Kirjoittaja Aihe: Hiljaista? Shhh...  (Luettu 26084 kertaa)

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 722
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #60 : 26.11.2018, 20:44 »
Nykyisin tuntuu keskustelut painottuvan lg/dd ja D/s puolelle kaikista eniten.

Pikkuisilla on pari aktiivista ketjua D/s-alueella, ja sitten on kaksi muuta ketjua joissa on puhuttu tässä kuussa.

Kahlitsija

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 367
  • Dominoiva sadisti. Utelias perverssi.
  • Galleria
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #61 : 26.11.2018, 21:11 »
vila, älä minua lynkkaa väärän sanavalinnan takia. Jonkin sortin 24/7 suhteessa elän itsekin, en ole nyt se vihollinen.

Omasta mielestäni oma suljettu keskustelualue olisi vähän yliampuvaa, koska kuten ketjussa jo mainittiin, ei sitä muillakaan aiheilla erikseen ole. Parempi varmaan olisi ihan tavallisten 24/7 aiheisten ketjujen aktivointi ja se, ettei kukaan tulisi sinne turhaan inisemään, vaan ihmiset osaisivat käyttäytyä. Tällä tavoin siitä ei tule sisäsiittoista temmellyskenttää vain "oikein kinkyileville", vaan kaikilla, jotka aiheen omakseen kokevat on mahdollisuus osallistua keskusteluun ja uusilla on mahdollisuus kysyä asioista.

Lily

Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #62 : 26.11.2018, 21:50 »
Tästä tuli viikon puheen aihe, viimekin viikon puheenaihe oli itseni aloittama ::) vaatiiko  tämä paljon? No ei >:D
Mutta olenko mä ylpeä? Totta helvetissä olen >:D
Nyt minusta vihdoin tuntuu että olen saavuttanut elämässä jotain merkityksellistä O:-)

viaton

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 369
  • pikkuvikainen
  • Galleria
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #63 : 27.11.2018, 07:09 »
vila, älä minua lynkkaa väärän sanavalinnan takia. Jonkin sortin 24/7 suhteessa elän itsekin, en ole nyt se vihollinen.

Omasta mielestäni oma suljettu keskustelualue olisi vähän yliampuvaa, koska kuten ketjussa jo mainittiin, ei sitä muillakaan aiheilla erikseen ole. Parempi varmaan olisi ihan tavallisten 24/7 aiheisten ketjujen aktivointi ja se, ettei kukaan tulisi sinne turhaan inisemään, vaan ihmiset osaisivat käyttäytyä. Tällä tavoin siitä ei tule sisäsiittoista temmellyskenttää vain "oikein kinkyileville", vaan kaikilla, jotka aiheen omakseen kokevat on mahdollisuus osallistua keskusteluun ja uusilla on mahdollisuus kysyä asioista.
Hei,

Vastaan nyt tähän, vaikka osoititkin ekan kommenttisi vilalle. Tarkoitukseni ei ole vähätellä teidän suhdettanne, mutta tässä tulee vähän olo, että keskustellaan täysin eri kaliiberin asioista. 24/7-suhteet pitävät sisällään todella pitkällekin vietyjä suhteita ja sen takia monet kai käyttävätkin lisäksi muita termejä kuvaamaan suhdettaan. Arvelen, että monet, jotka täällä ovat kaivanneet 24/7:lle omaa aluettaan, puhuvat suhteista, joissa D:llä on valta puuttua subin kaikkiin elämän osa-alueisiin. Paljon, paljon pidemmälle kuin vain niihin kivoihin, kiihottaviin juttuihin.

Valaisen vähän yleiseltä tasolta katseltuna noita erilaisia ilmiöitä, joista itseäni kiinnostaisi keskustella.
  • Subin oikeus päättää omista raha-asioistaan. Jotkut menevät niinkin pitkälle, että s:n kaikki omaisuus siirretään D:n nimiin
  • Internal enslavement. Monet s:t kokevat olevansa omaisuutta, eivätkä koe olevansa kykeneviä päättämään suhdettaan, vaikka haluaisivatkin
  • D:n valta subin yli silloin, kun s on eri mieltä asiasta. Mielipiteensä saa kyllä aina ilmaista, mutta s alistuu D:n päätöksiin, vaikkei näistä pitäisikään. Tämä koskee myös työpaikkaa, muita ihmissuhteita, ajankäyttöä jne

Kyllähän noista kai joten kuten voisi yleisesti keskustella jäsenille tarkoitetulla alueella, mutta en usko, että monikaan, jonka parisuhde tällaisia elementtejä sisältää, ovat valmiita tuomaan omia suhteitaa foorumille riepoteltavaksi.
« Viimeksi muokattu: 27.11.2018, 07:29 kirjoittanut viaton »

Kahlitsija

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 367
  • Dominoiva sadisti. Utelias perverssi.
  • Galleria
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #64 : 27.11.2018, 07:13 »
Nyt on pakko kysyä: kuinka perusteellisesti siis tunnetkaan minun parisuhteeni dynamiikan?
Tässä juuri se suljetun alueen ongelma. Minua mitenkään tuntematta voi joku jo oletuksena rajata, etten minä tai kumppanini kynkyile yhtä oikein, joten en voi ymmärtää aihetta, enkä tietenkään keskustella.
Suhteestani: - minä päätän kaikesta josta haluan päättää, aina, oli se kivaa tai ei.

viaton

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 369
  • pikkuvikainen
  • Galleria
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #65 : 27.11.2018, 08:04 »
Nyt on pakko kysyä: kuinka perusteellisesti siis tunnetkaan minun parisuhteeni dynamiikan?
Tässä juuri se suljetun alueen ongelma. Minua mitenkään tuntematta voi joku jo oletuksena rajata, etten minä tai kumppanini kynkyile yhtä oikein, joten en voi ymmärtää aihetta, enkä tietenkään keskustella.
Suhteestani: - minä päätän kaikesta josta haluan päättää, aina, oli se kivaa tai ei.
Pyydän anteeksi. Mokasin ja sorruin oletuksiin. Tarkoitukseni ei ollut tuohon mainitsemaasi suuntaan kommentoida, vaikka tuoltahan se nyt selvästi näyttää näin jälkikäteen luettuna.

Kahlitsija

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 367
  • Dominoiva sadisti. Utelias perverssi.
  • Galleria
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #66 : 27.11.2018, 08:10 »
Nyt on pakko kysyä: kuinka perusteellisesti siis tunnetkaan minun parisuhteeni dynamiikan?
Tässä juuri se suljetun alueen ongelma. Minua mitenkään tuntematta voi joku jo oletuksena rajata, etten minä tai kumppanini kynkyile yhtä oikein, joten en voi ymmärtää aihetta, enkä tietenkään keskustella.
Suhteestani: - minä päätän kaikesta josta haluan päättää, aina, oli se kivaa tai ei.
Pyydän anteeksi. Mokasin ja sorruin oletuksiin. Tarkoitukseni ei ollut tuohon mainitsemaasi suuntaan kommentoida, vaikka tuoltahan se nyt selvästi näyttää näin jälkikäteen luettuna.

Enkä olettanutkaan, että tarkoituksena oli mitenkään loukata ketään. Tärkeä vaan mielestäni ymmärtää, että edes näin pienissä piireissä ei kaikki tunne kaikkia. Olen itse pidemmän aikaa toivonut noiden vanhojen keskustelualueiden heräämistä, koska aiheesta olisi mielenkiintoista lukea. Varmasti monella olisi aiheesta minullekin paljon uutta kerrottavaa.

vila

  • Vieras
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #67 : 27.11.2018, 08:39 »
No sinänhän voit Kahlitsija itse herättää ne vanhat ketjut eloon ja kertoo omia kokemuksiasi niissä. Epäilen, ettet saa hirveästi seuraa (niissä ketjuissa kun edelleen on ne törkyviestitkin) mutta jos olet vakuuttunut että ongelmat voi korjata niillä konsteilla joilla ne ovat syntyneetkin niin please do try.

Henkilökohtaisesti olen täällä vertaistuen perässä ja "kivaa lukea, mutta ei kommentoida"-ihmiset eivät oikeen riitä motivoimaan osallistumista.

Kahlitsija

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 367
  • Dominoiva sadisti. Utelias perverssi.
  • Galleria
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #68 : 27.11.2018, 08:43 »
Ehkä odottaisin enemmän aiheesta avauksia ihmisiltä, jotka monessa keskustelussa korostavat, kuinka kokeneita ovat ja kuinka vankka teoriapohja heillä on 24/7 suhteisiin liittyvästä kirjallisuudesta ja termistöstä. Voin toki kirjoittaa omasta suhteestani, kun löydän aikaa tehdä sen perusteellisesti, mutta en usko, että siinä on paljoa opittavaa konkareille. Tai varsinkaan hyviä ja turvallisia käytänteitä kokemattomille.

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 722
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #69 : 27.11.2018, 09:13 »
Tässä juuri se suljetun alueen ongelma. Minua mitenkään tuntematta voi joku jo oletuksena rajata, etten minä tai kumppanini kynkyile yhtä oikein, joten en voi ymmärtää aihetta, enkä tietenkään keskustella.

Tän tyyppisestä ratkaisusta kukaan ei ole tiemmä puhunut, vaan niin päin, että kaikki ovat tervetulleita, kunnes osoittautuvat keskustelulle vihamielisiksi.

Saman voisi teoriassa ihan hyvin toteuttaa ihan tässä normifoorumillakin, mutta se vaatisi hiukan erilaista ilmapiiriä. Ei kiinnosta heittää parisuhdettaan ruodittavaksi tänne, kun vuodesta toiseen samat tyypit mesoavat sitä yhtä ainoaa asiaansa joka ketjussa. Kaikki on raiskausta, ihan kaikki. Paitsi ilmeisesti oikea raiskaus, sille pitänee keksiä oma sana. Vähän samalla tavoin kuin puu on nykyään massiivipuu, ja mies on cis-mies, koska markkinoille on ilmestynyt kopioita. Ehkä sellainen ihan livenä tapahtuva raiskaus voisi olla massiiviraiskaus?

Ei me taideta Kahlitsija tässä asiassa olla kovin erilaisia, tiukassa on olleet huulet sinullakin parisuhdeasioista.  :-X

vanDaali

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 655
  • Kutsumapronomini: "se"
  • Galleria
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #70 : 27.11.2018, 09:30 »
Saman voisi teoriassa ihan hyvin toteuttaa ihan tässä normifoorumillakin, mutta se vaatisi hiukan erilaista ilmapiiriä. Ei kiinnosta heittää parisuhdettaan ruodittavaksi tänne, kun vuodesta toiseen samat tyypit mesoavat sitä yhtä ainoaa asiaansa joka ketjussa. Kaikki on raiskausta, ihan kaikki. Paitsi ilmeisesti oikea raiskaus, sille pitänee keksiä oma sana. Vähän samalla tavoin kuin puu on nykyään massiivipuu, ja mies on cis-mies, koska markkinoille on ilmestynyt kopioita. Ehkä sellainen ihan livenä tapahtuva raiskaus voisi olla massiiviraiskaus?

Jonkunmoisen kiertotien kautta taidettiin päästä takaisin avauksen alkuperäiseen aiheeseen..


Punapää

  • Vieras
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #71 : 27.11.2018, 11:34 »

Saman voisi teoriassa ihan hyvin toteuttaa ihan tässä normifoorumillakin, mutta se vaatisi hiukan erilaista ilmapiiriä. Ei kiinnosta heittää parisuhdettaan ruodittavaksi tänne, kun vuodesta toiseen samat tyypit mesoavat sitä yhtä ainoaa asiaansa joka ketjussa. Kaikki on raiskausta, ihan kaikki...

Toivon todella, etteivät kaikki nää asiaa näin. Itse ainakin koen, että täällä foorumilla osataan myös keskustella asiallisesti, vaikka oltaisiinkin erimieltä. Välillä jollakin leipoo kiinni, mutta niin meillä kaikilla tosi elämässäkin. Toivon itse myös lisää näitä hyviä keskusteluja, ilman turhia trollauksia -mielestäni ne eivät sovi tämänkaltaiselle foorumille. Ihanaa, kun joku vielä viitsii kirjotella ja jaksaa laittaa asiallisesti omia mielipiteitään muiden luettavaksi :) Hyvä te, jotka näin teette :) toivon että muutkin rohkaistuvat! Sitähän varten nää foorumit on :)

Kahlitsija

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 367
  • Dominoiva sadisti. Utelias perverssi.
  • Galleria
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #72 : 27.11.2018, 11:37 »
Uusi ketju luotu D/s-osioon koskien 24/7-suhteita. Kuten tässä ketjussa pyydettiin, olen avannut omaa suhdettani lyhyesti siinä.

punasiipi

  • Vieras
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #73 : 28.11.2018, 19:58 »
Mää luin ketjua vasta puoleen väliin, mutta vastaan jo nyt ennenku unohdan mitä piti sanoa..

Siis moni on kommentoinut että "ei jaksa vastata samoja vastauksia yhä uudelleen, samoihin kysymyksiin, koska vanhempikin ketju on jo olemassa". Tuollee se keskustelu juuri tyrehtyy. Jaksaisitte vaan :)

Mun pointti on siinä, että ne vanhat ketjut on joskus vuosiakin vanhoja, ja niissä on kirjoitelleet osaksi sellaiset, jotka on vieläkin aktiivisia, mutta osaksi sellaiset jotka oli taannoin aktiivisia, mutta eivät oo hengailleet mukana enää vuosiin.
Joten, jos niistä (samoista) aiheista keskusteltaisiin uudestaan, nykypäivänä, niin saisi vähän kuvaa siitä, keitä foorumeilla hengailee nykyhetkellä, ja millaisia aatoksia niillä on kaikesta. Että foorumi pysyisi aktiivisena, sen sijaan että siitä tulisi sellainen arkisto, jota vaan käydään passiivisesti lukemassa. Nih.

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2611
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Hiljaista? Shhh...
« Vastaus #74 : 28.11.2018, 21:48 »
En jaksa onkia vanhoja ketjuja ylös mihin oon ehkä vastaillut sillon joskus nyyppänä. Toisaalta taas harva tekee uusia ketjuja aiheista, joihin vastailla.
Välillä voisi vastailla, mutta tulee fiilis, että on parempi olla sanomatta mitä mieleen juolahtaa. Ei siitä kuitenkaan mitään positiivista yleensä seurais :P

Ja noi "somettelu" ketjut oli ne sitten tapahtumia, seuranhakua tai noita yleisiä löpinöitä taas ei vaada juuri kauheata panostusta. Ne jaksaa naputella, vaikka metrossa istuessa. Kun taas joku kunnon ketju vaatii ainakin itelle kunnolla aikaa ja tietokoneen eteen.