Kirjoittaja Aihe: Lutkamarssi järjestetään 6.8 Helsingissä  (Luettu 16856 kertaa)


telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Lutkamarssi järjestetään 6.8 Helsingissä
« Vastaus #1 : 16.06.2011, 19:33 »
Tuonne, ehdottomasti :) Hyvässä seurassa, mikäli moista löytyisi...

mirri

Vs: Lutkamarssi järjestetään 6.8 Helsingissä
« Vastaus #2 : 16.06.2011, 20:51 »
Tuonne, todellakin! Hyvän asian puolesta, hyvä idea! Itse en tosin tiedä saanko minkäänlaista seuraa, hyvää tai huonoa, joten näillä näkymin varaudun ottamaan ipanan mukaan. :D

requiem

  • Vieras
Vs: Lutkamarssi järjestetään 6.8 Helsingissä
« Vastaus #3 : 16.06.2011, 22:26 »
Olen kummastellut, kun olen lukenut uutisointeja näistä lutka-marsseista. Asia on pohjimmiltaan hyvä, ja mielelläni näkisin, että marssittaisiin suoraan raiskauksia vastaan. Ymmärsin tuosta facebook-ryhmästä, että halutaan vaikuttaa yleiseen ilmapiiriin, jossa tuomitaan raiskatun naisen voimakkaan seksuaalisesti korostunut pukeutuminen. Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu.

Ei tietenkään ole oikein, että naisia raiskataan, eikä ole oikein, että seksikkäästi pukeutuneita raiskataan. Suomessa ei kai ole oikeusistuimissa epäkohtaa tuon lutkamaisen pukeutumisen kohdalla, vaikka täällä jaetaankin lievennyksiä nopeista raiskauksista ja poliiseiden saamat naurettavan pienet tuomiot ovat jo oma lukunsa.

Käsitän itse lutkamaisen pukeutumisen mahdollisimman seksuaalista huomiota herättäväksi tavaksi pukeutua. Kun nainen pukeutuu näin, hän saa miesten huomiota, mikä yleensä oli alunperin tarkoituskin ja näiden miesten joukossa on kunnollisia tyyppejä sekä potentiaalisesti vaarallisia yksilöitä. No, huomio on herätetty, ja se oli yksilön oma valinta. Ja väitän, että valtaosa ihmisistä pukeutuu viehättävämmin, herättääkseen sen itselleen mieluisan sukupuolen huomion. Miksi hitossa mukavuudenhalusta vedetään sellaisia vermeitä päälle? Kyllä lökärit ja mummopöksyt on paljon lokoisampi valinta (kumifettarit+ jääköön huomioimatta nyt  ;) )

On totta, että kaikilla on oikeus olla tulematta raiskatuksi pukeutuipa miten tahansa, mutta pitää muistaa se, että maailma ei ole täydellinen niin kuin ihanteet ovat. Tämä maailma on epätäydellinen, eikä vähiten sitä asuttavien ihmisotusten ansiosta. Sen takia jokaisen pitäisi käyttää tervettä järkeä. Toki lutkamaisesti voi pukeutua, jos huomiota haluaa, mutta kyllä silloin kannattaa huolehtia siitä turvallisuudesta vaikkapa kontrolloimalla juomistaan, olemalla lähtemättä vieraan miesjoukon mukaan (tai ihan saapumalla kinky-kemuihin turvallisesti Masterin talutushihnassa muiden ”lutkien” joukkoon :)).

Tärkeä marssi raiskauksien vastustamiseksi.

Marssina lutkamaisen pukeutumisen vuoksi: paljon melua en tiedä miksi.


Uuden Suomen (tutun huomionhakuinen) uutisotsikointi:
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/74910-kova-vaite-puolet-raiskauksista-estettavissa-%E2%80%9Duhrin-kaytoksella%E2%80%9D

Ugh.

Glori

  • Vieras
Vs: Lutkamarssi järjestetään 6.8 Helsingissä
« Vastaus #4 : 16.06.2011, 22:50 »
Ymmärrän ajatuksen mitä kirjoittaja hakee - mutta, mutta...  Onkohan tässä nyt tartuttu liian voimakkaasti sanaan LUTKA? Onko lyhyt hame siistin puseron kanssa lutkamaista? Tai tiukat persettä nuolevat farkut ja t-paita? Provosoivaa pukeutumista?
Näinhän noissa tuomiopäätöksissä koti- ja ulkomailla on perusteltu helman pituutta tai farkkujen kireyttä.
Jospa nainen pukeutuu noin koska ne tuntuvat ja näyttävät hyviltä päällä? Koska tällaisia asukokonaisuuksia on tarjolla lehtikuvissa, näyteikkunoissa?
Minä vedin sellaiset "vermeet", hyvin lyhyen hameen ja puseron, päälleni laihduttuani 12 kiloa. Olin kerrankin sen verran pieni että saatoin sellaisia vaatteita pitää. En siis pukeutunut herättääkseni huomiota vaan pukeutuakseni omaksi ilokseni muuhunkin kuin telttaan. Korkoakin oli kengissä! Olin naisellinen itsenäinen Nainen.
Onnekseni kukaan ei provosoitunut tyylin vaihdoksestani.

Minä sen sijaan näytän provosoituvan kovinkin helposti :(

Jos ohitetaan pukeutuminen ja puhutaan pelkästään käytöksestä, olen osittain samalla linjalla. Päätään voi käyttää ja jättää ainakin menemättä täysin tuntemattomien matkaan. Tämäkään ei usein auta. Hyvin usein raiskaaja on Uhrille tuttu.

Queena

  • Vieras
Vs: Lutkamarssi järjestetään 6.8 Helsingissä
« Vastaus #5 : 16.06.2011, 23:00 »
Käsittääkseni tuomioihin on vaikuttanut pukeutuminen. Jos Marssilla haetaan korjausta tähän niin se on hienoa. Kuitenkin noin yleisesti ottaen on vain typerää pukeutua erittäin provosoivasti ja lisäksi käyttäytyä typerästi olettaen että kaikki miehet ovat herrasmiehiä. Jotain järkeä pitää osata käyttää pukeutui miten pukeutui. Raiskaus on jokatapauksessa tuomittava rikos, ja lieventävänä ei saisi pitää pukeutumista tai edes humalaa.

mirri

Vs: Lutkamarssi järjestetään 6.8 Helsingissä
« Vastaus #6 : 16.06.2011, 23:29 »
Typerä käytös on mun mielestä eri asia kun pukeutuminen, niinkun tässä on jo todettukin.
Kuumana kesäpäivänä hame tai mekko nyt vaan on mun mielestä PALJON mukavampia kun esim verkkarit (pihalla käytössä bikinit, tai hame ja bikinit, jos on tarpeeks kuuma, eikä siis täysin private piha). Ja pillifarkutkin kuuluu mun asuun normisti, verkkarit on liian lököttävät. Ei mun mielestä kovin mukavat. Korkkaritkin on mukavat, jos ovat hyvät korkkarit.

Ja, kuten Glori totes, hyvin usein raiskaaja on uhrille tuttu. Muistaakseni luin jostain, että näin on ainakin puolissa tapauksista (huom. en todellakaan tiedä muistanko oikein, mutta sellanen mielikuva mulla kyllä on).

Queena

  • Vieras
Vs: Lutkamarssi järjestetään 6.8 Helsingissä
« Vastaus #7 : 22.06.2011, 11:19 »
Linkin takana kuva joka antaa ajateltavaa lutkamarssin tarkoituksesta.

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/249782_222051491157368_100000575558469_834397_369403_n.jpg


Guide-Master

  • Vieras
Vs: Lutkamarssi järjestetään 6.8 Helsingissä
« Vastaus #8 : 22.06.2011, 13:13 »
Itse kun pikkase normiväestöstä poikevan kuljen arkisin, ne ennekko luulot on vaan aika syvällä yhteiskunnassa, mitkä tuomittavan pidetään. Sitä pitää aina taas protestoida jos tuomioistuimet hyväksyvät tällasen.

SirMichael

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 283
  • Kiintiö pervo
  • Galleria
Vs: Lutkamarssi järjestetään 6.8 Helsingissä
« Vastaus #9 : 22.06.2011, 17:44 »
Pidetääks sen marssin jälkee huutokauupa??
Karjamarkkina meininkii kehiin :)

requiem

  • Vieras
Vs: Lutkamarssi järjestetään 6.8 Helsingissä
« Vastaus #10 : 23.06.2011, 15:05 »
Pidetääks sen marssin jälkee huutokauupa??
Karjamarkkina meininkii kehiin :)

Siinäpä pr-tempaus kinkyilylle  >:D

Queena

  • Vieras
Vs: Lutkamarssi järjestetään 6.8 Helsingissä
« Vastaus #11 : 26.06.2011, 16:17 »
Pidetääks sen marssin jälkee huutokauupa??
Karjamarkkina meininkii kehiin :)

Siinäpä pr-tempaus kinkyilylle  >:D


Aika huonossa paikassa aika huono vitsi, molemmilta lainatuilta.

swan

  • Vieras
Vs: Lutkamarssi järjestetään 6.8 Helsingissä
« Vastaus #12 : 26.06.2011, 16:37 »
On totta, että kaikilla on oikeus olla tulematta raiskatuksi pukeutuipa miten tahansa, mutta pitää muistaa se, että maailma ei ole täydellinen niin kuin ihanteet ovat. Tämä maailma on epätäydellinen, eikä vähiten sitä asuttavien ihmisotusten ansiosta. Sen takia jokaisen pitäisi käyttää tervettä järkeä. Toki lutkamaisesti voi pukeutua, jos huomiota haluaa, mutta kyllä silloin kannattaa huolehtia siitä turvallisuudesta vaikkapa kontrolloimalla juomistaan, olemalla lähtemättä vieraan miesjoukon mukaan (tai ihan saapumalla kinky-kemuihin turvallisesti Masterin talutushihnassa muiden ”lutkien” joukkoon :)).

Tuota voi kompata.

Itse olen osallistunut useana vuonna jeesus-marssille ja tarkoitus oli toki herättää huomiota ja pitää totuutta esillä, oli järkeä tai ei.

En ymmärrä itse provosointia tässä asiassa tosiaan myöskään, sillä sen avulla voi provosoida myös niitä ei niin terveitä yksilöitä tai ihan vaan ihmisiä, jotka ajattelevat, että nainen silmiin katsoessaan on lähettänyt viestin halusta lähempään tuttavuuteen, vaikka se ei meidän kulttuurissa niin ole.

Olen kai marssinut liikaa niin ettei mitkään marssit taida enää innostaa  :D

Glori

  • Vieras
Vs: Lutkamarssi järjestetään 6.8 Helsingissä
« Vastaus #13 : 02.08.2011, 17:17 »
Oliko tänne joku menossa? Useampikin ehkä?

subpks

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 237
  • Dragonscorpionin vaimo
  • Galleria
Vs: Lutkamarssi järjestetään 6.8 Helsingissä
« Vastaus #14 : 02.08.2011, 18:27 »
Ymmärrän ajatuksen mitä kirjoittaja hakee - mutta, mutta...  Onkohan tässä nyt tartuttu liian voimakkaasti sanaan LUTKA? Onko lyhyt hame siistin puseron kanssa lutkamaista? Tai tiukat persettä nuolevat farkut ja t-paita? Provosoivaa pukeutumista?
Näinhän noissa tuomiopäätöksissä koti- ja ulkomailla on perusteltu helman pituutta tai farkkujen kireyttä.
Jospa nainen pukeutuu noin koska ne tuntuvat ja näyttävät hyviltä päällä?
Jos ohitetaan pukeutuminen ja puhutaan pelkästään käytöksestä, olen osittain samalla linjalla. Päätään voi käyttää ja jättää ainakin menemättä täysin tuntemattomien matkaan. Tämäkään ei usein auta. Hyvin usein raiskaaja on Uhrille tuttu.

Olen ymmärtänyt että näiden marssien tarkoitus on juuri kiinnittää huomiota esim. naisten säkittämiseen syystä ettei mies hallitse halujaan ja sen takia naisen tulee peittää itsensä. Tavallaan tämä on naisen elintilan rajoittamista. Seksuaalinen koskemattomuus on kaikkien ihmisten, niin lasten, naisten kuin miestenkin oikeus olkoon vaatetus mikä tahansa.

Oikeassa maailmassa asiat eivät toimi niin, jokainen nainen varmasti tunnistaa sen turvattomuuden tunteen kun on sipsutellut aamuyöstä bilehipenet ja korkokengät jalassa yksin pimeillä kaduilla..

Toisaalta tuttu raiskaaja tuskin välittää onko uhrilla päällä verkkarit vaiko sukkanauhat.