Kirjoittaja Aihe: Miten toivoisit tuntemattoman ihmisen lähestyvän sinua internetsissä?  (Luettu 3689 kertaa)

Michaelangel

Hei moi.

Aloitteen tekemisestä oli toinenkin keskustelu, jonka luettuani huomasin, että keskustelu siellä käsitteli muita aspekteja, jättäen itseäni eniten askarruttavan kysymyksen täysin taka-alalle.

Eli miten toivoisit itseäsi lähestyttävän internetin ihmeellisessä maailmassa?

Esimerkiksi eräällä rinnakkaissivustolla näkee paljonkin N subeja, jotka ilmoittavat etsivänsä seuraa - kuitenkaan kertomatta profiilissaan itsestään juuri mitään ja näin antamatta mitään tarttumapintaa pinnallisten vartalokuvien lisäksi. Miten siis lähestyä tai aloittaa keskustelu? Vaikka ihminen ilmoittaisikin omista kiinnostuksen kohteistaan, ainakin minun tuntuu hieman oudolta mennä henkilökohtaisuuksiin heti kättelyssä.
Pelkkä kuvan tai vartalon kehuminen harvoin johtaa mihinkään, sillä vastaus on maksimissaan monotoninen "kiitos".

Iso osa vaatii "erottumaan joukosta" ja ymmärrän tämän hyvin, sillä kykenen käsittämään sen vastaanotetun viestitulvan. Kuitenkin, suuri vaivannäkö harvoin palkitaan - joka jaksaa lannistaa.

Olisi siis mukava kuulla, mikä herättäisi juuri sinun kiinnostuksen? Ja mielellään esimerkiksi twitter-viestin sallimissa merkkirajoissa.


aiheesta oli hieman samankaltainenkin avaus, jonka luin. Avaus oli kuitenkin kovin ympäripyöreä, joten koin järkevämmäksi avata uuden, spesifimmän - sillä uskon, etten ole ainoa joka voisi oppia yhden tai kaksi juttua asian tiimoilta

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2234
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Tämä ei nyt vastaa kysymykseesi suoraan, mutta ajatukseksi:

Minulle tuli tuosta mieleen mieleen, että jos profiilissa ei ole mitään tarttumapintaa, sitä seuraa ei ehkä etsitä ko. sivustolta. Aika moni preferoi seuranhakua livetilanteissa, kuten miiteissä ja bileissä tai ystäväpiirin kautta.

Voi toki olla, että olen täysin kuutamolla siitä, miten tuollaisissa tilanteissa seuranhaku toimii, mutta oman seurani olen löytänyt muualta kuin tyhjistä kuvaprofiileista.

kuunlilja74

  • Vieras
Siis ihan vaan kertovansa jotain itsestään ja mitä haluaa ja tarjoaa.
Ja miksi on kiinnostunut juuri minusta.
Antaa jotain tarttumapintaa että on helppo jatkaa keskustelua.
Ei haittaa jos on nollaprofiili kunhan viesti on mielenkiintoinen.

IlonaSinulle

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1678
  • Welcome to the cute side. We NEED coocies.
  • Galleria
Kohteliaasti.

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
helppo vastata ihan sama kuha lähestyy    rohkeesti vaan en mä purematta syö.

Yourslave

  • Vieras
Ihan vaan omana itsenään, normaalisti.

Ei tarvitse kikkailla tai erottua tai olla jännittävä verbaaliakrobaatti. Etenkin, jos ei sellainen ole irl.

"Hei". Siitä se lähtee, jos lähtee.

Tämä tietysti vain oma henkilökohtainen mielipide.


Flikk

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1751
  • It's playtime;)
  • Galleria
    • Novelleja
Asiallisiin viesteihin tulee ite ainaki laitettua asiallinen vastaus. Ja vaikka sen profiilissa ei olis tarttumapintaa muuten, ni kurkkaa, onko se kirjoittanut mitään, mihin ois luonteva tarttua. Mua helpottaa, jos siellä on ees yks kysymys,  ni tulee helpommin vastattuakin sitte.

Rama

  • Vieras
Samaa mieltä siitä että jollain kysymyksellä irtoaa helpommin takaisin viestiä. Eritoten jos se on henkilökohtaisesti saajalle osoitettu eikä kovin geneerinen. Jos lähettäjällä ei ole oikein profiilissa tietoja, kuvia, viestejä foorumilla eikä saadussa viestissäkään ole oikein mitään sisällöllistä tarttumapintaa niin aika laiskasti pelkän "moi mitä kuuluu":n perusteella lähden kaivelemaan irti perustietoja siitä onko mysteerihenkilö millään tavalla itseä kiinnostava, varsinkaan jos ei ole sen kummempaa hakua silloin päällä. Tosin sitten kun se on julkisesti päällä saa pahimmillaan niin paljon epämääräistä nolla- ja tuplaprofiiliviestiä copypasteloruineen että voi jäädä valitettavasti asialliset, vastauksen ansaitsevat viestitkin huomiotta.

Violation

  • Vieras
Eli miten toivoisit itseäsi lähestyttävän internetin ihmeellisessä maailmassa?

Samoin, kuin elämässä muutenkin: arvokkaasti, kunnioittaen ja kohteliaasti. Ja riittää, että on oma itsensä. Sitten kiinnostun tai en, mutta sellainen esittäminen, roolin taakse piiloutuminen on typerää eikä johda mihinkään.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Asiallisesti, suoraan ja rehellisesti. Mitä enemmän ihminen kertoo itsestään, sitä nopeammin selviää onko olemassa yhteisiä intressejä.

Snithan

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 125
  • Pikkususi
  • Galleria
Ensimmäinen asia, johon kiinnitän huomiota on se, onko toinen lukenut profiilini (tai mahdollisen deitti-ilmoitukseni, johon toinen vastaa). Jos kyselee täysin samoja asioita, jotka olen jo profiilissa ilmoittanut, yleensä tympiinnyn saman tien. Jos minulta haluaa vastauksia, sietää olla sen verran kiinnostunut minusta ihmisenä, että jaksaa sen muutaman minuutin käyttää profiilin läpikäymiseen ajatuksella.

Minusta on kiinnostavaa kuulla ensimmäisenä toisesta ihmisestä. Mikä juuri hänessä olisi kiinnostavaa? Olen yleensä utelias kuulemaan mitä toinen ihminen esimerkiksi harrastaa ja mitkä asiat hänelle ovat tärkeitä. Ja tämä siis ei tarkoita seksiin liittyviä asioita, vaan ihan kaikkea sitä muuta, mitä elämässä on. Seksifokusoituneet viestit harvoin jaksavat herättää mielenkiintoani. Lopulta samansuuntaisetkin seksuaaliset mieltymykset ovat varsin ohut kosketuspinta, jonka kautta en saa kunnollista kontaktia toiseen.

Kun toinen on kertonut itsestään mahdollisesti kiinnostavia ja oleellisia asioita, olisi kiva, että kertoo miksi minulle laittaa viestiä ja mikä minussa kiinnostaa. Tässä kannattaa käyttää profiilin antamia tietoja hyväkseen. Esittää lisäkysymyksiä sieltä löytyviin asioihin tai sanoa vaikkapa, että hei minuakin kiinnostaa tuo sama juttu.

Kaikkein tehokkainta on onnistua heittämään sellaista huumoria, joka minulle uppoaa, mutta se on kirjoitetussa muodossa melkoisen haastavaa. Huumori toimii paremmin kuvallisesti (meemeinä) ja kaikkein parhaiten tietty livenä. En voisi kuvitella muodostavani ihmissuhdetta henkilöön, jonka kanssa on täysin erilainen huumorintaju, joten sen merkitystä ei kannata vähätellä.

En itse ymmärrä tai lähesty ihmisiä, jotka etsivät seuraa jaksaen kirjoittaa vain yhdellä tai parilla lauseella itsestään. Jos sellaista ihmistä kuitenkin haluaa lähestyä, aloittaisin lähinnä kysymällä mitä toinen hakee. 

Jos pitäisi miettiä mitä niin kiinnostavaa voisi twitter-viestin merkkimäärään mahduttaa, että se herättäisi kiinnostukseni vastata, niin varmaan joku riittävän hyvä vitsi ajaisi asian. Kannattaa siis lähettää minulle parhaat natsi-, ruumis- ja kuollut vauva -vitsit, jos haluaa herättää kiinnostukseni.

Qurat

  • Majuri
  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 673
  • I´m really bad..
  • Galleria
1. Yhteydenotolle on keksinnyt syyn ja tarkoituksen.
2. Ilmaise haluut ja odotukset. Jos ei nyt ekassa, niin vähintään toisessa viestissa
3. Joko omaa sisältöllä profiilin tai on valmiina esittelemaan itteensa
4. Ilmaise meiluisen keskustelualustan ja pysyy siinä. Mikään ei ketuttaa enemmän kun hyppiminen sähköpostin/chatin/baarin postilaatikkon/savumerkkien välillä.
5. Kykenee ylläpitämään vuorovaikutusta.
6. Kiinnostuksen loppuessa ilmaise sen selkeesti.

LadyMysterious

Mitään yleispätevää, kaikille sopivaa lähestymistapaa tuskin on, toiset arvostanevat lyhyttä ja ytimekästä suoraan asiaan -lähestymistä ja toiset taas pitemmän kaavan kautta viestimistä.

Itse koen, että jos ei ole valmis antamaan itsestään mitään niin miksi minäkään antaisin, ts. "Moi, mitä kuuluu?"-tyyppiset kalastelut eivät anna mitään syytä reagoida viestiin. Sellainen viesti antaa itselleni kirjoittajasta kuvan, että hän on liikkeellä vain kokeilemassa kepillä jäätä ja lähettelee vastaavia aloituksia vähän joka suuntaan siinä toivossa, että edes joku reagoisi. Jos taas kirjoittaja osaa kertoa jotain olennaista itsestään (olennaiseksi ei lasketa pelkkiä pinnallisia asioita, kuten ulkonäköön tai strategisiin mittoihin liittyvät listaukset) sekä siitä, miksi päätti juuri minua lähestyä viestillä tulen yleensä vastanneeksi vaikka intressimme eivät kohtaisikaan. Asialliset ja henkilökohtaiset lähestymiset ovat siis mielestäni aina vastaamisen arvoisia kenelle tahansa lähetettävissä olevan copy/paste-tyyppisen geneerisen viestin sijaan. Nollaprofiilia ilman yhtään forum-kirjoitusta antamassa käsitystä henkilöstä en itse lähtisi lähestymään lainkaan, juurikin siksi ettei sellaiselle ihmiselle oikein ole mitään juuri häntä koskevaa sanottavaa.

Snoukka 2.0

  • Vieras
En vaadi ku käytöstavat. Niin simppeliä se on.

SaRu

Yleensä olis ihan ensin hyvä lähestyä ihmistä ihmisenä.