Kirjoittaja Aihe: Ideoita TAFFin teemapukeutumiseen  (Luettu 4491 kertaa)

jermak

  • Vieras
Ideoita TAFFin teemapukeutumiseen
« : 03.08.2018, 10:40 »
Terve kaikille,

TAFF lähestyy ja täällä on jo jutusteltu juhlien pukeutumisasioista. Dresscode-asiaan en ota kantaa, vaan pohdin tuota Liisa Ihmemaassa-teemaa. Se on niin hauska että haluaisin hyödyntää sitä jotenkin asuvalinnassa. TAFFissahan ei siis ole mitään pakkoa pukeutua teeman mukaan, sen ei tarvitse näkyä juhla-asussa millään tavalla, mutta avaan tässä ketjun ideoiden heittelemiseen niille, joita asia kiinnostaa tai jotka kokevat teeman vaikeaksi.

Kirjan hahmot ovat tietysti yksi lähtökohta. Minä olen yleensä suurin piirtein samoissa kamppeissa juhlissa kuin juhlissa, ja tältä pohjalta oma hahmoni olisi luontevasti Hassu hatuntekijä, kun silinteri löytyy ja pidän muutenkin tuonsuuntaisia kamppeita. Jos kuitenkin lähden irrottelemaan, olisin aina halunnut olla jänis. Suoraan sanoen en usko että vuokraan tai teetän jossain kokovartalojänisasun, mutta ehkä pitkälle pääsisi jo kasvojen yläosan peittävällä jänismaskilla, puvuntakin liiveillä ja taskukellolla? Tai tietääkö joku, mistä saisi hankittua/tehtyä (helposti!) jäniksen tassuilta näyttävät tossut? Itseni tuntien veikkaan, että jotkut pikkujutut ovat juuri se mihin päädyn: kyllähän jo valkoiset hansikkaat ovat Liisa Ihmemaassa-pukeutumista (kani taas) tai jokin pelikortin kuva/kuvio jossain päin vaatteita tai ihoa (pelikorttisotilaat, Herttakuningatar jne). Ja ylipäätään ihmemaa ja Peilimaa ovat nonsensea, hulluutta ja hullutusta; jokin kaheli ja vinossa oleva juttu pukeutumisessa on minusta jo tätä teemaa, löytyipä sille vastine kirjasta tai ei.

Liitteenä pari John Tennielin klassikkokuvitusta, joista itse haen ideoita, mutta onhan Liisan seikkailuja kuvitettu ja kuvattu vaikka kuinka paljon muutenkin, on sarjakuvia, elokuvia (Tim Burton!) jne, jos visuaalisia inspiraatiota etsitte. 



fen84

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 504
  • Galleria
Vs: Ideoita TAFFin teemapukeutumiseen
« Vastaus #1 : 03.08.2018, 12:37 »
Mä päätin unohtaa valmiit hahmot, jos tusinassa on kolmetoista Liisaa niin ei, ei oo mua varten. Sensijaan mietin et musta Liisa Ihmemaasaa edustaa absurdia, erikoista ja silmiinpistävää. Ja sitä kautta oli helppo valita asu, koska toki vaatekaapista löytyy valmiina jotain absurdia.  ;D Lupaan erottua jopa tuolla.

Luminukke

Vs: Ideoita TAFFin teemapukeutumiseen
« Vastaus #2 : 03.08.2018, 13:58 »
Mä päätin unohtaa valmiit hahmot, jos tusinassa on kolmetoista Liisaa niin ei, ei oo mua varten. Sensijaan mietin et musta Liisa Ihmemaasaa edustaa absurdia, erikoista ja silmiinpistävää. Ja sitä kautta oli helppo valita asu, koska toki vaatekaapista löytyy valmiina jotain absurdia.  ;D Lupaan erottua jopa tuolla.

Onneksi Liisoja löytyy sieltä kierommastakin päästä,suosittelen pelaamaan kuvan pelin ;)

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Ideoita TAFFin teemapukeutumiseen
« Vastaus #3 : 03.08.2018, 19:37 »
Tuommonen^^  Liisa mäkin voisin olla. Harmi kun veitset ei oo sallittuja asusteina. ;D

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2962
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Ideoita TAFFin teemapukeutumiseen
« Vastaus #4 : 03.08.2018, 20:37 »


Onx vähä muunlaiset jutut sallittu ? ???

 ;D

latexbun

  • Vieras
Vs: Ideoita TAFFin teemapukeutumiseen
« Vastaus #5 : 03.08.2018, 23:13 »


Onx vähä muunlaiset jutut sallittu ? ???

 ;D

Sittenhän meitä on ainakin kaksi.

Voin paljastaa asuni häntä-  ja päätyosien olevan valmiita. Me ollaan Kaalimatoja kaikki. :love:

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2962
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Ideoita TAFFin teemapukeutumiseen
« Vastaus #6 : 03.08.2018, 23:27 »
...

Onx vähä muunlaiset jutut sallittu ? ???

 ;D

Sittenhän meitä on ainakin kaksi.

Voin paljastaa asuni häntä-  ja päätyosien olevan valmiita. Me ollaan Kaalimatoja kaikki. :love:

Ok. Tuun munasilteni bongin kaa ni on toukka omasta takaa.. tai edestä.  >:D

latexbun

  • Vieras
Vs: Ideoita TAFFin teemapukeutumiseen
« Vastaus #7 : 03.08.2018, 23:39 »
...

Onx vähä muunlaiset jutut sallittu ? ???

 ;D

Sittenhän meitä on ainakin kaksi.

Voin paljastaa asuni häntä-  ja päätyosien olevan valmiita. Me ollaan Kaalimatoja kaikki. :love:

Ok. Tuun munasilteni bongin kaa ni on toukka omasta takaa.. tai edestä.  >:D

Ok, mulla on uv-bongi Kiinasta. Pienen kiinalaisen lampunvalajan kaipuu stogen äänihuulten välittömään läheisyyteen vihloo korvia. Taffissa nähdään.

Luminukke

Vs: Ideoita TAFFin teemapukeutumiseen
« Vastaus #8 : 04.08.2018, 02:06 »
Toivoisin että joku pukeutuisi leipäperhoseksi :D  :love:

Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Ideoita TAFFin teemapukeutumiseen
« Vastaus #9 : 04.08.2018, 03:01 »
Olin ajatellut stailata oman ja tuon Kahlittuni asut mash upeiksi siten että inspiraatio tulisi kahtaalta, minulle asuuni Harley Queenistä ja Liisasta, Kahlitulle taas omaan asuuni mätsäten inspiraatio Jokerista ja Hullusta Hatuntekijästä. Olen lupautunut myös tekemään eräälle Taffiin myös aikovalle ystävälle Hertta Kuningattarelle sopivaa asustetta ja toiselle ystävälle annoin myös vinkkejä ja olen lupautunut etsimään asusteita jo muutoin kasassa olevaan asuun. ^-^ Niin ihana teema et otan kyl niin ilon irti!

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Ideoita TAFFin teemapukeutumiseen
« Vastaus #10 : 04.08.2018, 11:12 »
Teeman voi nähdä monin tavoin, ja minusta tämä antaa hyvinkin vapaat kädet. Toisaalta itselle Taff on aina ollut tärkeä juhla johon panostaa kunnolla fetissipukeutumisen kautta. Todennäköisesti siis tänä vuonna mustaa nahkaa ja uudet saappaat, mukaellen Herttakuningatarta  :)

jermak

  • Vieras
Vs: Ideoita TAFFin teemapukeutumiseen
« Vastaus #11 : 04.08.2018, 18:19 »
Remember: what the dormouse said.

pikkusisko

Vs: Ideoita TAFFin teemapukeutumiseen
« Vastaus #12 : 04.08.2018, 18:20 »
Minäkin olen aivan lapsellisen innoissani tästä teemasta! Olen koko skeneilyni ajan toivonut näitä bileitä ja nyt ne tulee  :love:

Tämä jos mikä on teema, jossa asut luovat miljöötä. Toivottavasti mahdollisimman moni siis innostuisi pukeutumaan  :) Mitään suuria investointejahan ei välttämättä vaadita, pelkkä eriskummallisuuskin riittää luomaan tunnelmaa. Vanhasta paidasta vaikka toinen hiha saksilla pois ja useampi kravatti kaulaan, tai ylle jotain ylisuurta (kutistuminen ja kasvaminenhan on sitä Ihmemaata itseään). Ja Liisa-kirjoissahan on hyvin paljon puhuvia, ihmismäisiä eläimiä, niin että ei muuta kuin hevosenpäitä kaapeista kaivelemaan  ;D

Mä päätin unohtaa valmiit hahmot, jos tusinassa on kolmetoista Liisaa niin ei, ei oo mua varten. Sensijaan mietin et musta Liisa Ihmemaasaa edustaa absurdia, erikoista ja silmiinpistävää.

Toisaalta, eikö 50 Liisaa samassa tilassa ole absurdia sekin?  :)) Minulle(kin) Liisa olisi niin ominainen, että olin melko varmasti ajatellut lähteväni siihen, pelkistetyllä linjalla tosin. Valkoinen korsetti ja taivaansininen hame, siinäpä se. Toisaalta, olisipa hirvittävän hauskaa lähteä aivan toiseen suuntaan ja ruvetakin Herttakuningattareksi. Siinä pääsisi itse asiassa vielä helpommalla (ja halvemmalla), sama vanha bilekorsetti vaan päälle ja ehostuksella kuningattareksi kuningatarten paikalle  ::)