Kirjoittaja Aihe: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?  (Luettu 8948 kertaa)

Fia

  • Vieras
Parikin ketjua löytyy, joissa kysellään olisitko vanilja, jos voisit olla. Oma vastaukseni ehkä lopulta on, että oikean ihmisen kanssa varmaan edelleen olisin ja voisin olla.

Kysymys pistää kuitenkin miettimään, mitä kysyjä oikeastaan vaniljalla ja ei-vaniljalla eli kinkyllä tarkoittaa?

Nykyään aika moni ehkä ennen "kinkympi" juttu alkaa jo olla melko perussettiä ainakin osassa lähtökohtaisesti vaniljaisissakin suhteissa. Väittäisin, että melko huomattava osa parisuhteessa olevista heteronaisista harrastaa esimerkiksi anaaliseksiä ainakin joskus ja jouluna, fistaamisesta keskustellaan mammapalstoilla, melko moni "tavallinen" minkään valtakunnan skeneen kuulumaton pariskunta omistaa sen Satisfyerin lisäksi ainakin käsiraudat, jonkun (vähemmän hard coren) piiskaamisvälineen ja nänninipsut jne. Kaalimato.comin myyntitietoja joskus vilkaisseena väitän, että materiaalifetissejäkin toteutetaan ehkä yllättävänkin monessa suomalaisessa kotitaloudessa ainakin kasuaalisti.

Kun siis pohdimme "voisitko olla vanilja" tarkoitammeko pelkkää lähetyssaarnaajaa pimeässä peiton alla lauantai-iltana klo 22, vai "vaniljaa" leikkisällä selkäsaunalla ja perspanolla?

Itse mietin, että ehkä kyse on ennemminkin liukumasta janalla kuin on/off-tyyppisestä "olet joko vanilja tai kinky" -jaosta?

Toki syvällisempi D/s-dynamiikka ja säännöllinen selkeä sessiointi saati 24/7-jutut ovat oma lukunsa, ehkä sitten sen janan toinen pää, jos kaavamainen lähetyssaarnaaja seksi on se "vaniljan" ääripää. Mutta aika moni täälläkin hengaava lienee jotain siltä väliltä.

Miten itse asian koette? Mistä sen tietää, että tämä ei nyt enää ainakaan ole vaniljaa nähnytkään eikä paluuta ole? 😉

latexbun

  • Vieras
Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #1 : 16.07.2020, 23:13 »
Siinä että itse tietää pervoilevansa.

notreallyhere

Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #2 : 16.07.2020, 23:20 »
Siinä että itse tietää pervoilevansa.

What she said.

Mun ajatuksia: ainakin itselle on hyvin selvää, mikä on vaniljaa ja mikä ei, ja aivan yhtä selvää että vaniljaseksi ja -parisuhde ei kiinnosta. Itse koen että vaniljuus ja kinkyys on nimenomaan asenne, ei se mitä tehdään, ja tekijän oma käsitys siitä. Piiskailu vaniljan kanssa ei ole mulle kinkyä, kun taas kahvikupin kaataminen kinkylle voi olla mulle kinkyä. Monimutkaista, mutta toisaalta simppeliä!

Mutta, janalla ollaan ja sanoisin että mitä enemmän henkisiä asioita, sitä enemmän ainakin varmasti kohti kinkyä. Myös ehkä mitä rankempia/monimutkaisempia/vähemmän seksuaalisia asioita, sitä kauempana ollaan vaniljasta. Jos sessiossa on vaikkapa vain kipua, on aika selvää ettei kyse ole vaniljasta. Sama, jos koko sessio koostuu siitä että toinen tarjoilee teetä eikä seksiä harrasteta lainkaan.


Fia

  • Vieras
Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #3 : 16.07.2020, 23:27 »
Siinä että itse tietää pervoilevansa.

Ehkä niin, identiteettikysymys. Liekö silloin myös ainakin teoriassa mahdollista, että esim. parisuhteessa toinen osapuoli kokee olevansa pervo ja toinen ihan vanilja - ja homma toimii silti? ;-)

Palaan alkuajatelmaani: itse voisin varmaan edelleen kyllä olla "vaniljaparisuhtessa" - kunhan se parisuhteen toinen vaniljaosapuoli olisi valmis tekemään riittävän pervoja asioita mun kanssa.  :love:

Pulse

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 418
  • Pulse est 7\3\2011 bdsmbaari
  • Galleria
    • Fetlife profiili
Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #4 : 17.07.2020, 01:59 »
Tästä on väännetty since 1991 scenes... Yhä samaa mieltä ku silloin 28veenä: kinkyä ei ole kakkonen, kinkyä ei ole piiskaus, kinkyä ei ole moni muukaan seksi.. kinkyä on: katso muutama video INSEXiä (Brent aloitti saittinsa muistaakseni 1996
.. kaikki muu on vaniljaa)
Ps. Mistä ihmeestä tietää pervoilevansa, Bunni ??!!

Pip

Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #5 : 17.07.2020, 03:04 »
Nyt kun osaan katsoa oikein silmin menneisyyteen, niin mulla ei oo koskaan ollut jästiseksiä. Kyllä siinä on aina ollut viritelmä, että minä vien ja toinen vikisee. Nykyään tietysti korostetummin, mutta kuitenkin.

Hirvaz

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 494
  • Murrur.
  • Galleria
Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #6 : 17.07.2020, 04:37 »
Tästä on väännetty since 1991 scenes...

Väännetty, vai ihan vain keskusteltu, kenties aprikoitu?

Itselleni suurin piirtein: BDSM-elementit siinä määrin läsnä, että ei-skeneläistä hirvittää, tai vähintään arveluttaa.



  * )

Ekstrovertti

Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #7 : 17.07.2020, 08:30 »
Tuohon alkuun, niin en kyllä ikinä pystyisi enää normaaliin vanillaan.

Mielestäni raja menee siinä, että pystytään syventymään siihen mitä tehdään eikä kaikesta loukkaannuta. Tämä kaikki on mielestäni paljon avoimempaa kuin tuo vanilla, ja siinä pääsee oikeasti kokeilemaan omia rajojaan ja kuuntelemaan halujaan.

Mitä sitten itse sessioihin tulee, niin kaikki käskytys ja kuritus sekä toisen ohjaksiin ottaminen ovat nyt aika sellainen mikä muuttaa normaalin polviltaan suihinoton, siihen kun se tehdään kun toinen käskee.

Leluja voi olla kaikilla, kaikki lähtee pääkopasta, tai kuten joku toinen sanoi: Kun tietää pervoilevansa :)

latexbun

  • Vieras
Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #8 : 17.07.2020, 08:53 »
Ps. Mistä ihmeestä tietää pervoilevansa, Bunni ??!!

Kyllä mä olen tiennyt milloin pervoilen, ihan siitä saakka kun olen osannut kiihottua. Voihan olla ettei joku tiedä, mutta asia ei sikäli minulle kuulu.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2960
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #9 : 17.07.2020, 17:12 »
Kinky on sitä, että aamupalaksi raapii lusikalla koiranpaskaa kengänpohjasta ja aterian jälkeen suuntaa
motarille etsimään seksiseuraa yliajetuista supikoiran ruhoista.

Muu on vaniljaa.  :o

submit

  • Vieras
Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #10 : 17.07.2020, 18:32 »
Pystyn mainiosti tavalliseen penetraatio-/ vaniljaseksiin, JOS se on erinomaista. Seksi oikeassa seurassa on vaan niin hauskaa.

Kinkyn raja mennee siinä, mitä yli 95 % väestöstä ei tekisi. Mutu.

armadillo

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1025
  • Vehkeilyyn taipuvainen sieluseksuaali.
  • Galleria
Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #11 : 17.07.2020, 18:36 »
Suunnilleen samoissa maustehyllyissä kuin kardemumman ja kinkyn raja, tai piparmintun ja kinkyn raja.

Siis kun kinkyä pervoiluahan voi harrastaa myös täysin ilman että "kettu menee koloon"1) missään vaiheessa2), niin vanilja-mihin sitä silloin edes vertaisi? Näin ollen lopputulema on varmastikin aikalailla justiinsa se mitä bunni jo edellä esitti - kyllä sen asianomainen itse tietää, milloin pervoilee. Kinky on oma henkilökohtainen mielentila, eikä sitä voi kukaan ulkopuolinen tulla toisen puolesta päättämään3). Pervostelua voi harrastaa välinein tai ilman, ja sama asia voi joskus olla "pervoa" ja joskus ei, riippuen kontekstista. Vrt. lääkärileikit vs aivan tavallinen lääkärissä käynti.

Mitä vähemmän vetelee itselleen4) mitään keinotekoisia rajoja, sitä vapaammin voi nauttia kaikista ihanista konsensuaaleista jutuista ilman alituista validaation pakkoa.


1) Ilmaisu ei ole oma keksimä.
2) Koska let's bii riöl, siitähän tässä puhutaan, eikös vaan?
3) Tosin alkuperäisessä kysymyksessä kylläkin täsmennettiin asianmukaisesti, että vastaajan omasta mielipiteestä oli kyse.
4) Saati muille!




PS. Paatuneimmankin pervon on hyvä muistaa, että myös vanilja on mauste.

submit

  • Vieras
Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #12 : 17.07.2020, 18:45 »
Armadillon viestin jälkeen pakko täydentää edellistä viestiäni: parasta (mulle) on kunnon alisteinen kinkyily, sisälsipä peruspenetraatiota tahi ei.

Ja en nyt määrittele, mitä kinkyily on mulle.

Pioni

Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #13 : 17.07.2020, 19:04 »
Omasta kokemuksessa ainakin piiskauksessa vaniljaa on se, kun toinen asettelee hienosti tyynyt ja sanoo: haluutko maata tossa vai miten haluat piiskaa? Ja sitten hihitellen piiskaa hihkuen välillä innoissaan:"Nyt tuli jälki!" Siinä on d/s-asetelma kaukana...ja samalla miun mittapuussa kinkiys myös. Toisaalta piiskata voi pahoinpidellenkin, toisen tahdonvastaisesti, eikä sekään ole miun mielestä kinkyä vaan julmaa sadismia.

MikaelT

Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #14 : 17.07.2020, 20:22 »
Kun omasta mielipiteestä puhutaan, niin rajan vetäminen ei niin helppoa. Itsellä saattaa ns arkeen kuulua jotain joka toisen mielestä voi olla kinkyä, ja itse mieltää sen vaniljaksi. Mutta eikös koko hommassa ole kyse myös henkisestä puolesta? Jos jossain suhteessa anaaliseksi tuntuu heistä kinkyltä, niin mikä minä olen sitä sanomaan. Itselle se saattaa olla pesuhuoneessa suoritettu deepthroat ylöstulemiseen asti, tai vaikka fistaaminen, mutta varmasti jollekin tuo voi olla perus torstai. 🤔

Reikä lakanassa saattaa olla jonkun kinky vaikka itselle ei.