Kirjoittaja Aihe: Tappelevat pervot  (Luettu 40324 kertaa)

HerraE~Horo

  • Vieras
Vs: Tappelevat pervot
« Vastaus #45 : 03.05.2017, 10:26 »
Tämä vain on väärä paikka olla erimieltä hallitsevan nonsensuksen kanssa. Täällä ei ole edes tarkoitus keskustella, vaan olla hymistellen samaa mieltä tai olla hiljaa.


Itselläni on vähän samanlainen fiilis tästä paikasta.

Ihme mielipide.
Itse olen saanut tavattoman paljon hyvistä keskusteluista. Olen ollut eri mieltä ja samaa mieltä. Ehkä olen naiivi ihmisten suhteen. En huomaa dissaamista enkä sanojen välissä olevia tunnetiloja. Tärkeää on oppia uutta, havainnoida, pitää kontakti lähellä olevista ystävistäni ja ihmetellä tätä loputtomien mahdollisuuksien maailmaa.
Keskitynkö kenties vääriin asioihin?

Ensinnäkin, omasta mielestä "lähes tuntemattomien kanssa netissä - on mahdoton oikeasti riidellä/tapella!"
Snadin kommentista jäi mieleen.. "olla samaa mieltä"...öö, mutta kenen kanssa..?! Jos sanoo näin, pitää seuraavaksi määritellä: Kuka on tuo auktoriteetti joka on oikeasssa, jota beesataan....?! ( ok, täällä on toki järjetön diktaturismi joka viimekädessä säätää lakeja ja tuomitsee, hekö..? Entä ketkä käyttäjät ovat lobanneet järjestelmän puolelleen. Kukaan ei varmasti usko että on olemassa "puolueeton elin" joka valvoisi..)
Komppaan myös LW tä ;)

E

klipklop

  • Vieras
Vs: Tappelevat pervot
« Vastaus #46 : 03.05.2017, 10:49 »
Muuan edesmenneessä itäisessä suurvallassa toimi jo aikoinaan sanomalehti, joka kertoi vain Totuuden. Siellä jos missä tiedettiin kuinka tärkeää kansalaisille on kertoa eksaktia ja ehdottoman riippumatonta tietoa! ;D

Rotten

  • Vieras
Vs: Tappelevat pervot
« Vastaus #47 : 20.05.2017, 18:49 »
Loppujenlopuksihan meillä ei ole välttämättä mitään muuta yhteistä kuin kiinnostus joihinkiin tiettyihin juttuihin seksuaalisuudessa.

Ja usein ei edes sitä. Jos et tykkää syödä koiranoksennusta niin et ole true kinky tai olet vanilja jos olet ikinä pussannut ketään hellästi. Vaikka koiranoksennus suupielissä.

mauje

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1464
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
Vs: Tappelevat pervot
« Vastaus #48 : 21.05.2017, 10:52 »
Tästä aiheesta saisi hyvän klassikkomaalauksen muunnelman...taistelevat metsot-tappelevat pervot. Koetan pitää kuvan mielessä aina jos joskus meinaa lähes ruveta jokin ärsyttämään...nauraessa on vaikea hiilestyä.

Radien

  • Vieras
Vs: Tappelevat pervot
« Vastaus #49 : 21.05.2017, 15:54 »
Tämä vain on väärä paikka olla erimieltä hallitsevan nonsensuksen kanssa. Täällä ei ole edes tarkoitus keskustella, vaan olla hymistellen samaa mieltä tai olla hiljaa.


Itselläni on vähän samanlainen fiilis tästä paikasta.

Ihme mielipide.
Itse olen saanut tavattoman paljon hyvistä keskusteluista. Olen ollut eri mieltä ja samaa mieltä. Ehkä olen naiivi ihmisten suhteen. En huomaa dissaamista enkä sanojen välissä olevia tunnetiloja. Tärkeää on oppia uutta, havainnoida, pitää kontakti lähellä olevista ystävistäni ja ihmetellä tätä loputtomien mahdollisuuksien maailmaa.
Keskitynkö kenties vääriin asioihin?

Ensinnäkin, omasta mielestä "lähes tuntemattomien kanssa netissä - on mahdoton oikeasti riidellä/tapella!"
Snadin kommentista jäi mieleen.. "olla samaa mieltä"...öö, mutta kenen kanssa..?! Jos sanoo näin, pitää seuraavaksi määritellä: Kuka on tuo auktoriteetti joka on oikeasssa, jota beesataan....?! ( ok, täällä on toki järjetön diktaturismi joka viimekädessä säätää lakeja ja tuomitsee, hekö..? Entä ketkä käyttäjät ovat lobanneet järjestelmän puolelleen. Kukaan ei varmasti usko että on olemassa "puolueeton elin" joka valvoisi..)
Komppaan myös LW tä ;)

E

Kiihkeät keskustelut, jotka menevät joskus sivuraiteille ovat vain keskusteluja. Itse ainakin käyn kiihkeitä keskusteluja ihan oikeassa elämässä täysin tunnettujen ihmisten kanssa. Se on normaalia. Tai no en tiedä onko se "perisuomalaisissa" piireissä kauhean normaalia, mutta enpä sellaisissa umpiluterilaisissa köyhyys-mökötys-piireissä liikukaan.

Tällä foorumilla minusta kuitenkin ongelmana on enemmän suora tuomitsemismeininki, jonka olemassaolosta kyllä syyttäisin enemmän ylläpitoa kuin yksittäisiä käyttäjiä. Ai niin, mutta ylläpidon toimista ei saa täällä keskustella. Olen ollut itse useammankin foorumin admin (ja kaksi niistä on ollut tätä huomattavasti suurempia) ja tiedän ihan omasta kokemuksesta, että ylläpidon linja luo viihtyisyyden ilmapiirin. Itsevalvonta tyylillä "ilmoita jos joku mielipide loukkaa sinua" ei sellaista tuo eikä se edes toimi. Jos laki ei ole tässä parin vuodella sisällä muuttunut niin ylläpidolla on myös vastuuta siitä minkälaisia viestejä täällä on. Ylläpito päättää (joko aktiivisesti tai passiivisesti) siitä minkälainen ilmapiiri foorumilla on. Se ei tietenkään koskaan sovi kaikille, mutta se sopii joillekin. Ne joille ylläpidon linja sopii viihtyvät ja heillä on mukavaa. Sitten jos ei sovi niin roikkuu foorumilla muista syistä.

mimmu_

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 573
  • tyttö.
  • Galleria
Vs: Tappelevat pervot
« Vastaus #50 : 21.05.2017, 16:11 »
On aina hyvä, jos ylläpito on olemassa. Mutta jos et itse ole kokenut baarin ylläpidon epäoikeudenmukaisuutta ja mielivaltaisuutta esim antamalla bannit henk.koht. syistä, niin sulla ei oo kokemusta "baarista" sitä vähääkään  ;D minun puolesta tällaiset ihmiset saisi lähteä ylläpidosta vaihtoon. Ja uskon että moni allekirjoittaa tämän.

latexbun

  • Vieras
Vs: Tappelevat pervot
« Vastaus #51 : 21.05.2017, 16:51 »
On aina hyvä, jos ylläpito on olemassa. Mutta jos et itse ole kokenut baarin ylläpidon epäoikeudenmukaisuutta ja mielivaltaisuutta esim antamalla bannit henk.koht. syistä, niin sulla ei oo kokemusta "baarista" sitä vähääkään  ;D minun puolesta tällaiset ihmiset saisi lähteä ylläpidosta vaihtoon. Ja uskon että moni allekirjoittaa tämän.

Kyllä. Banneja en ole saanut, en myöskään ole ollut "tarkkailussa", mutta tunnuksen poistamisella on uhattu.

Keskustelufoorumien ylläpitotehtäviin joko hakeudutaan itse, tai vaihtoehtoisesti ylläpitotehtäviin saadaan kutsu erikseen. Onko mahdollista, että ylläpitoon hakeutuvat haluavat kokea olevansa vallassa ja keskustelijoiden yläpuolella, omaa julkisivuaan vahvistaen? Hakeutuiko joku ylläpitoon muista kuin itsekkäistä syistä? Onko vapaa keskustelu ja yhteisöllisyys hautautunut oman ylläpidettävän peilikuvan alle?
« Viimeksi muokattu: 21.05.2017, 17:07 kirjoittanut bunni »

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1026
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Tappelevat pervot
« Vastaus #52 : 21.05.2017, 16:57 »
On aina hyvä, jos ylläpito on olemassa. Mutta jos et itse ole kokenut baarin ylläpidon epäoikeudenmukaisuutta ja mielivaltaisuutta esim antamalla bannit henk.koht. syistä, niin sulla ei oo kokemusta "baarista" sitä vähääkään  ;D minun puolesta tällaiset ihmiset saisi lähteä ylläpidosta vaihtoon. Ja uskon että moni allekirjoittaa tämän.

Jostain syystä oon saanut banneja muutamiin muihin foorumeihin :)
Varmaan siksi etten puhu kuin ittestäni ja harvemmin asiaa  :)
Täältä en ole vielä banneja saanut ja tuskin saankaan kun mun fetissi on heittää löylyä tulenarkoihin aiheisiin mutten lähde henkilökohtaisesti muita haukkumaan, fetissi voi tietty muuttua ja sitten moderaattorit laittaa sedän jäähylle  >:D


Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 719
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Tappelevat pervot
« Vastaus #53 : 21.05.2017, 17:48 »
Ylläpidosta valittaessa on hyvä muistaa, ettei kukaan heistä ole meille mitään velkaa. Itsekin moderoin muualla, ja ihan just niinkuin itseä huvittaa, kun kerran huvikseni sitä teen.

Ellei viihdy voi häipyä, ja perustaa vaikka itse paremman. Jos se uusi paikka toimii puhelimella säädyllisesti niin tulen luultavasti perässä.


Radien

  • Vieras
Vs: Tappelevat pervot
« Vastaus #54 : 21.05.2017, 18:02 »

Keskustelufoorumien ylläpitotehtäviin joko hakeudutaan itse, tai vaihtoehtoisesti ylläpitotehtäviin saadaan kutsu erikseen. Onko mahdollista, että ylläpitoon hakeutuvat haluavat kokea olevansa vallassa ja keskustelijoiden yläpuolella, omaa julkisivuaan vahvistaen? Hakeutuiko joku ylläpitoon muista kuin itsekkäistä syistä? Onko vapaa keskustelu ja yhteisöllisyys hautautunut oman ylläpidettävän peilikuvan alle?

Ikuisuuskeittiöpsykologiaa, jonka kohteeksi on joutunut jokaikinen admin ja mode kautta Internetin historian. Nettifoorumit eivät ole mitään demokratioita. Admineilla on laillistakin vastuuta tätä foorumista, joten heillä on myös oikeus suojella itseään - tarpeen vaatiessa vaikka poistamalla epämieluisat ihmiset foorumilta. Miksi kenenkään pitäisi uhrata vapaa-aikaansa siihen, että pitää foorumia ihmisille jotka ärsyttävät päivästä toiseen? Tavalliset käyttäjät voivat pitää taukoa, ylläpito ei. Nettifoorumin jäsenyys ei ole mikään ihmisoikeus, jonka rikkomisesta voi valittaa oikeusasiamiehelle.

submit

  • Vieras
Vs: Tappelevat pervot
« Vastaus #55 : 21.05.2017, 18:05 »
Ellei viihdy voi häipyä, ja perustaa vaikka itse paremman. Jos se uusi paikka toimii puhelimella säädyllisesti niin tulen luultavasti perässä.

Näin on. Toki helpoin vaihtoehto olisi jos ylläpito vähän virkistäisi foorumia (visuaalisestikin) ja omaa linjaansa. Itse edelleenkin tykkäisin myös toimitetusta sisällöstä, nettilehti-osio olisi kiinnostava - jos vain hyviä kirjoittajia innostuisi duuniin.

latexbun

  • Vieras
Vs: Tappelevat pervot
« Vastaus #56 : 21.05.2017, 19:45 »
Tavalliset käyttäjät voivat pitää taukoa, ylläpito ei. Nettifoorumin jäsenyys ei ole mikään ihmisoikeus, jonka rikkomisesta voi valittaa oikeusasiamiehelle.

Juuri näin. Läpinäkyvyyden puute kuitenkin on havaittavissa toisinaan ja syytä moderoinnille ei aina näytä olevan.

On myös aivan inhimillistä, että foorumilla jossa esimerkiksi tuttavasi, joka ei satu pitämään juuri sinusta, moderoi herkemmin epämiellyttäviä kirjoituksia tai jopa deitti-ilmoja, olivat ne sitten foorumin sääntöjen vastaisia, tai eivät. Jos ei miellytä, ei miellytä ja moderaattori on puhunut, ugh.

Tietenkään ei ole ok herjata toistuvasti jotakin tiettyä vähemmistöä/enemmistöä/ihmisryhmää, mutta kyllä tällä foorumilla mielestäni näkee, mitä saa sanoa, mitä taasen ei.

Tokihan tiedossa on, että tälläkin foorumilla on useampi, kuin yksi tai kaksi moderaattoria. Yhteneväisyyttä toivon kyllä näihin sääntöihin, joiden voisi kuvitella koskevan kaikkia.
« Viimeksi muokattu: 21.05.2017, 21:46 kirjoittanut bunni »

Radien

  • Vieras
Vs: Tappelevat pervot
« Vastaus #57 : 21.05.2017, 20:13 »
Se on ihan varmasti totta, että ärsyttävän IRL-tutun viestejä taatusti moderoi eri tavalla ärsyttävän random-nettityypin. Olen siitäkin ihan samaa mieltä, että ylläpidolta pitäisi löytyä sen verran selkärankaa että kykenee erottamaan IRL-maailman ärsytykset nettimaailmasta.

Minustakin täällä on sellainen ilmapiiri, että joistakin asioista saa puhua ja toisista ei. Itseäni lähinnä häiritsee se, ettei oikein näy miten se linja on muodostunut. Ehkä jossain salassa jaellaan rangaistuksia, mutta kun eivät ne näy tavallisille käyttäjille juuri koskaan. Joskus tietysti. Loukkaavia viestejä ei välttämättä poisteta. Baarillahan on ihan hyvät ja riittävän väljät säännöt, mutta noh... aika nihkeää täällä noin yleisesti silti vaikuttaa olevan.   (Ja jos nyt joku käskee mennä muualle niin olen täällä siksi, että tällä on kuitenkin jotain annettavaa).

Puris

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 320
  • Galleria
    • Fetlife
Vs: Tappelevat pervot
« Vastaus #58 : 21.05.2017, 21:15 »
Juuri sinua vainotaan ja sinuun käytetään aikaa tuhansien muiden viestien seasta.
Miksihän moderoinnin pitäisi olla läpinäkyvää? Luultavasti aiheet ei ole julkisesti käsiteltäviä ja jopa suojataan urpoilijan yksityisyyssuojaa eikä tuoda julkisesti ristiinnaulittavaksi.
Kaikkihan tietää että demokratia ei yksinkertaisesti toimi koska kansa on vaan niin tyhmää.
Mä olen seuraillut ja ollut mukana eri kinky ja bdsm foorumeilla kohta 20 vuotta ja aina tämä sama valitus jatkuu eri muodoissaan.
Bileet on paskoja ja niissä ei ole mitään kivaa.
Foorumilla ei saa sanoa mitään.
Olen sitten laiha tai lihava ei saa sanoa mitään.
Olen transu mutten saa sanoa niin.
Itsetuntoni on paska ja korjaan sitä netissä ja minut pitää hyväksyä.
Ainiin ja bileissä on rumia ihmisiä..

Puris

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 320
  • Galleria
    • Fetlife
Vs: Tappelevat pervot
« Vastaus #59 : 21.05.2017, 21:18 »
Ainiin. Nyt jos mut bannataan jätän tämän foorumin!