Äänestys

Mikä on sinulle pettämistä?

toisen ihmisen ajatteleminen seksuaalisessa mielessä
17 (1.8%)
nettiseksi/-sessio/tuhmat tekstiviestit/mailit
118 (12.3%)
suuteleminen/vähäinen koskettelu vaatteet päällä
136 (14.2%)
suuseksi
183 (19.1%)
vagina-/anaaliseksi/fistaus yms
192 (20.1%)
sessio ilman seksiä
118 (12.3%)
sessio johon kuuluu myös seksiä
193 (20.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 101

Kirjoittaja Aihe: Missä menee pettämisen raja?  (Luettu 28935 kertaa)

Solitaire

  • Vieras
Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #90 : 14.09.2016, 22:03 »
Siinä kun et kehtaa tehdä sitä mitä ikinä teetkin niin että kumppani seisoisi vieressä ja näkisi kaiken. Yksinkertaista. Kyllä pettäjä tietää koska on tehnyt väärin. Se ei vain halua myöntää sitä itselleen tai muille. Loppujen lopuksi raja on todella selkeä vaikka tästäkin kysymyksestä yritetään tehdä mystinen ja vaikeasti rajattava.

Pip

Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #91 : 14.09.2016, 22:08 »
Siinä kun et kehtaa tehdä sitä mitä ikinä teetkin niin että kumppani seisoisi vieressä ja näkisi kaiken. Yksinkertaista. Kyllä pettäjä tietää koska on tehnyt väärin. Se ei vain halua myöntää sitä itselleen tai muille. Loppujen lopuksi raja on todella selkeä vaikka tästäkin kysymyksestä yritetään tehdä mystinen ja vaikeasti rajattava.
Tämäkin on aika hyvä.

Kelpie

  • Vieras
Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #92 : 24.01.2017, 11:48 »
Siinä kun et kehtaa tehdä sitä mitä ikinä teetkin niin että kumppani seisoisi vieressä ja näkisi kaiken. Yksinkertaista. Kyllä pettäjä tietää koska on tehnyt väärin. Se ei vain halua myöntää sitä itselleen tai muille. Loppujen lopuksi raja on todella selkeä vaikka tästäkin kysymyksestä yritetään tehdä mystinen ja vaikeasti rajattava.
Lähes vastaavan mietteen kuulin vuosia sitten: Jos se on jotain sellaista, mistä ei voi kertoa partnerilleen, se kannattaa jättää tekemättä.

Mutta automaattisesti se ei ole mikään annetuista vaihtoehdoista.

vctr

  • Vieras
Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #93 : 24.01.2017, 12:14 »
Siinä mihin ne rajat on yhdessä määritetty, ja ne rajat on taatusti erilaiset eri ihmisillä ja pareilla.

Serpent

  • Vieras
Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #94 : 24.01.2017, 12:37 »
Itselle tuo pettämisen raja riippuu ihan puhtaasti kumppanista. Jokainen määrittää mikä luokitellaan pettämiseksi ja mikä ei.

SpankingDaddy

  • Vieras
Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #95 : 25.01.2017, 23:18 »
Listalta puuttuu kaksinnaiminen  ;D

Brak

  • Vieras
Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #96 : 26.01.2017, 01:56 »
En ajattele pettämistä rajana, vaan yritän pohtia, miltä mikäkin tekoni puolisostani tuntuisi ja välttää tekoja, joista hänelle tulisi paha mieli.

Ajatuksilla ei mielestäni voi pettää, mutta niitäkin tulee valvoa. Esimerkiksi ihastuksia voi kiihdyttää tai rauhoittaa.

Kukkanen

  • Vieras
Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #97 : 27.01.2017, 23:24 »
Kysely on aika suppea. Mulle mikään vaihtoehdoista ei sovi. Pettämistä on luottamuksen ja sovittujen sääntöjen pettäminen. Esim. jos on sovittu, et muiden kanssa käytetään kondomia ja toinen ei käyttäiskään, kokisin sen todella loukkaavana -toinen ei arvosta terveyttäni. Saati, jos ei kertoisi asiaa avoimesti. Jos kertoo, se on ok mut sit ei voida harrastaa seksiä ilman kondomia ennen kuin testit on tehty ja tuntuisi kurjalta.
Pettämistä ois myös, jos toinen pimittäisi tietoa minulta tai puhuisi toista, mitä kokisi. Epärehellisyys siis.

Sen sijaan pettämistä mulle ei ole vapaus, rakastuminen, hyvä seksi muiden kanssa, puheeksiottaminen jos suhde ei enää tunnu hyvältä jne. Avoimuutta tosin näissäkin asioissa. Mut en mä omista ketään, olen vapaa ja kumppanini ovat vapaita. En lähde enää suljettuihin suhteisiin. Kumppani on vapaa rakastumaan ja naimaan mut haluan tietää, missä mennään.

Jos kumppani rakastuis toiseen ja menettäis halunsa mua kohtaan, ei se olis myöskään pettämistä, mutta tekis mut erittäin surulliseksi. Mut eiköhän siitäkin yli päästäisi ja voitaisi jatkaa ystävinä :) Tunteilleen ei kukaan mahda mitään, yhtälailla monosuhteessakin voi intohimo hiipua puolin tai toisin eikä se ole välttämättä kenenkään vika, joskus niin vain käy.

Mut eipä oo näiltä näkymin ollut nähtävissä intohimon hiipumista, yli 4v. yhdessäoloa ja edelleen seksi toistemme kanssa on parhautta :)

Pettämisen raja on tasan se, mikä on sovittu. Jos ei ole keskusteltu asiasta, ei voi oikein syyttää toista pettämisestä mun mielestä..

Switchy

  • Vieras
Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #98 : 28.01.2017, 17:10 »
Yhden tutun miehen mielestä kaikkea muuta voi säätää, mutta ei naida.. Heillä siis ihan tavallinen avioliitto ja vaimo ei todellakaan tiedä tuota..

Triss

  • Vieras
Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #99 : 28.01.2017, 18:23 »
Rasti lähti ruutuun kaikissa muissa paitsi ajattelemisen kohdalla  :)  Ajatuksia en toivo enkä koskaan kuvittele kontrolloivani, tai tulla kontrolloiduksi. Pettäminen on tylsästi sitä mitä yhdessä sovitaan - mä en koe (kuvatonta) pervotekstailua pettämisenä mutta ymmärrän ihan hyvin mikäli parisuhteessa toinen osapuoli ei tykkäisi siitä että sitä teen. Silloin se lopetetaan. Ei parisuhteessa yksin olla joten myös sen toisen mielipiteet huomioidaan ja koitetaan löytää sopiva kompromissi  :-*

R75

  • Vieras
Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #100 : 28.01.2017, 20:05 »
Minulle pettämistä olisi ennen kaikkea se, jos kumppanini huomioisi vain muita ihmisiä eikä minua. Ja ilman muuta se, jos hän harrastaisi muiden kanssa sellaista seksiä, jossa olisi tartuntariskejä. Nämä ovat ehkä ne tärkeimmät.

Jägermies

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 379
  • Noviisi
  • Galleria
Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #101 : 29.07.2019, 01:30 »
Nyt on vähän kyseenalaista onko porukka täällä todella kevytkenkäistä vai eivätkö tajunneet että useampaan kuin yhteen voi vastata?  ???

Dark Foxi

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 580
  • Onks toi paskaa taivaalla vai revontulia?
  • Galleria
Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #102 : 29.07.2019, 09:33 »
Olen juuri löytänyt mielenkiintoisen tyypin ja suhteilusta ollaan puhuttu.
Itse kinkynä ja hän vaniljainen biseksuaali. Yhdessä sääntöjä sovittiin, että avoinsuhde voisi olla meille se juttu, sillä molemmilta löytyy sellaiset asiat, mitä toinen ei pysty täyttämään.

AlmostAverageJoe

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 91
  • Maybe I just want you to support my bad habits.
  • Galleria
Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #103 : 29.07.2019, 17:51 »
Riippuu paljolti myös tilanteesta.

Monogaamisessa / ei-avoimessa suhteessa kaikki paitsi toisen ajattelu. Suutelemisen ja vähäisen koskettelun voi helpoiten hyväksyä.
Avoimessa suhteessa myös kaikki paitsi toisen ajattelu, silloin kun ei toimita kuten on sovittu

Ylläolevat kaksi asiaa on mun mielestä erilaista pettämistä, tai rikotaan eri tavalla luottamus.

Yleisesti asia on helpompi käsitellä jos teosta otetaan vastuu suoraan:
  • Olin niin kännissä-tyyliset selittelyt on aika heikkoja: mites jatkossa sitten?
  • Asian kaunistelu tai yksityiskohtien pimittäminen lähinnä pahentaa asiaa
  • Kertomalla suoraan ja rehellisesti asiasta saa yleensä jo paljon anteeksi, tai ainakin ollaan matkalla kohti sitä asian sopimista - varsinkin avoimessa suhteessa: jos toinen asian, on helpompi lähteä miettimään ihan niin, että molemmat on erehtyväisiä ihmisiä

subitar89

Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #104 : 29.07.2019, 18:39 »
Äänestin kaikkia muita, paitsi ensimmäistä. Koska ajatuksiaan on vaikea hallita, mutta se on oma päätös antaako ajatusten/halujen siirtyä toiminnan tasolle. Mutta tuo siis omalla kohdalla olisi pettämistä. Kaikki riippuu siitä, mitä on kumppanin kanssa sovittu. Eli jos tekee jotain, mitä ei voi toiselle kertoa, niin koen pettämiseksi.