Aula - kaikille avoimet alueet > Lounge

Avoin suhde, kuinka se saadaan toimimaan?

<< < (2/18) > >>

vanDaali:

--- Lainaus käyttäjältä: Gancanagh - 25.12.2018, 02:36 ---Tiedän että joillakin avoimuus on ollut ihan hurjaa. On kerrottu kaikki omalle puolisolle ja juteltu "toisen naisen" (tai miehen) kanssa puhelimessa kun toinen istuu vieressä sohvalla. Omaan korvaan tuollainen on aika rankkaa ja ahdistavaa. Itse kuvittelisin toimivan jutun menevän yksinkertaisesti niin että jos jonkun kanssa jotain on niin se vain tapahtuu. Miksi siitä pitäisi kertoa omalle puolisolle kun se kuitenkin satuttaa? Jos sovitaan että sivusuhteet ja hypyt ovat sallittuja niin miksi niistä pitäisi raportoida? Omassa tapauksessa tämä on nyt avoin tilanne, sääntöjä ei ole sovittu vaan niitä haetaan.

--- Lainaus päättyy ---

Tuo kyllä kuullostaa enemmän pettämiseltä jota naamioidaan avoimeksi suhteeksi johon parisuhteen toisella osapuolella ei ole mitään tosiasiallista sanavaltaa.

Valittettavan usein tuollaisen yksipuolisen avoimen suhteen ehdottaja kuitenkin on tosi mustiksena jos puolisonsa satttuukin löytämään jonkun jonka kanssa sitä avoimuutta toteuttaisi.

Aika paljon on ollut juttua että pariskunnan pitää keskustella ja sopia keskenään, mutta usein unohtuu että sille sivusuhteellekin olisi hyvä kertoa mistä on keskusteltu, mitä on sovittu ja onko jostain rajoista ollut puhetta. Muuten syntyy sitten niitä kiusaantuneita tilanteita ja väärinymmärryksiä puolin jos toisinkin.

LadySweet:
Mun omat avoimet suhteet on olleet semmosia, jolloin rakkaudellisessa suhteessa ei ole ollut sitä kaikkea mitä tarvitsee. En siis määritä itseäni polyksi, vaan kaiken haluajaksi. Eli toisinaan oon leikkiny jonku kivan miehen kans kinkyleikkejä, kun parisuhteessani on seksielämän maustanut vain vanilja.
Silloin on sovittu silloisen kumppanin kanssa mitä kerron ja mitä en. Toiset haluaa tietää kaiken, toisille piti sovitusti valehdella asiasta. Tyyliin ”meen ny elokuviin erkki-marjatan kanssa, nähdään myöhemmin”.
Yksikään suhde ei ole avoimuuteen kaatunut, kyllä siellä muut syyt on taustalla.

Nykyisessä suhteessa miehelläni on lupa touhuilla miesten kanssa, minä kun en mieheksi voi muuttua ja kuinka itsekästä olis riistää toiselta tapoja toteuttaa seksuaalisuuttaan.

namitamua:
Nyt ei ehdi niin pitkää kirjotusta tästä aiheesta laittaa, mutta edellisen suhteen päätyttyä tulin siihen tulokseen etten monogamiseen suhteeseen enää suostu. Joku myös hyvin kommentoi että avoin suhde on aika laaja termi. Se voi sisältää quilty free cardin kännipanemiseen, melkein monisuhdetta lähestyvän fwb ratkaisut tai ihan täysiverisen usean ihmisen parisuhteen. Luulen että jokaisella parilla se on vähän erilainen.

Teki nyt kuitenkin pikaisesti mieli tarttua tähän, "kaikki tietämäni avoimet suhteet ovat päättyneet eroon". Tekeekö se niistä autom. jotenkin vähemmän onnistuneita suhteita? Tiedän paaaaaljon enemmän monogaamisia suhteita, jotka on päättyneet eroon ja silti uskon edelleen myös siihen suhdemalliin. En vaan omalla kohdallani.

Vaikka ero näennäisesti ois tullutkin mustasukkaisuuden takia, niin aika usein se mustasukkaisuus on oire jostain muusta (esim. tuosta Anskun mainitsemasta ajasta, joka on mielestä on se tärkein asia miten saada avoin suhde toimimaan, sun tärkeimmän pitää aina tuntea olevansa tärkein).

ametistiaurinko:

--- Lainaus käyttäjältä: Ansku - 25.12.2018, 10:12 ---Mä näen asian näin: Rakastan mun miestä ja haluan hänelle mahdollisimman paljon hyvää. Jos hän saa seksiä jostan, ystävyyttä, välittämistä, jooa rakkautta, niin sehän on vain upea juttu!

--- Lainaus päättyy ---

Kaunista ja avointa, ihana  :love: En tiedä kykenenkö itse koskaan näin avaraan ajatteluun, mutta nostan hattua!

Ansku:

--- Lainaus käyttäjältä: ametistiaurinko - 25.12.2018, 12:34 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Ansku - 25.12.2018, 10:12 ---Mä näen asian näin: Rakastan mun miestä ja haluan hänelle mahdollisimman paljon hyvää. Jos hän saa seksiä jostan, ystävyyttä, välittämistä, jooa rakkautta, niin sehän on vain upea juttu!

--- Lainaus päättyy ---

Kaunista ja avointa, ihana  :love: En tiedä kykenenkö itse koskaan näin avaraan ajatteluun, mutta nostan hattua!

--- Lainaus päättyy ---

awww! Kiitos  :love:

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta