Kirjoittaja Aihe: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?  (Luettu 37902 kertaa)

Hasse.W

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #60 : 04.07.2012, 09:23 »


Yksikään ihminen ei jatkuvasti kirjoita täydellistä tekstiä. Kehnommallakin kieliopilla pärjää valistustyössä, kunhan tietosisältö on kunnossa. Jos tehdään nettisivua tai vaikkapa painotuotteena jaettavaa esitettä, on toki ihan fiksua antaa useamman henkilön tarkistaa oma teksti mahdollisten kielioppivirheiden varalta ennen tekstin julkaisua. Minäkin usein oikoluetutan omia tekstejäni, koska itsellänikin on ongelmia kieliopin kanssa. Oikoluennassa puututaan kieliopin lisäksi myös muihin tekstin sisällön ongelmiin. Omia virheitään on kaikista vaikein huomata.

Huoliteltu ulkoasu ja hyvä kieliopin hallinta antavat julkaisulle parhaan mahdollisen ensivaikutelman. Tekstiä on oltava helppo lukea ja ymmärtää. Ajatelkaa myös suomea opiskelevia ihmisiä ja lukihäiriöisiä: heille olisi ikävä antaa luettavaksi teksti, jossa on paljon kielioppivirheitä!

Kinkyvalistusta voi tehdä myös puhuen. Tällöin kieliopilla ei ole niin väliä.

Tuo yllä oleva on totta.

Mutta kun tämä ”piiri” on jaettu oikeisiin ihmisiin ja sitten meihin jotka halutaan vain pois täältä.
Koska ”kermaa” ei miellytä henkilö/henkilön, mielipide,kuva,linkki,kirjoituksen asu jne ja heillä on velvollisuus puutua heti tähän asiaan.
Eli ennalta on jo karsittu pois mahdollisia osallistujia (niin tiedon levitykseen, jutusteluun, järjestelyihin, ideoitiin jne).


orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #61 : 04.07.2012, 09:58 »


Yksikään ihminen ei jatkuvasti kirjoita täydellistä tekstiä. Kehnommallakin kieliopilla pärjää valistustyössä, kunhan tietosisältö on kunnossa. Jos tehdään nettisivua tai vaikkapa painotuotteena jaettavaa esitettä, on toki ihan fiksua antaa useamman henkilön tarkistaa oma teksti mahdollisten kielioppivirheiden varalta ennen tekstin julkaisua. Minäkin usein oikoluetutan omia tekstejäni, koska itsellänikin on ongelmia kieliopin kanssa. Oikoluennassa puututaan kieliopin lisäksi myös muihin tekstin sisällön ongelmiin. Omia virheitään on kaikista vaikein huomata.

Huoliteltu ulkoasu ja hyvä kieliopin hallinta antavat julkaisulle parhaan mahdollisen ensivaikutelman. Tekstiä on oltava helppo lukea ja ymmärtää. Ajatelkaa myös suomea opiskelevia ihmisiä ja lukihäiriöisiä: heille olisi ikävä antaa luettavaksi teksti, jossa on paljon kielioppivirheitä!

Kinkyvalistusta voi tehdä myös puhuen. Tällöin kieliopilla ei ole niin väliä.

Tuo yllä oleva on totta.

Mutta kun tämä ”piiri” on jaettu oikeisiin ihmisiin ja sitten meihin jotka halutaan vain pois täältä.
Koska ”kermaa” ei miellytä henkilö/henkilön, mielipide,kuva,linkki,kirjoituksen asu jne ja heillä on velvollisuus puutua heti tähän asiaan.
Eli ennalta on jo karsittu pois mahdollisia osallistujia (niin tiedon levitykseen, jutusteluun, järjestelyihin, ideoitiin jne).

Tämä on vaan niin TOTTA. pitäisikö tässä "2 luokankin" ottaa toinen nici käyttöön vaikka eri koneelta, sitten olisi

kai keskiverto ? odottaa TAAS paheksuntaa piilovittuilua vähätteleyä,,,

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #62 : 04.07.2012, 12:48 »
Kinkyvalistusprojektien vähäisen osanoton yhtenä syynä voi elämän muiden harrasteiden ohella olla sekin, ettei mielellään lähde kovin suureen ääneen (eikä varsinkaan omilla kasvoillaan) propagoimaan sellaista, mistä ei itsekään ole aivan varma?

Aikoinaan yritin yksityisviesteillä värvätä useita hyviä foorumikirjoittajia Tuntemattoman Maan KinkyWiki-projektiin, ja silloinkin kaikki minulle vastanneet valittelivat itseään, että he "eivät osaa" kirjoittaa mistään mitään, koska "eivät tiedä asioista tarpeeksi". Tämä oli yllättävää, koska he kuitenkin kirjoittivat foorumin puolelle mielestäni todella hyvin erilaisista kinkyseksuaalisuuden puolista. Jos he olisivat jakaneet foorumilla jakamansa tiedot ja pohdinnat wikiin, olisi se auttanut projektia todella paljon!

Syyt "Minä en tiedä tästä aiheesta kaikkea" sekä "En halua osallistua projekteihin, koska loukkaannun, jos muut korjavat tekstieni kielioppia" ovatkin olleet vuosien varrella usein kuullut ja luetut pääsyyt, miksi mikään tiedonlevitysprojekti ei ole lähtenyt kunnolla käyntiin. Tämä ei ole ollut ainoastaan kinkytiedon ongelma, samaa on vuosien varrella valitettu muistakin asioista, joista minä tai joku muu on halunnut yhteistyönä lähteä tietoa levittämään.

Jos jokainen tiedonlevitysprojektin osallistuja osaisi myöntää, että hän
1.) ei tiedä kaikesta kaikkea ja
2.) ei osaa kirjoittaa täydellisesti (tämä koskee myös kielioppinatseja)
he voisivat paremmin hyväksyä sen tosiasian, että isompaan projektiin tarvitaan enemmän kuin yksi ihminen. Kaikki voivat auttaa toisiaan. Isompi tietokokonaisuus voidaan koostaa useamman ihmisten tietotaidon perusteella, ja yhteistyöllä isosta määrästä tietoa saa kasaan yhtenäisen, helppolukuisen ja helppotajuisen artikkelin tai tietopaketin.

Toki on myös ihmisiä, jotka vetoavat "minulla olisi kyllä mielenkiintoa, mutta ei aikaa" -syyhyn, joka on nykymaailmassa ihan ymmärrettävä perustelu. Lisäksi monella ei ole aikaa tai rahaa matkustaa toiselle paikkakunnalle kokouksiin. Tässä mielessä ehkä kaikista toimivin ratkaisu kinkyvalistuksessa olisi juuri wikiprojekti, johon itse kukin voisi itselleen parhaiten sopivana hetkenä käydä kirjoittamassa sanan tai pari. Toivottavasti uusi wiki saadaan joskus kasaan.

hiz

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #63 : 04.07.2012, 13:08 »
Mistelin tekstissä paljon asiaa josta olen samaa mieltä. Ja monen muidenkin teksteissä, halusin nyt vaan kommentoida tätä :

Kiinnostus valistusmateriaalin tuottamiseen ja jakamiseen muille ei ole kovin suurta myöskään siksi, että uskoni konsensustodellisuuden ja ongelmattoman, yhteisen "tiedon" olemassaoloon kinkysuuntautuneiden keskuudessa on kohtalaisen heikko. Nostan kuitenkin virtuaalista fedoraani niille, joilla on energiaa ottaa osaa valistusprojekteihin. En yhtään epäile, etteikö sellaisille olisi tarvetta.

Ei valistusprojektin minusta tarvitse sitä kirjaimellisesti olla toimiakseen sellaisena kuitenkin. Minulle esimerkiksi tämä Baari ja sen jokainen ketju, tämäkin, on valistusprojekti (+vastaavat foorumit, esim fetlife). Saan täältä tietoa kun luen muiden kokemuksista & ajatuksista ja yritän "maksaa takaisin" kertomalla omiani aina välillä.

Eihän sitä koskaan voi olla varma onko tieto luotettavaa, mutta joskus silläkään ei ole väliä. Eikä sillä onko kaikkeen joku ratkaisu tai oikea vastaus. Joskus ongelman tullessa vastaan riittää lohdutukseksi ihan sekin, että näkee että joku toinen soutaa samassa suossa. :)  Tai että löytyy todisteita siitä että joku on joskus päässyt sieltä pois. Välillä jonkun joku ohimennen heitetty sivuhuomautus aukaisee uuden ulottuvuuden omassa päässääni mitä en ehkä ole aikaisemmin huomannut edes etsiä, ja opin taas itsestäni jotain uutta.

Niin ja Kettu vinossa ehti näköjään tähän väliin samasta aiheesta ennen kun vastasin, kommentoin sitäkin samalla:

En tunne Kinkywiki-projektia sen syvemmin, mutta luulisin että jos se vaikkapa on wikipediantapainen, niin siitä voi oppia paljon 'järkevää faktatietoa', mutta sellaiset esim Herra Jackin mainitsemat subin tavalliset alun mokat ja ketjussa sitä seuraavat subien omat kokemukset asiasta, niin ei ne oikein ehkä wiki-muotoon taivu, koska ne ei ole faktaa (vaikka kylläkin monessa tapauksessa yhtä totta, mutta sitten toisissa tapauksissa ehkä taas ei, riippuu niin henkilöstä). Mutta muiden kertomat kokemukset ovat ainakin omalta osaltani auttanut valistuksena enemmän kun tekniikkafakta. Varsinkin kun subina tekniikka on enemmänkin D:n vastuu-aluetta.

Misteli

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #64 : 04.07.2012, 14:46 »
Hiz, vei kalan suustani ja esitit myönteisen lopputuleman samalle ajatuskululle =) Hetkestä ja mielentilasta riippuen minulla vääntyy tarkoituksettomankin negatiiviseksi ja toivottomaksikin tuo ajattelu.

Tuostahan tässä kinkywiki-asiassa on pitkälti kysymys, klassisesta data/facts vs. knowledge(/wisdom) -vastakkainasettelusta. Yrityksistä ja erehdyksistä kertynyttä street wisea jaetaan, kyseenalaistetaan ja uudelleenmuotoillaan juuri näissä keskusteluissa, foorumeilla ja elävässä elämässä, eikä tätä kokemuksellista todellisuutta ole mitään mieltä yrittää redusoida kinkywikin tapaisen ahtaamman fakta-käsityksen raameihin. Wiki on hyvä alusta tekniselle tiedolle, mutta epäilyistä, harharetkistä, takinkäännöistä ja tuhkasta syntymisistä omassa elämässä ei kirjoiteta selkokielisiä for dummies -artikkeleita suurelle yleisölle.

Ketulle vinossa tekisi mieli joskus sanoa, että päästä hetki irti pelkkien faktojen maailmasta: ei se ainakaan minun esittämäni osallistumattomuuden syy ollut "en tiedä kaikkea" vaan "on asioita, joita ei voi tietää" ;)

vinttipupu

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #65 : 04.07.2012, 15:49 »
Ihminen joka on törmännyt, subina varsinkin,  tähän maailmaan, TODELLA TARVITSEE AIKAA. Ja pidän idiootteina kaikkia sellaisia mastereita jotka poimivat juuri skeneen tulleita subbareita suhteeseen. Sorry vaan. Hold your horses, tai teitä on oikeasti vaikea pitää Mastereina.

Tossa komppaan. Tää ei oo läpihuutojuttu, tää vinojen maailma. Jos kaikkeen hyppää pää edellä ottamatta selvää omista rajoistaan jo valmiiksi, on lähes varmasti edessä joko romahdus tai niin iso pettymys että kinkyily loppuu lyhyeen. Ja noita nastereita jotka siihen sokeaan hyppyyn yllyttää, voi kehua vain kahdella sanalla: itsekkäät paskiaiset  >:(
Näitä kokemattomia subbareita tuntuu olevan 13 tusinassa joka vuosi. Ja moni kokematon ei halua näyttää sitä ettei tiedä mitä tekee, ja vakuuttelee haluaan kaikkeen. Koitappa siinä sitten kehoittaa kärsivällisyyteen ja opiskeluun. Aina nuo idioottinasterit ehtivät ensin...



RigoriRasputin

  • TörkyTeatteri
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1204
  • Ihan perseestä.
  • Galleria
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #66 : 04.07.2012, 16:01 »
Tekee semmoisen kevyen "Kinky Hiki Pedian" jossa on asiaa ja vähän kevyempää huumoripitoista asiaa.
Niin ehkä silloin saa ihmisiä enemmin osallistumaan kun lähtökohtaisesti ei tarvitse olla kinkytiedon guru
kirjoittaakseen.
Ja sekin on hyvä jos joku aloittelija tai ei kinky sitä sattuu lukemaan niin näkee
ettei kinkyily ole haudanvakavaa vääntämistä vaan ihan hauska juttu.

Projektihan on helppo aloittaa kokoamalla yhteen netistä löytyviä eri kirjain yhdistelmien BDSM, SM, CBT....
merkityksen.
Sitten voi syventää käsitteitä alueelle mikä on hieman vaikeampaa esim. henkinen puoli.
Ja mikä estää luomasta ihan uusia omia käsitteitä. Joskushan kaikki asiat on joku määritellyt ja
sanonut ensimmäisen kerran.

Guide-Master

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #67 : 04.07.2012, 17:51 »
Niin noihin kielioppi natsehin, Tossa eräidenkin kanssa ollaan naureskeltu, että johtuuko se siitä että ei osata lukea muuta kun oikein kirjotettua ja täysin säännön mukasta tekstiä. Tosta taas itse taas naureskelen, kunka voi olla muuten ihmisen laita joka ei osaa muuta kuin täysin jonkin tietyn mallin mukaan kirjoitettua lukea, eli osoittaako tämä muutenkin rajattuun sääntö maailmaan tukeutumisen. Yleensä meinaa kun täällä katsoo näiden natsejen omia tekstejä, ovat aina samaan ja hyvin tiukkaan rajattuun pohjautuvia, joita täysin ymmärtämätömyys muita kuin sitä omaa kohtaan paistaa.
Eli näistä kirjotusasun natsien toiminnasta sen verran, että jos joku joka ei osaa niin hyvin kirjoittaa, jättää näiden takia kirjottamatta. Tästä on ongelmana juuri ahdasmielisyyden lisääntyminen, suvaitsemattomuuden luoma pelon ilmapiiri, kehottaisin ylläpidon tähän puuttumaan. Natseille sen verran. että opetelkaa lukemaan monipuolisesti, silloin voi jopa teidän pieni maailmanne avautua.

hiz

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #68 : 04.07.2012, 18:18 »
Ihminen joka on törmännyt, subina varsinkin,  tähän maailmaan, TODELLA TARVITSEE AIKAA. Ja pidän idiootteina kaikkia sellaisia mastereita jotka poimivat juuri skeneen tulleita subbareita suhteeseen. Sorry vaan. Hold your horses, tai teitä on oikeasti vaikea pitää Mastereina.

Tossa komppaan. Tää ei oo läpihuutojuttu, tää vinojen maailma. Jos kaikkeen hyppää pää edellä ottamatta selvää omista rajoistaan jo valmiiksi, on lähes varmasti edessä joko romahdus tai niin iso pettymys että kinkyily loppuu lyhyeen. Ja noita nastereita jotka siihen sokeaan hyppyyn yllyttää, voi kehua vain kahdella sanalla: itsekkäät paskiaiset  >:(
Näitä kokemattomia subbareita tuntuu olevan 13 tusinassa joka vuosi. Ja moni kokematon ei halua näyttää sitä ettei tiedä mitä tekee, ja vakuuttelee haluaan kaikkeen. Koitappa siinä sitten kehoittaa kärsivällisyyteen ja opiskeluun. Aina nuo idioottinasterit ehtivät ensin...

On niitä kivojakin D-ihmisiä, ja silloin ehkä on vaan hyvä jos joku sellainen kärsivällinen D nappaa uuden subin heti lennossa omaan hoivaan ja pitää huolen siitä että edetään turvallisesti ja sopivaa vauhtia. On nimittäin kyllä myös vaikeata tai melkeinpä mahdotonta oppia omia rajojaan, tai edes tietää mistä oikeasti tykkää, ellei pääse kokeilemaan ja sessiomaan käytännössä.

Ja kun tietää että eka D-suhde on subille aika raju kokemus, niin täytyy myöntää että jos minä olisin D, niin olisin kai myös sellainen "idioottinasteri" joka juurikin poimisi itselleen niitä ihan tuoreita sekopääsubeja (ei millään pahalla, olen itsekin käynyt sen vaiheen läpi, käyn ehkä välillä yhäkin ::) ) jotka haluaa kaikkea heti ja suurella innolla.

Tuo alun sekopäisyys on niin tavallinen ilmiö että sille on nimikin: sub frenzy. Sub frenzy tarkoittaa jonkinlaista subikuumetta, jolloin into ja tarve alistumiselle on niin epätoivoisen kova että subi (melkeinpä jopa tietoisesti) tekee epäviisaita valintoja. Se on tavallisinta juuri subiutensa löytäneille uusille tuoreille subeille mutta sama kuume voi periaatteessa tulla kokeneemmalle subille pitkästä suhteesta vapauduttuaan, 'alistumis-puutteen' iskiessä.

Jos itse taas olisin uusi tuore subi, niin toivoisin että löytäisin heti jonkun kivan D:n ennen kun joku vähemmän kiva tulee kuvioihin. Siksi kirjoitin tämän - olen siis samaa mieltä siitä että pitäisi edetä rauhallisesti, mutta parempi keino siihen omasta mielestäni on löytää nopeasti itselleen jonkun kärsivällisen D:n joka jarruttaa vauhtia, kun se, että itse jarruttelee ja vain katselee vierestä. Itse tuskin yksin olisi edes pystynyt siihen, hitaasti etenemiseen, tarve tuntui liian kovalta. Eri juttu tottakai jos haluaa itse jarrutella ja katsoa vierestä ensin.

Ja suvaitsevaisuutta kielioppinatsejakin kohtaan! :) Koska ainakin itse olen saanut sitä heiltä vaikka kirjoitan välillä lauseita vähän miten sattuu.

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4506
  • Galleria
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #69 : 04.07.2012, 20:41 »
On nimittäin kyllä myös vaikeata tai melkeinpä mahdotonta oppia omia rajojaan, tai edes tietää mistä oikeasti tykkää, ellei pääse kokeilemaan ja sessiomaan käytännössä.

Komppailen hyvin vahvasti hizin kirjoitusta. En itse elä, enkä halua elää pumpulissa. Haluan nähdä, kokea ja tehdä asioita, en vain lukea niistä netistä. En ikinä tietäisi mistä pidän ja mitkä minun rajani ovat,ellen olisi itse asioita käytännössä kokenut. Ihanteellistahan se olisikin, jos heti sceneen tullessa löytäisi sen unelma D:n, joka jarruttelisi, opastaisi ja neuvoisi. Ikävä kyllä se on täyttä utopiaa, ja virhearviointeja sattuu alun innokkuudesta varmaan kaikille. Kestää aikaa oppia tuntemaan itseään sen verran että tietää todella mitä haluaa ja tarvitsee, ja miten sen voi saavuttaa, ja se itselle sopiva D:kin tulee (ehkä) jossain vaiheessa vastaan.
Olen itse hieman liian kaikki-mulle-nyt-ja-heti-tyyppi, eikä aina ole mennyt ihan putkeen, mutta toisaalta ilman niitä huonoja(kin) kokemuksia en varmasti osaisi arvostaa sitä mitä minulla on nyt.

Queena

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #70 : 04.07.2012, 21:25 »
Selkeästi on nyt yhtä masteria osunut arkaan paikkaan oman tekstin kärkäs kommentointi, ja tänne on sitten pitänyt tulla ihan eri ketjuun aiheesta avautumaan epäsuorasti. Pahoittelen Guide ihan näin julkisesti nyt, että tölväisin epäkohteliaasti kirjoitustasi. Kyse oli lähinnä siitä, että en halua että sinun tekstini ovat keskellä lainausta joka on otettu minulta.  Ei ole kovin mukavaa että kun joku lukee ketjuja, niin siellä on minun tekstini väliin survottu jonkun muun juttuja, jotka eivät liity aiheeseen, eivät ole kovinkaan ymmärrettävässä muodossa ja rikkovat minun tekstini. Pyysin ystävällisesti korjaamaan asian, mutta homma meni entistä pahempaan sotkuun, kunnes ylläpito hoiti asian johon sinä et kyennyt. Opettelethan lainausten käytön kultaseni, niin jatkossa mitään ongelmaa ei ole :)

Jokainen saa kirjoittaa juuri niin epäselvästi kuin haluaa, mutta turha silloin tulla kenellekkään siitä narisemaan jos tulee väärinymmärretyksi. Eihän kenenkään ole pakko opetella kirjoittamaan selkeästi tai ymmärrettävästi, useimmat kuitenkin haluavat oppia. Yhteiset kielioppisäännöt on keskitty sitä varten, että ymmärtäisimme toisiamme helpommin. Minullakin on paljon virheitä omissa teksteissäni, mutta yleensä pyrin kirjoittamaan siten että asiani kuitenkin tulee selväksi ainakin valtaosalle lukijoista. Ja ei en myöskään ole kielioppinatsi, ärsyynnyn vaan kovasti siitä että minun kirjoituksiani muutellaan lainauksissa, eikä viitsitä korjata asiaa vaikka ihan ystävällisesti pyydetään.


Ja Hizin kanssa olen myös samaa mieltä siitä että kyllä niitä kokemuksia nyt vaan on ihan hyvä hankkia joskus. Ei kukaan jaksa netissä ikuisuuksia lukea ja kirjoittaa ja chatissa kuunnella jonkun tuntemattoman horinoita, vaan sitä haluaa mennä kokemaan asioita, ja se on mielestäni ihan normaali ja hyvä tapa edetä elämässä yleensäkkin. Ei kaikille ole sopivaa kokenutta ja kärsivällistä D ihmistä valmiina opastamaan kun kiinnostus herää, ja vaikka olisikin niin ei sellainen kaikkia kiinnosta.

Vielä lisäys että myös MM teksti oli hyvin samansuuntaista omien ajatusten kanssa. Ei pumpulissa kannata olla, ja virheitä sattuu ja huonoja kokemuksia tulee, niistä oppiikin joskus jotain.
« Viimeksi muokattu: 04.07.2012, 21:44 kirjoittanut Queena »

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #71 : 04.07.2012, 21:33 »
Joo, olen myös sitä mieltä että ei voi tietää miltä vesi tuntuu jos vain opettelee teoriaa ja tekee kuivalla maalla harjoituksia. Totta.

Ja itsellänikin on juuri parin vuoden takaa nimenomaan parin kuukauden mittainen sessioisuhde, joka posautti sen oman tajunnassa olevan väliverhon auki ja siitä se tutkimusmatka omaan mieleen sitten alkoi.
Samoin on tullut myös käytännössä kokeiltua niin seksuaalista bottomina oloa kuin ei seksuaalista.
Ja virheitä myös, väistämättä, tulee ja on ehkä hyväkin tehdä.

Mutta lähinnä taka-ajatuksena juuri se että jos on kyse D/s:tä, varsinkin, niin silloin molempien osapuolien olisi hyvä tiedostaa että ensimmäisenä tulee olla subin tarpeet, sitten D:n, ja sen jälkeen ehkä kolmantena subin ja D:n halut. Nämä olisi hyvä osata laittaa oikeaan järjestykseen.
Ja koska hävittävää on enemmän s:llä niin D:n tulisi olla niin kypsä että ymmärtää tilanteen jos jompikumpi kärsii enemmän kuin nauttii tilanteesta ja osata vetäytyä.

Koo

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #72 : 04.07.2012, 21:48 »
Tämäkin keskustelu velloo subien ja mastereiden välisissä suhteissa, ikään kuin muuta ei olisi.

Mutta eipä tähän kauheasti muiden kinkysuuntien osallistujat ole kommentoineetkaan - ehkä juuri siksi?

Queena

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #73 : 04.07.2012, 21:51 »
Tämäkin keskustelu velloo subien ja mastereiden välisissä suhteissa, ikään kuin muuta ei olisi.

Mutta eipä tähän kauheasti muiden kinkysuuntien osallistujat ole kommentoineetkaan - ehkä juuri siksi?

En mä ainakaan ole subi master suhteessa, vaan ihan tavallisessa parisuhteessa :)

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #74 : 04.07.2012, 22:33 »
Tämäkin keskustelu velloo subien ja mastereiden välisissä suhteissa, ikään kuin muuta ei olisi.

Mutta eipä tähän kauheasti muiden kinkysuuntien osallistujat ole kommentoineetkaan - ehkä juuri siksi?

Niin melkein kaikki keskustelut..lieko sellaisia sitten eniten foorumilla. Siksi ei monesti olekaan sanottavaa kun tuntuu ettei muunlaisesta vinkkelistä suhteita käsitelläkään. Täytyy kyllä sanoa että Viridian on ilahduttavan paljon tuonut toisenlaistakin näkokulmaa :)