin osa rehellisesti vaarallisia.

Nämä ovat näitä pelastusliiviturvavyökysymyksiä. Riski on pieni, mutta käytätkö silti? Palovaroitin, häkävaroitin, säännöllisesti uusittu kaasuletku?

Jos noudatat lakia tai suosituksia turvavälineiden käytössä eli tunnistat ja tunnustat pienen riskin, niin miksi suhtaudut eri tavoin ihmisten luomaan riskiin?


Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 719
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Turvallisuuskysymyksistä
« Vastaus #22 : 31.08.2018, 22:45 »
Poistettu kommentti oli seuranhakijan oma, en sanonut sanaakaan.

Elä viitsi, kyllä pitäisi olla pokkaa myöntää että oma kommentti oli tahallista ilkeilyä. Pöhelöltä vaikuttaa tuollainen omien sanomisten pakoilu.

En sanonut kirjaimellisesti sanaakaan, enkä näinollen voi sanomisiani pakoillakaan kai. Mutta saatan toki olla ilkeä, ainakin tuon yhden mukaan olen suorastaan sadistinen.

Muuten kuulostaa ihan hyvältä. Mikä olisi sinusta sitten se oikea tapa käsitellä esimerkiksi epäilyjä jonkin tapahtuman turvallisuudesta? Miten pitäisi toimia jos järjestäjä ei vastaa asiallisesti?

Jättäisin osallistumatta, jos pelottaisi.

Nick

  • Vieras
Vs: Turvallisuuskysymyksistä
« Vastaus #23 : 31.08.2018, 22:52 »
Jotkut osallistuvat koska pelottaa.

Mut siis niinhän ei saa toimia koska logiikka.

pikkusisko

Vs: Turvallisuuskysymyksistä
« Vastaus #24 : 31.08.2018, 23:05 »
No voi lällällällälieru sentään  ;D Näissä turvallisuuskeskusteluissa kyllä kolisee kikkelit toisiaan vasten sellaisella melskeellä ettei taatusti missään julkisen taikka yksityisen sektorin bakkanaaleissa ole milloinkaan nähty  :))

Apollyon

  • Bizarre Club
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 651
  • Galleria
Vs: Turvallisuuskysymyksistä
« Vastaus #25 : 31.08.2018, 23:41 »
En sanonut kirjaimellisesti sanaakaan, enkä näinollen voi sanomisiani pakoillakaan kai. Mutta saatan toki olla ilkeä, ainakin tuon yhden mukaan olen suorastaan sadistinen.

... ja juuri tähän täällä foorumeilla käytävä keskustelu kovin usein tyssää. Tyyppi syyttelee muita huonosta käytöksestä eikä sitten ole valmis ottamaan minkään asteista vastuuta omastaan, kiertelee ja kaartelee ja väittää ettei sanonut mitään. Kenen kommentti se sitten oli, mikä poistettiin?

Olisiko niin, että se kuuluisa hauras maskuliininen ego ei kestä sen vertaa, että voisi sanoa, että "joo oli vähän tyhmää"? Mielestäni on oikeasti aika lapsellista, varsinkin kun kyseessä on näin mitätön juttu.

Tämä liittyy nähdäkseni sikäli aiheeseenkin, että itse näkisin tämän hiljaisuuden kulttuurin osaltaan kumpuavan ihmisten kyvyttömyydestään myöntää virheitään. Tämä ei varmasti rajoitu pelkästään siihen D-puoleen, vaan s-ihmisissä (ja ylipäätään kaikissa) on varmasti yhtä monta, jotka mieluummin ulkoistavat syyn kuin toteavat töpänneensä. Tämä nostaa kynnystä puhua, kun vastaus on juurikin tässä keskustelussa esiinnousseen esimerkin kaltainen "en tehnyt mitään, toistin vain..."-tyylinen vastuunpakoilu. Jos kulttuuri on sellainen, kuten nettifoorumeilla valitettavan usein on, ettei edes mitä pienintä kämmiä voi myöntää, niin mitenköhän on laita vastuunkannon niissä isoissa asioissa kun oikeasti olisi maine vaakalaudalla?

Toisaalta, toistan sanoneeni. Nähdäkseni skene on varsin turvallinen ja kärkkäistä äänenpainoista huolimatta suurin osa porukasta on varmasti erittäin kunnollista väkeä, tykkäsi sitten piiskasta, kumista tai vaikka tasohöylistä. Mitä turvallisuuskeskusteluun tulee niin omat ajatukseni kumpuavat ennen kaikkea epäkohtien pohdiskelusta, jolloin helposti tulee sellainen kuva, että kyseessä olisi jotenkin maailmaa isommat asiat. Toki näin, että sille jonka se uusi D raiskaa kyseessä on (ehkä) melkolailla ihan vitun iso asia. Siksi onkin mielestäni tärkeää käydä keskustelua, jossa mietitään keinoja tehdä tästä oikeasti kiva paikka olla ja toimia.

Itse olen pyöritellyt ajatusta esimerkiksi yhdistysten kautta BDSM-kummihenkilöistä, jotka vapaaehtoispohjalta vastailisivat kysymyksiin luottamuksellisesti, kertoisivat vähän turvallisen toiminnan periaatteista jne. Siis porukkaa, jotka olisivat nimenomaan olemassa aloittelijoita ja uusia naamoja varten, koska näiden kohdalla näkisin itse olevan suurimmat riskit sille, että ylilyöntejä tapahtuu. Ehkä vaikea toteuttaa, ja olisiko sitten tekijöitä... En tiedä, mutta minusta ajatus ei olisi ehkä ihan typerä.

A

Adrenalynnie

  • Vieras
Vs: Turvallisuuskysymyksistä
« Vastaus #26 : 01.09.2018, 00:02 »
Täällä Baarissa on (ehkä tallessa) aikaisempien ylläpitäjien suunnitelma turvallisuuteen liittyvästä tietopaketista ja jonkinlaista vertaistuki-/mentor-systeemiäkin oli mietitty, voisiko sitä kaivaa esille/ herätellä? Yhdistys- ja foorumiväki kimppaan ja kas - jotain on saatu aikaan. Jokunen vanha ketjukin taitaa löytyä aiheesta.

Lisäys: yksi aiheeseen liittyvä vanha keskustelu.
https://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=3652.0

Apollyon

  • Bizarre Club
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 651
  • Galleria
Vs: Turvallisuuskysymyksistä
« Vastaus #27 : 01.09.2018, 00:18 »
Täällä Baarissa on (ehkä tallessa) aikaisempien ylläpitäjien suunnitelma turvallisuuteen liittyvästä tietopaketista ja jonkinlaista vertaistuki-/mentor-systeemiäkin oli mietitty, voisiko sitä kaivaa esille/ herätellä? Yhdistys- ja foorumiväki kimppaan ja kas - jotain on saatu aikaan. Jokunen vanha ketjukin taitaa löytyä aiheesta.

Lisäys: yksi aiheeseen liittyvä vanha keskustelu.
https://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=3652.0

Uuu, I'm interested.

scar

  • Vieras
Vs: Turvallisuuskysymyksistä
« Vastaus #28 : 01.09.2018, 03:20 »
Jotkut osallistuvat koska pelottaa.

Mut siis niinhän ei saa toimia koska logiikka.
Ymmärrän tuon pelon tai ennemminkin jännityksen tuoman koukun-jännitystä taidetaan hakea monella tapaa ja laajalti ihan tavan erkkinäkin-

Kuka sen mistäkin sitten saa ja millä tavalla-
You name it (!)
Loogisuutta saa hakea,vaikkapa hedelmäpeliriippuvuudesta (ehkä veikkaus,ent.ray tietää)

Siinä vaiheessa kun en enää itse tiedä logiikkaa,en ymmärrä,olen pudonnu täysin "kelkasta", on ehkä syytä miettiä tovi,itsekseen tai edes miettiä yleisesti,jos ei yksin pysty.

Itse en kykene näihin 24/7 sessioihin,suu viivana,kuoleman vakavana,jatkuvasti Elimen tilastaan taistellen. Ja näitä käydään ihan tuolla arkimaailmassa,valtavissa määrin,valtataisteluina,kiusaamisina,hyväksikäyttöinä,tappoina,murhina,orjuuttamisina..(you name it)

(Yritän sietää ja ymmärtää,että vain naisille tarkoitettu moskeija,nais-imaamin johdolla,on edistysaskel meille kaikille..Kyllä se ainakin massasilvonnat päihittää,ehkä- väkivallattomasti)

Anonyymi sissy

  • Vieras
Vs: Turvallisuuskysymyksistä
« Vastaus #29 : 01.09.2018, 10:05 »
Myönnän, en ole käynyt koskaan bileissä, mutta.. Ajatus "turvallisuustukihenkilöstä" ei kuulosta omiin korviini mitenkään hyvänä. Se olisi omiaan luomaan kinkypiireistä, jotenkin erityisen vaarallisen ja riskialtiin ympäristön leimaa. Sitä nämä miitit, bileet sun muut tuskin kuitenkaan ovat. Uskoisin, tavallisena iltana viikonloppuisin kaupungilla on paljon suurempi riski joutua epä-asiallisen käytöksen kohteeksi. Omajuttunsa olisi myös se, kykeneekö nämä tai he, turvallisuus tukihenkilöt tekemään hommaa puolueetomasti ilman oman kilvenkiilotusta. Piirit bileissä käyvien osalta on ilmeisen pienet kuitenkin ja ne henkilökemiat taitavat aika-ajoin törmäillä toisiinsa :) Luotan, jokainen aikuinen osaa jo, edes kohtuulisissa määrin käyttää omaa järkeään.. Kuningas alkoholi, tuo suomalaisten lempikehtolapsi kuitenkin lienee se suurin riskitekijän aiheuttaja... Yliampuminen ja turhahössöttäminen ei ole hyväksi tässäkään asiassa, vaikka turvallisuus onkin toki tärkeä seikka, joka pitää huomioida. Parhaiten sen tekee jokainen meistä itse, vaikuttamalla omaan toimintaamme.