Baarin kannatusmaksut
Minä tiedätkö uskon että se on. Ihan tosi tosi tosi tabu. En ihmettelisi yhtään, jos vielä melkein eniten aiheen ympärille kerääntyneissä yhteisöissä. Kun on kollektiivisesti kasvatettu kilpiä sitä suorankäden "vitun pedofiilit" -syytöstä vastaan, ei ole mikään ihme jos halutaan kiistää kerta kaikkiaan että näillä fantasioilla olisi mitään etäistäkään tekemistä seksuaalisen hyväksikäytön kanssa. En ole varma puhutaanko me nyt samasta asiasta ollenkaan. Kun puhun lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ajatuksena, en missään nimessä tarkoita, että olisi kyse jostain liskoaivojen lähettämästä mielihalusta, jota sitten kompensoitaisiin roolileikkimällä jottei tarvitse tositoimiin ruveta. Kiihottavaa on nimenomaan ajatus, ei niinkään toiminnan jäljittely, vaikka sitä siitä seuraisikin. Minun on edelleen näillä tiedoin hyvin vaikea käsittää, miten ageplay voisi kiihottaa ilman iän tai ikään liittyvien ominaisuuksien erotisoitumista. Mutta en silti väitä ettei niin voisi olla, päinvastoin kuulisin siitä hyvin mielelläni lisää! Toisenlaiset näkökulmat ovat erittäin tervetulleita.Jäi mietityttämään miksi koet minun kusevan kenenkään muroihin, jollet "tuomitse motiivejani". Miksi tämän näkökulman esiinnostaminen pilaisi mitään, jollet näe siinä itsessään mitään pahaa tai väärää? //Edit. Toki puhun kolumnissa ja omalta kokemuspohjaltani muutoinkin ageplaystä johon olennaisesti kuuluu osapuolten välinen seksi. Taustat ovat varmasti hyvin toisenlaiset jollei näin ole.
Sen toki ymmärrän, että aihe on herkkä ja varmaan juurikin tuon symboliikan takia ageplayereihin kohdistuu ennakkoluuloja. Tässä vaan nyt liikutaan aihepiiriltään niin heikoilla jäillä että kun puhutaan tällä tavalla jostain mikä voidaan käsittää konkreettisiksi hyväksikäyttöfantasioiksi, niin moni varmasti käyttää tätä vahvistaakseen mielessään olevaa yhtäläisyysmerkkiä ageplayn ja pedofilian välillä. Tätä tarkoitin muroihin kusemisella.
Sen sijaan jos sitä mielenkiintoa saa toteuttettua konsensuaalisesti aikuisen kanssa niin miksei. Sama pätee esim. raiskausfantasioihin, jotka eivät tunnu olevan niinkään tabu (koska ovat yleisempiä? enemmän ääneen puhuttuja?). Pahoittelut, että poikkesin aiheesta.
Tässä ei oikein missään vaiheessa käy ilmi, missä määrin puhut symboliikasta. Jos perussanoma on se, että ageplayssa jotenkin symbolisesti raiskataan jokin abstrakti lapsuuden konsepti, niin se menee jo sen verran freudilaiselle tasolle etten osaa tuohon sanoa juuta enkä jaata ja ehkä asia sitten vaan on niin. Sen sijaan, jos käytetään noin vahvoja ilmaisuja kuin "voiko valehtelematta väittää ettei lainkaan kiihottuisi lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ajatuksena", niin tulkitsen tuon siten että taustalla pitäisi olla nimenomaan tietoinen ajatus, ja sellainen on ainakin minulle täysin vieras. Se, että ageplayssa käsitellään seksuaalisessa kontekstissa ikään liittyviä symbolisia elementtejä ei ole kovinkaan uusi tai raflaava ajatus eikä sen pitäisi tulla uutisena kenellekään. Se, että ageplayn osamotivaattorina olisivat kiinteästi pedofiliset fantasiat on puolestaan astetta kovempi väite. Jos tarkoitus oli rikkoa näistä tabuista ensimmäinen, en oikein osaa nähdä sitä edes tabuna. Tässä kolumnissa kuitenkin nyt vähintään flirttaillaan myös tuolla jälkimmäisellä ajatuksella. Lisäksi uskoisin, että jopa nämä fantasiat tässä taustalla ovat aika lailla erilaisia riippuen siitä, onko sen ageplayn taustalla vaikuttimena esimerkiksi insestifantasia, yleinen ikään tai kehitysasteeseen liittyvät avuttomuus/riippuvaisuus tai vaikkapa vaippafetisismi.Sen toki ymmärrän, että aihe on herkkä ja varmaan juurikin tuon symboliikan takia ageplayereihin kohdistuu ennakkoluuloja. Tässä vaan nyt liikutaan aihepiiriltään niin heikoilla jäillä että kun puhutaan tällä tavalla jostain mikä voidaan käsittää konkreettisiksi hyväksikäyttöfantasioiksi, niin moni varmasti käyttää tätä vahvistaakseen mielessään olevaa yhtäläisyysmerkkiä ageplayn ja pedofilian välillä. Tätä tarkoitin muroihin kusemisella.Post Scriptum: oikeastaan psykoanalysoimalla perversiot riittävän pieniin paloihin varmaankin mistä tahansa löytyisi paljonkin sellaista asiaa jota voisi pitää pimeinä ja tabuina. Miksei tätä ikinä kuitenkaan tunnuta tekevän millekään muulle niistä kuin ageplaylle?
Minulle on yhä hämärää, mihin viittaat noilla "tietoisilla ajatuksilla", koska pidät niitä niin vahvasti torjuttavina asioina. Mitä ovat nämä ajatukset joita sinulla ei ole, mutta tulkitset minun väittävän ageplayihin liittyvän?
Rautalangasta: Jos seksiä harrastettaessa toinen ottaa lapsen ja toinen raiskaavan aikuisen roolin, minun on hirveän hankala hahmottaa mikä muu siinä kiihottaisi, kuin ajatus siitä että toinen olisi lapsi ja toinen raiskaava aikuinen. Miksi se sitten kiihottaa, minun keittiöpsykologinen arvaukseni olisi se mainitsemani lapsuuden konsepti, viattoman ja avuttoman turmeleminen. Koska joku muuhan siinä useimpia kiihottaa kuin suoranainen lapsiin kohdistuva halu, mikä minun mielestäni on myös se rajatekijä joka määrittelee pedofilian. Tämä ollen sanottuna, en tietenkään väitä että kaikki ageplay tai pikkuistelu olisi lapsenraiskausleikkiä. Mutta sikäli kun on, niin sitähän se on
Lainaus käyttäjältä: pikkusisko - 27.03.2020, 18:01Minulle on yhä hämärää, mihin viittaat noilla "tietoisilla ajatuksilla", koska pidät niitä niin vahvasti torjuttavina asioina. Mitä ovat nämä ajatukset joita sinulla ei ole, mutta tulkitset minun väittävän ageplayihin liittyvän? Kirjoituksestasi saa sen kuvan, että jos pitää seksuaalisesta ageplaysta, niin kiihottuu väistämättä aina myös lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä ajatuksena (mutta toisaalta ajatuksethan on ok, kunhan niitä ei konkreettisesti toteuta). Esität tämän väitteen vähän kuin keisarin uudet vaatteet, että joko sen olemassaolon näkee tai sitten on tyhmä. Jos näiden fantasioiden olemassaolon kieltää, niin valehtelee itselleen.Lainaus käyttäjältä: pikkusisko - 27.03.2020, 18:01Rautalangasta: Jos seksiä harrastettaessa toinen ottaa lapsen ja toinen raiskaavan aikuisen roolin, minun on hirveän hankala hahmottaa mikä muu siinä kiihottaisi, kuin ajatus siitä että toinen olisi lapsi ja toinen raiskaava aikuinen. Miksi se sitten kiihottaa, minun keittiöpsykologinen arvaukseni olisi se mainitsemani lapsuuden konsepti, viattoman ja avuttoman turmeleminen. Koska joku muuhan siinä useimpia kiihottaa kuin suoranainen lapsiin kohdistuva halu, mikä minun mielestäni on myös se rajatekijä joka määrittelee pedofilian. Tämä ollen sanottuna, en tietenkään väitä että kaikki ageplay tai pikkuistelu olisi lapsenraiskausleikkiä. Mutta sikäli kun on, niin sitähän se on Raiskaaminen ei ole kiinteä osa ikäleikkejä, vaikka ne olisivatkin perusluonteeltaan seksuaalisia. Ehkä olisi ollut tarpeen teroittaa vielä enemmän, jos keskityit tässä hyväksikäyttökeskeiseen ageplayhyn tai johonkin tiettyyn skenaarioon, koska nyt se jäi vähän hämäräksi. Nyt tuota on vähän hankala käsittää, koska kolumnissa toisaalta viljellään termejä kuten "ageplay", "pikkuisuus" tai "DD/lg", mutta todellisuudessa niitä vasten tunnutaan projisoivan yhtä melko spesifistä fantasiaa, jossa hyväksikäyttö on minusta vähintään yhtä keskeisessä osassa kuin ikäleikit.
Raiskaaminen/hyväksikäyttö onkin tässä yhteydessä lähinnä omakohtainen esimerkki, joskin olen käsittänyt että se on aika yleinen variantti. Eikä se villakoiran ydin minusta muutu siitä sinänsä miksikään jos jättää raiskaamisen pois, sitten se on vain toisenlaista (lapsuus)iän seksualisoitumista, mutta (lapsuus)iän seksualisoitumista yhtä kaikki.
Minä nyt aivan janoaisin kuulla, miten asia sinun mielestäsi sitten oikeasti on, jollei kerran niin kuin minä näen En minä minkään maailman ageplay-asiantuntija esitäkään olevani, tämä koko teksti oli osaltaan minulle asian prosessoimista ja se prosessi jatkuu. Sitä ei varsinaisesti edistä pelkät "ei se noin ole":t.
Kirjoitin tähän oikeastaan aika pitkänkin analyysin seksuaalisuudestani, mutta totesin että sen voi tiivistää oleellisilta osin aika hyvin pariin lauseeseen. Omalla kohdallani kyse ei ole edes lapsuuden seksualisoinnista, vaan aikuisen infantilisoinnin seksualisoinnista. Tähän kuuluu oleellisena osana se, että osapuolena on joku aikuinen, jonka toimivaltaa, kommunikaatiota, likkumistapoja yms. rajoitetaan.
Pedofilian linkittäminen ageplayhin on kyllä nyt tapahtunut täysin sinun puoleltasi
Ehdotus: silmät auki ja valot päälle nyt. Jos kerran kiihottuu alaikäisyyttä presentoivista akteista, voiko valehtelematta väittää ettei lainkaan kiihottuisi lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ajatuksena?
Niin kauan kun puhutaan pelkästään ageplay-fantasioista, puhutaan pääsääntöisesti potaskaa. Kaivellessani mielikuvitukseni saastaisista sammioista kuvitelmia jotka minua eniten kiihottavat, en todellakaan mieti hetkeä, jossa leikkisin olevani lapsi ja joku toinen leikkisi olevansa lapsenraiskaaja. Kuvittelen että se vastenmielinen rikos todella tapahtuu (...)
Lasten hyväksikäyttöfantasiat taas ovat melko suoraan määritelmällisesti pedofilisia, pidit sinä niitä sellaisina tai et.
Se mikä kirjoituksessasi hämmensi, oli kysymyksesi: ”Jos kerran kiihottuu alaikäisyyttä presentoivista akteista, voiko valehtelematta väittää ettei lainkaan kiihottuisi lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ajatuksena?” Vastaukseni kysymykseesi on, kyllä. Kyllä voi väittää, valehtelematta. Aivan sama asia kuin se, että vaikka itse pidän cnc-leikeistä, en koe mitään seksuaalista siinä, kun ihmisten koskemattomuus oikeasti rikotaan, siitä kun puuttuu se konsensuaalisuus.