Äänestys

Kuinka paljon omassa suhteessasi saisi olla enintään ikäeroa (suuntaan tai toiseen)?

0v
0 (0%)
1-5v
64 (9.7%)
6-10v
202 (30.7%)
11-15v
154 (23.4%)
16-20v
106 (16.1%)
21-25v
53 (8.1%)
26-30v
20 (3%)
yli 30v
58 (8.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 246

Kirjoittaja Aihe: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?  (Luettu 74562 kertaa)

Sinisukka

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #210 : 28.09.2015, 22:12 »
En mieti aikaa. Ihmisiä syntyy eri kohdissa näitä sekavia vuosisatoja tänne usein melko ilottomaan ja yksinäiseen maailmaan. Kun jotkut onnistuvat kohtaamaan toisensa omien elinaikojensa puitteissa ja viihtyvät yhdessä tässä hetkessä, kesti se hetki sitten yhden yön tai vuosikymmeniä, muulla ei ole väliä.

Mei

Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #211 : 03.10.2015, 09:53 »
Itseäni vanhempana tykkään miehistäni, mut ikäeron suuruus on vähän semmonen juttu, niin, en mä tiedä onko sillä niin väliä. Jotkut on ihan aikuisia lapsia vielä yli kolmikymppisinäkin. Sit jos menee liian suureksi ikäero niin voi tulla vähän sellasta sulupolvikuilua, joka vähintään etäännyttää tietyllä tasolla, mut ei välttämättä merkittävästi. Ehkä joku 5-10 vuotta vanhempi, henkilöstä riippuen, näkyy tällä hetkellä mun päässä ideaalina.

Dark Foxi

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 580
  • Onks toi paskaa taivaalla vai revontulia?
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #212 : 03.10.2015, 11:52 »
Itsehän olen parisuhteessa itseäni vuotta nuoremman poitsun kanssa.
Eipä ikäero paina,kun poistu pääsee baariin yms :3

Tiera

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 177
  • Kiltti ja viaton lävistäjätäti
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #213 : 03.10.2015, 12:06 »
Itseäni vanhempana tykkään miehistäni, mut ikäeron suuruus on vähän semmonen juttu, niin, en mä tiedä onko sillä niin väliä. Jotkut on ihan aikuisia lapsia vielä yli kolmikymppisinäkin. Sit jos menee liian suureksi ikäero niin voi tulla vähän sellasta sulupolvikuilua, joka vähintään etäännyttää tietyllä tasolla, mut ei välttämättä merkittävästi. Ehkä joku 5-10 vuotta vanhempi, henkilöstä riippuen, näkyy tällä hetkellä mun päässä ideaalina.

Olisin voinut kirjoittaa aikalailla samoin. Jos tiettyjä vuosia pitää sanoa, niin se ~5-10 vuotta vanhempi on se mikä mua yleensä viehättää. Itseäni nuorempia tai saman ikäisiä kohtaan en vielä koskaan ole kokenut mitään ystävyyttä suurempaa vetoa miehissä.

SpeedMaster

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #214 : 03.10.2015, 14:05 »
Miksiköhän kovin usein miehiä kiinnostaa itseään nuorempi kumppani?
Itse olen miettinyt, että sopiva on noin 1-10v nuorempi ja oikeastaan ikäraja taitaa mennä siinä 30v paikkeilla (tästäkään ei voi olla 100% varma).

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2788
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #215 : 03.10.2015, 14:06 »
Miksiköhän kovin usein miehiä kiinnostaa itseään nuorempi kumppani?
Itse olen miettinyt, että sopiva on noin 1-10v nuorempi ja oikeastaan ikäraja taitaa mennä siinä 30v paikkeilla (tästäkään ei voi olla 100% varma).
Koska biologia, tarvii levittää siementä ja lisääntyä....

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #216 : 03.10.2015, 14:15 »
Miksiköhän kovin usein miehiä kiinnostaa itseään nuorempi kumppani?
Itse olen miettinyt, että sopiva on noin 1-10v nuorempi ja oikeastaan ikäraja taitaa mennä siinä 30v paikkeilla (tästäkään ei voi olla 100% varma).

Itse ihmettelen sitä, miksi jotkut vanhemmat miehet tuntuvat vetävän herneen nenään, jos joku nuorempi nainen ei osoita kiinnostusta heitä kohtaan.

Marimintti

Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #217 : 03.10.2015, 14:16 »
Miksiköhän kovin usein miehiä kiinnostaa itseään nuorempi kumppani?
Itse olen miettinyt, että sopiva on noin 1-10v nuorempi ja oikeastaan ikäraja taitaa mennä siinä 30v paikkeilla (tästäkään ei voi olla 100% varma).

Itse ihmettelen sitä, miksi jotkut vanhemmat miehet tuntuvat vetävän herneen nenään, jos joku nuorempi nainen ei osoita kiinnostusta heitä kohtaan.
;D

SpeedMaster

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #218 : 03.10.2015, 14:32 »
Miksiköhän kovin usein miehiä kiinnostaa itseään nuorempi kumppani?
Itse olen miettinyt, että sopiva on noin 1-10v nuorempi ja oikeastaan ikäraja taitaa mennä siinä 30v paikkeilla (tästäkään ei voi olla 100% varma).

Itse ihmettelen sitä, miksi jotkut vanhemmat miehet tuntuvat vetävän herneen nenään, jos joku nuorempi nainen ei osoita kiinnostusta heitä kohtaan.
Taitaa kertoa jostain muusta ja jääköön nyt sanomatta mistä  ;D

veera_v

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #219 : 03.10.2015, 16:43 »
Viimeiset kolme kumppaniani ovat olleet minua 5-6 vuotta nuorempia. Sitä ennen olin enimmäkseen pari vuotta minua vanhempien miesten kanssa, teininä taas seurustelukumppanini ja ihastukseni olivat aikuisia. Eli hyvinkin tämä on vaihdellut iän mukaan. En ehkä yli 10 vuotta nuorempaa/vanhempaa osaisi herkästi nähdä kumppaninani, on mukavan yhdistävää kun on samantapaiset muistot eri asioista eikä tyystin toista sukupolvea. Mutta tämäkin on niin tyypistä kiinni. Koska en itse ole kasvanut ns. aikuiseksi en myöskään pidä "ukkoutuneista" miehistä. En erityisesti ole tuntenut nyt tänä aikana, kun nämä suhteet nuorempiin ovat olleet, vetoa nimenomaan nuorempaan, mutta käytännön kriteerinä siihen on myös se, että en itse halua lapsia ja puolisolla ei mielellään saisi olla lapsia. Tietyssä iässä valtaosalla niitä kuitenkin alkaa olla. Lisäksi, vaikka olen subi ja marginaalisen ryhmän ageplayeri ei kumppanin ikä harrastukseen vaikuta, koska valtasuhde on henkisestä puolesta kiinni eikä fyysisestä iästä. Ikä ei ole koskaan ollut mikään juttu eikä kriteeri, kun synkkaa niin synkkaa.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1873
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #220 : 03.10.2015, 17:49 »
Miksiköhän kovin usein miehiä kiinnostaa itseään nuorempi kumppani?
Itse olen miettinyt, että sopiva on noin 1-10v nuorempi ja oikeastaan ikäraja taitaa mennä siinä 30v paikkeilla (tästäkään ei voi olla 100% varma).

Itse ihmettelen sitä, miksi jotkut vanhemmat miehet tuntuvat vetävän herneen nenään, jos joku nuorempi nainen ei osoita kiinnostusta heitä kohtaan.
Minua ihmetyttää, milsi nuoremmat naiset kuvittelevat minun olevan heistä kiinnostunut, jos vaihdan pari kohteliasta sanaa tai kommentoin kuvaa eli kirjoitusta.

Kitsune

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #221 : 04.10.2015, 12:53 »
Jokin tietty ikä ei ole koskaan ollut vaatimuslistallani kumppania valitessa. Sopii olla kiitollinen jo siitä, jos löytää ihmisen, jonka kanssa on hyvä olla ja elää. Silti tai juuri siksi hieman isompi ikäero on ollut suhteissani enemmän sääntö kuin poikkeus. Nykyään ajatus 25 vuoden ikäerosta tuntuu kyllä aika hurjalta (minä olin silloin 19 ja mies 44), ja nykyinen kumppani onkin sen 5½ vuotta minua nuorempi.

TEGAMi

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #222 : 04.10.2015, 22:13 »
Ihan sama iälle, kunhan osaa ajatella omilla aivoilla.

Macy

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #223 : 05.10.2015, 06:45 »
Ei tuon taivaallista merkitystä. Kaikki muut "kriteerit" tulee tärkeysjärjestyksessä ennen.

domkokelas

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #224 : 05.10.2015, 14:09 »
jokainen tyylillään ja sitä rataa kunhan täysikäisiä ovat ja toimivat kemiat yhteen :) itellä varmaankin ajatusmaailmaa haittaa kun omat lapset aikuisia niin ehkä se vaikuttaa hieman että toinen olisi 20 nuorempi tai vanhempi mutta eihän sitä koskaan ennakkoon tiedä miten sitä suhtautuu kun sopiva löytyy eikä tarvi olla edes muodollisesti pätevä  >:D