Kirjoittaja Aihe: Jättäkää kaappini rauhaan  (Luettu 11418 kertaa)

narritar

Vs: Jättäkää kaappini rauhaan
« Vastaus #15 : 28.01.2018, 17:22 »
Sen sijaan minua häiritsee kun jotkut ihmiset olettavat, että jos saa tietää toisen olevan kinkyn niin sen voi automaattisesti kertoa kaikille muillekin kinkyille. Ja samalla voi sitten kertoa vaniljamaailmasta tuntemastaan ihmisestä kaiken muunkin mitä tietää kuten oikean nimen ja työpaikan. Suoraan sanottuna vituttaa kun saa selville, ettei omaa yksityisyyttä ole kunnioitettu.  Etenkin kun en ole miiteissä ja bileissä käynyt vaan kertonut kinkyksi paljastuneelle vaniljatutulle olevani itsekin kinky. Ja tadaa se siitä yksityisyydestä sitten.

Näinpä. Se että kerron jollekulle jotakin, ei tarkoita että haluan kaikkien muidenkin tietävän, tuttujen tai tuntemattomien.

Sama pätee nimimerkkeihin ja oikeaan nimeen - toisille jaan oikean nimeni, mutten nikkiäni ja toiset tuntevat vain nikin kautta. Toisinaan nimimerkki (varsinkin erikoinen ja siten helposti googlailtavissa) paljastaa käyttäjästään enemmän kuin pelkkä etunimi. Musta on täysin ymmärrettävää, ettei halua nikkiään huudeltavan ympäriinsä, koska joskus saattaa olla jopa niin, että samassa pöydässäkin istuu joku, jonka en niin välittäisi tietävän minusta niitä juttuja, joista foorumeille avaudun. Ihmiset on mukavuusalueiltaan erilaisia ja sitä pitäisi kunnioittaa. Toisilla on profiilissa naamakuvat ja toiset eivät kerro edes paikkakuntaa, jossa liikkuu. Itse raottelen kaappini ovea milli kerrallaan kyllästyttyäni olemaan yksinäinen ja paranoidinen, mutta se on helpottanut paljon kun sen kaapin raottumista on saanut hallita ihan itse.

Mistä sitten voi tietää, mitä nimeä toinen haluaa itsestään käytettävän? Kysymällä. Lipsahduksia tietty sattuu, mutta jos asiasta huomautetaan niin sen pitäisi olla ok ilman tenttailuja et miks näin, ihan tyhmää.

DareDoll

  • Vieras
Vs: Jättäkää kaappini rauhaan
« Vastaus #16 : 28.01.2018, 17:25 »
Kannattaa kertoa se varmaan heti kättelyssä (tai miittikutsussa), miksi haluaa itseään kutsuttavan.
Tuskin nyt kaikki samassa miitissä olevat tietää kaikkien oikeita etunimiä, ja itse en ainakaan toivo että oikeaa nimeäni käytetään kinkymiiteissä. Dolli saattaa kuulostaa vähän oudolta, mutta mielestäni sitä voi ihan huoletta käyttää, myös Starbucksilla  :P

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Jättäkää kaappini rauhaan
« Vastaus #17 : 28.01.2018, 17:48 »
Pahimpia mokia erään ihmisen puolelta, olin menossa tapaamaan toista Dominoivaa kauppakeskuksen ravintolaan.
Pitkällä käytävällä joka vilisi ihmisiä tämä ihminen viittoili kauempaa ja huusi kovalla äänellä. Hei vippi, lady whip tänne päin.

Sama ihminen edesmenneen mieheni kuullen kutsui minua whipiksi. (mies ei tiennyt kinkytaipumuksistani)

Pikkuisen olen näiden tapausten takia tullut ns allergiseksi nikkipaljastuksille.

Jos jossain yleisellä paikalla näen tutun kinky-ihmisen, tyydyn ehkä kevyesti vain nyökkäämään tunnistamisen merkiksi.
Nimet ja nikit eivät onneksi jää mieleen. Eikä se ole loukkaus jos keskustelun aikana ei kutsu keskustelukumppania nimeltä. Sitä ei vain muista.

UW

  • Vieras
Vs: Jättäkää kaappini rauhaan
« Vastaus #18 : 28.01.2018, 17:49 »
Kai se yleiseen pelisllmään kulminoituu(joskus sitä itseltäkin puuttunut).
Standardeja on edelleen hyvin erilaisia. Joku kasvoilta tuttu kinky katselee muualle jos moikkaat kaupungilla, vaikka menee omalla logiikalla pieneksi hätävarjelun liioitteluksi. Tulee kyllä muutama kerta mieleen kun olin hyvin toisenlaisessa seurueessa ja joku skeneläinen tullut tarinoimaan. Aina ovat hyvin käyttäytyneet, mutta kai siinä pieni kuumotus tulee, ettei kukaan mainitse mitään ylimääräistä. Ainakin kerran kinkyt olivat silleen asiallisen rohkeasti pukeutuneita. Tuttavat kysyivät myöhemmin. ”Aaa sinun ystäviäsi?”
”Joo ollaan samassa shakki-kerhossa.”  :P

Yritän olla kunnioittava kaikkien yksityisyyttä kohtaan, itselle ei ole sikäli kovin suurta merkitystä millä nimellä kutsutaan. Ja Loppupeleissä muut ihmiset ajattelevat meitä huomattavasti vähemmän kuin luulemme

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2611
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Jättäkää kaappini rauhaan
« Vastaus #19 : 28.01.2018, 18:14 »
Pelisilmää. Ei se oikeasti paljon enempää vaadi.

Kaupungilla ei tarvitse huudella nimimerkillä. Samoin, jos on selvästi seurassa, jotka eivät pyöri skenessä. Tosin tässä tapauksessa ei välttämättä tarvitse tulla lainkaan luomaan mitään kontaktia, jos ei olla oikeasti kavereita. Saati nyt ainakaan tulla puhumaan mitään skenejuttuja (on tapahtunut, vieläkin ärsyttää).

Se, että jutellaan miitissä/bileissä, ei ole mikään oikeutus tunkea seuraan, jos olen kaupungilla satunnaisen ihmisen kanssa. Kavereille, niille oikeille sellaisille joille jaan elämääni noin muutenkin on toki eri säännöt. Niitten kanssa ollaan muutenkin enempi etunimipohjalla ja nähdään luultavasti muutenkin kuin kerran puoleen vuoteen bileissä.

Itse pyörin sekä etunimellä, että nimimerkillä miiteissä. Eri ihmisille ja eri miiteissä vähän eri tavalla. En mä siitä pahastu, vaikka joku etunimellä sattuu mainitsemaan. Asuinpaikka, sukunimi ja etenkin se työpaikka taas on semmosia asioita mitä en mielelläni yleisesti tahdo huudeltavan muitten toimesta, vaikka nuokaan mitään valtion salaisuuksia ole ollut vuosikausiin.

Miitissä on toki vähän vaikeaa, jos ei saa esim. nimimerkillä puhutella. Suurin osa kuitenkin on nimimerkillä liikenteessä eikä etunimellä.
Kuuluu mun mielestä ihan toisen yksityisyyden kunnioittamiseen se, että duunipaikkaa ei esim. huudella jokaiselle. Mä ainakin valikoin ne ihmiset kelle moisen tiedon haluan kertoa, eikä se kuulu koko pervoskenelle.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Jättäkää kaappini rauhaan
« Vastaus #20 : 28.01.2018, 19:54 »
Muutamassa miitissä on harmittanut se että joku esittelee itsensä pelkällä oikealla etunimellään ja jättää fooruminickinsä kertomatta eikä suostu sitä paljastamaan. Sehän on kuitenkin nettifoorumimiittien pääasiallinen idea että tavataan foorumilta tuttuja tyyppejä.

LadyHera

  • Vieras
Vs: Jättäkää kaappini rauhaan
« Vastaus #21 : 28.01.2018, 20:16 »
Minä ymmärrän hyvin pointit, mutta en tajua, miksi jotain ihmistä pitää huudella viereisestä pöydästä? Saati kauppakeskuksessa. Eikö vaan voi talsia sen ihmisen luo kenelle on asiaa ja keskustella normiääneen? Eli jos on asiaa, tule luokseni, älä huutele viiden metrin tai 20 metrin päästä. Eikö toi voisi olla kaikin tavoin kohtelias tapa? Henkilökohtaisesti en halua kenenkään kinkyn tai vaniljan huutelevan kaukaa yhtään mitään.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Jättäkää kaappini rauhaan
« Vastaus #22 : 28.01.2018, 20:22 »
"HEI MEGAKULLI68, OTATSÄ BISSEN?"



-Elävän elämän esimerkkitilanne jonkun pilluchatin kapakkamiitistä vuodelta X.

 ;D


*edit*

Nikki muutettu asianomaisten suojelemiseksi.


momoi36

  • Vieras
Vs: Jättäkää kaappini rauhaan
« Vastaus #23 : 28.01.2018, 21:01 »
Jeps kimppaan edellisten kans, itse suosin nikkiä. Sitten toki etunimen paljastan kun kavereiksi aletaan tai panemaan, mutta bileissä voi snoukaksi siellä kauppakeskuksessa sitten moikataan vaan ja jatketaan matkaa. Kaikille keiden kanssa oon tekemisissä oon kyllä oman kaappitilanteeni ja syyt siihen kertonut ja aivan hyvin on mennyt.

Another-rope

Vs: Jättäkää kaappini rauhaan
« Vastaus #24 : 28.01.2018, 22:23 »
Itse olen kertaalleen paljastanut itseni toiselle henkilölle tarkoittamattani, käyttämällä samaa nickiä kahdessa eri palvelussa. Olin tutustumassa uuteen ihmiseen, johon olin törmännyt netissä ja toisella tapaamiskerralla tuli puskista toteamus, että hän ei sitten ole polyamorinen, asia jonka olen maininnut suoraan deittisivuston profiilissa. Omalta osaltani livenä tulee käytettyä ihan etunimeä. Nikki taas ei oikein taivu luontevasti nimeksi (saa toki ehdottaa, jos tulee mieleen joku hyvä kutsumanimi).

Noin muuten, "moi" toimii hyvin tervehdyksenä. Jos tapaan kinky-piirien ulkoa tutun henkilön, saatan kysyä häneltä "mitä nimeä sä käytätkään" tms., tai ottaa mallia siitä, mitä nimeä muut kinkyt käyttävät. Jos jostain syystä haluan ehdottomasti jutella tutun kinkyn kanssa kauppakeskuksessa tms., enkä aiemmin ole hänen kanssaan sosialisoinut skenen ulkopuolella, pyrin lähestymään niin, että hän ehtii huomata minut etukäteen, sekä otan katsekontaktia. Näin on esimerkiksi mahdollisuus kääntää selkä, ottaa puhelin korvalle, selata twitteriä tai mitä vain, joka ei kutsu lähestymään. Toisaalta, todennäköisesti laittaisin vain viestiä foorumin kautta. Itsellä ainakin puhelin kuitenkin ilmoittaa, kun tulee sähköposti-ilmoitus uudesta viestistä.

Ewwu

Vs: Jättäkää kaappini rauhaan
« Vastaus #25 : 28.01.2018, 23:50 »
Ite työssäni törmään satunnaisesti täältä tuttuihin ihmisiin ja aina varovasti katson osoittaako toinen tuntevansa ja jos tarvitsee kysyä jotain skeneen liittyvää kuten "tuutkos lauantaina bileisiin" niin ilmaisen asian esim "mites viikonloppu" tai "tuutko lauantaina" ja jos täytyy jollekin selittää kukas toi tyyppi oli niin sanon että meillä on yhteisiä tuttuja. Itse en kauhean tiukasti ole kaapissa, mutta moni muu on. Tosin tuleehan sitä välillä möläyteltyä, niin käy kaikilla joskus.

Kuitenkin jos ilmestyy kinkytapahtumaan paikkaan missä vaniljoita niin siinä on tietty riski ja sen ottaa sillon kun ilmestyy paikalle. Tahdikkuutta silti voisi toivoa jokaiselta :)

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 724
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: Jättäkää kaappini rauhaan
« Vastaus #26 : 29.01.2018, 00:00 »
Yleisellä tasolla olen samaa mieltä narritaren ja DareDollin kanssa.

Kutsumaetiketti vaatisi sitä, että vallitsee jokin konsensus hyväksi todetusta tavasta. Kuten tästäkin ketjusta huomaa, useat kirjoittajat ovat toistensa kanssa päinvastaista mieltä. Se, missä mielipiteet yhtyvät, on toisen yksityisyyden kunnioittaminen.

Harva meistä on kuitenkin ajatusten lukija, minkä vuoksi hihattoman omaehtoinen kertominen kutsumatoivestaan on tervetullut asia.

Itse olen miitteissä Deemies, mikä on onnekseni baaritiskin jonossa arvokkaamman kuuloinen kuin Deenainen. (On toki makuasia kuulostaako Deedeenainen vielä arvokkaammalta  ;D ) Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että mikä toimii verkossa ei välttämättä toimi kasvotusten. Siksi minua saa kutsua livenä Andyksi.

Kun toive on ilmaistu, niin muiden on helpompi pyrkiä sitä kunnioittamaan, eikö niin? Toisten ajatusten lukeminen on jo vaikeampi juttu.

femalefeline

  • Vieras
Vs: Jättäkää kaappini rauhaan
« Vastaus #27 : 29.01.2018, 10:17 »
Minulla on niin mielettömän huono nimimuisti että ihan sama onko esittäytynyt omalla nimellä tai nikillä niin en todennäköisesti käytä kumpaakaan. Joidenkin nimet tarttuu, johtuen esim. siitä että olen jo tavannut tarpeeksi monta kertaa, tai sitten on joku tietty asia joka saa muistamaan. Tuoksu, vibat, luotu kontakti, tietty piirre tai pukeutuminen. Muistan kyllä tapaamani ihmiset, mutta noi nimet tarttuu vasta kun ihminen on jotenkin tehnyt vaikutuksen.

Minä tulin kaapista eroni myötä ja olen suht avoimesti sekä nikillä että nimellä liikenteessä. Kinkytapaamisissa varmaan reagoin "feline" kutsuun herkemmin kuin Kataan, koska se kuitenkin ollut pidempään ja enemmän käytössä näissä piireissä, mutta molempia saa käyttää. Kaikkien tilanteita ja toivomuksia tämän joillekin erittäin tärkeän asian suhteen olisi minusta hyvä pyrkiä kunnioittamaan siinä missä muistaa ja pystyy. Toivon ja uskon kuitenkin ettei kukaan tahallaan ja vittuillakseen töppäile näiden asioiden suhteen, mutta hyvä ottaa asia puheeksi.

Hienovaraisuus ja tahdikkuus ja yleensäkin kyky arvioida tilanteita kun vaan tuppaa unohtumaan tai muuttamaan muotoaan sitä mukaa kuin taso tuopissa laskee.

*edit* hoono soome , måste väl börja ta finskakurser, prkle
« Viimeksi muokattu: 29.01.2018, 16:26 kirjoittanut femalefeline »

Lily

Vs: Jättäkää kaappini rauhaan
« Vastaus #28 : 29.01.2018, 12:06 »
Mua saa bileissä ja miiteissä ja kadullakin kutsua oikealla nimellä tai voi kutsua myös Lilyks, mua saa kutsuu myös rehtoriks >:D

NeitiM

  • Vieras
Vs: Jättäkää kaappini rauhaan
« Vastaus #29 : 29.01.2018, 12:21 »
Olen esitellyt itseni nimeltä ja yleensä saan vastaukseksi nimen tai nimimerkin, mutta pyytäneet joko käyttämään nimeä tai nimimerkkiä. Nimimerkkiä silloin, kun "kaikki kutsuu mua sillä"... Hmm. Todella harmillista, ettei pyyntöäsi ymmärretä. Tiedän miltä tuntuu se pelko, kun joku väärä ihminen kuulee ja alkaa kelamaan asioita..