Äänestys

Kuinka paljon omassa suhteessasi saisi olla enintään ikäeroa (suuntaan tai toiseen)?

0v
0 (0%)
1-5v
64 (9.7%)
6-10v
202 (30.7%)
11-15v
154 (23.4%)
16-20v
106 (16.1%)
21-25v
53 (8.1%)
26-30v
20 (3%)
yli 30v
58 (8.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 246

Kirjoittaja Aihe: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?  (Luettu 74709 kertaa)

Kelpie

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #240 : 15.01.2017, 23:48 »
The old rocker wore his hair too long…

Ikäeron suurin merkitys on, että ainoastaan iän myötä tulee kokemuksia elämästä, niitä hyviä ja huonoja.

Ikäeron sijaan mielestäni vaikuttaa eniten se, onko lapsia ennestään. Ainakin naisilla se muuttaa ajatusmaailmaa paljon. Kun joutuu itsensä lisäksi ottamaan vastuun myös lapsesta, kasvattaa se ihmisenä enemmän kuin mitkään muut elämänkokemukset.

Underworld

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #241 : 16.01.2017, 00:09 »
Samaa aaltopituutta pitää löytyä. Monen tekijän summa. Varsin moni 35v+ ihminen keski-ikäistynyt auttamattomasti. Moni 20v+ taas " liian nuori" noin yleiseltä ajattelultaan  :D
Vaan loppupeleissä pyrin ottamaan kaikki henkilöinä. Muutamia 50-60v ystäviä jotka ikuisia teini-reissuhippejä  :love: ja tulen hyvin toimeen. Joskus 20v henkilöt fiksumpia, kypsempiä ja hauskempia kuin 15v vanhemmat. Nämä kelailut ihan yleisellä tasolla miten vuorovaikutus/ystävyys toimii. Pidempiaikaisia seurustelu/seksi/sessiosuhteita ei ole ollut tuntuvasti itseäni nuorempien tai vanhempien kanssa

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #242 : 16.01.2017, 00:15 »
Ikä ei tosiaan kerro kaikkea. Tiedän fiksuja ja kypsiä, parikymppisiä ihmisiä. Tiedän ei-kypsiä keski-ikäisiä ihmisiä. Loppujen lopuksi tärkeintä on tosiaan se, että on tosiaan samalla aaltopituudella toisen kanssa. :)

Itse en kuitenkaan jostain syystä ole koskaan kiinnostunut yli 45-vuotiaista miehistä tai edes yli 40-vuotiaista. Vanhin, johon olen ollut ihastunut, on ollut 38-vuotias. Itse olin tuolloin 23-vuotias. Nykyään taas ihastun pääosin miehiin, jotka ovat enintään 30-kymppisiä tai vähän yli. :D Itseäni nuoremmista en ole koskaan ollut niin kiinnostunut, tosin poikkeuksia on. Exäni oli minua vuoden nuorempi ja tämänhetkinen leikkikaverini on vuoden nuorempi. Eli joo, iällä tai ikäerolla ei ole aina merkitystä. :D

Serpent

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #243 : 16.01.2017, 18:04 »
Itselle ikä on vain numero, mutta olen reilusti ikäistäni vanhempien ihmisten ( 35-50-vuotiaiden ) kanssa hieman varautunut. Silti minulle ikä on vain numero ja voisin hyvin nähdä itseni esimerkiksi. ystävänä vanhempien ihmisten kanssa. Ehkä minulla tuo miksi olen varautunut reilusti ikäistäni vanhempien ihmisten kanssa on se etten ole törmännyt moneenkaan mukavaan sen ikäiseen ihmiseen.

Solitaire

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #244 : 16.01.2017, 18:50 »
Itse pidän vanhemmista miehistä sillä haen tiedostamattani omaa isääni. Tästä johtuu myös pitkä ja tumma toiveet. Son mun faija.  O:-)

4-10 vuotta vanhempia on olleet joka iikka. Nuoremmissa kiinnostaisi vain stamina. Ymmärrän siis puumia vaikken itse sellainen olekaan.

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #245 : 16.01.2017, 18:52 »
Ei mikään...  Aina siinä on omat riskinsä, teki niin tai näin. :o

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1873
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #246 : 16.01.2017, 18:55 »
Jos naisenpuoli on nähnyt kolmekymmentä kesää, niin ikäerolla ei ole minulle merkitystä.

TiBe

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #247 : 16.01.2017, 19:07 »
Itselle ikä on vain numero, mutta olen reilusti ikäistäni vanhempien ihmisten ( 35-50-vuotiaiden ) kanssa hieman varautunut. Silti minulle ikä on vain numero ja voisin hyvin nähdä itseni esimerkiksi. ystävänä vanhempien ihmisten kanssa. Ehkä minulla tuo miksi olen varautunut reilusti ikäistäni vanhempien ihmisten kanssa on se etten ole törmännyt moneenkaan mukavaan sen ikäiseen ihmiseen.

Mut se johtuu vaan siitä ettet oo tavannu (vielä) mua ...

Ja mitä siihen alkuperäiseen kysymyksen tulee niin ... minun tapauksessa vasta puolen tarttee ollan mielummin nuorenmpi jotta pysyy vauhdissa mukana ... sopiva ehkä siellä 10v nuarempi vois olla sopiva ... 

Nick

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #248 : 16.01.2017, 19:29 »
Sopiva ikäero voi olla mitä tahansa riippuen kulloisestakin tilanteesta.

Omalta kohdaltani olen ikäeroasiaa joutunut päässyt käsittelemään ja puhtaasti osapuolien yhteisessä ymmärryksessä tapahtuvissa virkistystoiminnoissa asia on selvä, asialla ei ole merkitystä, ei ainakaan negatiivista.

Jos ajatellaan parisuhdetta tai jtkn muuta kuin viihdekäyttöä niin asia on kompleksisempi. Onnekseni se on sitä vain omien korvieni välissä. Toisin kuin joku aiemmin kirjoitti ja mitä itsekin aiemmista kokemuksista odotin, ketään ei kiinnosta. Kukaan ei siellä ostoskeskuksessa tai missä nyt ikinä liikutaankaan, ole kiinnostunut. Hieno juttu, suomessa Helsingissä voi tämän asian suhteen elää ja olla vapaasti


Mr Glencairn

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #249 : 16.01.2017, 19:37 »
Jos naisenpuoli on nähnyt kolmekymmentä kesää, niin ikäerolla ei ole minulle merkitystä.
Juuri näin. Tuossa iässä nainen on jo selvillä elämän realiteeteista ja osaa tehdä omat päätöksensä.

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #250 : 17.01.2017, 13:40 »
Jos naisenpuoli on nähnyt kolmekymmentä kesää, niin ikäerolla ei ole minulle merkitystä.
Juuri näin. Tuossa iässä nainen on jo selvillä elämän realiteeteista ja osaa tehdä omat päätöksensä.

Toisaalta eikö moni suomalainen mies tosissaan heittele näitä kommentteja, että 30-kymppinen nainen on jo rupsahtanut ja paras nainen on alle 30-vuotias? :D

Kulkuri

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #251 : 17.01.2017, 13:46 »
Isokaan ikäero ei estä, eteikö suhde voisi toimia hyvin. Toisaalta, varsinkin pitkässä suhteessa kun toinen alkaa olla esm. 70v ja toinen vasta 45v. Haasteita voi tulla vastaan...

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 723
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #252 : 17.01.2017, 14:26 »
Toisaalta eikö moni suomalainen mies tosissaan heittele näitä kommentteja, että 30-kymppinen nainen on jo rupsahtanut ja paras nainen on alle 30-vuotias? :D

Ehkä se on juuri em. elämän realiteettien hyväksyminen mikä rupsauttaa?

Kelju K. Kojootti juoksee sujuvasti tyhjän päällä, kunnes katsoo alas ja peli on pelattu. Vähän samalla tavalla viisikymppinen nainen voi olla tosi kuuma, jos vaan jättää hyväksymättä ne ns. realiteetit.

Lllaura

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #253 : 17.01.2017, 16:30 »
Jos naisenpuoli on nähnyt kolmekymmentä kesää, niin ikäerolla ei ole minulle merkitystä.
Juuri näin. Tuossa iässä nainen on jo selvillä elämän realiteeteista ja osaa tehdä omat päätöksensä.

Toisaalta eikö moni suomalainen mies tosissaan heittele näitä kommentteja, että 30-kymppinen nainen on jo rupsahtanut ja paras nainen on alle 30-vuotias? :D

Että mitähän vittua?  :o En mä ole tälläistä ikinä kuullut. Itse olen aina pitänyt vanhemmista miehistä. Mun ikäiset miehet näyttää niin nuorilta.  :))

Kelpie

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #254 : 17.01.2017, 16:39 »
Tässäkin kirjoitetaan ainoastaan kronologisesta iästä. Täytyy muistaa, että tytöt kehittyvät poikia nopeammin. Noin 50 vuotta nopeammin  :)
Itse tunnun välillä olevan fyysisesti tuplasti sen, mitä kronologisesti mutta henkisesti ei puoliakaan.