Kirjoittaja Aihe: Millainen on hyvä subi (sinulle)?  (Luettu 28448 kertaa)

Inor

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä subi (sinulle)?
« Vastaus #15 : 27.02.2014, 00:11 »
ERITTÄIN mielenkiintoista luettavaa, kiitos aloittajalle ja kaikille vastanneille  :love:

Normandie

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1528
  • Metamorfosis
  • Galleria
Vs: Millainen on hyvä subi (sinulle)?
« Vastaus #16 : 27.02.2014, 08:58 »
Komppaan Inoria :)

Mielenkiintoista luettavaa tämä on ja olen peilannut omaa itseäni subina näihin kommentteihin hyvästä subista. Olen osin löytänyt niistä itseni, mutta kaiketi minulla on matkaa hyväksi subiksi vielä jonkin verran. Monta pysäkkiä jo takana, ja muutama vielä edessä. Jonakin päivänä perillä.  ;)   

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2962
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Millainen on hyvä subi (sinulle)?
« Vastaus #17 : 27.02.2014, 09:01 »
1. Joukko vitsailijoita tulee vastaamaan tähän ketjuun jotain oikein vitsikästä ja koko ketjun pointti unohtuu saman tien,

Paahtopaisti,a pekonia, valkosipulisoossia, ei vihanneksia ja iso maito.  :o
(Ja ei tämä ollut vitsi)


Purppura

Vs: Millainen on hyvä subi (sinulle)?
« Vastaus #18 : 27.02.2014, 09:53 »
Ihminen, joka laittaa minut itsensä edelle lähes aina. Ihminen joka saa nautintonsa minun palvelimisestani ja nautinnon tuottamisesta minulle. Ihiminen, joka löytää onnensa minun hymystäni. Noista aineksista on (minulle) hyvä subi tehty.

JaniH

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä subi (sinulle)?
« Vastaus #19 : 27.02.2014, 10:08 »
Komppaan Purppuraa :)

Aino

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä subi (sinulle)?
« Vastaus #20 : 27.02.2014, 12:19 »
Minä tykkään sellaisista jo lähtökohtaisesti miellyttämisen haluisista tapauksista, jotka valitsevat alistua juuri minulle, jos ensimmäiseksi vastassa on uho "alista mut tai puren", niin en syty. Sitten jos suhde etenee, ja jossain vaiheessa alistuvalle tulee tarvetta testata, että pitääkö määräykset, niin ihan mielelläni näytän, missä se kaapin paikka oli, mutta riidan haastaminen ei saa olla lähtötilanne tai vallitseva asetelma.

Ja sitten pitää joko tykätä minun hemmottelustani tai omata vähän masokistin vikaa, että saan joko toteuttaa sisäistä hedonistiani tai sadistiani.  8)

Lilith

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä subi (sinulle)?
« Vastaus #21 : 27.02.2014, 18:22 »
Tosi hieno kysymys.

Jos puhutaan subista, niin yksinkertaistetusti voisin sanoa että tarvitsen ihmisen joka pitää kivusta ja joka on utelias ja altis.

Lisäksi varmaan vielä se, ettei (liikaa) rajoitteita, siis totaalisen kiellettyjä asioita. Mun oma kinkymakuni on niin tosi laaja, että kovin montaa kokonaan kiellettyä asiaa en jaksa - kokeiltu on. Olen omimmillani kun saan pervoilla vapaasti kaikkiin ilmansuuntiin ja luottaa siihen että sub seuraa ja nauttii.

Disclaimer vielä: tällä en siis millään muotoa tarkoita että kaikkien subien pitäisi suostua kaikkeen mahdolliseen, vaan että minä tarvitsen sellaisen jonka keltaiset kulkevat suurinpiirtein amputaatiossa.

Kumppanille on näiden päälle sitten vielä ihan helvetin tiukat marginaalit joihin pitää sopia  ;D

Ps. Käsittämätön tapahtui, vuosien sinkkuuden jälkeen tällainen ihminen on löytynyt elämääni  :love:

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Millainen on hyvä subi (sinulle)?
« Vastaus #22 : 27.02.2014, 18:38 »

Disclaimer vielä: tällä en siis millään muotoa tarkoita että kaikkien subien pitäisi suostua kaikkeen mahdolliseen, vaan että minä tarvitsen sellaisen jonka keltaiset kulkevat suurinpiirtein amputaatiossa.
 


Ahaa, aina kun olen nähnyt Lilithin nikin, mietin mitä hänen allekirjoituksensa "amputaatio keltainen" tarkoittaa.
Tässä selitys siihen. :)

Knknti

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä subi (sinulle)?
« Vastaus #23 : 27.02.2014, 18:48 »
Omasta mielestäni subin tärkein ominaisuus on luotettavuus. Yleensä muistetaan, että masterin pitäisi olla luotettava, mutta mielestäni luotettavuus myös toiseen suuntaan on aika oleellisen tärkeää.

Sen jälkeen subin innokkuus, oma-aloitteisuus ja miellyttämishalukkuus ovat kyllä eniten mieltä lämmittäviä piirteitä. :)

Käytännön kannalta olisi hyvä, jos molempien fetissit ja muut kiinnostuksen kohteet olisivat samanlaisia.

Wibbe

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä subi (sinulle)?
« Vastaus #24 : 27.02.2014, 19:55 »
- omaa samat kiinnostuksen kohteet/fetissit
- on avomielinen, kertoo itse jos joku mättää/aiheuttaa yllättävää nautintoa
- runsas spermantuotanto ja viriliteetti, on siis mies eikä hiiri
- välillä haastava ja jästipää, muttei aina
- nauttii seurastani myös sessioiden ulkopuolella ja omaa keskustelutaidon
- suostuu koekaniiniksi hulluihin kokeiluihini
- ei sekoita minua omiin ihmissuhdeongelmiinsa, ellen ole itse se ongelma ja silloin haluan että hän ei sekoita siihen ongelmaan muita
- nauttii myös jälkihalailuista eikä skitsoile hellyydenosoituksista

edit: pieni tarkennus vaatimuksiin :)
« Viimeksi muokattu: 27.02.2014, 21:47 kirjoittanut Wibbe »

Lilith

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä subi (sinulle)?
« Vastaus #25 : 28.02.2014, 07:43 »

Disclaimer vielä: tällä en siis millään muotoa tarkoita että kaikkien subien pitäisi suostua kaikkeen mahdolliseen, vaan että minä tarvitsen sellaisen jonka keltaiset kulkevat suurinpiirtein amputaatiossa.
 


Ahaa, aina kun olen nähnyt Lilithin nikin, mietin mitä hänen allekirjoituksensa "amputaatio keltainen" tarkoittaa.
Tässä selitys siihen. :)

Tuota se aikalailla tarkoittaa, vaikka puoliksi huumoria onkin. Vähän tämmöinen edgeplay-diggari mä olen. Ja oikeasti amputaatio toisen takia/ kanssa on musta todella kaunis ajatus. En usko tätä koskaan toteuttavani, mutta ajatella saa  :)

submiesjns

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä subi (sinulle)?
« Vastaus #26 : 28.02.2014, 07:58 »
Tuo Wibben kommentti "runsas spermantuotanto ja viritiliteetti, on siis mies eikä hiiri" Herätti kysymyksen mieleeni :) En viitsinyt aloittaa kuiteskaan ihan uuttaketjua sen takia! Onko siis ymmärettävä että, miehisyys on kiinni seksuaalisesta kunnosta? Kyvystä kuinka muna seisoo? hmm...Aika heikoilla mennään jos se on kriteerinä miehisyydelle (mielestäni) Näin rapia viisikympisenä miehenä...en koe että, mahdollisen naisystäväni/puolisoni naiseus olisi mitenkään kiinni siitä vieläkö pillu kostuu luonnollisesti vai tarvitaanko liukkaria apuna joskus. Minusta nuo molemmat kysymykset ovat normaaleita luonnonmäärämiä juttuja...kellä ne esintyy milläkin tasolla. Sukupuolesta riippumatta. Ihmisen miehisyyttä/naiseutta ne ei vähennä mitenkään!! Joskus saa olla huonompi viriliteetti tai kuivemmat paikat...Joskus ne taas voi olla paremmat kenellä tahansa...Olipa sitten vanilja, sub, master tai dom... Kivaa voi olla siitäkin huolimatta ;D   

Ps. Uskon kyllä, tokkopa Wibbe ihan noin suoraviivaisesti ajattelee kuitenkaan, mitä tuo yksittäinen lause, irroitettuna kertoo. Muut rivit kertoo muutakin toki. Heräsi vain tuo ajatus ::)
« Viimeksi muokattu: 28.02.2014, 09:25 kirjoittanut submiesjns »

Mr.Inathu

Vs: Millainen on hyvä subi (sinulle)?
« Vastaus #27 : 28.02.2014, 12:47 »
Hyvin vaikeaa sanoa, minkälainen sub olisi oikeasti hyvä. Jokainen ihminen on yksilö ja siinä missä yhdessä kiehtovat ja tyydyttävät yhdet asiat, toimivat toisen kanssa aivan eri asiat.

Positiivisiksi omianisuuksiksi olen itse kokenut sen, että sub on elämänkatsomukseltaan positiivinen ja optimistinen. Suvaitsevaisuudesta ja avomielisyydestäkään ei olisi haittaa ja luova mielikuvitus sekä spontaanius ovat aina mukavia ominaisuuksia :)

Tärkeintä kinky-suhteen kannalta itselleni on kuitenkin aina ollut kaksi asiaa, se että voin luottaa kumppaniini sekä se että toisesta löytyy aitoa Halua. Ilman aitoa halua olla suhteessa sen molempien osapuolten (ei siis itsensä, mutta ei myöskään pelkän D:n) hyvän olon kehittämiseksi, ei mikään velvollisuus, sopimus tai päätös saa suhdetta tuntumaan toimivalta.

-Mr.Inathu

IndigoZone

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä subi (sinulle)?
« Vastaus #28 : 28.02.2014, 14:29 »
Vähäsen höpsöjä ja puoliteoreettisiahan vaatimusmäärittelyt ovat aina, eikä kovin yksiselitteisiä listoja voi laatia. Mutta nostetaan joitain ajatusrönsyjä tulille:

- Komppaan Ainon ylempänä esittämiä ajatuksia. Etenkin sitä, että en ehkä jaksaisi tappelussubia, joka tahtoisi jatkuvasti jotain fyysistä klähnäystä ja paininujerrusta. (Jotkut näyttävät juuri sellaisesta tykkäävän – more power to them.) Komppaan myös aiemmin esitettyjä ajatuksia luottamuksesta.

- Yhteys. Tahdon välittää toisesta. Tahdon tietää mitä se ajattelee. Tahdon ymmärtää sen ajatuksia ja mietteitä. Haluan, että pohjalla on jokin mielekäs tunneside: hennompi tai vahvempi, mutta vähintään ystävyyden veroinen ja arvoinen. Jos toisen on vaikea päästää niin lähelle tai jos on halu sulkea tunnepuoli yhtälöstä kokonaan pois, tilanne on vähän no go.

- Selkeä perustarpeiden kommunikointi. En tahdo mysteerejä. Haluan tietää, mitä ne syvimmät tarpeet ja haaveet todella ovat. Sellaisetkin, jotka ovat todella erikoisia ja epäsovinnaisia, tai joita ei sellaisenaan voi toteuttaa.

- Hengen ja terveyden arvostaminen – niin omansa kuin muidenkin. Jos subin pohjimmaiset halut pyörivät pikemminkin oman terveyden ja minuuden tuhoamisessa ja elämästä irti päästämisessä kuin missään rakentavasti haluja palvelevassa eteenpäin tai syvemmälle viennissä, en voi lähteä juttuun mukaan. (Tämähän ei kerro intensiteeteistä ja syvyyksistä mitään. Eikä siitä, etteivätkö ne halut voisi olla epäsovinnaisia. Sopivan ihmisen kanssa voisi edetä hyvinkin syviin kokemuksiin asti. Mutta sellaisilla rajoilla, joilla ihmiset alkavat mennä jotenkin oikeasti ja peruuttamattomasti rikki, ei vain ole mielekästä leikkiä. Mielestäni.)

- Yhteisymmärrys siitä, että kyse on kahden kaupasta, jossa kommunikaation pitää pelata ja tarpeiden kohdata. Kumpikin on pohjimmiltaan vastuussa sekä omasta että toisen hyvinvoinnista, kuten myös siitä, että molemmat saavat mitä tarvitsevatkin. Vaikka D ohjaa toimintaa ja määrää sen suunnan ja sisällön, ei ollenkaan haittaa, jos subilla on sopivissa kohdissa esittää omiakin ideoita siitä, mihin suuntaan tahtoisi kehittyä tai mikä olisi kokemisen arvoista. Eikä haittaa, jos subilla on myös spontaania halua toteuttaa ja ilmentää subiuttaan muutenkin kuin vain käskytettynä. Ja tulisi olla myös kyky ilmaista itseään, jos jokin kaihertaa mieltä, ennen kuin se kaihertaa mieltä liian paljon.

- Syvemmätkään fetisistiset tai muulla tavalla kinkyt tarpeet ja jo valmiiksi likainen mieli tai oudot mielihalut eivät haittaa, pikemminkin vain lisäävät kiinnostusta. Myös kiinnostukset sensuaalisuuteen ja erilaisiin tunne- ja mielentilakokemuksiin (esim. syvemmin omaksutut ja todeksieletyt roolit, tai pikemminkin olemassaolon muodot, jotka eivät ole rooleja, vaan jollain tavalla... vallitseva, luonnollinen, haluttu todellisuus) ovat OK. Samoin läheisyyden, lohdutuksen yms. tarve. Nämä eivät ole mitään vaatimuksia, mutta D:tä kiinnostavia juttuja, jos niitä on.

- Subin ei tarvitse esittää enempää kuin on. Ei myöskään D:n. Itse en näe olevani "syntymä-D" enkä "aina-D" vaan kumppanikohtaisesti "tarvittaessa-D". Tämä ambivalenttius on subin hyväksyttävä, ja neuvoteltava sellainen yhdessä toimimisen malli, mikä parhaalta tuntuu. Jos subilla on tarvetta myös sellaiseen yhdessäoloon ja läheisyyteen, jossa valta-asetelmat eivät ole aina niin pinnalla, se on OK. Mutta ei myöskään haittaa, jos sub tahtoo luonnostaan olla D:n seurassa aina sub, eikä koskaan mitään muuta kuin sub. Itse voin toimia monella tavalla ja monessa moodissa, tilanteesta riippuen, mutta asetelmien pohjimmaisesta (toivotusta) luonteesta tulee vallita sellainen yhteisymmärrys, että sen voivat kummatkin hyväksi ja omaksi kokea.


Loput "hyvän subin kriteerit" hajaantuvat jo sitten tapauskohtaisiksi. Kaikkihan on lopulta kiinni persoonien, mielihalujen ja erilaisten käytännön seikkojen yhteensovittamisesta. Tai yhteensovittamattomuudesta. Ei ole mitään syytä, miksi "hyviä subeja" ei voisi olla toisiinsa verrattuina hyvinkin erilaisia. Kiinnostukset syntyvät yksilöllisesti yksilöistä eivätkä valmiiseen muottiin täytettä hakien...
« Viimeksi muokattu: 02.03.2014, 23:53 kirjoittanut IndigoZone »

Wibbe

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä subi (sinulle)?
« Vastaus #29 : 28.02.2014, 14:59 »
Tuo Wibben kommentti "runsas spermantuotanto ja viritiliteetti, on siis mies eikä hiiri" Herätti kysymyksen mieleeni :) En viitsinyt aloittaa kuiteskaan ihan uuttaketjua sen takia! Onko siis ymmärettävä että, miehisyys on kiinni seksuaalisesta kunnosta? Kyvystä kuinka muna seisoo? hmm...Aika heikoilla mennään jos se on kriteerinä miehisyydelle (mielestäni) Näin rapia viisikympisenä miehenä...en koe että, mahdollisen naisystäväni/puolisoni naiseus olisi mitenkään kiinni siitä vieläkö pillu kostuu luonnollisesti vai tarvitaanko liukkaria apuna joskus. Minusta nuo molemmat kysymykset ovat normaaleita luonnonmäärämiä juttuja...kellä ne esintyy milläkin tasolla. Sukupuolesta riippumatta. Ihmisen miehisyyttä/naiseutta ne ei vähennä mitenkään!! Joskus saa olla huonompi viriliteetti tai kuivemmat paikat...Joskus ne taas voi olla paremmat kenellä tahansa...Olipa sitten vanilja, sub, master tai dom... Kivaa voi olla siitäkin huolimatta ;D   

Ps. Uskon kyllä, tokkopa Wibbe ihan noin suoraviivaisesti ajattelee kuitenkaan, mitä tuo yksittäinen lause, irroitettuna kertoo. Muut rivit kertoo muutakin toki. Heräsi vain tuo ajatus ::)

Niin. Tuo vaatimukseni on siksi tärkeä että olen spermafettari ja miehen siis pitää tuottaa spermaa minulle. Itse kun en sitä pysty tuottamaan, koska viimeksi tarkastettuani olen nainen. Jos asia loukkaa niitä miehiä jotka eivät spermaa halua tuottaa, on se heidän asiansa.
Liukkaria käytän mielelläni sperman ulos saattamiseen, sperma ei ole liukkari eikä siksi mielestäni verrattavissa naisen erittämään luonnolliseen liukkariin eli limaan. Mieheltäkin niitä touhutippoja tulee. En tiedä miten lukijat naiseutta mittaavat, enkä ota siihen enempää kantaa.

Tokaisu: "mies, eikä hiiri" on vanha sanonta. Yleensä miehet tuottavat spermaa, halusivatpa tai eivät. Toisaalta uroshiiretkin tuottavat spermaa, vaikkakin en ole kiinnostunut eläimien spremantuotannosta.
Silti vaikka sanontaa käytinkin en ollut ajatellut että kaikki spermaa tuottamattomat ovat hiiriä. Hiiret toisaalta ovat söpöjä ja hyvää ruokaa mirrille. Hernepurkin nenään työntämistä en suosittele hiirille enkä miehille tai naisille jotka loukkaantuivat vanhasta sanonnnasta.

Enpä olisi uskonut että näin kevyellä keskustelulla saadaan aikaan näin paljon vakavaa pohdiskelua. Jatkossa voisimme kaikki kirjoittaa omasta mielestämme hassuihin heittoihimme varoituksen sanat: "ei tosikoille, eikä ammattimielensäpahopittajille".

Täten olemme nylkyttäneet pilkkua joensuunpojan iloksi ilman sperman tippaakaan.

rakkaudella,
Wibbe

P.S. Joskus kannattaa uskoa hyvää kirjoittajasta vaikkei hän joka paikkaan sitä hymiötä silmänvinkkauksineen laitakaan. Harva täällä otsa rypyssä kertoo mielihaluistaan, vai olenko ymmärtänyt väärin?