Kirjoittaja Aihe: Prostituutio  (Luettu 38568 kertaa)

Jyrki73

  • Vieras
Vs: Prostituutio
« Vastaus #45 : 29.01.2013, 00:19 »
Mutta sitä se teettää kun naissukupuoli on ollut alistettu kautta historian ja (kauniina) oleminen on ollut tekemistä tärkeämpää heikommalle sukupuolelle.

Mikään laki(esim. bordellien kieltolaki) tai poliisivaltio ei kuitenkaan korvaa asennekasvatusta tai tasa-arvoa josta me Suomalaiset olemme syystäkin niin ylpeitä.

Aina puhutaan naisten aseman parantamisesta, naisten mielenterveysongelmista jne.
Kuinka miehet ja tietysti erityisesti nuoret miehet saisi jollekin itsensä ilmaisu kurssille ja opettelemaan luontevaa tapaa lähestyä naisia ja kertoa ihailustaan. Tietenkin siihen tarvittaisiin myös ihan käytännön harjoittelua.

http://www.hs.fi/kaupunki/Espoolaisnuoren+itku++tuhlataan+el%C3%A4m%C3%A4+ja+miljoona+euroa/a1305642787844?ref=tf_iHSisboksi630&jako=b8286cdb39fbc95ca3f623a6a060d037
Lainaus
Mielenterveyden keskusliitto: Nuoria miehiä ei kuulla kuten naisia

Hyvät naiset seuraavalle seksiä vonkaavalle "idiootille" voisitte vastata linkillä, josta löytyy niitä itsesensä ilmaisu kursseja ja muita sosiaalisia taitoja, joista toivottavasti löytyy myös naisia keskusteluun asiasta, harjoitteluun ja arvostelijoiksi.

Jottei kävisi kuten tässä uutisessa niin, tuo asenne ja luonteva ilmaisu kasvatus pitäisi saada pakolliseksi.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288535610173.html
Tietenkin sellainen kurssi kinky-teemalla voisi olla myös hyvä idea. ;)
Jos sellainen järjestetään niin, ilmoittaudun heti kurssille. :)
« Viimeksi muokattu: 29.01.2013, 01:04 kirjoittanut Jyrki73 »

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Prostituutio
« Vastaus #46 : 29.01.2013, 01:07 »
Sen sijaan uskon että jos fyrkkaa voi saada muilla keinoin niin harvemmin kukaan myy itseään.

Ihan vakavasti kysyn: kenellä Suomen kansalaisella on sellainen tilanne , että on henkensä pitimiksi pakko myydä itseään ?

Vastaan, että ei kellään.
Täällä kyllä pysyy leivässä ja asunnossa työnteolla ja vaikka ihan ilman työntekoakin sossun elättinä.

Kyllä 96%:sti kyse on siitä, että seksin myymisellä tienaa enemmän fyrkkaa kuin mopin varressa tms töissä.

Ne 4% ovat sitten tilanteessa, jossa työtulot eivät alkuunkaan esim huumeiden käytön rahoittamiseen.

Ne muutamat ihmiskaupan uhrit ovat taas toinen juttu.

Joo. Ei kyse olekaan leivässä pysymisestä. Käsittääkseni suomalaisen prostituution skaala on aika laaja. Totta. Ja minulla on enemmän tietoa globaalista kuin nimenomaan suomalaisesta.

Tsori; pieni korjaus (minua sivistettiin): kuulemma Suomessa todellakin on näitä joilla ei ole muuta vaihtoehtoa saada elantoaan kuin prostituutio. Siis sellaisia jotka ovat pudonneet tukien ulkopuolelle.

Ja ihmiskauppaa nyt on muillakin aloilla. Ja siihen todellakin tulisi puuttua.

Mutta sitä se teettää kun naissukupuoli on ollut alistettu kautta historian ja (kauniina) oleminen on ollut tekemistä tärkeämpää heikommalle sukupuolelle.

Mikään laki(esim. bordellien kieltolaki) tai poliisivaltio ei kuitenkaan korvaa asennekasvatusta tai tasa-arvoa josta me Suomalaiset olemme syystäkin niin ylpeitä.

Aina puhutaan naisten aseman parantamisesta, naisten mielenterveysongelmista jne.
Kuinka miehet ja tietysti erityisesti nuoret miehet saisi jollekin itsensä ilmaisu kurssille
ja opettelemaan luontevaa tapaa lähestyä naisia ja kertoa ihailustaan. Tietenkin siihen tarvittaisiin myös ihan käytännön harjoittelua.

http://www.hs.fi/kaupunki/Espoolaisnuoren+itku++tuhlataan+el%C3%A4m%C3%A4+ja+miljoona+euroa/a1305642787844?ref=tf_iHSisboksi630&jako=b8286cdb39fbc95ca3f623a6a060d037
Lainaus
Mielenterveyden keskusliitto: Nuoria miehiä ei kuulla kuten naisia

Hyvät naiset seuraavalle seksiä vonkaavalle "idiootille" voisitte vastata linkillä, josta löytyy niitä itsesensä ilmaisu kursseja ja muita sosiaalisia taitoja, joista toivottavasti löytyy myös naisia keskusteluun asiasta, harjoitteluun ja arvostelijoiksi.

Jottei kävisi kuten tässä uutisessa niin, tuo asenne ja luonteva ilmaisu kasvatus pitäisi saada pakolliseksi.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288535610173.html
Tietenkin sellainen kurssi kinky-teemalla voisi olla myös hyvä idea. ;)

Eiköhän sitä ole aika paljon korjattavaa tässä lintukodossammekin. Eikä tasa-arvoakaan ole vielä saavutettu. Ja ei; tässä kohtaa on turha ruveta vertailemaan niihin burkiin etc. Jos ei mene hyvin sillä suunnalla niin ei kyllä mene tälläkään. Tsekkasin just dokkarin tissien laittamisesta. Eikö yksikään misu joka pistää viidensiä tekotissejä itselleen kysy että "miksi". Siis aidosti ja oikeasti. Tosi järkyttävää. Ja olen suht salliva; minusta on ihan ok jos joku kohta omassa ulkonäössä rissaa niin että päättää mennä veitsen alle: omalle kropalle saa tehdä mitä haluaa, mutta hyvä olisi todella miettiä miksi ja ketä varten.
Saattaapa olla jopa niin että miesten huonovointisuudella on jonkinlainen kytkentä epätasa-arvon kanssa. Ehkäpä pelkkä sosiaalisten taitojen koutsaus nuorille miehille ei riitä. Ongelma saattaa olla syvempi. Kenties.

No mutta toi toinenhan OLI täys idiootti. Tsiisus. Jos joku hymyilee kaupassa...Ja jep; minulla on nuoruudesta hyvin samantapainen kokemus. Tosin äijä taisi olla jo nelikymppinen. Itse olin 22. Monen vuoden riesa vain siitä että nyökäytin puolihuolimattomasti kirjani takaa jonkun tyypin kysyessä voiko istua samaan pöytään yökahvilassa jossa odotin aamun ekaa bussia.
Siitä todellakin on seurannut PALJON tuskaa tässä maailmassa että miehet haluavat naisia mutta eivät osaa käyttäytyä.

Tuossa toisessa taisi olla jostain muusta kyse. Paniikkikohtauksista ja ahdistuksesta. Siinä ei välttämättä naisilla ole osaa eikä arpaa nuoren miehen tilanteessa. Syrjäytyminen sinänsä, ja sen syyt, on vakava ja paheneva ongelma.



« Viimeksi muokattu: 29.01.2013, 01:23 kirjoittanut Chmlnidae »

Aino

  • Vieras
Vs: Prostituutio
« Vastaus #47 : 30.01.2013, 17:55 »
Tämä taitaa mennä jo ohi alkuperäisen kysymyksen, vaan kun keskustelu kääntyi lopussa yleisesti seksinostoa pohtivaksi, heitän seuraavan linkin:

http://yle.fi/puhe/ohjelmat/perttu_hakkinen/olisiko_seksinostokiellosta_hyotya_5291.html

Tuolta pääsee kuuntelemaan Perttu Häkkisen vetämää kiintoisaa keskustelua prostituutiosta, seksityöläisyydestä ja mahdollisista lakimuutoksen vaikutuksista asiaan. Toisena studiovieraana on domina Diva Miranda, joten siltäkin osin linkki sopinee tänne baariin.  ;)

-katy-

  • Vieras
Vs: Prostituutio
« Vastaus #48 : 30.01.2013, 18:49 »
..omalle kropalle saa tehdä mitä haluaa, mutta hyvä olisi todella miettiä miksi ja ketä varten.

Noinhan se taitaa olla, kun on täysi-ikäisestä ihmisestä kyse. Varsin surullista on kun esim. ala-ikäisille tai sitten muuten aikuisille ymmärtämättömille tehdään mitä halutaan, tai siis käytetään hyväksi vaikeaa tilannetta jmv.

En ala kieltämään sitäkään mahdollisuutta, että on olemassa ihmisiä, jotka nauttivat siitä että tuntemattomat ihmiset monilukuisasti kyntävät omaa kroppaa ja että se todella on jokin nautinto. Itseäni jos ajattelisin tuohon tilanteeseen, niin joutuisin kyllä "kuolettamaan" merkittävän osan persoonasta,ajattelusta ja tunteista jne. Ilmeisesti seksi on jollain tapaa "intiimi" asia. Toisaalta, jos olisi jokin kuolemanpakko, niin varmaan kykenisi jalat aukasta ja ajatella, että eipä tässä nyt ole vaihtoehtoja.

Ei mikään helppo ja yksioikoinen aihe, missä voisi osoittaa syyttävällä sormella ketään, mutta ei mielestäni mikään iloinenkaan asia,varsinkaan niiden kohdalla, jotka oikeasti ovat pakotetut kroppansa myimiseen tuntemattomille.

Ja Suomessa ainakin näkyvältä osalta prostituutio on aika "siistiä", tai sitten en vaan ole perehtynyt tarpeeksi asiaan. Globaaalisti tulee mielikuva siitä, että useimmiten  maksullisen käytön kohteena ovat lapset-

(Googlettaa vaikka aiheesta lapsiprostituutio, niin aika inhaa tietoa saapi vaikka "pattayan-lomasta"
« Viimeksi muokattu: 30.01.2013, 19:15 kirjoittanut -katy- »

kuuliainen

  • Vieras
Vs: Prostituutio
« Vastaus #49 : 30.01.2013, 19:18 »
Tsori; pieni korjaus (minua sivistettiin): kuulemma Suomessa todellakin on näitä joilla ei ole muuta vaihtoehtoa saada elantoaan kuin prostituutio. Siis sellaisia jotka ovat pudonneet tukien ulkopuolelle.

Mistähän heidän tapauksessaan on kyse , että ovat pudonneet sosiaaliturvan ulkopuolelle ??

Yleensä ( C, ei sinua koskien vaan koko mediassa käytävää keskustelua) prostituutiota koskevaa suomalaista keskustelua leimaa puhe myyttisestä ihmiskaupasta, joka on tämän aihepiirin natsikortti.
Ensin pitäisi puhua selväksi suomalainen prostituutio ilman meillä harvinaista ihmiskauppaa, jos ja kun aiotaan lakeja muuttaa syystä tai toisesta. Metsään mennään, jos ulkomailla tehtävän ihmiskaupan takia meillä lakeja muutetaan.

Kun aikuinen ihminen täysin vapaa-ehtoisesti myy rahasta seksiä toiselle aikuiselle, niin mitä ihmeen vahinkoa jollekin tapahtuu ?
Jos vahinko on se, että verottaja ei pääse väliin, niin sekin hoituu laillistamalla ja virallistamalla tämä toiminta.
Nyt kai ei tietääkseni ole mahdollista edes perustaa yritystä, joka myy seksipalveluja ja suorittaa verot ja muut maksut lainmukaisina.

Meidän kansallinen ongelmamme on nimittäin se kukkahattutätien ponteva puuhastelu, jossa haetaan korjausta olemattomiin ongelmiin.
Ihmiskaupan ohella toinen esimerkki siitä mitä tarkoitan on vaikkapa soutuveneellä kännissä ilman pelastusliivejä tapahtuvat hukkumiset, joihin haetaan pontevasti lääkettä puuhastelemalla moottoriveneliikenteelle rajoituksia ja ajokortteja.

Ai mitä haittaako pontevan puuhastelun tuloksista on ?
Lisää kieltoja, rajoituksia, tarpeetonta holhousta jo ennestään niin masentavaan maahamme.
Jos naapurilla on hauskaa kielletään se lailla tai ainakin verotetaan ankarasti.

Jyrki73

  • Vieras
Vs: Prostituutio
« Vastaus #50 : 30.01.2013, 19:29 »
Voi pojat; onpa teillä söpö kuva ihmisestä ja maailmasta. Mutta ei se mitään; se on ihan todellinen. Annetaan sotien ja kansanmurhien jatkua, tapetaan naisia ja lapsia ku kärpäsiä,
Eiköhän 1 iso ongelma ole se elintasokuilu Suomen ja ulkomaailman välillä. Suomeen ilman pakolaisstatusta tulevat eivät ole oikeutettuja Suomen sosiaalietuihin. Emme voi pelastaa koko maailmaa tai sulkea rajoja. Suomessa on kuitenkin paljon tyytyväisiä erotiikka-alan yrittäjiä.

Lainaus
Tsori; pieni korjaus (minua sivistettiin): kuulemma Suomessa todellakin on näitä joilla ei ole muuta vaihtoehtoa saada elantoaan kuin prostituutio. Siis sellaisia jotka ovat pudonneet tukien ulkopuolelle.

Nuo lienevät ulkomaalaisia tai narkkareita?

kide

  • Vieras
Vs: Prostituutio
« Vastaus #51 : 30.01.2013, 19:52 »
Tsori; pieni korjaus (minua sivistettiin): kuulemma Suomessa todellakin on näitä joilla ei ole muuta vaihtoehtoa saada elantoaan kuin prostituutio. Siis sellaisia jotka ovat pudonneet tukien ulkopuolelle.

Mistähän heidän tapauksessaan on kyse , että ovat pudonneet sosiaaliturvan ulkopuolelle ??

Esimerkiksi huumausaineita tai muita päihteitä käyttävistä ihmisistä.

-katy-

  • Vieras
Vs: Prostituutio
« Vastaus #52 : 30.01.2013, 20:02 »
Kun aikuinen ihminen täysin vapaa-ehtoisesti myy rahasta seksiä toiselle aikuiselle, niin mitä ihmeen vahinkoa jollekin tapahtuu ?

Kenties se vahinko on tapahtunut jo aikoja sitten? Tai Aikuisen ihmiskropan myyminen ei ole vahingollista kenellekkään. Entäpä sitten jos joku myi eläimiä seksiin, mahtaako se olla haitallista, kärsiikö esim. lammas siitä?

Kunpa voisi vain todeta, että prostituutio on kaikissa muodoissaan ihan ok asia. Tai ylipäätään selviäisi elämässä kaikesta rahalla,mitä sillä vain on ikinä mahdollista saada.

(En ole koskaan päässyt yli tutkimuksesta, minkä teimme lukiossa geneetikko-biologi opettajan johdolla. Ope oli mies ja ateisti, ollut WHO:lla työssä ja liki koko maapallon reissanut läpi,eli hyvin kaukana kukkahattutädeistä siis. Itse olin tuolloin fundamentalistikristitty ja yritin käännyttää opettajaani :D )

Tutkielma antoi varsin synkeän kuvan maailman top 5 ongelmista ja turha kai sanoa, että raha sokaisee meidät useimmat. Rahalla saa ja hevoisella pääsee. Tai sitten joutuu jatkuvaan Ongelman kierteeseen. )

edit: lisäilyä
« Viimeksi muokattu: 30.01.2013, 21:02 kirjoittanut -katy- »

kuuliainen

  • Vieras
Vs: Prostituutio
« Vastaus #53 : 30.01.2013, 20:09 »
Tsori; pieni korjaus (minua sivistettiin): kuulemma Suomessa todellakin on näitä joilla ei ole muuta vaihtoehtoa saada elantoaan kuin prostituutio. Siis sellaisia jotka ovat pudonneet tukien ulkopuolelle.

Mistähän heidän tapauksessaan on kyse , että ovat pudonneet sosiaaliturvan ulkopuolelle ??

Esimerkiksi huumausaineita tai muita päihteitä käyttävistä ihmisistä.

Ei kai sentään tuon takia putoa pois sosiaaliturvan piiristä ?!? Kokonaan toinen asia on se, että sossusta ei saa tarpeeksi rahaa huumeitten ostoon. Ne rahat hankitaan sitten vaikkapa varastamalla.

kuuliainen

  • Vieras
Vs: Prostituutio
« Vastaus #54 : 30.01.2013, 20:12 »
Entäpä sitten jos joku myi eläimiä seksiin, mahtaako se olla haitallista, kärsiikö esim. lammas siitä?

Lammas tuskin tekee sitä vapaa-ehtoisesti. Ja lampaan myyminen seksiobjektiksi on paritusta ja siten selvästi rikollista toimintaa.

Stylos

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 779
  • Ainoan oikean kinky-totuuden Suur-Mufti
  • Galleria
Vs: Prostituutio
« Vastaus #55 : 30.01.2013, 20:14 »
Jos nyt ensin alkuperäiseen aiheeseen. Oman kokemukseni mukaan sessiointi ammatti-dominan kanssa jää yleensä jälkeen toimivasta sessiosuhteesta ei-ammatilaisdominan kanssa, hyvästä parisuhteesta puhumattakaan, mutta nuohan ovat harvemmin ammattidominoiden luona sessioinnin vaihtoehtona. Useimmille se vaihtoehto on oma käsi ja likainen mielikuvitus.

Ammattidominan sessioissa miinuspuoleksi koin ennen kaikkea hinnan ja rajatun ajan. Toisaalta maksullisilta voi tilata tiettyjä asioita, mutta kyllähän yleensä ei-ammattilais dominatkin kuuntelevat subiensa pyyntöjä. Vakiintuneemmassa ammattidomina-asiakas-suhteeessakin (ja varmaan vanilijaprostitoitu-asiakassuhteessakin) voi olla lämpimyyttä ja inhimillisyyttä siinä, missä vastaavan kaltaisissa vakikuvioissa, joissa raha ei suoranaisesti vaihda omistajaa.

Parempi myös varmaan maksaa sessioista kuin olla toimimattomassa parisuhteessa tai  sessiosuhteessa. Minulla on myös vähän sellainen mutu, että moni väittää itselleen kaipaavansa vain jotain ”syvempää” kuin sessiointia ja siksi ajautuvat huonoihin suhteisiin huonoin seurauksin. Parasta olisi olla rehellinen itselleen.

Mitä tulee prostituutioon noin lakiteknisenä ongelmana, niin ihanteenani olisi yhteiskunta, jossa prostituutio voisi olla ammatti tai jopa uravalinta siinä, missä jokin muukin ja bordelli työpaikka ja. Valitettavasti seksityö vain herättää kulttuurisista syistä ennakkoluuloja ja siitä koituu ongelmia.

Raha on pelkkä vaihdon väline. Se ei tee pahoja, ihmiset tekevät. Rahaa on turha syyttää mistään.

(Suomen sosiaaliturvassa on kaikenlaisia aukkoja ja sehän ei koske mm. tänne luvatta tulevia ulkomaalaisia).

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Prostituutio
« Vastaus #56 : 30.01.2013, 20:23 »
Öö, en jaksa lainailla nyt. Itseasiassa en ole kovin kiinnostunut koko aiheesta tästä kulmasta mutta kun nyt ryhdyin...

Kuuliainen: minulle tuli sellainen käsitys että kyse on ihan siitä samasta porukasta joka on pudonnut muutenkin yhteiskunnan ulkopuolelle. Syrjäytyneistä. Tämä taitaa olla Suomessakin lisääntyvä ongelma, ihan suomenkansalaisten parissa. Eli ei vain nisteistä ja maahan tulleista. En tiedä tarkemmin pitäisi itsekin selvittää.

Ja käsittääkseni seksipalveluja voi ihan myydä verollisesti ja eläke kertyy. Esim Dominapalvelut. Nämä varmastikin ovat niitä tyytyväisiä erotiikka-alan yrittäjiä mm:ssa.

Ja ihmiskauppaa on Suomessakin isoja keissejä, mutta ei prostituution piirissä niinkään. Ei tosiaan pidä sotkea asioita.

Jotenkin minulla on sellainen käsitys että keskivertokansalaiselle on aika selvää (kaiken tämän jankutuksen jälkeen ja keskellä) että prostituution kriminalisoinnilla ei ole juurikaan hyviä seurauksia. Ja ne seurauksetkin varmaan on ihan selvät (paitsi ehkä oikeusministerille).

Se miksi itse vastustan seksin myymistä johtuu vain siitä etten pidä, ja ei kuulu minun arvomaailmaani, alentaa ihmisen seksuaalisuutta kaupankäynnin tasolle (ja joo; ihan selvää, olen Laaasaseni lukenut, että avioliitto ja jo kauttaaikainplaaplaa, on käyty kauppaa seksillä, booriingggg, ja jopa apinat, taisi olla simpanssit, käyvät kauppaa seksillä, ja muutkin eläimet).

Mutta se mikä minua kiinnostaa on että onko tällä saitilla sellaisia jotka saavat kiksejä siitä että ostavat tai myyvät, rahasta, seksiä (ammattidominoiden ei tarvitse vastata). Tai sellaisia joille se tuottaa jotakin seikkailullista tmv fiilistä.




Jyrki73

  • Vieras
Vs: Prostituutio
« Vastaus #57 : 30.01.2013, 20:28 »
Esimerkiksi huumausaineita tai muita päihteitä käyttävistä ihmisistä.

Ei kai sentään tuon takia putoa pois sosiaaliturvan piiristä ?!? Kokonaan toinen asia on se, että sossusta ei saa tarpeeksi rahaa huumeitten ostoon. Ne rahat hankitaan sitten vaikkapa varastamalla.
Sen takia voi varmaankin menettää asuntonsa varsinkin vuokra-asunnon. jos huumeissa tuhoaa asuntoa tai häiritsee naapureita.
Huumeriippuvaista lienee mahdoton parantaa, jos hän ei itse sitä halua.
Ei kannettu vesi kaivossa pysy.

kuuliainen

  • Vieras
Vs: Prostituutio
« Vastaus #58 : 30.01.2013, 21:46 »
Kun aikuinen ihminen täysin vapaa-ehtoisesti myy rahasta seksiä toiselle aikuiselle, niin mitä ihmeen vahinkoa jollekin tapahtuu ?

Kenties se vahinko on tapahtunut jo aikoja sitten? Tai Aikuisen ihmiskropan myyminen ei ole vahingollista kenellekkään. Entäpä sitten jos joku myi eläimiä seksiin, mahtaako se olla haitallista, kärsiikö esim. lammas siitä?

Kunpa voisi vain todeta, että prostituutio on kaikissa muodoissaan ihan ok asia. Tai ylipäätään selviäisi elämässä kaikesta rahalla,mitä sillä vain on ikinä mahdollista saada.

(En ole koskaan päässyt yli tutkimuksesta, minkä teimme lukiossa geneetikko-biologi opettajan johdolla. Ope oli mies ja ateisti, ollut WHO:lla työssä ja liki koko maapallon reissanut läpi,eli hyvin kaukana kukkahattutädeistä siis. Itse olin tuolloin fundamentalistikristitty ja yritin käännyttää opettajaani :D )

Tutkielma antoi varsin synkeän kuvan maailman top 5 ongelmista ja turha kai sanoa, että raha sokaisee meidät useimmat. Rahalla saa ja hevoisella pääsee. Tai sitten joutuu jatkuvaan Ongelman kierteeseen. )


Avaatko ajatteluasi hiukan lisää, en ihan päässyt rattaille mukaan.

Onko siis seksin myyjille ja/tai ostajille  tapahtunut jo joku vahinko etukäteen, eli ovatko he jotenkin sairaita, vammaisia tai muuten viallisia ihmisiä ?
 
Ja onko Top 5 ongelmissa mukana seksin myyminen/ostaminen vai mitä ne suurimmat ongelmat ovat ?

Ja itse en ota kantaa siihen onko seksin myyminen tai ostaminen ihanteellista tai edes toivottavaa käytöstä, mutta realismia se on ja vieläpä erittäin yleistä sellaista jopa "kunniallisten kansalaisten" parissa.


-katy-

  • Vieras
Vs: Prostituutio
« Vastaus #59 : 30.01.2013, 22:40 »
Kun aikuinen ihminen täysin vapaa-ehtoisesti myy rahasta seksiä toiselle aikuiselle, niin mitä ihmeen vahinkoa jollekin tapahtuu ?

Kenties se vahinko on tapahtunut jo aikoja sitten? Tai Aikuisen ihmiskropan myyminen ei ole vahingollista kenellekkään. Entäpä sitten jos joku myi eläimiä seksiin, mahtaako se olla haitallista, kärsiikö esim. lammas siitä?

Kunpa voisi vain todeta, että prostituutio on kaikissa muodoissaan ihan ok asia. Tai ylipäätään selviäisi elämässä kaikesta rahalla,mitä sillä vain on ikinä mahdollista saada.

(En ole koskaan päässyt yli tutkimuksesta, minkä teimme lukiossa geneetikko-biologi opettajan johdolla. Ope oli mies ja ateisti, ollut WHO:lla työssä ja liki koko maapallon reissanut läpi,eli hyvin kaukana kukkahattutädeistä siis. Itse olin tuolloin fundamentalistikristitty ja yritin käännyttää opettajaani :D )

Tutkielma antoi varsin synkeän kuvan maailman top 5 ongelmista ja turha kai sanoa, että raha sokaisee meidät useimmat. Rahalla saa ja hevoisella pääsee. Tai sitten joutuu jatkuvaan Ongelman kierteeseen. )


Avaatko ajatteluasi hiukan lisää, en ihan päässyt rattaille mukaan.

Onko siis seksin myyjille ja/tai ostajille  tapahtunut jo joku vahinko etukäteen, eli ovatko he jotenkin sairaita, vammaisia tai muuten viallisia ihmisiä ?
 
Ja onko Top 5 ongelmissa mukana seksin myyminen/ostaminen vai mitä ne suurimmat ongelmat ovat ?

Ja itse en ota kantaa siihen onko seksin myyminen tai ostaminen ihanteellista tai edes toivottavaa käytöstä, mutta realismia se on ja vieläpä erittäin yleistä sellaista jopa "kunniallisten kansalaisten" parissa.

Tuosta "tutkimuksesta" on aikaa 25 vuotta,mutta kai se jostain kertoo, ettei ole siitä päässyt yli elämänkokemuksien myötä. Top 5:ssä oli monikansalliset yhtiöt, pakolaisuus ja ihmiskauppa, kahta muuta en muista. Kyseessä ei ollut tosiaan mikään yliopiston väitöskirjan teko :-D
Tilanne oli muutenkin hieman mutkikas tuolloin, kun tosiaan sain pontta sille fundamentalismilleni ihan vastakkaisesta ajattelusta..että maailma ja ihminen on tosiaankin  Paha.

Se mitä yritän kuitenkin eniten sanoa, niin on se, että onko yhdellä ihmisellä tai sen tekemisillä arvoa sinällään, vai onko se ihan sama mitä tekee. Onko se arvokasta, että myi pillua tai kullia?

Vai olisko ristillisempää antaa ilmatteeksi,kaikille haluavaisille.. :D
« Viimeksi muokattu: 30.01.2013, 23:20 kirjoittanut -katy- »