Äänestys

Kuinka paljon omassa suhteessasi saisi olla enintään ikäeroa (suuntaan tai toiseen)?

0v
0 (0%)
1-5v
64 (9.7%)
6-10v
202 (30.7%)
11-15v
154 (23.4%)
16-20v
106 (16.1%)
21-25v
53 (8.1%)
26-30v
20 (3%)
yli 30v
58 (8.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 246

Kirjoittaja Aihe: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?  (Luettu 74750 kertaa)

LaVida

Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #255 : 17.01.2017, 16:40 »
10 vuotta ja 4 kuukautta. Kaksi päivää päälle. Ei yhtään enempää eikä vähempää. Ja tämä on laki. Tätä on kaikkien noudatettava.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1873
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #256 : 17.01.2017, 17:02 »
Jos naisenpuoli on nähnyt kolmekymmentä kesää, niin ikäerolla ei ole minulle merkitystä.
Juuri näin. Tuossa iässä nainen on jo selvillä elämän realiteeteista ja osaa tehdä omat päätöksensä.

Toisaalta eikö moni suomalainen mies tosissaan heittele näitä kommentteja, että 30-kymppinen nainen on jo rupsahtanut ja paras nainen on alle 30-vuotias? :D
Tämä ei ole heitto vaan itsesuojelua.
Kun takana on avioliitto ja lapsetkin on jo aikuisia, on parasta pysyä erossa parhaassa lisääntymisiässä olevista naisista. Niin monen ikäiseni olen nähdyt ryytyneenä työntävän rattaita, kun on vaihtanu viiskymppisen puolta nuorempaan. Se on hirveä kohtalo, en ota sitä riskiä.

Mietippä perhonen asiaa vaikka noin omalle kohdallesi :)

E.L.M.(eri)

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #257 : 17.01.2017, 17:38 »
Minulla ikinä niin iällä ollut väliä. Ainut isoin asia ollut kemia kahden ihmisen välillä. Tosin nuorempana juossut aina puuma naisten peräs

LehA

Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #258 : 17.01.2017, 17:43 »
Tämä ei ole heitto vaan itsesuojelua.
Kun takana on avioliitto ja lapsetkin on jo aikuisia, on parasta pysyä erossa parhaassa lisääntymisiässä olevista naisista. Niin monen ikäiseni olen nähdyt ryytyneenä työntävän rattaita, kun on vaihtanu viiskymppisen puolta nuorempaan. Se on hirveä kohtalo, en ota sitä riskiä.

Mietippä perhonen asiaa vaikka noin omalle kohdallesi :)
Totta, tuota kamalampaa kohtaloa ei olekaan - paitsi jos viisikymppisenä erehtyy vaihtamaan nelikymppisen emännän kahteen kaksikymppiseen  :-\

Fenriss

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #259 : 17.01.2017, 19:47 »
En juuri mieti ikäkysymyksiä kun pohdin sitä, toimisiko joku ihmissuhde kohdallani vaiko ei. Henkilökemiat ja yhteiset mielenkiinnon kohteet ovat kuitenkin ne kaikista tärkeimmät määreet minulle. Niiden löytäminen saattaa kuitenkin olla haasteellista jos ikäeroa on runsaasti. Loppupeleissä tämä on kuitenkin erittäin tapauskohtaista, ja tekijöiden löytyminen on enemmälti ja suoremmin kiinni toisen elämäntilanteesta, arvoista ja muista tekijöistä kuin iästä itsestään.

Käytännössä useimmat parisuhteeni ovat olleet itseäni muutaman vuoden verran vanhempien kanssa, ilman mitään tietoista profilointia taustalla.

momoi36

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #260 : 17.01.2017, 21:11 »
En laita ruksia mihinkään ko tarvis yksinkertaisemman lokeron eli "Aivan sama kunhan on minua vanhempi." Vaikka kuin olis elämää nähny ja tähtien asento oikea kaikki itseäni nuoremmat henkilöt ja jopa samanikäiset ovat tuntuneet lapsellisilta tai muuten vain epäkypsiltä ja siten epäkiinnostavilta.

Toki pelkkää seksiä voi harrastaa nuorempien kanssa, mutta eipä se mitään järisyttävää tai pitempi kestoista tule olemaan.  >:D

Underworld

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #261 : 18.01.2017, 00:17 »

 ;D :D

* Koputtaa puuta*
Itse kanssa erittäin vahvasti kallistumassa suuntaan, että vanhemmiten omasta itsestä, omasta toimeentulosta ja omasta tasapainosta huolehtiminen vie energiaa riittämiin. Teen kyllä asioita muutamien läheisten hyväksi ja puolesta, mutta täyteen perhe-elämän pakettiin ei vaan resursseja ja fiksua välttää tilanteita jotka johtavat tuohon suuntaan  ;)

Jos naisenpuoli on nähnyt kolmekymmentä kesää, niin ikäerolla ei ole minulle merkitystä.
Juuri näin. Tuossa iässä nainen on jo selvillä elämän realiteeteista ja osaa tehdä omat päätöksensä.

Toisaalta eikö moni suomalainen mies tosissaan heittele näitä kommentteja, että 30-kymppinen nainen on jo rupsahtanut ja paras nainen on alle 30-vuotias? :D
Tämä ei ole heitto vaan itsesuojelua.
Kun takana on avioliitto ja lapsetkin on jo aikuisia, on parasta pysyä erossa parhaassa lisääntymisiässä olevista naisista. Niin monen ikäiseni olen nähdyt ryytyneenä työntävän rattaita, kun on vaihtanu viiskymppisen puolta nuorempaan. Se on hirveä kohtalo, en ota sitä riskiä.

Mietippä perhonen asiaa vaikka noin omalle kohdallesi :)

Piki

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 277
  • Taistelukääpiö
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #262 : 18.01.2017, 17:06 »
En rastittanut yhtään, koska, jos täysi-ikäisyyden ottaa huomioon, iällä ei ole muuta väliä. Se on vain numero. Millä sitten taas on väliä, on ne kuuluisat kemiat.

Henriettachinaski

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #263 : 05.02.2017, 13:47 »
No, itseeni vetoavat melko poikkeuksetta vanhemmat. Mutta syynä ei ole se mitä ajokortissa lukee, vaan yhteensopivuudet. Elin 1,5 v parisuhteessa 51-vuotiaan kanssa, olin itse 22. Meillä persoonat tasoittivat: hän oll ikinuori, pitkätukkainen motoristi joka harrasti kaikkea extremeä, minä taas pikkuvanha ladylike joka istui nenä Baudelairen kirjallisuudessa. Toisaalta, muistan 16 vuotiaana kuherrelleeni 13-vuotiaan kanssa, joka oli.. Kröhöm, hyvin kehittynyt ikäisekseen. Silloin sain taas kicksejä siitä ajatuksesta, että olen jollekulle "puuma".  ;D Ja niin, entinen isäpuoleni oli äitiäni 15 vuotta nuorempi ja lisäksi hänen alaisensa. Onhan noita menestystarinoita.

Mastersx

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #264 : 05.02.2017, 14:00 »
Ei ikä merkitse. Minulle 20-v sanoi,että liian nuori, yks 18-v taas ois halunnut enemmän. Toisaalta, 70-v nainen tahtoo kanssani vaikka ja mitä. En lähtenyt kelkkaan,ei ikä siinä merkannut,mutta kemiat ei kohdannut.
Itse ottaisin,jos kemiat natsaa minkäikäisen tahansa,en tietenkään alle 18-v, mutta siitä ylöspäin kyllä. Parikymppisen sub naisen  :love:

mauje

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1464
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #265 : 05.02.2017, 14:06 »
Itselleni sillä iällä ei ole niin väliä...nuori ja mehevä menisi siinä missä kypsä rietastelijakin.

Flikk

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1750
  • It's playtime;)
  • Galleria
    • Novelleja
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #266 : 05.02.2017, 14:26 »
Tässä neljänkympin lähestyessä olen sessioinut 10 vuotta nuoremman kanssa. Ja se on ihan huikeeta :love:
Tässä toki sitä toisinpäin, että oikee suhde ei varmaan toimis, koska sen ikäinen haluu sit varmaan kohta omia lapsia.
Aiemmin mulla se ikäraja on ollut 0 - 15 v plussan puolella, mut näköjään nekin rajat sit joustaa, kun oikee kaveri sattuu kohdalle..

MrDarkSide

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #267 : 05.02.2017, 14:26 »
Käsitteenä "suhde" on monelle eri näkemyksen tuova. Onko suhde pari-kolme päivää kestävä vai onko se saman katon alla oleva parisuhde joka kestää kymmenen vuotta, vai jonkun muunlainen. Mielestäni varsinkin lyhyemmissä lemmensuhteissa ei ikäerolla niin merkitystä, jos kemiat toimivat. Pidemmissä suhteissa pidemmän päälle olen jonkin verran skeptinen toimivuuteen. Jos esimerkikisi mies on viisikymppinen ja nainen parikymppinen suhteen alkaessa. Kuitenkin niin "erimaailmasta" elämänkokemuksineen, elämänkatsomuksineen jne. Ymmärrettävästi nuori nainen viehättyy juuri em. tekijöistä muiden lisäksi (esim. charmi) ja mies tykästyy kun on fressi nuori nainen vierellään. Näinhän se monta kertaa menee.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaten, ikäerolla ei niin merkitystä, jos ei ole ääripäistä ja jollain 30-50 ikäerolla.

Mielipiteeni esitän em. suhteiden sivustaseuraajana ja myös omakohtaisen kokemuksen myötä. Joskus kuullut lemmenkumppanilta, että "onhan Saulin ja Jenninkin ikäero suuri". Juu, ei kiitos:)

helle

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 165
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #268 : 05.02.2017, 16:27 »
Jos hakisin seuraa netin välityksessä, olisi hankala asettaa noita ikärajoja, koska se on enemmän niistä kuuluisista kemioista ja yleisestä elämänasenteesta kiinni. Itse olen mielestäni henkisesti fyysistä ikääni nuorempi, joten joku fyysisesti nuorempi tai samanikäinen saattaisi hyvinkin olla minulle periaatteessa "liian vanha". Omalla miehellä viitisen vuotta enemmän elettyjä vuosia ja muutenkin elämänkokemusta, mutta toisaalta höpsöilemme kuitenkin samalla aaltopituudella.

Kelpie

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #269 : 05.02.2017, 16:55 »
mutta toisaalta höpsöilemme kuitenkin samalla aaltopituudella.
Tuo on se tärkein  :)