Äänestys

Mikä on sinulle pettämistä?

toisen ihmisen ajatteleminen seksuaalisessa mielessä
17 (1.8%)
nettiseksi/-sessio/tuhmat tekstiviestit/mailit
118 (12.3%)
suuteleminen/vähäinen koskettelu vaatteet päällä
136 (14.2%)
suuseksi
183 (19.1%)
vagina-/anaaliseksi/fistaus yms
192 (20.1%)
sessio ilman seksiä
118 (12.3%)
sessio johon kuuluu myös seksiä
193 (20.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 101

Kirjoittaja Aihe: Missä menee pettämisen raja?  (Luettu 29311 kertaa)

Bounded

Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #75 : 11.09.2016, 16:36 »
Omalla kohdalla/suhteessa nykyään ajattelen, että  pettämisen raja kulkee tunnetasolla. Minusta seksi, sessiot sekä tunteet eivät kulje käsikädessä. Toki seksisuhde jonkun saman henkilön kanssa helposti muodostaa myös tunnesiteen, joka taas menee helposti pettämisen puolelle. Edellä mainitu toki vaatii sen, että nämä 'säänöt' on yhteisesti kumppanin kanssa sovittu ja mitään ei tehdä toisen seläntakana.

Joskus parikymppisenä määrittelin pettämisen kovin eri tavoin. Sillon jo pelkkä pusu jonkin muun kuin kumppanin kanssa ylitti pettämisen rajan. Ihan mielenkiinnosta odotan, miten ajatusmaailma elää ja muuttuu tulevaisuudessa, kun vuodet ja elämänkokemus karttuu lisää.

Feird

  • Vieras
Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #76 : 11.09.2016, 16:55 »
Tällä hetkellä tilanne on sellainen että varsinaista pettämistä on aika hankala määritellä, kuitenkin tälläisessä avoimessa suhteessa molemmat voi hakea sessioseuraa suhteen ulkopuolelta joten aika pitkälti kaikki toiminta on sallittua. Rehellisyys on tietysti aika oleellista tälläisessä kuviossa mutta en näe kauheasti syitä miksi tarvitsisi asioita tehdä salassa, sitten jos pitää salailla niin jotain varmaan on vinossa niin kuin joku jo tuossa aikaisemmin totesikin. En mä silti ihan hirveän yksityiskohtaisesti kaikista sessioista kerro, mutta toisaalta ihan kaikkea nyt ei tarvitse raportoidakaan. Kunhan toinen tietää missä menen ja muuten vaan mielenkiinnosta voi tietysti kysellä millaisia juttuja on tullut kokeiltua. Ongelmia voi tietysti tulla siinä kohtaa jos joku suhteen ulkopuolinen suhde alkaa viedä liikaa aikaa ja mahdollisesti tulisi myös muita parisuhdeongelmia minkä takia sitten toinen osapuoli haluaisi laittaa lusikat jakoon. Tunteet itsessään eivät ole ongelma mutta jos niitä ei osaa hallita niin sitten se menee hankalaksi. Jonkinlaisia tunteita syntyy aina väistämättä, se on ihan luontaista mutta täytyy kuitenkin muistaa kenen kanssa on naimisissa ja miksi.

balthazar

  • Vieras
Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #77 : 11.09.2016, 20:22 »
Minun mielestäni itsensä pettäminen on kaikkein pahinta. Tähän kuuluu olennaisesti juuri tämä idioottimainen sääntöhelvetti. Kaikki pitää saada mitä haluaa, ja toisen nyt vaan on parempi hyväksyä se. Koska asiasta on sovittu. Lopputulemana se että jahtaa loputtomasti omaa häntäänsä, sirkus on sama mutta pellet vaan vaihtuu.

Kaikki omalla tyylillään ja mikä vain tekee teidät onnelliseksi, saa myös minut hymyilemään, en ole tuomitsemassa. Itselleni en vain pystyisi enää perustelemaan miksi pitäisi saada jotain, mitä kumppanini ei minulle ilolla suo. Kaikki mikä tuntuu sisimmässä pahalta on pettämistä ja väärin, eikä sellaisten tuntemusten tunteminen ja niistä kertominen voi koskaan olla väärin tai kiellettyä.

olivia-orjatar

  • Vieras
Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #78 : 12.09.2016, 10:48 »
Itsekukin pari voi määritellä pettämisen rajat. Mulla on lupa sitoa, piiskata ja suudella muita naisia ja mun dominoilla sama, mutta ei koskettelua jalkovälistä. Toimii hyvin :)

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #79 : 12.09.2016, 20:03 »
Vähän vaikea äänestää kun mikään vaihtoehto ei oikein täsmää. Mulle eräs tuttu sanoi että kun parisuhteen ulkopuolelta hakee sen mitä ei ole parisuhteesta mahdollista saada, silloin ei ole pettänyt ketään. No kaikille se ei ole noin yksinkertaista kun kaikki ei vaan ymmärrä toisen kaikkia tarpeita. Kokemus on siis täysin yksilöllinen.

submit

  • Vieras
Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #80 : 12.09.2016, 20:05 »
Vähän vaikea äänestää kun mikään vaihtoehto ei oikein täsmää. Mulle eräs tuttu sanoi että kun parisuhteen ulkopuolelta hakee sen mitä ei ole parisuhteesta mahdollista saada, silloin ei ole pettänyt ketään. No kaikille se ei ole noin yksinkertaista kun kaikki ei vaan ymmärrä toisen kaikkia tarpeita. Kokemus on siis täysin yksilöllinen.
Eiköhän edellisessä ole tärkein tekijä se, onko asiasta pystytty keskustelemaan...

Pip

Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #81 : 14.09.2016, 00:57 »
Minä olen pettänyt. Sanan "virallisimmassa" tarkoituksessa, eli minulla on ollut avioliiton ulkopuolisia suhteita. Toiselta osapuolelta salaa. Eikä tuntunut miltään. En siis tuntenut tekeväni pahemmin väärin. Minusta minulla oli siihen oikeus, syistä joista en tässä sen enempää mainitse. Jossain vaiheessa olin kypsä toteamaan toiselle osapuolelle että haluan erota.

Sitten löysin vastakappaleeni. Meillä ei ollut siinä vaiheessa edes varsinaista suhdetta, olimme tavanneet kerran ja jatkosta ja mahdollisesta tulevasta asetelmasta vasta neuvoteltiin. Ja minähän olin mielestäni virallisesti sinkku. Joten vietin yön kiinnostusta herättäneen ihmisen kanssa. Mikäs siinä. Ihan normitoimintaa.

Kunnes iski huono omatunto. Ja paha olo. Oli pakko kertoa. Vastakappaleelle. En ole varmaan ikinä katunut mitään niin paljon. Siis tekona. Pelkäsin että olin pilannut jotain ihen helvetin hyvää.


Eli, kyllä se pettäminen on minulle ainakin sidoksissa siihen oman pään sisältöön ja siihen miten toista kunnioittaa ja mitä sitä kohtaan tuntee enemmänkin kun se mitä lait, säännöt ja sormukset saanoo.

Kissamaista ajattelua.
Tämä on ajattelutapa, jota en voi muuta kuin arvostaa ja siihen pyrin itsekin. Tuntea ensin itsensä ja sen jälkeen olla rehellinen muillekin. Olen tehnyt virheitä, enkä sitä kiellä, mutta kuitenkin pyrin olemaan se rehellinen sika, mikä olenkin.

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #82 : 14.09.2016, 06:59 »
Vähän vaikea äänestää kun mikään vaihtoehto ei oikein täsmää. Mulle eräs tuttu sanoi että kun parisuhteen ulkopuolelta hakee sen mitä ei ole parisuhteesta mahdollista saada, silloin ei ole pettänyt ketään. No kaikille se ei ole noin yksinkertaista kun kaikki ei vaan ymmärrä toisen kaikkia tarpeita. Kokemus on siis täysin yksilöllinen.
Eiköhän edellisessä ole tärkein tekijä se, onko asiasta pystytty keskustelemaan...

Niin kai... Joskus vaan se loputtomalta tuntuva keskusteleminen keskustekemisen takia asiasta, ei auta yhtään tyydyttävän lopputuloksen saamisessa.

submit

  • Vieras
Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #83 : 14.09.2016, 10:26 »
Vähän vaikea äänestää kun mikään vaihtoehto ei oikein täsmää. Mulle eräs tuttu sanoi että kun parisuhteen ulkopuolelta hakee sen mitä ei ole parisuhteesta mahdollista saada, silloin ei ole pettänyt ketään. No kaikille se ei ole noin yksinkertaista kun kaikki ei vaan ymmärrä toisen kaikkia tarpeita. Kokemus on siis täysin yksilöllinen.
Eiköhän edellisessä ole tärkein tekijä se, onko asiasta pystytty keskustelemaan...

Niin kai... Joskus vaan se loputtomalta tuntuva keskusteleminen keskustekemisen takia asiasta, ei auta yhtään tyydyttävän lopputuloksen saamisessa.
Jokainen toimii yksilöllisesti. Itse en näkisi mitään järkeä jatkaa suhteessa, jos jomman kumman on tehtävä jotain salaa. Tietysti on ihan eri asia, jos on sovittu avoimesta suhteesta ja siinäkin tarkemmin sovittuna mahdolliset rajat tai rajattomuudet.

slaveJL

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 377
  • -sleivi-
  • Galleria
Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #84 : 14.09.2016, 11:22 »
Kyllä ne rajat luodaan joka suhteessa erikseen, ei ole oikeita tai vääriä tapoja on vaan niitä jotka siihen tilanteeseen on sovittu.
Olen asunut avossa ja saanut luvan sessioida sen ulkopuolella, toisen kera taas se ei tullut kysymykseen kummallekkaan...
Tällä hetkellä suosin suhdetta jossa ollaan vain ja ainoastaan toisten kera, ei tässä iässä enään jaksa seikkailla pahemmin. :D

Tyty

  • Vieras
Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #85 : 14.09.2016, 12:13 »
Mielestäni kategorinen kysymys siitä, että onko jokin asia x pettämistä vai ei, on väärin asetettu kysymys. Vaikka siis hyvä ja tärkeä pohdinnan aihe sinänsä. Mutta sellainen vastaus, että asia x on tai ei ole pettämistä, on vastaus hieman vailla käytännön arvoa.

Olennaisempaa olisi miettiä mitä asian x tekemisestä seuraa suhteelle. Niin paha loukkaus, että se johtaa eroon heti? Luottamuksen menetys pidemmällä aika välillä niin, että se nakertaa rakkautta pikkuhiljaa pois? Katkos henkiseen yhteyteen? Pelko siitä, että ei riitäkään toiselle, mikä johtaa ajan kuluessa suhteen huononemiseen? Välinpitämättömyyttä yhteisiä asioita kohtaan? Tekijän huono omatunto, joka kaihertaa suhteen hyviä asioita jatkossa? Tms..

Minulle toisen suuteleminen on jo asia, mikä ei ehkä heti johtaisi eroon mutta pidemmän päälle veisi suhteelta pikkuhiljaa pohjaa pois. Lakkaisin kunnioittamasta puolisoani, jos hän niin tekisi. Liittäisin myös toisen suutelemiseen sellaisia tunnetason merkityksiä, jotka oisivat huono juttu meidän suhteelle. Ja kunnioittamisen katoaminen olisi polku kohti eroa vaikka sinänsä ajattelisi että tekona suuteleminen on aika pieni.

Bounded

Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #86 : 14.09.2016, 13:12 »
Tähän taitaa löytyä vastauksia niin paljon kuin on vastaajia. Mut sehän näissä seksuaalisuuteen viittavissa asioissa kiehtookin.
Pidän myös suutelua sekä kaipuun tunnetta pettämisenä, jos se tapahtuu arkielämässä kuten näet jonkun tietyn ihmisen, hyvästelet jonkun jne.
Mutta jos suudellaan kesken panemisen, se voi olla ihan ok (kaikki osapuolet tietävät tilanteen), jos se on ns sovittu ympäristö esim kimppat tai aisuritilanteet jne.

Tässä menee jo ittekin sekasin mitä koittaa kertoa.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #87 : 14.09.2016, 14:00 »
Kappas en ollut vastannut. En jaksanut lukea ketjua, enkä voinut valita vaihtoehdoista sillä oikea puuttui: valehtelussa.

Tuo raja on erittäin helppo. Ei tarvitse kertoa kuin totuus, ja koko totuus. That's it. Osatotuudet eivät ole totuuksia, ne ovat kakun syömistä ja säilyttämistä. Jokainen tietää tuon rajan. Suhteet jotka eivät ole kokonaan rehellisiä eivät ole minkään arvoisia (minulle). Kohtaaminen perustuu totuudelle, myös anteeksi antaminen ja armo perustuvat totuudelle. Valehteleminen estää kaken arvokkaan mahdollisuuden, eikä elämä kestä ikuisesti.

balthazar

  • Vieras
Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #88 : 14.09.2016, 16:08 »
Kappas en ollut vastannut. En jaksanut lukea ketjua, enkä voinut valita vaihtoehdoista sillä oikea puuttui: valehtelussa.

Tuo raja on erittäin helppo. Ei tarvitse kertoa kuin totuus, ja koko totuus. That's it. Osatotuudet eivät ole totuuksia, ne ovat kakun syömistä ja säilyttämistä. Jokainen tietää tuon rajan. Suhteet jotka eivät ole kokonaan rehellisiä eivät ole minkään arvoisia (minulle). Kohtaaminen perustuu totuudelle, myös anteeksi antaminen ja armo perustuvat totuudelle. Valehteleminen estää kaken arvokkaan mahdollisuuden, eikä elämä kestä ikuisesti.
Ai että oli hienosti sanottu, tykkään tästä :love:

Aida

  • Vieras
Vs: Missä menee pettämisen raja?
« Vastaus #89 : 14.09.2016, 21:18 »
Tähän on aika vaikeeta vastata. Tuskin on olemassa tosiaan yhtä ja oikeaa vastausta. Itse ajattelen kyllä, että melkein kaikki seksuaalinen kanssakäyminen toisen kanssa on pettämistä. Joku satunnainen nettijuttu ei ehkä niinkään. Paitsi jos siitä tulee tapa. Sitten on bileet ja sessiot erikseen. Ehkä yhdessä voi sopia näistä. Yhdyn edellisiin siinä, että rehellisyys on tärkeintä, ajatteli näistä miten ajatteli. Ja asiat pitää puhua heti alkuunsa selväksi. Kukaan ei ole ajatustenlukija, eikä voi tietää miten toinen ajattelee. Voi vain olettaa, ja olettamisen kanssa voi mennä metsään ja pahasti.