Äänestys

Kuinka paljon omassa suhteessasi saisi olla enintään ikäeroa (suuntaan tai toiseen)?

0v
0 (0%)
1-5v
64 (9.7%)
6-10v
202 (30.7%)
11-15v
154 (23.4%)
16-20v
106 (16.1%)
21-25v
53 (8.1%)
26-30v
20 (3%)
yli 30v
58 (8.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 246

Kirjoittaja Aihe: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?  (Luettu 74753 kertaa)

Rotten

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #180 : 12.02.2015, 01:50 »
En tiedä mistä se ns. Audi-mies on sen repinyt mut miehen ikä jaettuna kahdella plus seitsemän kaava on suht toimiva.

misuli_n

Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #181 : 12.02.2015, 08:28 »
Mietin tätä asiaa omalta kohdaltani.




 




« Viimeksi muokattu: 12.02.2015, 12:22 kirjoittanut misuli_n »

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #182 : 12.02.2015, 13:08 »
Pääsääntöisesti alistuvat miehet etsivät itseään vanhempaa naista Dommeksi.
Sama alistuvien naisten kohdalla, vanhempaa meistä Masterikseen.

Mistähän tämä johtuu? Tekeekö ikä auktoriteettia ja uskottavuutta? Onko vaikea alistua nuoremmalleen?
Entä jos kyseessä on vain sessiosuhde tai leikkisuhde eikä valta-asetelmaan liittyvä. Onko silloin ikäerolla merkitystä.

Olen joutunut pari kertaa tätä omalla kohdallani miettiä, kovastikkin. En ehkä ole se helpoin alistuja muutenkaan, mutta sen olen nyt saanut huomata, että yhtäkään itseäni nuorempaa ei ole tullut vastaan jolle alistuisin. Oman ikäisissäni on tullut vastaan vain yksi ainut. Kaikki muut ovat olleet vanhempia, eli kyllä siinä on mukana sitä iän tuomaa auktoriteettia ja itsevarmuutta.
Siinä ei ole varsinaisesti eroa, onko ns leikkisuhde vai mikä, itselläni se on ainakin vain se viehtymys itseäni vähän vanhempiin miehiin. Joskus on päässyt nuorempikin kaveri yllättämään, mutta silloin on kuvioissa ollut muuta kuin "kinkyseksiä" ja ovat pystyneet erikoisella persoonallaan tehdä sen vaikutuksen.

SpeedMaster

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #183 : 12.02.2015, 15:16 »
En tiedä mistä se ns. Audi-mies on sen repinyt mut miehen ikä jaettuna kahdella plus seitsemän kaava on suht toimiva.
Mä en vois ikinä ees aatella mitään 28v hupakkoa: liian nuori

Majesty

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #184 : 12.02.2015, 16:19 »
Uskoisin, että viidestä kymmeneen vuotta alaspäin olisi jotakuinkin optimi. Merkittävähkö osa itseni ikäisistä markkinoilla olevista naisista tuntuu sitäpaitsi olevan yh-äitejä. Ei voisi vähempää kiinnostaa.
« Viimeksi muokattu: 12.02.2015, 19:17 kirjoittanut Majesty »

Neiti Heinänen

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #185 : 12.02.2015, 16:41 »
En tiedä mistä se ns. Audi-mies on sen repinyt mut miehen ikä jaettuna kahdella plus seitsemän kaava on suht toimiva.
Mä en vois ikinä ees aatella mitään 28v hupakkoa: liian nuori

Mun mahdollisuudet meni siinä, yhyy.

atame111

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #186 : 12.02.2015, 18:42 »
Ikä - vain numeroita? Kyllä. Mutta tietyn ikäisenä ei lämpene ns.teineille. Olen aina pitänyt itseäni vanhemmista. Mikä on sopiva ikäero itsekullekin, riippuu tarpeista.

HerrMann

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #187 : 12.02.2015, 19:10 »
Minulle kumppanin iällä ei ole väliä. Jos hän viehättää minua ja meillä synkkaa, niin olkoot minkä ikäinen tahansa, kunhan on täysi-ikäinen.

Nick

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #188 : 12.02.2015, 19:50 »
Kumppanin ikä 16-20-40-50... riippuu niin mistä on kyse.

Yli 15v nuorempi vakavampaan suhteeseen vaatii poikkeuksellista yhtälöä, epätodennäköistä.

Rotten

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #189 : 12.02.2015, 20:43 »
Itseään nuoremmalle alistumisessa on kyllä omat kiksinsä.

Andante

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #190 : 12.02.2015, 21:36 »
Ei ole ollut niin merkitystä. Eka kunnon suhde oli 2v vanhemman kanssa, ja kesti aika kauan. Mutta sen jälkeen jostain syystä oli nuorempia, 8-10 vuotta. Nyttemmin katsottuna iällä ei niin merkitystä, mutta yli 5 vuotta vanhempia miltei aina. Suhteessa se on hyvä ikäero.

Zina

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #191 : 15.02.2015, 13:04 »
Yli 30 vuottakin ok; sekä nuorukaiset että silver foxit viehättää, kokonaisuus ratkaisee.

Satan

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #192 : 16.02.2015, 00:10 »
Hieman vaikea vastata. En tälläkään hetkellä koe itseäni kovin vanhaksi, mutta tätäkin nuorempana olisin varmasti uskonut olevani valmis seurustelemaan/whatnot minua huomattavasti vanhemman henkilön kanssa. Vaikka jälkikäteen tiedän, kokemuksestakin, etten siihen ollut valmis. Nuori ihminen on aina nuori - vaikka kuinka aikuismaisesti käyttäytyisikin. Nykyään ihmetyttää, kuinka moni minua onkaan aikoinaan lähestynyt kehuen aikuismaista käyttäytymistä jne. - miksi 15v teinille hoetaan moisia "kohteliaisuuksia" jos on puhtaat jauhot pussissa? Toisen osapuolen ollessa huomattavasti nuorempi, eteenkin alle täysi-ikäinen, niin vastuu on mun mielestä vanhemmalla osapuolella. Kun toisella ei vielä ole sitä harkintakykyä lainkaan, vaikka kuinka siihen itse uskoisikin.

Toivottavasti ei mennyt ihan liian ohi aiheen, noi asiat vaan tahtoo tulla ensimmäisenä mieleen tätä aihetta ajatellessa. En itse ikinä ole ollut kiinnostunut minua nuoremmista, edes samanikäisistä henkilöistä. Tiedä sitten miksi, mutta mieltymykset eivät edelleenkään ole muuttuneet. Iskrika mainitsikin jo iän tuoman auktoriteetin, mikä itselle ainakin lienee luonnollisin (kenties tärkein) tekijä, vaikka sitä harvemmin ajattelen.

Seurustelusuhteessa suuri ikäero voi olla todellakin haastava, eteenkin kaveripiirien luoman paineen takia. Erilaisuudet; Vanhemmalla henkilöllä saattaa olla ristiriitaisia tunteita hänen esitellessä nuorempaa kumppania ystävillensä - "Toi vois melkein olla sun tytär/poika" (contra "toi vois olla faijas/mutsis"), puhumattakaan monien vanhempien/läheisten negatiivisista reaktioista. Nuoremman kumppanin kaverit ehkä on siinä biletysiässä kun omat kaverit taas koittaa saada lapsenvahtia viikonlopuksi. Toinen ei ehkä ihan oikeasti jaksa edes yrittää pysyä samassa tahdissa. Arjen mukauttaminen saattaa olla melko vaikeata kun ikäero on suuri.

Muttamutta, joo. Seurustellessa ikäero tuntuu enempi ongelmalliselta (paremman sanavalinnan puuttuessa) kuin "pelkästään" sänkykamarin puolella. Makunsa kullakin, kunhan pystyy hahmottamaan kokonaiskuvan ja käyttämään sitä maalaisjärkeä.

hohoi

Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #193 : 20.02.2015, 21:44 »
En tiedä mistä se ns. Audi-mies on sen repinyt mut miehen ikä jaettuna kahdella plus seitsemän kaava on suht toimiva.

Luulisi sen olevan jonkinmoinen ongelma, että tuolla kaavalla naisen pitäisi vanhentua vuodessa vain puoli vuotta? Siis jos ajatellaan, että suhteet ovat yhtään pitkäkestoisempia - tietenkin jos Audi-mies ottaa vaihdossa vuosittain aina vähän nuoremman, niin sittenhän ainakin matematiikka tuossa pelaa.

miss_ridinghood

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #194 : 21.02.2015, 00:06 »
Eihän sitä ihan ensimmäisenä ole tuijottamassa toisen ikää, vaan enemmänkin sitä persoonaa, mutta kyllä se tuntuisi hieman vaikealta kuvitella vakavaa parisuhdetta kovin monta vuotta nuoremman tai toisaalta yli 15 vuotta vanhemman kanssa. Vaikka kyllähän se ikä usein tuo mukanaan sellaista tiettyä auktoriteettia.