Kirjoittaja Aihe: Ulkoiset tunnukset  (Luettu 10660 kertaa)

onnis

  • Vieras
Ulkoiset tunnukset
« : 05.01.2013, 19:05 »
Näin kohtuu tuoreena bdsm maailmaan tutustujana...mieleeni tuli kysymys..millaisia ulkoisia tunnuksia tähän maailmaan vihkiintyneet kenties käyttävät..pannat..ehkä..Olen kuulut että myös ns. jin jang merkki olisi käytössä...liekkö totta? Mitä muuta kenties?

Tuli tämä mieleen kun, olin suunitellut tuunavani makuuhuoneeni jin jang teemaan..jo kauan aikaa sitten suunnitelma tuli mieleen...ja nyt..myöhemmin tuli varmuus tästä switch-puolestani...ja nyt sain kuulla että, se viitaa myös bdsm-puolelle. Sanosinpa että, sattumaako...vai tiesikö sisäinen minäni tämän puolen minussa..ennen kuin sen tiedostin.. ::)

Lilith

  • Vieras
Vs: Ulkoiset tunnukset
« Vastaus #1 : 05.01.2013, 19:22 »
Story of o -sormus tai "slave ring" on yksi klassinen bdsm-koru:

http://www.fetjeweller.com/story-of-o-slave-rings.html

Teetin sellaise itselleni 35-vuotislahjaksi  :)

Ja bdsm-symbolista olen nähnyt myös kaulakoruja:

http://s472.beta.photobucket.com/user/ds1147/media/BDSMsymbol-1.png.html

onnis

  • Vieras
Vs: Ulkoiset tunnukset
« Vastaus #2 : 05.01.2013, 19:25 »
Tuo jälkimmäin on aivan kuin olisi tyyliteltyä jin jangia jo hiukan...hienomerkki jokatapauksessa..

Fixx

  • Vieras
Vs: Ulkoiset tunnukset
« Vastaus #3 : 05.01.2013, 20:16 »
Se vakimerkki on triskelion http://en.wikipedia.org/wiki/File:BDSM_logo.svg
jotakuinkin jin&jang+kolmas pyötä :-D

Sinänsä triskelion ei ole mitenkään harvinainen muussakaan käytössä.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Ulkoiset tunnukset
« Vastaus #4 : 05.01.2013, 22:28 »
Joskus oli keskustelua kinkysymbolien käytöstä (saaattoi olla jollain toisellakin foorumilla) ja aika harva kinky myönsi käyttävänsä mitään kinkytunnuksia julkisella paikalla.

Kinkysymbolien ongelma on, että ne saattavat sekaantua toisiin symboleihin helposti. BDSM-triskelionia käytetään välillä symboloimassa muitakin asiayhteyksiä. Gootit tai muut musiikkiin perustuvat alakulttuurit (hevarit, punkkarit, jne)  saattavat käyttää kinkykulttuurista tuttuja symboleita ulkonäössään, kuten kaulapantoja ja käsirautoja. Kaikki heistä eivät edes tiedä asusteidensa kinkysymboliikkaa. Tietenkin myös nuoriso saattaa käyttää vitsi- ja/tai shokeeraamismielessä jotain kinkyjuttuja ulkonäössään (vaikka toki nuorissakin saattaa olla oman kinkyytensä jo tunnistaneita sekä symbolit tietäviä yksilöitä).

BDSM-kulttuurilla on toki omat symbolinsa mutta fetisisteillä ei taida olla mitään omia yhteisiä symboleita. Jotkin kinkyaiheiset nettisivustot (kuten FetLife) ovat joskus tuoneet myyntiin omilla logollaan varustettuja t-paitoja, kangasmerkkejä tai muita tuotteita, mutta niistä lienee iloa vain silloin, jos joku toinen saman sivuston käyttäjä sattuu tulemaan vastaan. Lisäksi kinky-yhdistyksillä on joskus ollut myynnissä omia logotuotteita.

Itse olen suurena badgejen ja kangasmerkkien fanina yrittänyt etsiä kovasti nettikaupoista jotain badgea tai kangasmerkkiä jossa lukisi "kinky", mutta silloin harvoin kun semmoisiin törmää, ne ovat aina loppuneet varastosta. Pitänee siis vain kirjoa kinky-kangasmerkki ihan itse oman laukkuni koristeeksi.

LiseCohen

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1217
  • Untermensch
  • Galleria
    • TOMM¥ €A$H PERVOILUT
Vs: Ulkoiset tunnukset
« Vastaus #5 : 06.01.2013, 09:30 »
Itse käytän Daavidin tähteä kaulalla ihan normaalissa elämässä ja ihmiset varmasti kuvittelevat minun kuuluvan kyseiseen uskontokuntaan (vaikka oikeasti en kuulu mihinkään kirkkoon), vaikka se symboloi minulle rooliani fetissiin liittyvissä roolileikeissä ja fantasioissa. Vaikka kanssaihmiset eivät yleensä ymmärrä korun merkitystä saan itse sen käyttämisestä julkisella paikalla suurta mielihyvää. Hakaristejä tai rautaristejä en käyttäisi vaikka yhden sellaisen omistankin riipuksena. Eivätkä ne kuulu identiteettiini muutenkaan.

Tietenkin myös nuoriso saattaa käyttää vitsi- ja/tai shokeeraamismielessä jotain kinkyjuttuja ulkonäössään (vaikka toki nuorissakin saattaa olla oman kinkyytensä jo tunnistaneita sekä symbolit tietäviä yksilöitä).

Itselläni oli teinistä reilusti yli parikymppiseksi goottikausi jolloin käytin koulussakin pvc- ja nahkahousuja, niittipantoja yms, mutta nykyään pukeutuminen on mennyt jo vähän aikuisempaan suuntaan. O:-) Kiinnostuin kinkyilystä joskus 15-17-vuotiaana kun aloin harrastamaan seksiä. Että pukeutuminen viittasi sekä musiikkimakuun että kinkyilyyn.

mrorja

  • Vieras
Vs: Ulkoiset tunnukset
« Vastaus #6 : 06.01.2013, 10:06 »
Se vakimerkki on triskelion http://en.wikipedia.org/wiki/File:BDSM_logo.svg
jotakuinkin jin&jang+kolmas pyötä :-D

Sinänsä triskelion ei ole mitenkään harvinainen muussakaan käytössä.

Harmi kun ei aikoinaan tullut luettua näistä symboleista enemmän. Itselläni ihossa ying ja yang-merkki on, mutta ois voinut ihan näppärästi taittaa ton sen tilalle :-\

LiseCohen

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1217
  • Untermensch
  • Galleria
    • TOMM¥ €A$H PERVOILUT
Vs: Ulkoiset tunnukset
« Vastaus #7 : 06.01.2013, 10:17 »
Se vakimerkki on triskelion http://en.wikipedia.org/wiki/File:BDSM_logo.svg
jotakuinkin jin&jang+kolmas pyötä :-D

Sinänsä triskelion ei ole mitenkään harvinainen muussakaan käytössä.

Harmi kun ei aikoinaan tullut luettua näistä symboleista enemmän. Itselläni ihossa ying ja yang-merkki on, mutta ois voinut ihan näppärästi taittaa ton sen tilalle :-\

Kuvista päätellen sulla on kropassa vielä puhdasta kangasta käyttämättä... O:-)

mrorja

  • Vieras
Vs: Ulkoiset tunnukset
« Vastaus #8 : 06.01.2013, 10:24 »
Kuvista päätellen sulla on kropassa vielä puhdasta kangasta käyttämättä... O:-)
Ja paljon :)) :))...täytynee pistää harkintaan...tosin seuraava tatska liittyy toiseen sydäntäni lähellä olevaan asiaan. Mutta senjälkeen kenties...

edit...meni lainaus teknisesti vähän pepulleen, mutta haitanneeko tuo O:-)


Edit:lainaus korjattu
« Viimeksi muokattu: 06.01.2013, 10:39 kirjoittanut Glori »

onnis

  • Vieras
Vs: Ulkoiset tunnukset
« Vastaus #9 : 06.01.2013, 11:03 »
Itse olen miettinyt tuota tastka juttua...nyt kuvissa näkyvä skorpioni on mielestäni hyvä, horoskooppimerkki kun on ehkä varmiten sellainen asia, mikä ei muutu ihmisessä elon aikana. Haluan että, kuvat kertoo jotain persoonastani. Tuota jin jang merkkiä olen mietiskellyt jo kauemmin....Ehkä tuohon nykyisen kuvan saksien väliin voisi tyylitellä sen..skorpioni ikäänkuin on saamassa kiinni sen puolen minussa. Lisäksi olen mieltynyt jin jang ajatukseen ja filosofiaan...Se kun on totta..meissä kaikissa on molemmat puolet..ja ilman toista..ei ole toista...

Naru

  • Vieras
Vs: Ulkoiset tunnukset
« Vastaus #10 : 06.01.2013, 11:08 »
Mulla on ihossa triskelion yhdistettynä tribaalikuvioon ja toinen kuva missä on panta -symboliikkaa. lemmikille on sitten erilaisia koruja ja pantoja aiheeseen liittyen. Niin ja onhan hänellä kuva ihossa missä on sitten vuorostaan lemmikki -symboliikkaa  :)

Yksi kauppa missä on mukavasti kaikkea teräksestä löytyy täältä: http://www.traeume-aus-edelstahl.de/ Myös sellaisia juttuja, mitä voi pitää myös "siviilissä".

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Ulkoiset tunnukset
« Vastaus #11 : 06.01.2013, 11:50 »
Harmi kun ei aikoinaan tullut luettua näistä symboleista enemmän. Itselläni ihossa ying ja yang-merkki on, mutta ois voinut ihan näppärästi taittaa ton sen tilalle :-\

Mikäli triskelioninkin joskus hankit, niin muista että oikeaoppisessa BDSM-triskelionissa on sitten reiät eikä täplät. Kunnon masokisti hankkisi siis triskelion-tatuointiinsa reiät ihoon ja huolehtisi, etteivät ne kasva umpeen.  :))

Lilith

  • Vieras
Vs: Ulkoiset tunnukset
« Vastaus #12 : 06.01.2013, 11:52 »
Mä tykkään tuosta omasta slave-ringistä ihan kamalasti. Arjessa sitä voi hyvin käyttää, se on "nätti koru", joka muistuttaa ulkonäöltän mun lävistyskorujani. Mutta aina välillä tulee vastaan joku, joka lukee sen oikein ja virnistää, ja minä virnistä takaisin. Ah niitä hetkiä  8)

DoM

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 15
  • Edelleenkin wanhanaikainen ja waativa
  • Galleria
Vs: Ulkoiset tunnukset
« Vastaus #13 : 06.01.2013, 12:49 »
Muistan lukeneeni joskus ulkoisista merkeistä, jotka oli tarkoitettu isossa maailmassa bileissä sopivan kumppanin helpompaan etsintään. Koodisto oli kait peräisin homopiireistä, mutta sitä käytettiin yleisesti myös BDSM:n ympyröissä. Koodisto perustui väreihin, joita käytettiin mm. puvun rintataskunenäliinoissa ja huiveissa. Muuta en muista, kuin että musta väri oli yleisesti BDSM-väri ja Dom/sub-puoli ilmaistiin liinan tai huivin kantopuolella. Muistaakseni musta vasemmalla puolella tarkoitti dominoivaa ja oikealla taas alistuvaa. Lisäksi liinan sijoituksella voitiin ilmaista haluttua "painopistettä". Huivi oikealla takana vyötäröllä tai takapuolen päällä tarkoitti kiinnostusta pakaroiden piiskaukseen ja/tai anaaliin. Koodistoon kuului lukuisia värejä, mutta en muista niitä. Saattaisi olla helppo ja näppärä tapa tuoda esiin suuntaustaan herätämättä kuitenkaan sen kummoisempaa ihmetystä asiaa tuntemattomien mielessä. Muistaako joku muu kyseistä koodistoa?
DoM

n4103xxl

  • Vieras
Vs: Ulkoiset tunnukset
« Vastaus #14 : 06.01.2013, 13:02 »
Senverran muistan, että punanen väri tarkotti fistauksesta kiinnostunutta :)