Kirjoittaja Aihe: Muuta harrastustoimintaa  (Luettu 63347 kertaa)

LaVida

Vs: Muuta harrastustoimintaa
« Vastaus #165 : 20.08.2012, 19:39 »
Mulla on ollut töissä niin valtava kiire, etten ole ehtinyt vielä soittelemaan koulusaleja... Perskele!
Mä yritän huomenna ehtiä, yritän.

Torstaina kuitenkin tavataan kentällä, ellei sada sammakoita. Siihen mennessä yritän saada kasaan muutaman vaihtoehdon meille.

Noista potkimisista ja muista kamppailulajeista en oikein innostu. Meillä ei ole mitään vakuutusta kattamaan mitään vahinkoja. Kun tasoerot, huonosti vedetty tunti yhdistetään, on aivan selvää että jollekkin tulee tosi iso pipi. Eiköhän me keskitytä tuohon palloiluun, kuten tähänkin asti olemme tehneet. Muut tunnit, varsinkin Karman vetämät tunnit olisi varmasti kiva lisä, ja tähänhän voitaisiin suunnitella joku vklkurssi? Peilisaleja kun saan varattua erittäin edullisesti meille. Mutta mielestäni se olisi kiva "lisä".

Nähdään taas torstaina!

Macce

  • Vieras
Vs: Muuta harrastustoimintaa
« Vastaus #166 : 20.08.2012, 20:07 »
Ei tarvita yhteisiä vakuutuksia jos ei ole järjestettyä toimintaa sanoisin... saaan jokainen harrastaa mitä haluaa omalla vastuulla. Ja toisaalta harrastukseen enemmän vihkityneet ymmãrtävät ottaa tasoerot huomioon. Pallopelit ovat erinomaisia, mutta itse voisin monipuolistuttaa liikuntaa tatamitreenillä aina välillä  :)

cromzer

Vs: Muuta harrastustoimintaa
« Vastaus #167 : 21.08.2012, 00:16 »


Torstaina kuitenkin tavataan kentällä, ellei sada sammakoita. Siihen mennessä yritän saada kasaan muutaman vaihtoehdon meille.


Nähdään taas torstaina!

Tänään hesaan muuttaneena kiinnoistaisi tietää, että mihin aikaan? Paikka on vissiikin se jalkapallokenttä jossain tässä 20km säteellä. :D

LaVida

Vs: Muuta harrastustoimintaa
« Vastaus #168 : 21.08.2012, 11:10 »
Tämän topicin sivulla 2 muistaakseni on kartta, tapaamme klo 17.30-18. Laita yksäriä jos ei tunnu löytyvän.

Kyyberi

  • Vieras
Vs: Muuta harrastustoimintaa
« Vastaus #169 : 21.08.2012, 17:04 »
Meillä ei ole mitään vakuutusta kattamaan mitään vahinkoja. Kun tasoerot, huonosti vedetty tunti yhdistetään, on aivan selvää että jollekkin tulee tosi iso pipi.

Saahan sitä harrastaa mitä haluaa, mutta nämä kohdat kyllä pistää silmään. Onko teillä nyt jotain vakuutusta pallon pelailuun? Tarvitsetteko? Miten se nyt eroaa siitä jos jotkut haluavat tehdä jotain muutakin joskus? En ymmärrä miksi futista voi pelata ilman vakuutusta, mutta kun pallon sijasta joku haluaisi potkia tyynyä niin vedetään vakuutuskortti? Kuitenkin se futis on huomattavasti loukkaantumisherkempi laji, myös ajanvietetasolla.

Ja tuota että "on päivänselvää että jollekin tulee tosi iso pipi" en nyt vaan suostu sulattamaan. Miten se voi olla päivänselvää? Vähän tulee mieleen että LaVidalla on jokin alkukantainen näkemys kamppailulajeista, ja kuvittelee että se on sitten vaan sitä. Ja miksi se tunti pitää olla huonosti vedetty? Jos se on ohjattu tunti, miksei sitä voi suunnitella ryhmän taitotason ja kykyjen mukaan? Mitä vattua? On siellä futiksessakin varmaan tasoeroja, enkä usko että ne paremmat vetelevät huonompia sukille jatkuvasti?

Voi kuulostaa hyökkäävältä, ja sitä tämä onkin. LaVida ei varmasti tarkoittanut mitään pahaa, mutta tuo asenne ja sanavalinnat nyt vaan vaativat hieman täsmennystä mielestäni.

mastervsop

  • Vieras
Vs: Muuta harrastustoimintaa
« Vastaus #170 : 21.08.2012, 20:52 »


Ja tuota että "on päivänselvää että jollekin tulee tosi iso pipi" en nyt vaan suostu sulattamaan. Miten se voi olla päivänselvää? Vähän tulee mieleen että LaVidalla on jokin alkukantainen näkemys kamppailulajeista, ja kuvittelee että se on sitten vaan sitä. Ja miksi se tunti pitää olla huonosti vedetty? Jos se on ohjattu tunti, miksei sitä voi suunnitella ryhmän taitotason ja kykyjen mukaan? Mitä vattua? On siellä futiksessakin varmaan tasoeroja, enkä usko että ne paremmat vetelevät huonompia sukille jatkuvasti?

Voi kuulostaa hyökkäävältä, ja sitä tämä onkin. LaVida ei varmasti tarkoittanut mitään pahaa, mutta tuo asenne ja sanavalinnat nyt vaan vaativat hieman täsmennystä mielestäni.

Et kuullosta ollenkaan hyökkäävältä vaan kokemattomalta todellisten kontaktilajien suhteen.
Mä aloitin kamppailulajit 1983 ja olen edeleen niin vitun alkukantainen ja muutama muukin että tiedän omasta kokemuksesta että aina välillä tulee iso pipi, esim kylkiluiden väliset pienet lihakset kun hiukan revähtää on tottumattomalle ja tottuneellekkin vittumaista. Saatikka jos on usean kerran murtuneita luita alueella jotka tietää aina sen minimissään 3-4kk taukoa lähes kaikesta. Ja sitten jos joku nenä murtuu muuttuu ulkonäkökin..mä olen kävelevä esimerkki siitä ja suorastaan pikkasen toi klyyvarikin vituttaa vaikka se komea onkin...

Jos haluatte harrastaa kontakti/kamppailulajeja menkää porukalla ohjatulle salille. Niitä on esim. Stadissa vaikka kuinka ja siellä on kokeneemmat jotka pistää jäitä hattuun kun katsoo että menee homma överiksi.
Taasen omat sparriporukat on tietyissa lajeissa menettänyt mielenkiinnon koska on jo niin kokenutta että meillä on suht vapaata ja luulisi sen pysyvän itsestään hanskassa sillä kokemuksella mutta ylilyöntejä sattuu senkin edestä mm. kun ei enään kunto jaksa pistää hanttiin puhtaasti niin tulee noita ytimestä lähteviä primitiivireaktiota. Ihmetetyttää vaan että itse on ilmeisesti aina liian kiltti eikä odota moisia...sitten homma meneekin turpaanlyönniksi ja loppupeleissä vaikka patoutumat poistuukin niin ainakin itsellä jää vitutus siitä että sovitut asiat ei edes kohta 30v lajien parissa pidä vieläkään.

mastervsop

  • Vieras
Vs: Muuta harrastustoimintaa
« Vastaus #171 : 21.08.2012, 21:04 »
Mä aion bailata yöhön koska synttärit. Mut mulla on hyvä jatkoehdotus teille, mihin myös ite yritän päätyä: meidän salilla on su klo 9-15 Sugar Punch - ravintolapäivän tapahtuma, siellä on myynnissä (itsenikin leipomia) kuppikakkuja, kakkutikkareita ym. ja tasatunnein lajikokeiluja. Vellamonkatu 30, Hermanni

Olikos ne kakkutikut sun tekemiä... TAHTOO LISÄÄ NIITÄ...vein viimeisen suklaasitruunaisen ja suli suussa  :love: :love:

Kyyberi

  • Vieras
Vs: Muuta harrastustoimintaa
« Vastaus #172 : 21.08.2012, 21:05 »
Mun mielestä vsop kuulostaa perinteiseltä suomalaiselta mieheltä jolla on touhussa kaksi asentoa, on ja off. Nimimerkillä yli 15 vuotta yrittänyt opettaa miehille että asioita voi tehdä rennosti, keveyesti ja hallitusti. Ja jotta tekniikka jonain päivänä olisi mahdollisimman tehokasta, se pitäisi osata tehdä hallitusti. Jota taas ei voi harjoitella jos tehdään täysiä.

Suoraan sanottuna mua vituttaa ihmisten kuvitelmat kamppailulajeista, ja vsop:n kaltaiset tyypit vain lisäävät niitä kuvitelmia. Ei tässä mitään vapaaottelua olla harrastamassa verisine nokkineen, ja kukaan ei itse asiassa ole edes ehdottanut mitään treeniä. Mutta jos halukkaat potkivat tyynyjä tai jopa leikkimielisesti vähän toisiaan, niin onko ainoa vaihtoehto hakata turpaan niin että nenät murtuvat ja kylkiluut tummuvat?

Ei millään pahalla mutta jos olet harjoitellut kamppailulajeja kohta 30 vuotta ja ajatukset ovat tuollaiset, niin hohhoijaa. Tulee mieleen amerikkalaiset kakarat jotka kisaavat siitä kenen laji on tehokkain ja kenen isi vahvin. Ja kamppailulajien ainoa tehtävä on tulla mahdollisimman hyväksi tappokoneeksi, niinkuin niissä leffoissa. Ja ainoa tapa treenata on vitun kovaa.

Perkele.

mastervsop

  • Vieras
Vs: Muuta harrastustoimintaa
« Vastaus #173 : 21.08.2012, 21:49 »

Ja kun candy tuolla aiemmin toivoi oppia seisomaan käsillään, niin jos joskus kiinnostaa voin tulla myös opettamaan hyvin hyvin alkeistasolta asti arkobaattishenkisiä liikkumismuotoja (mm. capoeira). Joko lajimuodossa tai randomimpana hassutteluna toiveiden mukaan ja kykytason mukaan kunkin kohdalla, ei tarvitse olla taustaa saati pelätä että onko liian kankea vai mitä. Päinvastoin, se on alkutasolla erittäin hyvää harjoitusta kelle vain. Ja kropasta löytää uusia lihaksia... ;)

Edit: tai ei nyt ees tartte erikseen opettaa / vetää jotain tuntia (toki voin), voi ihan vaan kärrynpyöriä ja sen sellaisia pyörimisiä hassutella ja ihmetellä muutenkin jos jotain kiinnostaa. :D

ps. paini kuulostaa hyvältä! Samoin potkiminen. ;)

Tämä kuulostaa ihan mahtavalta. Mäkin haluaisin oppia seisomaan käsillä ja sitä kärrynpyörääkin voisi vähän hioa. :)


Turussa tähän on joka Sunnuntai klo 17.00 mahdollisuus Alfa Liikuntakeskuksessa kuntoipainin muodossa.. kärynpyörät köysilläpyrähdykset päällä seisomiset yms on normi painitreeniä...suosittelen siis kaikien kiinostuneiden hakeutumaan moiseen , en tiedä onko kuntopainia vielä muissa kaupungiessa mutta me aloitettiin toissavuonna. Mukana on välillä myös Karelininkin kanssa paininutta könsikästä...

Enemmän tuolla varmaan pomputellaan ja heitellään palloa :)
Kaikki riittävän korkean sykkeen aiheuttavat ja yhdessä pelattavat lajit ovat varmaankin tervetulleita. Siitä vain ehdottamaan.

Tämä taasen on normaalia nyrkkeilyn ja vastaavienkin lajien treeniä heittää palloa (korista) toisen vatsaan, pompotella pallloa etc etc...naruhyppely on tuttua puuhaa etc...


Mutta ottakaa mukaan myös uimiset ja esim kalliokiipeily sekä maastofillarointi tai mitä nyt keksittekin..vaikka polttopalloa. Itse voin uimisessa olla myös tekniikanhioja jos jollain hakusessa. kalliokiipeilyssä ja maastofillaroinnissa mukana  kaverina täälläpäin ..esim joka torstaina klo 1700 Nummen pyörän edestä lähtee sekatasoinen porukka liikkeelle Turussa. Ja Salisura kelpaa aina kunhan ensin sovitaan paikka itse olen kahden vaiheilla Elixia tai Big Boys Barbell Club viimeisin olis liki ja sitten on aina kaupungin kuntosalit ja uimahallien yhteydessä olevat.
Kuntonyrkkeilyä ja Capoeiraa taasen löytyy Köydenpunojankatu 145sta allekirjoittanut mukana Turun Seudun Nyrkkeilijöistä.

BJJstä en ole vielä päättänyt missä aloittaisi...

Turkuun alkaa myös uusi kuntovetoryhmä tässä syksyllä  ns. aloittelijoille/rapistuneille kun sunnuntaina asiasta pähkiltiin hyvän ystävän kanssa.

mastervsop

  • Vieras
Vs: Muuta harrastustoimintaa
« Vastaus #174 : 21.08.2012, 21:56 »
Mun mielestä vsop kuulostaa perinteiseltä suomalaiselta mieheltä jolla on touhussa kaksi asentoa, on ja off. Nimimerkillä yli 15 vuotta yrittänyt opettaa miehille että asioita voi tehdä rennosti, keveyesti ja hallitusti. Ja jotta tekniikka jonain päivänä olisi mahdollisimman tehokasta, se pitäisi osata tehdä hallitusti. Jota taas ei voi harjoitella jos tehdään täysiä.

Suoraan sanottuna mua vituttaa ihmisten kuvitelmat kamppailulajeista, ja vsop:n kaltaiset tyypit vain lisäävät niitä kuvitelmia. Ei tässä mitään vapaaottelua olla harrastamassa verisine nokkineen, ja kukaan ei itse asiassa ole edes ehdottanut mitään treeniä. Mutta jos halukkaat potkivat tyynyjä tai jopa leikkimielisesti vähän toisiaan, niin onko ainoa vaihtoehto hakata turpaan niin että nenät murtuvat ja kylkiluut tummuvat?

Ei millään pahalla mutta jos olet harjoitellut kamppailulajeja kohta 30 vuotta ja ajatukset ovat tuollaiset, niin hohhoijaa. Tulee mieleen amerikkalaiset kakarat jotka kisaavat siitä kenen laji on tehokkain ja kenen isi vahvin. Ja kamppailulajien ainoa tehtävä on tulla mahdollisimman hyväksi tappokoneeksi, niinkuin niissä leffoissa. Ja ainoa tapa treenata on vitun kovaa.

Perkele.

Nythän haluttiin nimenomaan sparritreenejä tai sen tyylistä toimintaa..niitä tosin tehdään puolella teholla mutta aina on näitä jotka ei siihen kykene ...ja lopulta kun itsekkin vittuuntuu siihen että toinen ei kykene niin kyllä siitä matsi syntyy mun kanssa. mulla on kiltteyden takia 5 murtunutta kylkiluuta ja vähän muuta joten sulla ei ole vitunkaan käryä mistä puhut mun kohdalla. Ota se punasumu pois ensin päältä ja Lue Huolella mitä kirjoitin.

Josa tässä aletaan pitään tyynytreenejä ja normi kuntonyrkkeily/paini/yms treenejä niin harva lajin pariin tuleva jaksaa sellaista vaan haluaa sitä ihteään.. kunnes tajuaa että jos kuitenkin aloittaisi uudestaan ja nollasta. Sen takia alkeiskurssit on olemassa eikä vaan mennä lätkimään tyynyjä kun ei  ikinä ennen olla edes moisia nähty... mä en ekaan puoleen vuoteen ottaisi ketään noviisia sparraamaan.



Mitä tulee kamppailulajien imagoon nini se on turpaanlyöntiä ja toisen voittamista jos sitä ei sisäistä niin on syytä hakeutua itsepuollustuslajien kuten Krav Maga yms pariin.

Eräs Muay Thai legenda joka mulla oli töissä vielä kilpailessaan jälkeenpäin nähdessäni kyseltyäni miksi laji ei maistu enään totes että hän löysi lajin syvimmän olemuksen ( thaimaassa) ja utelin että no kerros mikä se on johgon vastasi että hakata toinen mahdollisimman paskaksi ja tuottaa suurin mahdollinen aivovamma.. ja tän jannun isä on ylilääkäri. Joten se hifistelystä ,sama koskee nyrkkeilyä ei sinne kehään balettia tanssimaan mennä koska vastapuoli ei ainakaan aio tehdä sitä.

PS itse sä olit hyökkäävä joten vittuakos vingut jos lauon samalla mitalla takaisin.. and then some.

mastervsop

  • Vieras
Vs: Muuta harrastustoimintaa
« Vastaus #175 : 21.08.2012, 22:07 »
Ei tässä mitään vapaaottelua olla harrastamassa verisine nokkineen, ja kukaan ei itse asiassa ole edes ehdottanut mitään treeniä.

Vapaaottelu Vapaa-paini ja Nyrkkeily sattumoisin on maailman vanhimmat kamppailulajit...ja niissä se nokka tummuu  ihan vahingossakin vaikak puolilla tehoilla. Mutta joo Balettiakan ei voi harrastaa niinkuin vähän tosissaan -.--tai uintia..siinä viimeisessä kun perkele hukkuu... :))

Queena

  • Vieras
Vs: Muuta harrastustoimintaa
« Vastaus #176 : 21.08.2012, 22:22 »
Heh, hauskaa kun porukka ei saakkaan tehdä sellaisia juttuja mitä itse haluaa, siten kun itse haluaa. Aina on joku paremmin tietävä neuvomassa mitä saa ja pitää tehdä.
Todellisuudessahan tämä ketju oli vaan hyvä paikka taas tulla pullistelemaan ja selostamaan itsestään ja harrastuksistaan.

Jos pk seudun tyyppien annettaisiin itse suunnitella harrastustoimintansa.

Uniform

  • Vieras
Vs: Muuta harrastustoimintaa
« Vastaus #177 : 22.08.2012, 13:57 »
Pk seudulla mun kans saapi tulla kiekkoja ampumaan. Trap ja sporting pääasiassa, joskus kierros skeettiäkin. (metsästys trap ja - skeet, ei olympia sellaiset  ;) )
Siis silloinkun itse ehdin... Nyt ei ehdi :'(

JetErus

  • Vieras
Vs: Muuta harrastustoimintaa
« Vastaus #178 : 22.08.2012, 14:17 »
Ja mun kanssa voipi päästä harrastamaan ampumista ainakin Heinolan suunnilla ja voidaanpa yhdessä retkeillä sinne PK-seudultakin, autoon mahtuu, vaikka ihan päiväseltään.

Omatoimisesti päästään ampumaan kiekkoa käsiheittimillä, sitten hiukan pitkää kiväärimatkaa ja sitten lopuksi päästellään paineet SRA ja Practical-montuilla :) Muutenkin tuolla maalla on hiukan vapaampaa kuin täällä piäkaupungin sykkeessä.

Uniform, millos mennään katsomaan kuka on kuka El Presidentessä?

Uniform

  • Vieras
Vs: Muuta harrastustoimintaa
« Vastaus #179 : 22.08.2012, 14:23 »
Ja mun kanssa voipi päästä harrastamaan ampumista ainakin Heinolan suunnilla ja voidaanpa yhdessä retkeillä sinne PK-seudultakin, autoon mahtuu, vaikka ihan päiväseltään.

Omatoimisesti päästään ampumaan kiekkoa käsiheittimillä, sitten hiukan pitkää kiväärimatkaa ja sitten lopuksi päästellään paineet SRA ja Practical-montuilla :) Muutenkin tuolla maalla on hiukan vapaampaa kuin täällä piäkaupungin sykkeessä.

Uniform, millos mennään katsomaan kuka on kuka El Presidentessä?
Ainiin, toi kaksintaistelu täytyy kyllä jokupäivä hoitaa... Mutta taatusti hakkaan sportingissa.
Ps: ssg:n sportingrata on nyt sit sillei "sopivan" vaikee  ;)