Kirjoittaja Aihe: Ylipaino  (Luettu 51863 kertaa)

Serafina

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #225 : 27.05.2013, 21:29 »
Tämä menee nyt vähän ohi aiheen, mutta onko kaiken kauneuden lähde vartalo?
Tiedän monta todella kaunista ylipainoista naista, tai komeaa miestä.
Toisaalta myös rumia normaalivartaloisia kummassakin sukupuolessa.
Vaikka itse olen ylipainoinen, niin silti myönnän katsovani myös ihmisten ulkonäköä, ihan niitä kasvojakin, vaikkei mulla ehkä siihen olis joidenkin mukaan varaa  ::)

BadDream

Vs: Ylipaino
« Vastaus #226 : 27.05.2013, 21:48 »
Tämä menee nyt vähän ohi aiheen, mutta onko kaiken kauneuden lähde vartalo?

Menee samantien määrittelyhommiksi. Kaiken kauneuden lähde ei varmasti ole ihmisvartalo, mutta ihmisyksilöiden esteettisen miellyttävyyden lähteistä se varmastikin on kärkipäästä.

morjasi

Vs: Ylipaino
« Vastaus #227 : 05.06.2013, 17:14 »
Aiheeseen voisi sopia tälläinen kevyt musiikki kappale:

http://www.youtube.com/watch?v=DiDW3BLyTYc

Amynsomnia

Vs: Ylipaino
« Vastaus #228 : 06.06.2013, 08:59 »
Ihminen voi olla kaunis oli hoikka tai ei mikäli omaa itsevarmuutta ja viihtyy omassa kehossaan.
Sitäpaitsi, onneksi meistä kukaan ei ole toisen kanssa täysin samanlainen vaan välimuotoja löytyy joka lähtöön.
Kyllä hoikkakin nainen voi olla kaunis samoin kuin hiukan ylipainoakin omaava esim.

morjasi

Vs: Ylipaino
« Vastaus #229 : 06.06.2013, 21:33 »
-----tässäpä tätä linkkispämmiä-----/34908-painoindeksi-syrjii-miehia


Nainen näyttää lihavammalta samalla painoindeksillä, kuin mies.

Maddison

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #230 : 07.06.2013, 08:56 »
Ei minusta painolla ole väliä siinä onko kaunis. Kauneus on aina katsojan silmässä. Itsellä häiritsee jos on huomattavasti yli/alipainoinen, niin sen näkee ihmisen sairaasta olemuksesta, että nyt ei voida hyvin. Mutta jos ihmisestä huomaa, oli sitten vähän ylä tai alakanttiin, että suhteellisen terveellisesti elellään ja kantaa itsensä ylpeästi sellaisenaan kuin on korostaen omia huviä puoliaan, niin sellainen on minusta kaunista.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #231 : 07.06.2013, 19:45 »
Aiheeseen voisi sopia tälläinen kevyt musiikki kappale:

http://www.youtube.com/watch?v=DiDW3BLyTYc

Eräs henkilö kommentoi useampi vuosi sitten, että tuota kappaletta hyräilee varmasti keskiverto kinkybileiden pukukoodivalvoja.   ;)

Lucrezia

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #232 : 09.06.2013, 23:36 »
-----tässäpä tätä linkkispämmiä-----/34908-painoindeksi-syrjii-miehia


Nainen näyttää lihavammalta samalla painoindeksillä, kuin mies.

Nauratti niin, että melkein putosin tuolilta, kun huvikseni tarkistin painoindeksini ja laskuri väitti, että olen "lievästi lihava"  ;D

En tiedä millä anorektikkomittarilla se on laadittu, mutta toivottavasti ihmiset katsovat mieluummin peiliin kuin uskovat moista höpötystä...


klipklop

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #233 : 09.06.2013, 23:47 »
Nauratti niin, että melkein putosin tuolilta, kun huvikseni tarkistin painoindeksini ja laskuri väitti, että olen "lievästi lihava"  ;D

En tiedä millä anorektikkomittarilla se on laadittu, mutta toivottavasti ihmiset katsovat mieluummin peiliin kuin uskovat moista höpötystä...

+1

mimoosa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 843
  • TrueVanilla
  • Galleria
Vs: Ylipaino
« Vastaus #234 : 09.06.2013, 23:58 »
Sopiva paino on oma pituus - 110, suuntaa-antava varmaan sukupuolesta riippumatta.

kide

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #235 : 10.06.2013, 00:13 »
No ehkä tuo nyrkkisääntö pätee jollakin lailla, mutta aika tiukka se on  :o

Itse en pääsisi tuohon lukuun kuin ehkä kuihtuvana mummona tai vakavasti sairaana. Tosin en haluasikaan olla noin kevyt, painoin täysi-ikäiseksi tullessani 54-56 kg enkä ollut millään lailla pullukka. BMI antaa 158 cm pituiselle haitarin: 46.2 - <62.4 kg

SMIle

Vs: Ylipaino
« Vastaus #236 : 10.06.2013, 06:52 »
Sopiva paino on oma pituus - 110, suuntaa-antava varmaan sukupuolesta riippumatta.

No kylläpä olen sitten kamala pullukka  :o  ;D

Nut

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #237 : 10.06.2013, 08:26 »
Sopiva paino on oma pituus - 110, suuntaa-antava varmaan sukupuolesta riippumatta.

No kylläpä olen sitten kamala pullukka  :o  ;D

Sama, vaikka muistaakseni olen aivan keskellä normaalipainoksen skaalaa painoindeksiä tuijotettaessa :)) Toi kaava on aika mahdoton, eikä todennäköisesti toteudu jos on kertynyt vähänkään lihasta ( mitä esimerkiksi mulla ei ole).

Miltsu

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #238 : 10.06.2013, 10:17 »
Sopiva paino on oma pituus - 110, suuntaa-antava varmaan sukupuolesta riippumatta.


Suosisin mielummin vain sen metrin miinustamista, muuten esim mulle tulis painoksi 53, niin alas en meinaa vajota  ;D
Yksi kaava laskee: pituus-1m-10%. Kaavoja varmaan riittää sen mukaan millaista kroppaa muoti milloinkin suosii...

Lucrezia

  • Vieras
Vs: Ylipaino
« Vastaus #239 : 10.06.2013, 10:32 »
Sopiva paino on oma pituus - 110, suuntaa-antava varmaan sukupuolesta riippumatta.

Riippuu ruumiinrakenteesta aika paljon, toiset ovat luonnostaan "kuivempia". Itse olen ollut suurimman osan aikuisiästä jopa hieman alle tuon määritelmän, ilman suurempia ponnistuksia, tosin silloin kropassa ei ollut pehmeää kohtaa kuin vähän rinnoissa.

Erityisen tavoiteltavana en pidä tuon tason hoikkuutta. Ainakaan minä en huomannut olevani sen onnellisempi tai kiinnostavampi ihminen, vaikka vatsalihakset näkyivätkin  ::)

Ja kuten naisille aina: kommenttia tuli silloinkin, hoikkuuden puolesta ja sitä vastaan...Siksipä minusta riittääkin, että oma kroppa miellyttää omaa silmää ja että jaksaa painonsa kantaa ilman apuvälineitä :)