Kirjoittaja Aihe: Fifty Shades of Grey  (Luettu 31956 kertaa)

windmillsw

  • Vieras

windmillsw

  • Vieras
Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #16 : 29.12.2014, 15:52 »
Suosittelisin kyllä ottamaan ensin Finnkinon kannan tähän asiaan, elokuvateattereissa kun on kuitenkin lapsiakin. Käytöstavat sitten mukaan eikä sillä mentaliteetillä, että shokeerataan muita ihmisiä.. mutta meikä kyllä skippaa tän ihan suosiolla.

Varmasti otettava huomioon monta asiaa mm.
Mikä Finnkinon teatteri kyseessä
Mikä kellonaika

Ja vaikka ajatus "shokeeraamisesta" herättää varmasti paljon ristiriitaisia tunteita puolesta ja vastaan, on ajatus mielestäni hyvä jo vihdoin vuonna 2015 herättää keskustelua myös kinkyydestä.
Sillä on moninaiset kasvot ja en usko asian olevan kovinkaan harvinaista (loppujenlopulta)... Ja lapsillekaan mitenkään ihmeellistä katsottavaa... heille monet asiat ovat kuitenkin aika normaalia - aikuisille ei niinkään.
Päivänvaloon keksustelua asiasta on mielestäni enemmänkuin tervetullutta.
Onpa keino sitten tämä tai muu.
Olen varmasti jäävi sanomaan että onko tämä se oikea tapa, mutta keväällä ainakin aion nostaa asian julkisuuteen.

submit

  • Vieras
Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #17 : 29.12.2014, 16:51 »
Käytöstavat sitten mukaan eikä sillä mentaliteetillä, että shokeerataan muita ihmisiä..
Tämän luulisi olevan itsestäänselvyys. En kyl itsekään haluais seurata/kuunnella elokuvaan kuulumattomia session ääniä tms. leffassa - vaikka sitten sattuisikin olemaan tylsä :D

windmillsw

  • Vieras
Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #18 : 29.12.2014, 16:52 »
Miten jos olis jos....

Olisiko jollain itään kontakteja Finnkinoon?
Jos vaikka ihan virallisesti saisi kutsun ensi-itaan (tai jopa siihen esinäytökseen??).....kun on pukeutunut tai edes esiintyy asiankuuluvasti :)

Voisi jopa toimia hyvänä mainoksena jopa Finnkinolle jos tuo ylittäisi edes jonkun uutiskynnyksen.

Minä olen paljon tekemisisssä leffa-festari-projektien kimpussa kyllä, mutta en suoraan Finnkinoon.
Ja tiedän, että tähän aikaan lähestyminen on ensinnäkin jo aivan liian myöhäistä.
Ja asustetut kohderyhmät suunnataan "tällaisen aiheen kyseessä ollessa" siihen esi-ensi-iltaan.
Olisi pitänyt toimia jo puoli vuotta sitten, vähintäänkin.
En ole siis tässä asiassa yhdyshenkilö.

Oma ajatukseni on kinkyyden "julkisesti" esille tuomisessa ajatus, että tapahtumat, esitykset, näytökset, videot yms. tehdään ja toteutetaan ( = minä koordinoin näin kevät/kesä projektini) kyseisestä asiasta kiinnostuneelle kohdeyleisölle ja ehkä ohjaajille yms.
Ei "ohikulkevalle ja sitä vahingossa näkevälle" yleisölle.

Mutta mukana olen innolla ja kohtuudella.
« Viimeksi muokattu: 29.12.2014, 17:13 kirjoittanut windmillsw »

Normandie

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1528
  • Metamorfosis
  • Galleria
Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #19 : 29.12.2014, 17:31 »
Laitan tänään Finnkinon myyntijohtajalle sähköpostitse muutamia kysymyksiä tästä asiasta, mm. tuosta vaatetuspuolesta.

Jokaisen elokuvan, joka on kultti jo ensi-illassaan tai josta tulee sellainen, niin niiden näytöksissä on aina aiheeseen pukeutuneita faneja (Hobbitit, Harry Potterit ja mitä niitä kaikkia nyt onkaan) eli kyllä elokuvamaailma on monenlaista pukeutujaa nähnyt. Itse ajattelin, että tuo pukeutuminen olisi sellaista semikinkyä eli ei tietenkään rinnat tai takamukset paljaana, tai mitään tappeja persauksissa (näkyvästi). Paljasta ihoa, pantaa, piiskoja ja kaikkea sellaista kyllä. Aikuisten ihmisten on tietenkin myös osattava käyttäytyä enkä osaa kuvitellakaan, että joku elokuvanäytöksessä alkaisi sessioimaan.

windiskö se kirjoitti aikataulusta, että voi olla jo liian myöhäistä tämän leffan kanssa (tähänkö windis viittasit?) ja hän voi hyvinkin olla oikeassa. Kysyn kuitenkin, siinähän tämä asia selviää.

Jos tuo vaatetuspuoli saa kiellon eli että pitäisi mennä normivaatteissa, niin silloin minun mielestäni tästä asiasta katoaa se pointti. Silloin en ole kiinnostunut tekemään (oleettaakseni) isoa työtä niitä lippuja ensi-iltaan saadakseni ja vetäydyn tästä pois. Tuolloin minulle on samantekevää, jos menen katsomaan elokuvan jonkun vaniljaystäväni kanssa tai itsekseni.

Ilmoittelen tässä ketjussa heti, kun/jos tuo myyntijohtaja minulle jotakin vastaa :popcorn: :popcorn:


windmillsw

  • Vieras
Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #20 : 29.12.2014, 17:46 »
Normandie:
windiskö se kirjoitti aikataulusta, että voi olla jo liian myöhäistä tämän leffan kanssa (tähänkö windis viittasit?) ja hän voi hyvinkin olla oikeassa. Kysyn kuitenkin, siinähän tämä asia selviää.
Normandie

Pikaisesti koitin kertoa:
Ennakko ensi-iltoihin kutsutaan yleensä kyseistä aihetta silmää tekevää väkeä.
Eli saattaisimme olla, vaikkemme kaikki ehkä julkkiksia olekaan.
Mutta tosiaan me olisimme VIP-vieraita, jos ja kun...
Ja nimenomaan ennakkonäytöksessä, joka on suljetulle sisäpiirille.
Mutta olemme auttamattomasti myöhässä tähän.
(nyt tiedän, että meiltä baarista löytyy halukkuutta... eli saan sormeni kehiin kyllä jatkoa ajatellen, jos/kun/koska saan tietoa tulevista "projekteista")

Ja Ensi-iltaan
Saaatamme sopia yleisön sekaan...
Mm. Burleski-elokuvissa ovat yleensä kutsuvieraina kyseisen maan edustajat... mutta oikeasti "tieto meistä" olisi pitänyt mennä jo kauan sitten.
Kontaktit ja suhteet ovat näissäkin tärkeässä roolissa - eli luottamus.

Katsotaan mitä sinulle vastataan.
En usko, että kieltoa pukeutumiseen tulee, mutta provokaatiota yms voidaan epäillä (siksi ennakot yms kontaktit ovat oikeasti välttämättömyys Suomessa).

Normandie

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1528
  • Metamorfosis
  • Galleria
Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #21 : 29.12.2014, 17:51 »
windis, noin se varmasti juuri menee kuten kirjoitat...sinulla tietoa.  :(

Harmi, kun tämä ajatus tuli näin myöhään, mutta hyvä kun kumminkin tuli. Siitä kiitokset jenille  :) Jos tämä nyt sitten menee ns. puihin, niin sitten menee, ei se kenenkään maailmaa kaatane, mutta kuten kirjoitit, niin jatkoa ajatellen.... :love:

hiz

  • Vieras
Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #22 : 29.12.2014, 18:14 »
hauska idea, kirjaa en ole lukenut enkä taida jaksaa yrittääkään mutta tuo jippo voisi olla kiva :)

Jos haluaa mennä mainostamaan olevansa kinky sellaisen leffan yhteyteen jossa melko todennäköisesti (ainakin kirjan mukaan) kinkyt esitellään hieman rikkinäisinä ihmisinä joita pitäisi korjata, niin kannattaisi ehkä ainakin lukea sen kirjan ensin että voi arvioida haluaako tuohon samaistua. (Ei diaNalle erityisesti kohdistettu kommentti vaan noin yleensä). Kinkyintä mitä siinä kirjassa on on peitetyt silmät, säännöt, silkkihuivikahleet ja kevyttä piiskausta. Loput on ihan vaan harlekiiniromaaniseksiä.

Mitään fetissi tai kinkypukeutumista siinä ei minun muistaakseni ole. Herra Gray (elokuvan melkein ainoa kinky) pukeutuu bisnespukuun ja solmioon. Päähenkilö ei näköjään itse ole kovinkaan kinky mutta on 'tutkinut' aihetta käymällä kerran katsomassa D/s-sessiontia jonkun D:n koti-dungeonissa.
http://www.vanityfair.com/vf-hollywood/2014/12/fifty-shades-of-grey-jamie-dornan-research

Itse aion kyllä kai katsoa sen leffan jossain vaiheessa, mutta jos päähenkilö ei oikeasti ole D niin ei oikein innosta.

Tuo kommentti "propseina" toimimisesta on varmaan validi, voi olla että ensi-illan/ennakkonäytöksen järjestäjät haluaisivat jotain sopivasti teemaan pukeutuneita henkilöitä koristeiksi, ei ehkä saliin kuitenkaan mukaan. Leffan näkeminen siis jäisi todnäk väliin.. Jos itse järjestäisin (en järjestä :) ) ennakkonäytöstapahtuman niin voisin ajatella alkudrinksujen sivuohjelmaksi jotain riipustusbondagea tai kevyttä bilepiiskausta (ei liikaa paljasta pintaa). Mutta silloin tilaisin ne esiintyjät jotain muuta kautta kun tuntemattoman sähköpostin perusteella. Sitäpaitsi kinkyvehkeitä saa mistä tahansa naamiaiskaupasta, joten ei tarvitsisi kun tilata jotain nättejä malleja mallitoimistosta ja antaa heille jotkut sopivat vaatteet. Silloin ei olisi riskiä että mopo karkaa käsistä. En tosin tiedä aiheesta sen enempää, kunhan huvikseni oletan. Kiinnostavaa seurata mitä finnkino vastaavat :)

windmillsw

  • Vieras
Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #23 : 29.12.2014, 18:42 »
hauska idea, kirjaa en ole lukenut enkä taida jaksaa yrittääkään mutta tuo jippo voisi olla kiva :)
Mitään fetissi tai kinkypukeutumista siinä ei minun muistaakseni ole. Herra Gray (elokuvan melkein ainoa kinky) pukeutuu bisnespukuun ja solmioon. Päähenkilö ei näköjään itse ole kovinkaan kinky mutta on 'tutkinut' aihetta käymällä kerran katsomassa D/s-sessiontia jonkun D:n koti-dungeonissa.
http://www.vanityfair.com/vf-hollywood/2014/12/fifty-shades-of-grey-jamie-dornan-research

Itse aion kyllä kai katsoa sen leffan jossain vaiheessa, mutta jos päähenkilö ei oikeasti ole D niin ei oikein innosta.


Niin.
Ovatko näyttelijät näyttelijöitä vaiko aitoja itsejään!?
Tuskin koskaan aitoja itsejään!!!!! hylkäisikö kaikki leffat sen takia...
Ehkä "meillä" on ilo tulevaisuudessa tehdä aitoja leffoja!!!
Tämä olisi esimerkiksi yksi tavoitteeni.
Voinen avata siitä keskustelun toisaalla...

pikkusisko

Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #24 : 29.12.2014, 18:51 »
Lainaus käyttäjältä: hiz
Jos haluaa mennä mainostamaan olevansa kinky sellaisen leffan yhteyteen jossa melko todennäköisesti (ainakin kirjan mukaan) kinkyt esitellään hieman rikkinäisinä ihmisinä joita pitäisi korjata, niin kannattaisi ehkä ainakin lukea sen kirjan ensin että voi arvioida haluaako tuohon samaistua. (Ei diaNalle erityisesti kohdistettu kommentti vaan noin yleensä). Kinkyintä mitä siinä kirjassa on on peitetyt silmät, säännöt, silkkihuivikahleet ja kevyttä piiskausta. Loput on ihan vaan harlekiiniromaaniseksiä.

Sarjan ensimmäisen osan lukeneena olen yhtä mieltä siitä, ettei missään nimessä kannatakaan mennä paikalle "mäki oon tollanen!" -periaatteella. Tokihan leffa voi jymy-yllättää ja esittää asiat aivan toisesta perspektiivistä kuin kirja, mutta rohkenen vahvasti epäillä. Minun nähdäkseni tässä ei kuitenkaan ollut ideana mennä itse elokuvaa tai softcorekinkyilyä ilmiönä kannattamaan sen enempää kuin tuomitsemaankaan.

Tällainen tempaus olisi ainakin minun mielestäni oiva ja hauska konsti tehdä näkyväksi sitä, että on täysin oikeutetusti olemassa ihmisiä, joille kyseisen elokuvankin nyt esille nostama aihepiiri on tärkeä. Se, tekeekö kirjasarja tai tämä filmatisointi sille oikeutta, on asia erikseen. Asia, joka monia meistä taatusti kuitenkin kovasti kiinnostaa, joten miksipä ei mennä yhdessä koossa sitä silmä kovana katsastamaan :)

Misskoo

  • Vieras
Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #25 : 29.12.2014, 18:53 »
hauska idea, kirjaa en ole lukenut enkä taida jaksaa yrittääkään mutta tuo jippo voisi olla kiva :)
Mitään fetissi tai kinkypukeutumista siinä ei minun muistaakseni ole. Herra Gray (elokuvan melkein ainoa kinky) pukeutuu bisnespukuun ja solmioon. Päähenkilö ei näköjään itse ole kovinkaan kinky mutta on 'tutkinut' aihetta käymällä kerran katsomassa D/s-sessiontia jonkun D:n koti-dungeonissa.
http://www.vanityfair.com/vf-hollywood/2014/12/fifty-shades-of-grey-jamie-dornan-research

Itse aion kyllä kai katsoa sen leffan jossain vaiheessa, mutta jos päähenkilö ei oikeasti ole D niin ei oikein innosta.


Niin.
Ovatko näyttelijät näyttelijöitä vaiko aitoja itsejään!?
Tuskin koskaan aitoja itsejään!!!!! hylkäisikö kaikki leffat sen takia...
Ehkä "meillä" on ilo tulevaisuudessa tehdä aitoja leffoja!!!
Tämä olisi esimerkiksi yksi tavoitteeni.
Voinen avata siitä keskustelun toisaalla...

Ei ole näyttelijät muita kuin näyttelijöitä. Se joka esittää hra Greyta jopa sanoi että hän joutui peseytymään s/m kohtauksen jälkeen ennenkuin voi koskettaa perhettään.. linkitin aiheen jo päiviä sitten toisee topikkiin.

windmillsw

  • Vieras
Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #26 : 29.12.2014, 18:54 »

Tällainen tempaus olisi ainakin minun mielestäni oiva ja hauska konsti tehdä näkyväksi sitä, että on täysin oikeutetusti olemassa ihmisiä, joille kyseisen elokuvankin nyt esille nostama aihepiiri on tärkeä. Se, tekeekö kirjasarja tai tämä filmatisointi sille oikeutta, on asia erikseen. Asia, joka monia meistä taatusti kuitenkin kovasti kiinnostaa, joten miksipä ei mennä yhdessä koossa sitä silmä kovana katsastamaan :)
NÄIN AJATTELEN MINÄKIN.

windmillsw

  • Vieras
Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #27 : 29.12.2014, 18:56 »
...eli tarvitaan oikeita näytteijöitä uusiin leffoihin...
 :biker: :shoot:

Normandie

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1528
  • Metamorfosis
  • Galleria
Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #28 : 29.12.2014, 19:14 »
Noh, taitaisipa jäädä suurin osa maailman elokuvista tekemättä, jos kaikkien näytteljöiden pitäisi olla live elämässään juuri sitä samaa, kuin mitä työssään näyttelijänä tekee. Mitenkähän se lienee tuon Titanicin kanssa....siinä kuoli noin 1500 ihmistä eli aikamoinen itsemurhaajamäärä olisi pitänyt tuonkin kuvauksiin saada itsensä hukuttamaan...

Kyse on nyt kuitenkin elokuvasta, ei mistään elämää suuremmasta asiasta. Aihepiiiri kuitenkin sellainen, joka ainakin minua tietystä syystä kovastikin kiinnostaa. Tuo pointti tuossa, eli kinky ihminen olisi seksuaalisena olentona rikkinäinen ihminen, tuomittava ja jotakin sellaista. Minä en ajattele noin, joku toinen voi ajatella ja se on hänen ongelmansa. Emmehän me enää ole tautiluokituksessakaan ja aina on noita ihmisiä, joiden mukaan joku on rikkinäinen, korjattava.

Sinänsä mielenkiintoista, että joku täällä "vaatii" pääosan esittäjän olevan oikea Dom ja kuitenkin palkkaisi "omaan näytökseensä" mallitoimiston malleja esiintymään. Jep.

En sinänsä ymmärrä, että mistä tämä esiintyminen on tähän tullut? Kuka on menossa esiintymään? Ei siellä ole tarkoitus piiskata, sitoa tai sessioida. Elokuvan katsomisestahan tässä on kyse. Ei mistään muusta. Sitäpaitsi, olemme asian kanssa kumminkin jo myöhässä, eli ei mitään huolta, kaikki hyvin....


Misskoo

  • Vieras
Vs: Fifty Shades of Grey
« Vastaus #29 : 29.12.2014, 19:30 »
En sinänsä ymmärrä, että mistä tämä esiintyminen on tähän tullut? Kuka on menossa esiintymään? Ei siellä ole tarkoitus piiskata, sitoa tai sessioida. Elokuvan katsomisestahan tässä on kyse. Ei mistään muusta. Sitäpaitsi, olemme asian kanssa kumminkin jo myöhässä, eli ei mitään huolta, kaikki hyvin....

En nyt haluaisi sanoa, mutta sanonpa kuitenkin :D että epäilen vahvasti, että eräillä lähtisi show off -meno yli äyräiden ja osa häpeäisi sitten sitä menoa. Mun luotto ainakin siihen, ettei lähtisi överiksi on puhdas nolla ja siksi en haluaisikaan olla mukana.