Äänestys

Kuinka paljon omassa suhteessasi saisi olla enintään ikäeroa (suuntaan tai toiseen)?

0v
0 (0%)
1-5v
64 (9.7%)
6-10v
202 (30.7%)
11-15v
154 (23.4%)
16-20v
107 (16.3%)
21-25v
53 (8.1%)
26-30v
20 (3%)
yli 30v
58 (8.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 247

Kirjoittaja Aihe: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?  (Luettu 75783 kertaa)

alabamatattoo

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #105 : 09.09.2014, 21:31 »
Jossakin lehtiartikkelissa oli joskus juttu ikäeroista. Joku matemaatikko / insinööri / seksuaaliterapeutti / psykologi oli keksinyt, että selvittääksesi, onko sinulla kumppaniisi liian suuri ikäero, tulee käyttää seuraavaa laskukaavaa:

Jaa vanhemman osapuolen ikä kahdella ja lisää siihen seitsemän (7). Jos tulos on jotain oman ikäsi luokkaa, teillä ei ole liian suuri ikäero.

Herra E 51:2 = 25,5      25,5+7=32,5              Koska minä olen 34, olen juuri täydellisen ikäinen Herra E:lle  :D  :D

No mutta oikeasti. Jos toisen ihmisen kanssa on hyvä olla ja tuntee sielujen sympatiaa niin mitä väliä sillä iällä oikeestaan on kunhan mennään lain määrittämissä ikärajoissa.

Severin

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #106 : 09.09.2014, 21:34 »
"Minä en ottaisi enään samanikäistä miestä.
Miehillä kun alkaa 50+ kaikenlaiset vaivat
."

Vai, niin. Otetaan nyt vaikka nämä julkimot:

Sauli Niinistö s. 1948 - Jenni Haukio s. 1977 Ikäeroa 29 vuotta.
Paavo Lipponen s. 1941 - Päivi Lipponen s. 1967 Ikäeroa 26 vuotta.
Pekka Haavisto s. 1958 - Nexar Antonio Flores s. 1978 Ikäeroa 20 vuotta.

Saulin puoliso on nuorempi kuin hänen oma poikansa.

Eihän rakkaus ikää katso, mutta joitain ajatuksia täytyy olla jos ihastuu itseään paljon nuorempaan.
Mikä vika ikätoverissa on?

Oma rajani menee 10 vuodessa. En ikinä voisi kuvitella puolisokseni jotain 8- kymppistä naista, kun itse olen alle kuudenkymmenenviiden. Tai vajaata parikymppistä "lapsukaista" - tulisi ihan tai jos sittenkin ihanan pedofiili olo!  :)

Hui, mimmoiset vaivat ::) alkaa 5-kymppisenä. Voiko niitä välttää,  elintavoilla, auttaako vaikka kirkkoon liittyminen. Vaivat APUA  :-X



X-Myster

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #107 : 09.09.2014, 21:58 »

"Minä en ottaisi enään samanikäistä miestä.
Miehillä kun alkaa 50+ kaikenlaiset vaivat
."

Vai, niin. Otetaan nyt vaikka nämä julkimot:

Sauli Niinistö s. 1948 - Jenni Haukio s. 1977 Ikäeroa 29 vuotta.
Paavo Lipponen s. 1941 - Päivi Lipponen s. 1967 Ikäeroa 26 vuotta.
Pekka Haavisto s. 1958 - Nexar Antonio Flores s. 1978 Ikäeroa 20 vuotta.

Saulin puoliso on nuorempi kuin hänen oma poikansa.

Eihän rakkaus ikää katso, mutta joitain ajatuksia täytyy olla jos ihastuu itseään paljon nuorempaan.
Mikä vika ikätoverissa on?

Oma rajani menee 10 vuodessa. En ikinä voisi kuvitella puolisokseni jotain 8- kymppistä naista, kun itse olen alle kuudenkymmenenviiden. Tai vajaata parikymppistä "lapsukaista" - tulisi ihan tai jos sittenkin ihanan pedofiili olo!  :)

Hui, mimmoiset vaivat ::) alkaa 5-kymppisenä. Voiko niitä välttää,  elintavoilla, auttaako vaikka kirkkoon liittyminen. Vaivat APUA  :-X

Voi vältää..ja pienillä vaipoilla ja liukkarilla :D

Nainen on sopivan ikäinen kun on Aikuinen, osaa ajatella ja tietää mitä itse tekee! Henkinen yhteys löytyy..

tiltu

Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #108 : 09.09.2014, 22:09 »

Ikäero on aina sopiva, kun mies on hieman alle 30v, naisen iällä ei ole väliä;)

peltsi

  • Ribsimestari
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 1194
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #109 : 09.09.2014, 22:11 »
Tässä Jimmy Carrin näkemys asiaan:
http://www.youtube.com/watch?v=OWovwcDSsk8#t=27

Itse en koe iällä olevan niin suurta merkitystä kuin esim. sillä miten hyvin ylipäätään tulee juttuun toisen kanssa. Toki lähtökohdat tähän voivat olla helpommat, jos kumpikin osapuoli elää suunnilleen samanlaista elämänvaihetta. Jos jotain ikähaarukkaa pitäisi lähteä arvioimaan, niin sanoisin sen vaihtelevan iän mukaan (esim. 48- ja 58-vuotiaiden ajatusmaailmat kohdannevat paremmin kuin vaikkapa 18- ja 28-vuotiaiden).

Tällä hetkellä 5kk ja 4 päivää tuntuu ainakin oikein sopivalta. ;)

Dante79

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 378
  • Don't give up on your dreams. Keep sleeping.
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #110 : 09.09.2014, 22:22 »
Yleisestiottaen sanoisin että ikäeron paheksuminen on vaan turhanpäiväistä subjektiivisen estetiikan ilmoille huutelua enimmäkseen. :)

Henkilökohtaisesti olen huomannut että maailmassa on minua vanhempia ihmisiä jotka käyttäytyvät minua huomattavasti lapsellisemmin, holtittomammin ja edesvastuuttomammin ja taas huomattavasti nuorempia joilla on elämä huomattavasti paremmin kasassa ja hallussa kuin minulla. Tuntuu että me ihmiset aletaan itsenäistyttyämme tekemään elämänvalintoja jotka vievät meitä erilaisiin suuntiin, ja niissä konteksteissa voi sanoa että joku on kokeneempi kuin toinen tai kokemattomampi.

Tuntuu että se on monimutkaisempi asia kun vaan fyysinen ja henkinen ikäero, niinkuin tuo yleensä pelkistetään.
« Viimeksi muokattu: 09.09.2014, 23:12 kirjoittanut Schizoid »

Mr Glencairn

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #111 : 10.09.2014, 00:05 »
Kai tuo nyt ihan omasta suhtautumisesta on kiinni. Kun olin 25v mulla oli 17v tyttökaveri. Olen myös kymmenen vuotta vanhemman puuman kanssa touhunnut. Vanhetessa varsinkin olen oppinut että ei ikä ole kuin numeroita, aika klisee mutta totta. Myönnän toki että kovin nuoren kanssa touhutessa törmää epäkypsyys ongelmaan ja en kyllä kauheasti ryppyisistä, harmaantuneista naisistakaan innostu. Tiivistettynä ehkä hiukan reilun kymmenen vuoden ikäero olisi omasta mielestäni vielä normirajojen sisällä.

misuli_n

Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #112 : 10.09.2014, 00:06 »
mietin, sellainen joka tuntuu itsestä hyvältä.

Sellainen  suhde, jossa on hyvä olla, ja jossa on tunnetta, kemia.



« Viimeksi muokattu: 10.09.2014, 11:33 kirjoittanut misuli_n »

Nick

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #113 : 10.09.2014, 00:09 »
Ihmebantusta paluu ketjuun!  :)
http://www.youtube.com/watch?v=h32sSpLY7G0

Multa puuttuu hiukan siitä 60 M€:sta.

little_kitty

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #114 : 10.09.2014, 00:14 »
Vastasin 1-5 -vuotta, koska tässähän oli kyse vain omien suhteiden ikäeroista. Tässä vasta parin kymmenen paremmalla puolella yli kolmekymppinen tuntuu vielä niin kamalan vanhalta :/ (puhun parisuhteen näkökulmasta)

Lily

Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #115 : 10.09.2014, 07:31 »
paras ikä ero suhteessa...lähinnä nyt puhun sessiomielessä ikä erosta ja 11-15w on mulle sopivin koska mieltymykset on ne nuoret poitsut... :-* :-* :-*

js79

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #116 : 10.09.2014, 08:03 »
Kunhan molemmat on selkeesti täysi-ikäisiä, niin ainakaan mun mielestä sillä ikäerolla ei ole niin merkitystä.. Ehkä ainoa ongelma tulee tietyn elämänkokemuksen puutteen kanssa.. Ikä ei mun mielestä saa ihmisiä ajattelemaan eri tavalla, vaan se näkemys/kokemus

Jonkun kiinalaisen viisauden mukaan, ihanteellinen naisen ikä olisi miehen ikä jaettuna kahdella, plus 7 vuotta :)

rovasti48

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 215
  • Auttamatta vanha tälle skenelle
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #117 : 10.09.2014, 08:14 »
Vaikuttaa paljon millaiseta suhteesta on kysymys, n.s parisuheessa näkisin +/- 10 vuotta.
Ystävyys suhteessa en näe rajaa, ainakin minulla löytyy ystäviä kaikista ikäluokista.
Sessiossa on taas tärkeä henkinen ikä, joskus ne ajatukset osaa yllättää, siksi en
kannata ikärasismia.
Valmista kaavaa ei varmaankaan ole olemassa, eiköhän nämä
monellakin löydy takaraivosta, annetaan tunteiden viedä :)
Toki lakia noudattaen C:-)

johannas

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #118 : 10.09.2014, 08:22 »
Aikaisemmin katselin itseäni nuorempia miehiä ja exäkin oli minua nuorempi.

Nyt tuo on muuttunut ja katselen itseäni vanhempia miehiä. Koska voisi olettaa, että itseäni yli kymmenen vuotta vanhemmalla miehellä on tiettyä elämänkokemusta ja viisautta, sellaista mitä nyt kaipaan.

Kaikki sessiokumppanit ovat olleet minua vanhempia.


ChickenRace

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #119 : 10.09.2014, 08:34 »
mitä enemmän ikää sitä vähemmän merkitystä ikäeroilla.. parikymppisenä naisystävät olivat 3-5v nuorempia, 3-kymppisenä ero kasvoi, 4-kymppisenä sitä huomasi jo seurustelevansa n.10 nuorempien naisten kanssa..
3-40-kymppiset naiset.. :love:
Itsellä on ollut onni seurustella heidän kanssaan jo parivuosikymmentä, ja mikä parasta --saan jatkaa tällä itselleni mieluisimmalla tiellä...  ;)