Kirjoittaja Aihe: Oonko jotenkin sairas kun haluaisin että mies lyö mua esim. riidan aikana.  (Luettu 27875 kertaa)

Tuli

  • Vieras
Toisinkuin stoge väittää, ei halu tulla lyödyksi ole sairasta (eikä se ole nykyään enää sairausluokituksessa). Olennaisempaa kuitenkin on se, että löydät tavan toteuttaa tätä mieltymystä siten että se tapahtuu molempien osapuolien suostumuksella ja niin että molemmilla on asiasta hyvä mieli niin etu- kuin jälkikäteenkin.

Vaihtoehtoja on aika paljon - kannattaa aluksi kokeilla jotain kevyempiä ja tutustua mahdollisimman paljon BDSM:ään, jotta pystyisi paremmin tietämään mitä hakee. Yksi näistä jaotteluista tulikin jo esiin: kaipaatko sitä että olisit jatkuvasti alistetussa roolissa vai sitä että olet alistettu tietyssä ennalta sovitussa tilanteessa eli sessioissa (tai parisuhteen ollessa kyseessä vaikkapa sovitusti niin että se on joskus, mutta et tiedä milloin). Vaihtoehtoja on paljon, eikä kaikki sovi kaikille. Yhdelle sessiointi ei sovi lainkaan ja toiselle jatkuva alistus ei sovi lainkaan. Joku nauttii pelosta ja toisen pitää tietää että kaikki on turvallista ja hyvin.

Jos sitten vielä lopuksi jotain konkreettisia vihjeitä mietittäväksi ja pohdittavaksi: lavastettu (tai oikea riita) josta on etukäteen sovittu että se loppuu alistamiseen. Yksi kokemisen arvoinen tapa voi olla se, kun toinen laittaa sinut vatsalleen reitensä päälle ja antaa ns. isän kädestä tuhmasti käyttäytyneelle. (Kannattaa kokeilla, _jos_ ajatus tuntuu kuumottavalta. Jos taas ei, niin sitten on aika etsiä jotai muuta.)

Tilanteen jälkeiseen aikaan kannattaa varata runsaasti aikaa hellimiseen. Voi tulla tyly paluu arkeen, jos samantien jompikumpi joutuu lähtemään.

Asiat eivät välttämättä tunnu siltä miltä ne tuntuvat kuvitelmissa. Jotkin asiat tuntuvat paremmilta, seksikkäämmiltä ja kiihottavammilta (paljon!) ja jotkut ovat vain yhtä kamaluutta. Erityisesti jälkimmäisiä tilanteita varten on hyvä etukäteen keskustella siitä mitä tuossa tilanteessa tehdään. Pystytkö sanomaan turvasanan, jos päätätte käyttää sellaista?

Lopuksi vielä: hanki sellainen kumppani, joka haluaa pitää sinut ehjänä vaikka haluaakin satuttaa. Ja lue paljon. Englanniksi löytyy runsaasti hyvää kirjallisuutta aiheesta.

-katy-

  • Vieras
Toisinkuin stoge väittää, ei halu tulla lyödyksi ole sairasta (eikä se ole nykyään enää sairausluokituksessa). Olennaisempaa kuitenkin on se, että löydät tavan toteuttaa tätä mieltymystä siten että se tapahtuu molempien osapuolien suostumuksella ja niin että molemmilla on asiasta hyvä mieli niin etu- kuin jälkikäteenkin.
Riittääkö tuo määrittely sitten erottamaan terveen sairaasta ja voiko todeta jonkun toisen osalta,että he ovat sairaita,jos esim. harrastavat silmitöntä hakkaamista aloituksessa mainitussa riitatilanteessa. Jos joku haluaa tulla hakatuksi yltäpäältä sinimustaksi ja niin että hakkaaja on vihan vallassa,onko se sitten sairasta ja poikkeaa jotenkin BDSM:n ja D/s:n linjasta.. Omasta mielestäni olisi hyvä kuitenkin erottaa aivan selkeästi BDSM ja väkivalta toisistaan.

No,itse en kaipaa nyrkillä naamaan hakkaamista(tai luiden murtamista,puukottamisia ymv.) missään tilanteessa,niin mun on vaikeampi käsittää,että jos joku muu siitä pitää.

Itse haluaisin suojella nuoria ihmisiä,mutta mikäpä olen siinä sitten toimimaan kun ei ole itseäänkään osannut suojella riittävästi. (Mistä syystä olen myös ajatellut ihan oikeasti olevani pahasti sairas,jos ei oma suojeluvaisto ja järki pelaa riittävästi ja että kuinka pitkälle ihminen on valmis menemään hyväuskoisuudessaan ja mielikuvitusmatkailussaan,kun haluaa uskoa ja haihatella)

Kuitenkin,kehottaisin käyttämään harkintaa ja kuuntelemaan ainakin niitä vinkkejä,joita kokeneemmilla on. Siksikin kun joskus tuo väkivallan ja BDSM/D/s rajat ovat aika häilyväisen oloisia so. vaikea erottaa,kuka on liikkeellä silkasta satuttamisen halusta ja ties mistä motiivista ja milloin ollaan "terveillä raiteilla".

Tiedän että tämäkin kommentti noteraatan jonkin täällä olevan osalta ja taas sille/heille nousee ns. kyrpä otsaan,mutta tämmöstä tää BDSM maailma ja skene on.
« Viimeksi muokattu: 23.09.2014, 18:19 kirjoittanut katy »

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Mietin voiko aloittajan kaltainen tilanne olla sitä, että haluaa toisen osapuolen ottavan osaa riidanhaastajan tunnetilaan. Vaikka lyömällä jos muuta tapaa ei ole tiedossa.
Väistyminen ja välinpitämättömyys pahoja vaihtoehtoja.

Ylipäätään olla läsnä vahvasti siinä hetkessä jollain tavalla.

Tuli

  • Vieras
Katyn varoitukset aloittavalle alistuvalle osapuolelle ovat ehdottomasti kohdallaan. Toisten ihmisten ja näiden tavoitteiden ja luonteenlaadun arvioiminen ei ole ihan helppoa. Ja alistuvan on helppoa satuttaa itseään.

Toisinkuin stoge väittää, ei halu tulla lyödyksi ole sairasta (eikä se ole nykyään enää sairausluokituksessa). Olennaisempaa kuitenkin on se, että löydät tavan toteuttaa tätä mieltymystä siten että se tapahtuu molempien osapuolien suostumuksella ja niin että molemmilla on asiasta hyvä mieli niin etu- kuin jälkikäteenkin.
Riittääkö tuo määrittely sitten erottamaan terveen sairaasta ja voiko todeta jonkun toisen osalta,että he ovat sairaita,jos esim. harrastavat silmitöntä hakkaamista aloituksessa mainitussa riitatilanteessa. Jos joku haluaa tulla hakatuksi yltäpäältä sinimustaksi ja niin että hakkaaja on vihan vallassa,onko se sitten sairasta ja poikkeaa jotenkin BDSM:n ja D/s:n linjasta.. Omasta mielestäni olisi hyvä kuitenkin erottaa aivan selkeästi BDSM ja väkivalta toisistaan.

THL päivitti tautiluokitusta keväällä 2011 ja mm. Sexpon ja Helsingin Akateemisten Kinkyjen aloitteesta sadomasokismi poistettiin päivityksen yhteydessä sairausluokituksesta. http://www4.thl.fi/fi_FI/web/fi/uutinen?id=25489?&print=true.

Olennaisemmin: moni sadomasokisti kokee, että itsessä on jotain vikaa ja tämä kokemus vaikeuttaa terveen ja onnellisen elämän elämistä ihan täysin ilman mitään syytä. Niin pitkään kuin kykenee toteuttamaan omaa seksuaalisuuttaan vahingoittamatta itseään tai muita, ei ole syytä olla huolissaan. Siksi täälläkin monet ovat neuvoneet erilaisia tapoja, joilla alkuperäinen kirjoittaja voisi toteuttaa taipumuksiaan yhteiseen tahtoon pohjautuvassa suhteessa (oli kyse sitten kevyestä tai vähän voimakkaammasta sadomasokismista). On todella tärkeää, että uusille tulijoille kerrotaan ettei siinä ole mitään pahaa, että tuntee vetoa satuttamiseen tai satutetuksi tulemiseen (kunhan tarpeita tyydytetään hyvässä yhteisymmärryksessä).

Ja kyllä, joillekin kinkyille nimenomaan naamalle läiskiminen on se juttu. Siihen ei tosin kannata ryhtyä ihan tuosta vaan, koska kasvoissa on runsaasti pieniä herkästi rikki meneviä luita. Turvallinen harjoittaminen vaatii siis aika paljon opettelua molemmilta.

Meitä on todella moneen lähtöön. Ei tuomita toisten taipumuksia vaikkei itse niitä ymmärtäisikään.

Lopuksi vielä haluan korostaa: jos oma seksuaalisuus aiheuttaa itselle psyykkisiä ongelmia tai jos tuntuu siltä että voi saada tuollaisen kiksit vain oikeasti väkivaltaisesta suhteesta, kannattaa hakea apua. Mutta tämä on jo aika eri asia kuin se, että kiihottuu alistamisesta tai kivusta. Ja vain alkuperäinen kirjoittaja osaa arvioida kummasta on kyse.

Luuseri

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 59
  • Olen mielenkiintoinen. Ja kiva!
  • Galleria
Sairas?!

Onko täällä terveitäkin? :D

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2962
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Toisinkuin stoge väittää, ei halu tulla lyödyksi ole sairasta

Kultsi, mä en puhunut F koodeista tai masokismista yhtään mitään.  :o
Kummastakin on kokemusta vähän liikaaki. *tanan akat*  ;D

 ;D

-katy-

  • Vieras
Toisinkuin stoge väittää, ei halu tulla lyödyksi ole sairasta

Kultsi, mä en puhunut F koodeista tai masokismista yhtään mitään.  :o
Kummastakin on kokemusta vähän liikaaki.
En myöskään nyt noita sairausluokituksia ajatellut,  vaan lähinnä sitä, että mitä kinky ajattelee toisesta kinkystä. Tai mitä tämä porukka tällä skenellä on oloissaan.

Papi

Aloittajan kysymys on kyllä aivan liian lyhyt eikä anna juuri mitään tietoa mieltymysten asteesta.
Yksi vastaaja tarjosi vaihtoehdoksi perinteistä "Isän kädestä antamista" eli OTK :ta.
Minusta tämä on toimiva juttu ja olen itsekin sitä joskus tehnyt. Jonkin verran joutuu kyllä painimaan (tositilanteessa) alistaakseen raivoavan subin/vaimon/tyttöystävän polven päälle, mutta se ei ole minulle ollut ongelma.
Tähän liittyy se, että painimisvaiheessa rauhoittuminen alkaa jo. Varsinainen avokämmenellä läimäyttely rauhoittaa kiukuttelijan lopullisesti , kunhan se kestää tarpeeksi kauan.
Hyvää tässä on myös se, että kukaan ei mene rikki ja riehujaakin estetään vahingoittamasta itseään / muita / kotia. Avainasemassa on se, että tällaisessakin tilanteessa Master pitää päänsä ja pysyy rauhallisena.

En muuten hyväksy lainkaan toisen vahingoittamista esim. nyrkillä aseista puhumattakaan. Provosoitua ei saa. Sovitut piiskan käytöt sessioissa ovat sitten taas eri juttu.




IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria

Aloittajalle haluan ensin kertoa, että joka kerta kun tämän baarin foorumeilla joku vetää vakavissaan esiin niin kutsutun "true"- tai "truukortin", ilmiö on sama kuin jos joku jossain muussa nettikeskustelussa vetää esiin niin kutsutun natsikortin. Kyseisen kortin käyttäjä häviää keskustelun, kun meni mokoma analysointikyvyn puuttuessa kyseisen kortin käyttämään, koska kortin käyttämällä kertoo muille keskustelijoille, että vain hän tietää miten 'pitää' olla, "poljen jalkaa ku kinkyilette eri lailla kuin mä ja ootte ihan tyhmii". (Muissa nettikeskusteluissa natsikortti on se jolla muiden mielipiteet yritetään mitätöidä väittämällä muita kansanmurhaajien sukulaissieluiksi; kinkypiireissä sama kortti ei tehoa ainakaan käyttäjän toivomalla tavalla, koska osalla kinkyistä on natsifetissi.)

Aloittajalle kannattaa myös kertoa, että true-korttia käytetään täällä TRUEMASTEREIDEN taholta ainoastaan sen vuoksi, että sen käyttäminen saa aina heikkoitsetuntoisissa vastaajissa reaktion josta riittää hupia kovasti.

Mutta itse asiaan. Totta toinen puoli. truesubeja löytyy ihan siinä missä TRUEMASTEREITAKIN, ovat vain tällä foorumilla hiukan piilossa, koska täällä suositaan ns elämä on yhtä suurta seksileikkiä-tyylisuuntaa, jonka keskeisenä ohjenuorana on joka tilanteessa julistaa suvaitsevaisuutta siihen itse kykenemättä.

IKRM

Riverlady

  • Vieras
Olen samaa mieltä edellisen kanssa, että "true"-, "truu"- ja jopa "TRUE-" ja vielä "TRUU"-korttienkin käyttö on todellakin vitsi.

Luuseri

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 59
  • Olen mielenkiintoinen. Ja kiva!
  • Galleria

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Olen samaa mieltä edellisen kanssa, että "true"-, "truu"- ja jopa "TRUE-" ja vielä "TRUU"-korttienkin käyttö on todellakin vitsi.

Tätähän me TRUEMASTERIT ollaan täälläkin yritetty kovasti sanoa, BDSM ei ole totista puurtamista omien seksifantasioitten toteuttamiseksi. BDSMn pitää olla hauskaa eikä nauraminenkaan missään nimessä ole huono asia, vaikkei se juuri toteutuksessa olevaan fantasiaan sopiskaan.

IKRM

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Olen samaa mieltä edellisen kanssa, että "true"-, "truu"- ja jopa "TRUE-" ja vielä "TRUU"-korttienkin käyttö on todellakin vitsi.

Tätähän me TRUEMASTERIT ollaan täälläkin yritetty kovasti sanoa, BDSM ei ole totista puurtamista omien seksifantasioitten toteuttamiseksi. BDSMn pitää olla hauskaa eikä nauraminenkaan missään nimessä ole huono asia, vaikkei se juuri toteutuksessa olevaan fantasiaan sopiskaan.

IKRM
Toisaalta myös olemme myös yrittäneet kertoa, että itsestä voi löytää uusia puolia negatiivisen puolelta, jossa omien pelkojen voittaminen on palkitseva, joka muuttuu nautittavaksi kun siihen on tutustunut. Eli kertoneet sitä että itse et tiedä kaikkea, sillä jos ei ole kokenut ei voi tietää pitääkö vai ei. Eli nämä puuhapetet joille narun en saaminen solmuun on ainoa mitä osaavat, jäävät iholle, mutta eivät pääse tajunnan virtaan vaikuttamaan.

hiz

  • Vieras
Joskus Sexpon työntekijän kanssa jutellessa (kylläkin ihan muissa merkeissä), tuli puheeksi, että moni subnainen hakee vaistomaisesti tietyntyyppisiä (usein vääränlaisia...)  kumppaneita, ennen kuin on tiedostanut täysin oman kinkyseksuaalisuutensa ja löytänyt tietoa siitä, mitä BDSM on ja miten sitä kannattaa toteuttaa. Vaisto saattaa johtaa harhaan, ja löytää itsensä väkivaltaisesta seurasta tai yllyttämästä kumppania väkivaltaan. Omalle kohdalle ei löytynyt nuorena oikeasti seksuaalisesti dominoivia henkilöitä, vaan muuten vaan kusipäisyyteen yllytettävissä olevia, joten eihän niistä mitään D/s-suhteita tullut :D


Itsellä oli jo nuorena tiedossa se, että mulle pitää tarvittaessa "osoittaa paikkani" ja luonnollisestikin pidin vässyköinä niitä jotka eivät siihen kyenneet tai halunneet siten toimia. En tietenkään tarkoita, että kaikilta subeilta löytyisi vastavaa käytöstä, tai että se olisi ainoa oikea tapa ;)

Minullekin tuli mieleen sama, että onko ketjunaloittaja ehkä sub (tai maso), joka ei vielä tiedä että sellainen käsite kun "sub" on olemassa. Hän pystyy kuitenkin tunnistamaan arjen tilanteista kohtia jotka vetävät luokse ja kiihottavat, esim valta-asetelmat riidassa, satuttaminen.

Jos ei ole ikinä kuullut D/s:stä, niin väkivalta, yhteenotot tai raiskaus ovat kai lähimpiä käsitteitä millä voi sitä alistumiskaipuutaan kuvailla.

Toinen vaihtoehto on, että oikeasti vaan haluaa saada turpaan. Ei edes seksimielessä. On kai sellaisiakin. Fight Clubin tapaista touhua.

Luuseri

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 59
  • Olen mielenkiintoinen. Ja kiva!
  • Galleria
Tämmönen tuli mieleen:

Subismi on sairautta.