Kirjoittaja Aihe: Etätehtävät... (?)  (Luettu 44616 kertaa)

subula

  • Vieras
Etätehtävät... (?)
« : 15.05.2011, 19:12 »
Joo eli tällänen aihe. En nyt keksinyt mitään parempaa sanaakaan. Eli siis etäsuhteissa teetätetyt tehtävät.
Mitä ovat etätehtävät? millaisia ne voi olla? Millaiset tehtävät ovat parhaimpia? Jne.

Mulla on se näkemys että kuri ja ns. ote on säilyttävä etäsuhteissakin.

Miten suhtaudutte tehtävien todistamiseen esim kirjoittamalla (jossa muuten itse huijaan aika helposti ;) ), kuvaamalla yms..?
Mikä on ylipäätään suhtautumisenne etätehtäviin? Onko niillä mitään virkaa?

Minusta etätehtävät auttavat subia tutkimaan ja tuntemaan itseään paremmin. En ymmärrä tehtäviä jotka tehdään vain alistajaa varten. Onko niissä sitten mitään virkaa? Miellyttämisenhaluisille varmaan. Itse en kyllä lähde tekemään ja todistamaan tuollaisia jos eivät ole minun lähtökohdista annettu.

No tämä nyt oli tälläinen ehkä vähän kummakin aihe.
Kirjotelkaa jos tulee mieleen jotakin mun epäselvien sanasotkotusten seasta. :D

Leccare

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 935
  • Orgasmikiduttaja
  • Galleria
Vs: Etätehtävät... (?)
« Vastaus #1 : 15.05.2011, 19:22 »
Paras etätehtävä? "Tule tänne"

Smooth

  • Vieras
Vs: Etätehtävät... (?)
« Vastaus #2 : 15.05.2011, 19:25 »
Etätehtävät ei ole juttuni, minusta ne ovat jotenkin feikkejä. Itse-asiassa koen etätehtävät melko rasittavina, siis miksi pitäisi keksiä jotain joutavanpäivästä "miellytäkseen subia". Ja sitten D vielä työllistyy ja turhautuu tarkistaessaan "kotiläksyjä".

Tai ehkä tarkoitankin, että etäalistaminen on hiukan outo minulle. Minulle tilanne on tässä ja näin, nenätysten. Tai sitten se on kokonaisvaltaisempi eikä tarvitse näennäistä etä-alistusta.

Mieluummin tehtävät jolla on oikeasti merkitys. Subi valjastetaan tekemään jotain jolla on dominoivalle oikeasti merkitystä ja hyötyä. Esimerkiksi etsiä tietoa jostakin jota D tarvitsee. Tai hoitaa jokin asia. Tai esimerkiksi kokoa vaikka D:n valitsemista kappaleista levyllinen/tikullinen sessomusiikkia. Ja tulos on konkreettinen. Ja tarkistettavissa.

Mutta huom. se on vaan ja ainoastaan minun mielipide.
« Viimeksi muokattu: 15.05.2011, 20:13 kirjoittanut Smooth »

Koo

  • Vieras
Vs: Etätehtävät... (?)
« Vastaus #3 : 15.05.2011, 19:27 »
Minä en ota etätehtäviä - en näe niissä mitään mieltä enkä pointtia.

I-me

  • Vieras
Vs: Etätehtävät... (?)
« Vastaus #4 : 15.05.2011, 19:32 »
Miten suhtaudutte tehtävien todistamiseen esim kirjoittamalla (jossa muuten itse huijaan aika helposti ;) ), kuvaamalla yms..?

Mitä järkeä on suhteessa jossa alistuvalla on halu huijata annettujen tehtävien kanssa?? Ovatpa ne sitten lähi- tai etätehtäviä..

Chilipala

Vs: Etätehtävät... (?)
« Vastaus #5 : 15.05.2011, 19:54 »
Mitä järkeä on suhteessa jossa alistuvalla on halu huijata annettujen tehtävien kanssa?? Ovatpa ne sitten lähi- tai etätehtäviä..

No ei omasta mielestäni niin mitään...
Itse ihan tykkäilen etätehtävistä. Niiden tulee tuoda hupia/muuta hauskuutta dominoivalle tai sitten juurikin Smoothin mainitsemaa hyötyä. Alistuvalle on aina hyväksi jos tehtävät saa subin pään prosessoimaan asioita. Ja eiköhän ne saa... Mikäs sen mukavampaa kuin kiukustunut subi pakertamassa tehtävää, manaillen sitä ja samalla koko ajan dominoivaa miettien juttua väkertäessään...  ;) Toki sitä saa tehdä innoissaankin, tai ihan missä mielentilassa vaan. Etätehtävät sopii joihinkin tilanteisiin ja suhteisiin.

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Etätehtävät... (?)
« Vastaus #6 : 16.05.2011, 08:52 »
Huomenet,

Minulle asia jolla on vahvasti kolikon kaksi puolta. Mielestäni ei ole paljoa typerämpää kuin se että D keksii jonka random tehtävän jonka subi sitten toteuttaa ja raportoi. En ymmärrä ketä asia palvelee.

Itse välillä teetän/vaadin joitain kirjoitustehtäviä. Tällöin on kuitenkin kyse jostain suhteeseemme, sessioomme tms liittyvästä asiasta. Monesti juuri tämä kirjoitustehtävä on sitten ponnahduslautana vähän laajemmalle keskustelullemme.

Olen kuitenkin törmännyt useampaankin (etä)subiin, jotka tahtovat että  omistuksen tai vallanalainen -tunne vallitsee 24/7 ja he saavuttavat ne juurikin pitkälti näiden tehtävien kanssa ja nimenomaa haluavat sitä. Mutta kukin tavallaa. Pääasia että molemmat ovat samalla tiellä.

- Opie

Mr.Inathu

Vs: Etätehtävät... (?)
« Vastaus #7 : 16.05.2011, 11:20 »
Etätehtävät (kotitehtävät) voivat antaa D/s-suhteelle NIIIIIIIIN paljon lisää ;)
Tehtäviä voi käyttää toisen mieleen tutustumiseen ja toisen ajatusten analysointiin. Vähänkin miettimällä tehtävää, voi random-tehtävältä kuulostavassa jutussa olla valtavasti tasoja ja syvyyttä. Erityisesti, jos s ymmärtää laittaa itsesän täysillä likoon. Tehtävästä ja sen herättämistä tunteista, ajatuksista ja assosiaatioista saa valtavasti nautintoa ja tietoa niin s kuin D:kin.

Joitain tehtäviä voi antaan kontrollointi ja hallinta mielessä. Nykyään on niin helppoa varmistaa se, että s todella on siellä missä kulloinkin pitäisi olla... Olen myös toiminut ns. "lifecoachina" ja siinäkin on omat hauskat puolensa, varsinkin kun kaiken sijainnista ja sykkeestä lähtien voi nykyään toimittaa sähköisenä D:lle varmistettavaksi. Oi sitä vallan tunnetta... D nukkuu tyytyväisenä sängyssään s:n tehdessä intervallitreeniä pururadalla aamuneljältä. Töissä D sitten 09:00 tarkistaa saavutettiinko tavoitesykkeet ja missä koordinaateissa :D

Ihan puhtailla mielenhallintatehtävillä voi motivoituneen s:n saada muistamaan D:n olemassa olon kaikkina vuorokauden aikoina ja kaikissa tilanteissa. Kyllä. Etätehtävät ovat osa D/s-suhdetta ja vieläpä erittäin toimiva osa... Mutta joo, kyllä se sitten vaatii D:ltäkin paneutumista asiaan ja luovaa mielikuvitusta. Ei sellaista viitsi ruveta minkään satunnaistapauksen kanssa kehittelemään (jos nyt ylipäätänsä mitään), kyllä siinä tarvitaan ainakin jonkinasteista sitoutumista leikkiin...
Ja oi että sitten leikitäänkin  >:D

-Mr.Inathu

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Etätehtävät... (?)
« Vastaus #8 : 16.05.2011, 14:56 »
Joskus Dom voisi ajatella mitä käskee tekemään ja sen seuraukset.
Subit voivat olla joko niin täysin rehellisiä ja katsoen omalta kannalta asetelmaa, että se ei välttämättä tiedä mitään hyvää Dominoivalle vaan päinvastoin...maine menee jos sillä edes on niin väliä...

Esim. Jos Master käskee, että nyt kirjoitat foorumille aiheesta:"Onko Masterini minulle liian ankara?"
Ja sitten saakin lukea shokkiherätyksenä aamulla subin mielipiteen joka on oikeastaan aika pöyristyttävää tekstiä. Saman tekstin lukee ne kymmenet muutkit jäsenet. (rangaistuksen paikkako taas vai liberaali katsontakanta. Sananvapauden ja senhetkisen mielialan tuottamaa tekstiä)

Olisiko hyvä käsky Dominoivalta:"Ajattele ensin ennenkuin teet sen mitä olen käskenyt tekemään."...suoranainen pyyntö valehtelemiseenko? Vai hienovaraisesti ilmaistu tapa, että tämän asian voi tehdä monella tavalla. Kunnioitatko edelleen minua?

Tai pyyntö Dominoivalle:"Ajattele ensin mitä käsket, ennenkuin käsket."  8)

I-me

  • Vieras
Vs: Etätehtävät... (?)
« Vastaus #9 : 16.05.2011, 15:18 »
Olisiko hyvä käsky Dominoivalta:"Ajattele ensin ennenkuin teet sen mitä olen käskenyt tekemään."...suoranainen pyyntö valehtelemiseenko? Vai hienovaraisesti ilmaistu tapa, että tämän asian voi tehdä monella tavalla. Kunnioitatko edelleen minua?

Tai pyyntö Dominoivalle:"Ajattele ensin mitä käsket, ennenkuin käsket."  8)

Sanoisin että ensisijaisesti terveen järjen käyttäminen puolin ja toisin on sallittua, jopa toivottavaa. Hän sanoi minulle aikanaan etteivät hänen antamansa käskyt poista minulta vastuuta tekemisistäni. karkeasti sanottuna jos hän käskee tekemään jotain laitonta ja jään kiinni, oma nahkani on se joka joutuu tuomiolle. Sama pätee kaikkeen toimintaan, jos annettu tehtävä nöyryyttää alistuvaa, on hänen hyvä harkita kuinka toteuttamalla saa jatkossakin nöyryytystä...  >:D

swan

  • Vieras
Vs: Etätehtävät... (?)
« Vastaus #10 : 16.05.2011, 16:09 »
Kai tehtävät antavat molemmille tunteen mm. kontrollista ja siitä,että on suhde vaikka ei voisi tavata kuin harvoin. Mietin että mahtaako etäsuhde kestää ja miten kauan,jos todella ei ole mahdollisuuksia muunlaiseen kuin etätehtäviin.

Master T

  • Vieras
Vs: Etätehtävät... (?)
« Vastaus #11 : 16.05.2011, 17:42 »
Olen käyttänyt etätehtäviä melko harvoin, koska asumme yhdessä,mutta aina joskus joutuu olemaan jossain muualla pidempään. Lähinnä ne ovat olleet sellaisia, joissa on jokin muukin funktio kuin pelkkä totteleminen. Usein saatan antaa tarkat ohjeet, miten koti tai hänen on oltava tullessani takaisin, jotta paluu ja jälleen tapaamisemme olisi heti mahdollisimman antoisa. saatan antaa myös muita normaaliin elämään liittyviä käskyjä,mutta niissäkin ani harvoin vain testatakseni hänen valmiuttaan niiden noudattamiseen. Hän normaalisti noudattaa mielellään antamiani käskyjä, joten testaaminen pelkän testin takia tuntuu turhalta.

Kuitenkin pidän suhteessamme tärkeänä, että kerron myös poissaollessani joitain määräyksiä, koska tiedän hänen niistä pitävän ja kokevan sekä tottelemisensa että määräämiseni olevan osoitus suhteemme lujuudesta. Hän on hyvin kykenevä tekemään kyllä itse ratkaisuja elämässään ja työssään isioja ratkaisuja joutuukin tekemään jatkuvasti, mutta parisuhteessamme hän saa turvallisuutta ja varmasti myös nautintoa selkeistä ja ehdottomista määräyksistäni.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Etätehtävät... (?)
« Vastaus #12 : 16.05.2011, 18:09 »
Etätehtävät ja niiden valvominen alkaa muistuttamaan kotikurisuhdetta.
- käytä asuntosi siivoamiseen kaksi tuntia joka toinen päivä.
- netissä saa kulua aikaa korkeintaan tunti illassa.
- et kiroile
- vähennät alkoholinkäyttöä
- laitat joka ilta viikon ajan hyvän yön tekstarin Masterillesi/Dommellesi/kasvattajallesi.
- sallitaan yksi olut illassa, ei yhtään enempää.
- älä kiukuttele
- älä paisko ovia äläkä riko tavaroita.
Tuntuuko välillä, että lasta kasvattaisi?  :o

Jos sub/kasvatettava jää kiinni laiminlyönnistä tai elämän hallinta ei parane annettujen käskyjenkään kautta, niistä saa tuntuvan rangaistuksen.

Todellakin, etätehtäviä/käskyjä voi käyttää myös elämänhallinnan saavuttamiseen.
Jos Dominoiva esim. huomaa, että subia painaa joku asia kovasti ja se alkaa näkymään käytöksessä negatiiviseen suuntaan, voidaan antaa käsky, että vältä näitä asioita jonkin aikaa.
Tai et tee tätä ja tuota kuukauden ajan ja sitten katsotaan tilanne uudestaan.

Minulle ei etätehtävät sovi ollenkaan. Vihaan ylipäätään sitä, että joku kontrolloi itsenäisen naisen elämää ja käskee. Mutta tässä onkin nartun paradoksi. Vihaa ja silti haluaa.
Paitsi että ei koske etätehtäviä.  >:(

MasterPain

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 109
  • Kysymällä voi saada haluamansa
  • Galleria
Vs: Etätehtävät... (?)
« Vastaus #13 : 16.05.2011, 21:00 »
Tietysti tehtävien tulee olla sellaisia jottei niistä oikeastaan millään pysty fuskaamaan ja ne on silloin helppo kontrolloida tehdyiksi. Tosin tässä todellakin alkaa ehkä olla mielikuvituksen puutetta niiden suhteen. Mutta itsellä ainakin hyvin toiminut tosin nartulle on annettu riittävästi kououtusta jotta se uskoo niiden olevan vain sen itsensä parhaaksi ja Masterin tyydytykseksi.

roosa

  • Vieras
Vs: Etätehtävät... (?)
« Vastaus #14 : 16.05.2011, 21:06 »
Mä en ole milloinkaan pitänyt etätehtävistä. Enkä usko että tulen pitämäänkään.

Lähinnä niistä tulee olo, et toinen yrittää pitää koko ajan kontolloidussa "työn"touhussa, ettei pystyisi pettämään.