Kirjoittaja Aihe: Dominoivan miehen ja masterin ero?  (Luettu 48634 kertaa)

Jake

Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #45 : 22.06.2016, 15:08 »
Mulle kyse on *hyvin* vahvasti riippuvainen ihmisestä, nykyisessä suhteessa ni en voi ajatellakaan alistuvani ja hyvä niin. Muissa olosuhteissa ehkä jotain muuta?

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #46 : 22.06.2016, 16:04 »
Dominoivasta sun muusta...itse kun en ole aihetta opiskellut.

Olen usein miettinyt, muksei tällä asiantuntevalla saitilla käsitellä kotiväkivallaksi kutsuttua tapahtumaa.
Muistan usein pari tapausta naapurustosta, joissa vaimo sai turpaan joka toinen viikko.
Usein äiti lapsineen oli kotonani piilossa ja odotti, että tilanne rauhoittuu.

Asiaan otettiin kantaa, mutta vaimo sanoi, että "Kun Heksa pyysi anteeksi ja tehtiin jotain kivaa..."
Ja sama homma jatkui, kunnes vanhin poika tuli siihen ikään, että kykeni hakkaamaan isänsä sairaalakuntoon jääkiekkomailalla.

Useinhan vaimot kävelivät aurinkolasit silmillä talvella...jotkut nalkuttivat niin kauan, että turpaan tuli.

Onko tämä avioliiton auvoisan sataman sanelemaa pakkoa, vai kenties masokisti/sadisti asetelmaa. Kenties pelkoa yhteisöllisen arvostuksen loppumisesta, mikäli uskaltaa jättää hakkaajansa. Kuka ne voikkarit sitten tekee...

Jossain amerikan-italialaisessa elokuvassa isä neuvoi naimisiin menossa olevaa poikaansa:" Muista, että vaimo pitää hakata keraan viikossa. Kotona, niin, ettei kukaan näe tai kuule. Pysyy nöyränä ja uskollisena".

Voisiko turpaan saava osapuoli salaa nauttia saamastaan huomiosta?

Tuli vaan mieleen, kun taas jussina sattuu ja tapahtuu...

Jos tällä viitataan siihen, että Dominoivat miehet olisivat ns. Vaimonhakkaajia, niin ollaan kyllä niiiiiin hakoteillä. Perheväkivallalla ja BDSM:llä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Jossain kohdassa ketjua kysyttiin, voiko switch olla master. Minusta voi. Itseasiassa, minusta switch ymmärtää paremmin mistä on lopulta kyse, koska on itse myös kosketuksissa alistuvaan puoleensa.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #47 : 22.06.2016, 16:13 »

Jos tällä viitataan siihen, että Dominoivat miehet olisivat ns. Vaimonhakkaajia, niin ollaan kyllä niiiiiin hakoteillä. Perheväkivallalla ja BDSM:llä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.


Ihminen voi olla Dominoiva ilman minkäänlaista kosketusta Bdsm:ään. Näin voivat olla myös vaimonhakkaajia tai jos tasa-arvosta puhutaan, myös Dominoivat naiset voivat olla miestensä hakkaajia.

Master-nimike tuo mukanaan suhteen Bdsm:ään. Tähän yhtälöön ei mahdu perheväkivalta.

Näin olen käsittänyt tämän ketjun kirjoitusten perusteella.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #48 : 22.06.2016, 16:17 »

Jossain kohdassa ketjua kysyttiin, voiko switch olla master. Minusta voi. Itseasiassa, minusta switch ymmärtää paremmin mistä on lopulta kyse, koska on itse myös kosketuksissa alistuvaan puoleensa.

Joten jos vaikka jatkais. Olen miettinyt tätä just. Itellä alistumiskokemukset on olleet hyvin lyhyitä ja hetkittäisiä, mielentiloja jotka ovat vain häivähteneet jossakin yhteydessä sessiossa.
Tämä saakin miettimään että onko itsessä sitä alistuvaa mutta konteksti ei vain koskaan ole ollut sellainen että se olisi suuremmin revennyt esiin. Sillä jotain (jo varhaiseen nuoruuteen, jopa lapsuuteen, liittyviä fantasioita asiasta on olemassa, aivan kuten dominoiviakin on ollut).

Ylipäänsä olen sillä kannalla että meissä ihmisissä on usein enemmän kuin edes itse tiedämme/tiedostamme. Siksi en menisi niittaamaan tätä switchiyttäkään (edes itsessäni).
Siinä kontekstissa se toki on ihan helppokin tajuta kun (esmes Nickin linkissä) samaistetaan topin ja dominoivan roolit. Eli seksuaalisessa sessiotilanteessa. Mutta miten sitten kun on kyse Master/orja-suhteesta? Voiko olla samaan ihmiseen? Voiko olla samaan aikaan mutta eri ihmiseen, toiseen suhteessa orja, toiseen Master?

Pulseproto

  • Vieras
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #49 : 22.06.2016, 18:42 »

Ihminen voi olla Dominoiva ilman minkäänlaista kosketusta Bdsm:ään. Näin voivat olla myös vaimonhakkaajia tai jos tasa-arvosta puhutaan, myös Dominoivat naiset voivat olla miestensä hakkaajia.

Master-nimike tuo mukanaan suhteen Bdsm:ään. Tähän yhtälöön ei mahdu perheväkivalta.

Minä sanon: AAMEN,
vaikken jumalaan usko


isabella

Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #50 : 22.06.2016, 18:57 »
Itse voisin tällä hetkellä käyttää itsestäni Master nimikettä pikkulinnun suuntaan, eli hänelle olisin Omistaja koska olemme omistajuuteen perustuvassa suhteessa, mutta ei se tarkoittaisi sitä että olisin Master kenellekään muulle.

Juuri näin minä asian näen. Master on Master vain suhteessa omaan alistujaansa, muiden näkökulmasta hän on Dominoiva. Itse vierastan vieraskielistä termiä enkä käyttäisi sitä itseni yhteydessä mutta periaatteessa kyllä luokittelisin itseni Masteriksi/Mistressiksi suhteessa omaan subiini. Mutta tuntuisi todella oudolta jos joku puolituttu tuli puhuttelemaan Mistressiksi.

Minusta myös switch voi hyvin olla Master. Jälleenkin koska kyse on suhteesta tiettyyn ihmiseen, suhteessa johonkin toiseen ihmiseen voi sitten olla alistuva.

Pulseproto

  • Vieras
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #51 : 22.06.2016, 19:14 »

Minusta myös switch voi hyvin olla Master. Jälleenkin koska kyse on suhteesta tiettyyn ihmiseen, suhteessa johonkin toiseen ihmiseen voi sitten olla alistuva.

Kyllä jonkin pitää tässäkin scenessä "olla pyhää" - Pitää olla termi miespuoliselle henkilölle joka EI ALISTU "ainakaan seksuaalisesti".
Isabella varmasti (valansa innoittamana) ilmoittaa meille kohta, kuinka meitä tällaisia voidaan kutsuttavan...?

isabella

Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #52 : 22.06.2016, 19:35 »

Minusta myös switch voi hyvin olla Master. Jälleenkin koska kyse on suhteesta tiettyyn ihmiseen, suhteessa johonkin toiseen ihmiseen voi sitten olla alistuva.

Kyllä jonkin pitää tässäkin scenessä "olla pyhää" - Pitää olla termi miespuoliselle henkilölle joka EI ALISTU "ainakaan seksuaalisesti".
Isabella varmasti (valansa innoittamana) ilmoittaa meille kohta, kuinka meitä tällaisia voidaan kutsuttavan...?

Tämä on keskustelupalsta, jossa ihmiset kertovat mielipiteitään. Kerroin oman mielipiteeni siitä mitä Master tarkoittaa. En tiedä mistä valasta puhut.

Miksi ei-alistuvan miespuolisen henkilön nimittäminen pitäisi olla jotenkin pyhempää kuin muiden ihmisten? Dominoiva mies kertoo mistä on kyse, en ymmärrä miksi pitäisi olla jokin muu nimitys asialle. Saahan jokainen nimittää itseään tai kumppaniaan Masteriksi tai ihan miksi hyvänsä, ei asia kuulu minulle tippaakaan. Mutta minä en näe mitään syytä miksi minun pitäisi kutsua Masteriksi ihmistä, joka ei sitä minulle henkilökohtaisesti ole.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #53 : 22.06.2016, 19:38 »

Jos tällä viitataan siihen, että Dominoivat miehet olisivat ns. Vaimonhakkaajia, niin ollaan kyllä niiiiiin hakoteillä. Perheväkivallalla ja BDSM:llä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.


Ihminen voi olla Dominoiva ilman minkäänlaista kosketusta Bdsm:ään. Näin voivat olla myös vaimonhakkaajia tai jos tasa-arvosta puhutaan, myös Dominoivat naiset voivat olla miestensä hakkaajia.

Master-nimike tuo mukanaan suhteen Bdsm:ään. Tähän yhtälöön ei mahdu perheväkivalta.

Näin olen käsittänyt tämän ketjun kirjoitusten perusteella.

 Kun esitin kysymyksen, tarkoitin BDSM kontekstissa dominoiva mies.
Ja niin, voi olla vaikka kuinka master ikinä ja silti myös vaimonhakkaaja.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #54 : 22.06.2016, 19:41 »

Minusta myös switch voi hyvin olla Master. Jälleenkin koska kyse on suhteesta tiettyyn ihmiseen, suhteessa johonkin toiseen ihmiseen voi sitten olla alistuva.

Kyllä jonkin pitää tässäkin scenessä "olla pyhää" - Pitää olla termi miespuoliselle henkilölle joka EI ALISTU "ainakaan seksuaalisesti".
Isabella varmasti (valansa innoittamana) ilmoittaa meille kohta, kuinka meitä tällaisia voidaan kutsuttavan...?

Tämä on keskustelupalsta, jossa ihmiset kertovat mielipiteitään. Kerroin oman mielipiteeni siitä mitä Master tarkoittaa. En tiedä mistä valasta puhut.

Miksi ei-alistuvan miespuolisen henkilön nimittäminen pitäisi olla jotenkin pyhempää kuin muiden ihmisten? Dominoiva mies kertoo mistä on kyse, en ymmärrä miksi pitäisi olla jokin muu nimitys asialle. Saahan jokainen nimittää itseään tai kumppaniaan Masteriksi tai ihan miksi hyvänsä, ei asia kuulu minulle tippaakaan. Mutta minä en näe mitään syytä miksi minun pitäisi kutsua Masteriksi ihmistä, joka ei sitä minulle henkilökohtaisesti ole.

Juurikin näin. :)

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #55 : 22.06.2016, 19:44 »
Itse voisin tällä hetkellä käyttää itsestäni Master nimikettä pikkulinnun suuntaan, eli hänelle olisin Omistaja koska olemme omistajuuteen perustuvassa suhteessa, mutta ei se tarkoittaisi sitä että olisin Master kenellekään muulle.

Juuri näin minä asian näen. Master on Master vain suhteessa omaan alistujaansa, muiden näkökulmasta hän on Dominoiva. Itse vierastan vieraskielistä termiä enkä käyttäisi sitä itseni yhteydessä mutta periaatteessa kyllä luokittelisin itseni Masteriksi/Mistressiksi suhteessa omaan subiini. Mutta tuntuisi todella oudolta jos joku puolituttu tuli puhuttelemaan Mistressiksi.

Minusta myös switch voi hyvin olla Master. Jälleenkin koska kyse on suhteesta tiettyyn ihmiseen, suhteessa johonkin toiseen ihmiseen voi sitten olla alistuva.

Tänks. Taidan kanssa olla valmis allekirjoittelemaan tämän näkemyksen, vaikken itse alistumiskokemusta yksinomaan juuri johonkuhun tiettyyn omaakaan.
Mutta olen törmännyt myös pariskuntiin jotka käyttävät toisistaan molempia termejä, eli molemmat ovat sekä orjia että Mastereita(Misstressejä/Valtiattaria). Eikä se(kään) minusta vielä ole merkki mistään jakomielitaudista.

Annetaan sille toiselle(kin) osiolle siis - ainakin teoreettinen - mahdollisuus olla olemassa (käytäntö varmaan riipuu muistakin kuin vain minusta  :), olenhan ihmisen mahdollisuuksiin uskovaa tyyppiä. Ja jonkinlainen hintsi minulla taitaa tuosta olla, vaikka en kovin helposti uskokaan, ainakaan enää tässä iässä (joojoo, ja tällä luonteella), mitään Mastereita elämääni tällääväni, paitsi sellaisia oman elämänsä mastereita jotka taipuvat sessiointiin  ;D ...kai sellaisiakin sitten voi kutsua massuiksi vaikka se Dominoiva olisikin kaiketi oikeampi nimike (tuon ison D:n käyttäminen asiasta jonka mieltää luonteenpiirteeksi on kyllä jotenkin kornin tuntuista).


stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #56 : 22.06.2016, 19:45 »
Samaa paskaa eri paketissa!  ???

 >:D

Viridian

Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #57 : 22.06.2016, 19:47 »

Minusta myös switch voi hyvin olla Master. Jälleenkin koska kyse on suhteesta tiettyyn ihmiseen, suhteessa johonkin toiseen ihmiseen voi sitten olla alistuva.

Kyllä jonkin pitää tässäkin scenessä "olla pyhää" - Pitää olla termi miespuoliselle henkilölle joka EI ALISTU "ainakaan seksuaalisesti".
Isabella varmasti (valansa innoittamana) ilmoittaa meille kohta, kuinka meitä tällaisia voidaan kutsuttavan...?

Tuo miespuolinen, joka "ei alistu ainakaan seksuaalisesti" voidaan määritellä myös niin, että toistaiseksi hänelle ei ole sattunut eteen tilannetta, jossa olisi alistunut seksuaalisesti ihmiselle, tilanteelle tai muuten vaan edes hetkellisesti tai vain päänsä sisällä edes niin, että kukaan ei huomaa. Tai sitten termin saa käyttöönsä vasta kuolinvuoteellaan, ja silloinkin ehdollisena jos alkanut jo dementia tai valikoiva muisti iskeä.

Mutta sama se mulle, keksikää mitä termejä haluatte, kunhan ei taas joku loukkaannu verisesti siitä, kun ei käytetä oikeaa termiä. Mulle on henkilölle, joka ei ole koskaan edes harkinnut toisen puolen kokeilemista, on ihan selkee termi.. sellanen on mielikuvitukseton tai arka. *virn

Vir

Pulseproto

  • Vieras
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #58 : 22.06.2016, 19:51 »
Ok, lopetetaan keskustelu ja julistetaan homosapiens - kytkin,bi,poly,narsisti,psykopaatiksi..
Case closed

ps. Keskimäärin ihmisrotuhan on paljon pahempi  ;D

Pulseproto

  • Vieras
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #59 : 22.06.2016, 19:56 »

Minusta myös switch voi hyvin olla Master. Jälleenkin koska kyse on suhteesta tiettyyn ihmiseen, suhteessa johonkin toiseen ihmiseen voi sitten olla alistuva.

Kyllä jonkin pitää tässäkin scenessä "olla pyhää" - Pitää olla termi miespuoliselle henkilölle joka EI ALISTU "ainakaan seksuaalisesti".
Isabella varmasti (valansa innoittamana) ilmoittaa meille kohta, kuinka meitä tällaisia voidaan kutsuttavan...?

Tämä on keskustelupalsta, jossa ihmiset kertovat mielipiteitään. Kerroin oman mielipiteeni siitä mitä Master tarkoittaa. En tiedä mistä valasta puhut.

Miksi ei-alistuvan miespuolisen henkilön nimittäminen pitäisi olla jotenkin pyhempää kuin muiden ihmisten? Dominoiva mies kertoo mistä on kyse, en ymmärrä miksi pitäisi olla jokin muu nimitys asialle. Saahan jokainen nimittää itseään tai kumppaniaan Masteriksi tai ihan miksi hyvänsä, ei asia kuulu minulle tippaakaan. Mutta minä en näe mitään syytä miksi minun pitäisi kutsua Masteriksi ihmistä, joka ei sitä minulle henkilökohtaisesti ole.

Niin... Jos ja kun nainen mulle esittäytyy: Olen seksuaaliselta suuntautumiseltani Mistress/Valtiatar - toivon ja uskon ettei hänestä todellakaan löydy subia missään olosuhteissa niin kauan kuin tällä poltsilla elää ja vaikuttaa.

jos tuohon en voi luottaa.. Mihin voisin perustaa oman olemassa oloni?

Muutoin kutsukoon itseään, vaikka Dommeksi