Äänestys

Kuuluuko kinky seksuaalivähemmistöön?

Kyllä
120 (60.9%)
Ei
77 (39.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 95

Kirjoittaja Aihe: Kuuluuko kinky seksuaalivähemmistöön?  (Luettu 29364 kertaa)

Xpyx

  • Vieras
Vs: Kuuluuko kinky seksuaalivähemmistöön?
« Vastaus #30 : 16.03.2016, 19:11 »
Kyllä, asetan kinkyyteni sataprosenttisen samalle viivalle esim. homouden kanssa, nykyään, ja jurppii kaikki kaappiin tunkeminen siinä missä muitakin vähemmistöjä on ajan saatossa jurppinut.

Ennen en ajatellut niin, mutta ehkä iän myötä on tullut tiety kypsyminen. Enkä ole ihan varma, onko se kaikilla niin. Mikäli suuntautuminen vaikuttaa kumppanin valintaan ja esimerkiksi suhdemuotoihin ja arkeen, niin joo. Ehkä ei, jos vain sänkykamarissa tms? Mutta itsellä kun se on näkynyt ja tulee todnäk aina näkymään talouden muodossa jossain määrin, sekä tavassa jolla olen ihan arjen tasollakin sekä mm. päätöksenteossa, ja niin, etten ehkä oikein voi ottaa kumppanikseni kuin toisen samalla seksuaalisella suuntautumisella varustetun...niin kyllä se aika samaan kategoriaan menee.

Ja ehkä sitä ei nyt tässä ihan hirveästi huomaa arjessa kuuluvansa vähemmistöön, kun on vilkkailla alueilla asuva alle keski-ikäinen nainen joka ei ole ihan säädyttömän epäviehättävä, ja fetissitkin menevät ainakin päällisin puolin kategorioihin, joista löytyy muita toteuttamaan niitä kanssani. Mutta veikkaan että tuntuu jo aika paljon vahvemmin siltä että on vähemmistössä, kun asuu jossain Perä-Tiesmissä ja on Kylän Ainoa Kumisaapasfetisisisti ja ujo 67-vuotias mies.

Mutta kyllä se näkyy siinäkin, että kaverit esim. välillä vieroksuu etten voi suhteessa ollessani tehdä kaikkia päätöksiä itse. No en voi tehdä, enkä halua. Ja kyllä, mun taloudessani on vähän erilaiset mallit, ja kyllä, mä palvelen miestäni vähän enemmän ja se voi osua silmään. Ja se ei tarkoita että mulla on joku itsetunto-tai mielenterveysongelma - minkä ihmiset alkavatkin vähitellen hyväksyä oikein hyvin.

Mutta kyllä mua edelleen lämmittää se kun homoystäväni totesi eräänä iltana mökillä että "etkö sä voisi ottaa vaan jotain tavallista mukavaa miestä". Niin. Ehdotin hänelle jotain tavallista mukavaa naista siihen sitten. :)

Siinäkin koen kuuluvani vähemmistöön, että joudun aidosti miettimään, missä seurassa olen mitenkin asusteiden suhteen. Totta kai sitä joutuu miettimään. Voin kulkea näkyvänkin pannan kanssa julkisesti, mutta pidän huivin mukana jos tulee duunikaveri tai sukulainen vastaan - en jaksa turhaan järkyttää. Mutta välillä tulee sellainen että HEMMETTI että joutuu oikeasti salailemaan itselle niin tärkeää ja rakasta asiaa.

Äh, väsynyt rant. Olisi tämäkin pitänyt jättää aamukahvin kanssa.

Pulseproto

  • Vieras
Vs: Kuuluuko kinky seksuaalivähemmistöön?
« Vastaus #31 : 17.03.2016, 09:00 »
En kuulu vähemmistöön.
Seksuaalisuuteni on hyväksytty tämmöisenä yli 35 vuotta (lähes jokainen nainen lähelläni on ilmeisen kiinnostuneena ja mieluusti ottanut vastaan kahleeni ja seksuaalisen D-puoleni, sekä kantanut naiseuttaan korostetusti yhtälailla uskoakseni ylpeinä..).
<3

heinrich

  • Vieras
Vs: Kuuluuko kinky seksuaalivähemmistöön?
« Vastaus #32 : 17.03.2016, 09:46 »
En koe olevani.
A. Missään marginaalissa.
B. Muutenkaan erikseen erikoinen.
Eikä Itelläni ei oo tarvetta lähteä sitä liput liehuen torille kuuluttaan.

Toki Dollyä kompaten.
En laita hanttiin jos haluaa ittensä marginaaliin välttämättä "kokea"  ;)

Ihan "Up to you beibi"

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1873
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Kuuluuko kinky seksuaalivähemmistöön?i
« Vastaus #33 : 17.03.2016, 10:41 »
Onneksi tämä on vierailijan kysymys, kaikessa hmmm epänormaaliudessaan.

Edustanko kinkyjä? Hä?
Vaniljan määrittely aukottomasti on lastenleikkiä verrattuna siihen mikä seksuaalisten tapojen sekamelska kinky on. Mitä kaikkea se pitääkään sisällään.

Kuulunko vähemmistöö?
Aivan samalla tavalla kuin olen vähemmistönä harmaantuneena mutta hiuksensa säilyttäneenä kuudetta vuosikymmentään elävänä miehenä. Eli Hö

Feird

  • Vieras
Vs: Kuuluuko kinky seksuaalivähemmistöön?
« Vastaus #34 : 17.03.2016, 19:45 »
En oo kauheesti jaksanu vaivata päätä sillä kuulunko johonki enemmistöön tai vähemmistöön. Aivan varmasti omat mieltymykset ei oo mitään valtavirtaa ja aika moni pitäis vähintäänkin vinksahtaneena jos kuulis mitä mun makuuhuoneessa tapahtuu, mut yllättävän yleisiä kaikenlaiset fetissit ja muut kinkyilyt on. En oo ainoo perverssi tässä maassa  ;D

koo

  • Turun Baletti
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 93
  • Dirty South
  • Galleria
Vs: Kuuluuko kinky seksuaalivähemmistöön?
« Vastaus #35 : 18.03.2016, 13:19 »
Kinkyys on siinä mielessä niin yleistä etten itse tunne kuuluvani seksuaaliseen vähemmistöön kuten vaikkapa homoseksuaalit kuuluvat. Varsinkin kun olen seksuaaliselta suuntautumiseltani vielä hetero.

Vaikka joudun toki paranvalinnassa huomioimaan omat seksuaaliset mieltymykseni, kun en pelkkään vanilijasuhteeseen taivu, niin pidän erästä ystävääni huomattavasti enemmän seksuaaliseen vähemmistöön kuuluvana kuin itseäni. Tämä ystävä on seksuaaliselta suuntautumiseltaan vanilija, mutta hänellä on hyvin tarkat ulkoiset kriteerit minkälaisista naisista hän pitää. Tämä kaventaa hänen potentiaalisia kumppaneitaan todella rajusti.

bin_hki

  • Vieras
Vs: Kuuluuko kinky seksuaalivähemmistöön?
« Vastaus #36 : 18.03.2016, 22:00 »
Mutuna sanoisin, että kinky tuntuu olevan helpommin yleisön ymmärrettävissä l. hyväksyttävämpää kuin poly (En toki mitenkään vertaa niitä keskenään vaan totean vain, että tuntuu olevan melko ok olla perwå tai ainakin se hiipii ympärillä ja etenkin kulttuurissa vahvasti esiin. Polyamorisuuteen taasen suhtaudutaan aika epäilevästi.) ja bissetkin kuuluvat siihen outoon kategoriaan, joille ei riitä mikään, vähän niinkuin kytkimet. O:-)

More is more? ::)


Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Kuuluuko kinky seksuaalivähemmistöön?
« Vastaus #37 : 18.03.2016, 22:26 »
BiPolyPervo, I'm aware that I may be rare but don't give a shit, live and let live  :love:

Raduni

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 324
  • isi tässä moi
  • Galleria
Vs: Kuuluuko kinky seksuaalivähemmistöön?
« Vastaus #38 : 19.03.2016, 16:48 »
Mutuna sanoisin, että kinky tuntuu olevan helpommin yleisön ymmärrettävissä l. hyväksyttävämpää kuin poly (En toki mitenkään vertaa niitä keskenään vaan totean vain, että tuntuu olevan melko ok olla perwå tai ainakin se hiipii ympärillä ja etenkin kulttuurissa vahvasti esiin. Polyamorisuuteen taasen suhtaudutaan aika epäilevästi.) ja bissetkin kuuluvat siihen outoon kategoriaan, joille ei riitä mikään, vähän niinkuin kytkimet. O:-)

Nyt täytyy sen verran tarttua tähän, että itse ainakin ymmärrän kinkyn kattoterminä johon kuuluu kaikki sillä pervouden spektrillä, jonka toisessa päässä on joku fifty shades of karvakäsiraudat ja toisessa päässä nyt vaikkapa ulosteessa uiminen tai elävältä syödyksi tuleminen, eikä tämä kirjo nyt varmaan ainakaan ihan kokonaisuudessaan ole keksivertoihmiselle polyamorisuutta helpommin ymmärrettävissä. Jos mietitään kinkyyttä ihan vain sanana ja kokonaisilmiönä, niin se saattaa olla ihmisille toki helpommin nieltävissä kuin poly.

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Kuuluuko kinky seksuaalivähemmistöön?
« Vastaus #39 : 19.03.2016, 17:10 »
Lyhyestä virsi kaunis.

Kinky, tunnetko kuuluvasi seksuaalivähemmistöön, edustavasi vähemmistöä samalla tavalla kuin vaikka homot edustavat?

Kyllä. Minä olen aina vähemmistössä kun aletaan äänestämään...

Qurat

  • Majuri
  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 673
  • I´m really bad..
  • Galleria
Vs: Kuuluuko kinky seksuaalivähemmistöön?
« Vastaus #40 : 19.03.2016, 20:01 »
Vahemmistöä aivan varmaasti, mutta ei mielestäni sellaista vähemmistöä, mitä pitäis lippuineen kadulla mainostaa ja jotain oikeuksia ja hyväksyntä vaatimalla vaatia. Jääkön se homoille.

siela

  • Vieras
Vs: Kuuluuko kinky seksuaalivähemmistöön?
« Vastaus #41 : 07.06.2016, 18:36 »
Niin, aseksuaalisuus joskus luetaan, nykyään kaiketi enimmäkseen ei lueta, seksuaalivähemmistöksi. Ja juuri siksi että voi olla rakastunut/emotionaalisesti kiinnostunut toisesta ilman seksiä. Näin ainakin olen käsittänyt.
Sitten miten ihminen lukee itsensä vähemmistöön, ja identifioi, on tietysti kiintoisaa.

Koska voin ajatella, ja identifioitua hyvin vaikka heteroksi mutta silti harrastaa seksiä myös sen sukukupuolen kanssa johon katson itse kuuluvani. Voin myös sanoa olevan fluid, eli suuntautumiseni muuttuu tilanteen/ajan mukaan.

Lisäys: Mutta jos homo/bi/hetero ja kaiketi transsuuntautuneisuus myös on seksuaalivähemmistö, voi olla aseksuaali niin voiko kinky olla aseksuaali?


Täällä ilmoittautuu yksi kinky aseksuaali.

Itse miellän nykyisin oman aseksuaalisuuteni asiaksi, joka tekee minusta osan seksuaalivähemmistöä. Olen suuntautumiseltani (demi)romanttinen ja haluaisin jossain vaiheessa löytää itselleni kumppanin, joka olisi sujut sekä aseksuaalisuuteni että kinkyn puoleni kanssa. Ei ihan helppo temppu, kun suurimmalle osalle ihmisistä seksi on parisuhteen keskeisin yksittäinen merkitsijä - se asia joka erottaa parisuhteen ystävyyssuhteesta. Vaikka itse olenkin seksin suhteen neutraali (eli en koe vastenmielisyyttä sitä kohtaan), en myöskään pystyisi lupaamaan, että onnistuisin koskaan varsinaisesti kiinnostumaan siitä. BDSM:n viehätys on nimenomaan vallanvaihdossa ja älyllisessä kanssakäymisessä, ja seksi ei vain herätä minussa samaa mielenkiintoa.

On jotenkin häkellyttävää tiedostaa, ettei tunne vetoa muita ihmisiä kohtaan samalla tavoin kuin muu maailma ympärilläni tuntuu kokevan. En ihan rehellisesti kykene edes sanomaan, olenko lesbo-, bi-, hetero- vai panromanttinen, koska en ole koskaan ollut ihastunut kehenkään. ": D Jopa kynnys osallistua kinkytapaamisiin tuntuu korkealta, koska minulla on tunne, etten aivan kuulu joukkoon.

Hankalaa. ) :

No pain no game

  • Vieras
Vs: Kuuluuko kinky seksuaalivähemmistöön?
« Vastaus #42 : 07.06.2016, 22:53 »
No voisiko joku kertoa, mihin kinkyt kuuluvat jos ne ei kuulu vähemmistöön??? Kyse ei kuitenkaan ole ihan marginaaliporukasta. Ei eteenkään maailmanlaajuisesti. USA, Englanti ja Saksa...tulee heti mieleen. Kavereita on mainituissa valtioissa ja meno on monesti hyvinkin rajua. Vähemmistöinä he ovat kuitenkin.

Minerva

  • Vieras
Vs: Kuuluuko kinky seksuaalivähemmistöön?
« Vastaus #43 : 08.06.2016, 01:20 »
Minä en koe kuuluvani kinkyilyn takia seksuaalivähemmistöön, vaikkei valtavirta sitä juurikaan harrasta. Seksuaalivähemmistöön kuuluminen on minulle enemmän sitä ketä rakastaa tai ei rakasta, ei sitä miten tai mitä rakastaa. Mutta jos joku kokee kuuluvansa kinkyyden takia seksuaalivähemmistöön, niin antaa palaa vaan.

Fayle

  • Vieras
Vs: Kuuluuko kinky seksuaalivähemmistöön?
« Vastaus #44 : 08.06.2016, 06:13 »
Niin, aseksuaalisuus joskus luetaan, nykyään kaiketi enimmäkseen ei lueta, seksuaalivähemmistöksi. Ja juuri siksi että voi olla rakastunut/emotionaalisesti kiinnostunut toisesta ilman seksiä. Näin ainakin olen käsittänyt.
Sitten miten ihminen lukee itsensä vähemmistöön, ja identifioi, on tietysti kiintoisaa.

Lisäys: Mutta jos homo/bi/hetero ja kaiketi transsuuntautuneisuus myös on seksuaalivähemmistö, voi olla aseksuaali niin voiko kinky olla aseksuaali?

Aseksuaali kinky nro 2 ilmoittautuu.

Luen kinkyn seksuaalivähemmistöön, vaikka myönnän, että sitä on tosi vaikea määritellä. Luen myös aseksuaalit seksuaalivähemmistöksi, koska seksuaalinen viehätys puuttuu - en siksi, että seksuaalinen käyttäytyminen puuttuisi. Aseksuaalina harrastan seksiä, ja toisinaan nautinkin siitä, en vain tunne viehätystä toisiin.